.
Monilla ihmisillä, jopa uskovilla, on sellainen käsitys, että heillä on omasta takaa ja omista ansioista, eli siis kovista omista yrittämisistä, ponnistuksista ja ahkeroimisesta johtuen uskoa niin ja niin paljon.
Tuollainen pilvilinnaksi rakennettu korttitalo ei paljoa tuulta tarvitse romahtaakseen maahan asti.
Mutta jos tahdomme sen sijaan perustaa uskonelämämme kaikessa Raamatun opetuksiin, niin huomaamme sen vapauttavan tosiasian, että aito usko on Jumalan meissä synnyttämää uskoa sen perusteella, mitä Hän itse teki uhratessaan Poikansa syntiuhrina koko maailman, siis myös meidän syntiemme tähden sovitukseksi puolestamme ja herätti Hänet kuolleista todistukseksi siitä, että Hän tulee myös meidät Hänen Poikaansa Yeshuaan uskovat samoin herättämään kuolleista, kunkin vuorollaan.
Tässä yhteydessä on hyvä muistaa, että ensin Jumala rakasti meitä (ja rakastaa toki edelleenkin, koska Hänen rakkautensa meitä kohtaan on iankaikkista) ja vasta sen SEURAUKSENA Hän laati ihmeellisen pelastussuunnitelmansa meille ja on toteuttanut sen aikain saatossa. Usko, jonka Jumalan Poika Yeshua Messias meissä vaikuttaa, ammentaa voimansa Jumalan rakastavasta Isänsydämestä ja on siis sen seurausta, että Jumala todella rakastaa meitä TÄYSIN ilman meidän omia onnistumisiamme ja/tai epäonnistumisiamme.
Luemme miten Joh.3:16 asian ilmoittaa henkilökohtaisesti sinuun kohdistaen eli lue se itsellesi seuraavasti:
"Sillä niin on Jumala minua rakastanut, että Hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, etten minä Häneen uskoessani huku, vaan minulla on iankaikkinen elämä."
Tässä ei ole mitään ehtotapoja eli konditionaalia -isi, -isi jne. Asia on nimittäin ihan selvä tapaus: Sinua rakastetaan ilman mitään sinun omia ansioitasi ihan sellaisena kuin nyt olet, vaikka olisit nyt hengellisen elämäsi savuavilla raunioilla kaikkien sukulaistesi ja ystäviesi hylkäämänä ja pelastumistoivosi kadottaneena!
Jumala suuressa rakkaudessaan ja armossaan tarjoaa NYT PELASTAVAA USKOA lahjana kaikille ihmisille, mukaanlukien sinut!!!
Saat tässä ja nyt ottaa uskossa Yeshuan vastaan sydämeesi kaikkine synteinesi ja heikkouksinesi. Siitä hetkestä lähtien kun sen teet, olet oleva "UUSI LUOMUS MESSIAASSA, SE MIKÄ ON VANHAA, ON KADONNUT, UUSI ON SIJAAN TULLUT", kuten Paavali opettaa meitä (2.Kor.5:17). Hän alkaa muuttaa sinua sisältä käsin ja tekee sinusta aivan uuden luomuksen. Hän on UT:n lupauksen mukaisesti vievä aloittamansa armotyön sinussa onnistuneesti päätökseen tulemuksensa päivään mennessä, jos itse tahdot turvautua Häneen ja tahdot seurata Häntä päivästä päivään.
Kyse ei ole siitä, miten hyvin onnistut, vaan että TAHDOTKO SEURATA HÄNTÄ! Ja miksipä et tahtoisi seurata Häntä maan alhoista taivaan kirkkauteen, sillä kukaan muu ei ole koskaan rakastanut sinua niin paljon kuin Hän, että on kuollut sinun puolestasi.
Mitä tulee UT:ssa mainittuihin eläviin tekoihin, joita meidät on kutsuttu tekemään, on erittäin tärkeätä heti alussa tehdä selväksi itsellemme, että niitten on oltava VASTA SEURAUSTA siitä, että olemme ENSIN itse vastaanottaneet sydämeemme Pyhän Hengen kautta aidon Jumalan rakkauden ja PYHÄN HENGEN VOIMAN sekä kiitollisina siitä VAPAAEHTOISESTI TAHDOMME osoittaa samaa rakkautta myös lähimmäisillemme. Siis aidon uskon vaikuttamat rakkauden teot ovat VAIN SEURAUSTA siitä, että olemme saaneet uskossa vastaanottaa aidon uskon, samoinkuin aito usko on VAIN SEURAUSTA siitä, että Isä Jumala on rakastanut meitä äärettömän paljon ja yhä rakastaa meitä, siis myös sinua.
Noista teoista, - joita UT:ssa nimitetään eläviksi teoiksi ja jotka ovat Jumalalle mieluisia 'rakkauden tekoja' ja lähimmäisillemme todelliseksi avuksi, - on mainittu, että Jumala on (emme siis suinkaan me itse) ne etukäteen matkamme varrelle valmistanut, että me niissä vaeltaisimme. (Ef.2:10)
Uskoessasi Yeshuaan, saat kokea todeksi omalla kohdallasi Yakov'in profetian: "Niinkuin on päiväsi, niin on myös voimasi oleva". Näin siksi, että sinua kantavat Iankaikkisen rakastavan Isä Jumalan iankaikkiset käsivarret, joitten suojissa saat levon, rauhan ja lohdutuksen.
MUISTA, ETTÄ SINUA TODELLA RAKASTETAAN TAIVAASSA JA ETTÄ OLET ETSINTÄKUULUTETTU MAAN PÄÄLLÄ!
Siunausta Yeshuassa!
.
Aito Raamatullinen usko, mitä se on?
79
1953
Vastaukset
- kukas rakastettu sinne
joutuu - vai eikö kukaan?
.
...taivaassa ei ole putkia, selviämisasemia eikä vankiloita ja Jumala on pitävä huolen siitä, ettei kellään ole siellä oleva ketään vainoajaa eikä vihamiestä, vaan jokainen siellä asuva saa olla ikuisesti levossa ja rauhassa sekä kokea olevansa Luojansa rakastama läpikotaisin.
Kaikki ne, jotka katsotaan arvollisiksi pääsemään taivaaseen, ovat syntyneet uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi ja ovat siinä yhteydessä Pyhän Hengen lahjan kautta saaneet jumalallisen luonnon ja kyvyn sekä voiman elää ikuisuuselämää pyhitettyinä ja kaikista synneistä vapautettuina.
Samoinkuin ei meillä olisi mahdollisuutta elää ihmisyhteisössä lihana ja verenä ja kokea olemassaoloamme aistein, ellemme olisi lihaa ja verta.
Niin ei kellään ihmisellä pelkässä luonnollisessa olotilassa ollessaan lihana ja verenä ilman hengellistä todellista uudestisyntymistä, ole kykyä nähdä Korkeimman Kuningaskuntaa, koska se on hengellinen ja se voidaan nähdä ja kokea vain hengellisin aistein, joita luonnollisella ihmisellä ei ole. Heillä ei ole myöskään mitään mahdollisuutta päästä sisälle Korkeimman Kuningaskuntaan, elleivät synny vedestä (eli Jumalan ikuisesta Sanasta) ja Hengestä (siis Pyhästä Hengestä).
Tästä syystä meidän on synnyttävä uudesti ylhäältä!
Valitettavasti valtaosa ihmisistä ei välitä tästä ainutlaatuisesta Jumalan pelastavan käden ojennuksesta puoleensa, vaan he hylkäävät ainoan mahdollisuutensa paeta ikuisuuskohtaloa ja sen vuoksi päätyvät Helvettiin, ikuiseen eroon Jumalasta, joka heitä rakastaa.
En malta olla kertomatta lyhyesti siitä, mitä muuan ranskalainen Raamatunopettaja Jesse DuPlantis koki rukoillessaan ylhäältä apua ja viisautta siihen, mitä hänen kristillisellä opistolla tulisi opettaa paikasta nimeltä Taivas, koska hän ei ole koskaan nähnyt sitä ja tahtoisi kuitenkin kertoa siitä perin selkeästi ja vakuuttavasti. Sinä päivänä hän oli ystävänsä kanssa syömässä ja kesken syönnin hänen oli jätettävä ateriointi kesken ja palattava heti hotellihuoneeseen. Kyseinen tarve oli niin pakottava, ettei hän ehtinyt edes selittää ystävälleen mitään, vaan sanoi menevänsä heti hotellihuoneeseensa Herran vaatimuksesta.
Kun hän oli hädin tuskin ehtinyt polvistua rukoukseen, tuli Herran enkeli ja tempaisi hänet mukaansa ja hän koki ihan ruummiillisesti olevansa matkassa kulkuneuvolla, joka kiiti äärettömän nopeasti eteenpäin. Enkeli kertoi, että hänen pitää vierailla Herra Jumala Yeshuan luona, koska tällä on hänelle tärkeää sanottavaa. Se kaikki ihmeellinen, mitä hän sai nähdä, kuulla ja kokea tultuaan ensin Paratiisiin ja jatkaessaan sieltä enkelin opastamana maailmankaikkeuden Valtaistuimen luo, on kuvattu Kuvan ja Sanan kääntämässä kirjassa "Valtaistuinsalista" 2003 sivut 191-200 (Löytyy pääkirjastosta, esim. Turusta).
Kerron tuosta Jessen ilmestyksestä, joka oli n.12 sivun mittainen lyhennellen kirjoitettuna ja kesti ajallisesti 5 h 15 min, vain seuraavat kaksi Herramme Yeshuan viestiä Jesselle tähän aiheeseen liittyen: Pääsanoma Yeshualla oli: "Mene ja kerro minun kansalleni, että minä olen tulossa!" Tämän Yeshua toisti ainakin kahdesti.
Toinen minua eniten puhuttanut Yeshuan viesti oli seuraava: (osittainen lainaus kirjasta)
"Elämäni vaikein päivä on vasta edessäpäin."
(Tämä on todella yllättävä viesti ottaen huomioon, että Yeshuaa oli pahoinpidelty enemmän, kuin ketään muuta ihmistä maan päällä ennenkuin Hän, tosi Jumala, kuoli ihmisenä 6 h piinallisen ristillä riippumisen jälkeen äärettömiin tuskiinsa alastomana ja häväistynä).
Yeshua jatkoi: "Kun tuo suuri tuomiopäivä tulee, minun pitää sanoa luoduilleni, joita rakastan: 'Menkää pois minun luotani'". Tätä puhuessaan Herran silmistä alkoivat virrata kyyneleet. Jesse sanoi silloin Herralle: "Olen aina luullut, että tuomio tullaan lausumaan ankarasti ja kovasti(?)".
Yeshua vastasi: "Ei, Jumala itkee joutuessaan lähettämään pois luotunsa, joita Hän rakastaa. Jesse, se tulee olemaan lopullista. Sen jälkeen sitä ei voi enää muuttaa. Kun luotuni Aadam lankesi, minä itkin."
Siunausta Yeshuassa!
.- uskosi ?
Yakov kirjoitti:
.
...taivaassa ei ole putkia, selviämisasemia eikä vankiloita ja Jumala on pitävä huolen siitä, ettei kellään ole siellä oleva ketään vainoajaa eikä vihamiestä, vaan jokainen siellä asuva saa olla ikuisesti levossa ja rauhassa sekä kokea olevansa Luojansa rakastama läpikotaisin.
Kaikki ne, jotka katsotaan arvollisiksi pääsemään taivaaseen, ovat syntyneet uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi ja ovat siinä yhteydessä Pyhän Hengen lahjan kautta saaneet jumalallisen luonnon ja kyvyn sekä voiman elää ikuisuuselämää pyhitettyinä ja kaikista synneistä vapautettuina.
Samoinkuin ei meillä olisi mahdollisuutta elää ihmisyhteisössä lihana ja verenä ja kokea olemassaoloamme aistein, ellemme olisi lihaa ja verta.
Niin ei kellään ihmisellä pelkässä luonnollisessa olotilassa ollessaan lihana ja verenä ilman hengellistä todellista uudestisyntymistä, ole kykyä nähdä Korkeimman Kuningaskuntaa, koska se on hengellinen ja se voidaan nähdä ja kokea vain hengellisin aistein, joita luonnollisella ihmisellä ei ole. Heillä ei ole myöskään mitään mahdollisuutta päästä sisälle Korkeimman Kuningaskuntaan, elleivät synny vedestä (eli Jumalan ikuisesta Sanasta) ja Hengestä (siis Pyhästä Hengestä).
Valitettavasti valtaosa ihmisistä ei välitä tästä ainutlaatuisesta Jumalan pelastavan käden ojennuksesta puoleensa, vaan he hylkäävät ainoan mahdollisuutensa paeta ikuisuuskohtaloa ja sen vuoksi päätyvät Helvettiin, ikuiseen eroon Jumalasta, joka heitä rakastaa.
En malta olla kertomatta lyhyesti siitä, mitä muuan ranskalainen Raamatunopettaja Jesse DuPlantis koki rukoillessaan ylhäältä apua ja viisautta siihen, mitä hänen kristillisellä opistolla tulisi opettaa paikasta nimeltä Taivas, koska hän ei ole koskaan nähnyt sitä ja tahtoisi kuitenkin kertoa siitä perin selkeästi ja vakuuttavasti. Sinä päivänä hän oli ystävänsä kanssa syömässä ja kesken syönnin hänen oli jätettävä ateriointi kesken ja palattava heti hotellihuoneeseen. Kyseinen tarve oli niin pakottava, ettei hän ehtinyt edes selittää ystävälleen mitään, vaan sanoi menevänsä heti hotellihuoneeseensa Herran vaatimuksesta.
Kun hän oli hädin tuskin ehtinyt polvistua rukoukseen, tuli Herran enkeli ja tempaisi hänet mukaansa ja hän koki ihan ruummiillisesti olevansa matkassa kulkuneuvolla, joka kiiti äärettömän nopeasti eteenpäin. Enkeli kertoi, että hänen pitää vierailla Herra Jumala Yeshuan luona, koska tällä on hänelle tärkeää sanottavaa. Se kaikki ihmeellinen, mitä hän sai nähdä, kuulla ja kokea tultuaan ensin Paratiisiin ja jatkaessaan sieltä enkelin opastamana maailmankaikkeuden Valtaistuimen luo, on kuvattu Kuvan ja Sanan kääntämässä kirjassa "Valtaistuinsalista" 2003 sivut 191-200 (Löytyy pääkirjastosta, esim. Turusta).
Kerron tuosta Jessen ilmestyksestä, joka oli n.12 sivun mittainen lyhennellen kirjoitettuna ja kesti ajallisesti 5 h 15 min, vain seuraavat kaksi Herramme Yeshuan viestiä Jesselle tähän aiheeseen liittyen: Pääsanoma Yeshualla oli: "Mene ja kerro minun kansalleni, että minä olen tulossa!" Tämän Yeshua toisti ainakin kahdesti.
Toinen minua eniten puhuttanut Yeshuan viesti oli seuraava: (osittainen lainaus kirjasta)
(Tämä on todella yllättävä viesti ottaen huomioon, että Yeshuaa oli pahoinpidelty enemmän, kuin ketään muuta ihmistä maan päällä ennenkuin Hän, tosi Jumala, kuoli ihmisenä 6 h piinallisen ristillä riippumisen jälkeen äärettömiin tuskiinsa alastomana ja häväistynä).
Yeshua jatkoi: "Kun tuo suuri tuomiopäivä tulee, minun pitää sanoa luoduilleni, joita rakastan: 'Menkää pois minun luotani'". Tätä puhuessaan Herran silmistä alkoivat virrata kyyneleet. Jesse sanoi silloin Herralle: "Olen aina luullut, että tuomio tullaan lausumaan ankarasti ja kovasti(?)".
Yeshua vastasi: "Ei, Jumala itkee joutuessaan lähettämään pois luotunsa, joita Hän rakastaa. Jesse, se tulee olemaan lopullista. Sen jälkeen sitä ei voi enää muuttaa. Kun luotuni Aadam lankesi, minä itkin."
Siunausta Yeshuassa!
.että aikkivaltias Jumala loi elämää ikuiseen piinaan? Uskosi ei luonnollisesti ole totta ja ihmetyttää että et ole asiaa tuon tarkemmin tutkinut?
Jos olet "Jumalaa rakastava mies" (niinkuin annat ymmärtää) minun rehellinen kehotukseni sinulle on että tutkisit asian uudestaan. Sillä totuus on että ei kukaan eikä mikään pysy ikuisesti elossa erossa elämän lähteestä - siis Jumalasta. Ikuinen elämä on yleensäkään mahdollista vain Jumalan luona ja Jumalan yhteydessä. - Alkuperäisen viestin kirjoi...
uskosi ? kirjoitti:
että aikkivaltias Jumala loi elämää ikuiseen piinaan? Uskosi ei luonnollisesti ole totta ja ihmetyttää että et ole asiaa tuon tarkemmin tutkinut?
Jos olet "Jumalaa rakastava mies" (niinkuin annat ymmärtää) minun rehellinen kehotukseni sinulle on että tutkisit asian uudestaan. Sillä totuus on että ei kukaan eikä mikään pysy ikuisesti elossa erossa elämän lähteestä - siis Jumalasta. Ikuinen elämä on yleensäkään mahdollista vain Jumalan luona ja Jumalan yhteydessä..
Kuulehan ystäväni.
Vapahtajamme Yeshua on eniten opettanut ja varoittanut luotujaan joutumasta Helvettiin, jossa Hänen sanojensa mukaan sinne joutuvien mato ei kuole eikä tuli sammu.
Jos jonkun meistä pitää tarkistaa uskonsa, niin tässä kohden se olet sinä. Sopii tarkistaa asia lukemalla mahdollisimman tarkkaa käännöstä Mar.9:47-48
Saman totuuden esittää myös Ilmestyskirja, jonka mukaan kaikki ihmiset, jotka kumartavat Pedon ja sen kuvaa tai otavat sen nimen merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, joutuvat tulella ja tulikivellä vaiavttaviksi yöt ja päivät Jumalan ja Hänen enkelensä kasvojen edessä. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikksiesti! (Ilm.14:9-12)
Sopii ottaa yllä lainattu sanoma Jumalan sanana, koska se on suoraan Raamatusta. Ei pidä luulla Yeshuan turhaan tulleen varoittamaan meitä ja kärsimään puolestamme, että voisimme välttyä joutumasta Helvettiin ja periä taivaan ihanuuden ja kirkkauden!
Siunausta Yeshuassa!
. - kasi
Alkuperäisen viestin kirjoi... kirjoitti:
.
Kuulehan ystäväni.
Vapahtajamme Yeshua on eniten opettanut ja varoittanut luotujaan joutumasta Helvettiin, jossa Hänen sanojensa mukaan sinne joutuvien mato ei kuole eikä tuli sammu.
Jos jonkun meistä pitää tarkistaa uskonsa, niin tässä kohden se olet sinä. Sopii tarkistaa asia lukemalla mahdollisimman tarkkaa käännöstä Mar.9:47-48
Saman totuuden esittää myös Ilmestyskirja, jonka mukaan kaikki ihmiset, jotka kumartavat Pedon ja sen kuvaa tai otavat sen nimen merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, joutuvat tulella ja tulikivellä vaiavttaviksi yöt ja päivät Jumalan ja Hänen enkelensä kasvojen edessä. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikksiesti! (Ilm.14:9-12)
Sopii ottaa yllä lainattu sanoma Jumalan sanana, koska se on suoraan Raamatusta. Ei pidä luulla Yeshuan turhaan tulleen varoittamaan meitä ja kärsimään puolestamme, että voisimme välttyä joutumasta Helvettiin ja periä taivaan ihanuuden ja kirkkauden!
Siunausta Yeshuassa!
.Kumpaa uskoa ?? sinua vai JUMALAN SANAA?
Kuinka uskallat käydä Jumalan Sanaa vastaan ja syyttää meidän taivaallista Isäämme sellaiseksi että HÄN sallisi itse luomiensa kituvan ikuisesti. Et todella TUNNE Jumalaa jos sellaista väität.
Jeesus ei opettanut mistään kitumisesta ikuisesti vaan kuolemasta > elämään pelastumisesta.
Jeesus maksoi meidän kuolemaan johtavien tekojemme (syntimme) seuraukset omalla verellään ja kuolemallaan. Jeesus maksoi TÄYDEN hinnan eli KUOLI. Ei Jeesus ole missään ikuisesti kitumassa meidän syntiemme tähden. Hän KUOLI meidän puolestamme jotta me saisimme ELÄÄ. Ikuinen elämä on mahdollista VAIN Jumalan luona ja AVULLA jos luulet jonkun voivan elää ikuisesti ilman Jumalaa erehdyt JA KUOLET ENNEN PITKÄÄ.
Siis lue - Jumalan Sanaa kaikki alla oleva ja vain pieni osa Jumalan Sanasta Raamatussa ja kaikkialla puhutaan pelastuksesta kuolemasta > elämään (ei koskaan ikuisesta piinasta > elämään).
Joh. 3:36
Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."
Joh. 4:14
mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan SE VESI, jonka minä hänelle annan, TULEE hänessä sen veden LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".
Joh. 4:36
Jo nyt saa leikkaaja palkan ja KOKOAA HEDELMÄÄ IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.
Joh. 6:27
Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
Joh. 6:40
Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Joh. 6:47
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Joh. 6:51
Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."
Joh. 6:58
Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; joka tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."
Joh. 6:68
Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;
Joh. 10:28
Ja minä ANNAN heille IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
Joh. 12:25
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
Joh. 12:34
Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus PYSYY IANKAIKKISESTI; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"
Joh. 12:50
Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
Joh. 17:2
koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.
Joh. 17:3
Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Ap. t. 13:46
Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
Ap. t. 13:48
Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
Room. 5:21
että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.
Room. 6:22
Mutta nyt, kun OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, ON teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Room. 6:23
Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
1. Tim. 1:16
Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.
1. Tim. 6:12
Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.
1. Tim. 6:16
JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Tit. 1:2
apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ENNEN IKUISIA AIKOJA -
Tit. 3:7
että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.
Hepr. 9:12
meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.
Hepr. 9:14
kuinka paljoa enemmän on Kristuksen VERI, hänen, joka IANKAIKKISEN HENGEN kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme KUOLLEISTA TEOISTA palvelemaan ELÄVÄÄ JUMALAA!
Hepr. 9:15
Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.
Hepr. 13:20
Mutta rauhan Jumala, joka on KUOLLEISTA NOSTANUT HÄNET, joka IANKAIKKISEN LIITON VEREN KAUTTA on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
1. Joh. 2:25
Ja tämä on se LUPAUS, minkä hän on meille LUVANNUT: IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
1. Joh. 5:11
Ja tämä on se todistus: Jumala on ANTANUT MEILLE IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja TÄMÄ ELÄMÄ ON HÄNEN Pojassansa.
1. Joh. 5:13
Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka USKOTTE Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
1. Joh. 5:20
Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja ANTANUT MEILLE YMMÄRRYLSEN, TUNTEAKSEMME sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Mitään ikuista elämää ei siis ole ILMAN Jumalaa. kasi kirjoitti:
Kumpaa uskoa ?? sinua vai JUMALAN SANAA?
Kuinka uskallat käydä Jumalan Sanaa vastaan ja syyttää meidän taivaallista Isäämme sellaiseksi että HÄN sallisi itse luomiensa kituvan ikuisesti. Et todella TUNNE Jumalaa jos sellaista väität.
Jeesus ei opettanut mistään kitumisesta ikuisesti vaan kuolemasta > elämään pelastumisesta.
Jeesus maksoi meidän kuolemaan johtavien tekojemme (syntimme) seuraukset omalla verellään ja kuolemallaan. Jeesus maksoi TÄYDEN hinnan eli KUOLI. Ei Jeesus ole missään ikuisesti kitumassa meidän syntiemme tähden. Hän KUOLI meidän puolestamme jotta me saisimme ELÄÄ. Ikuinen elämä on mahdollista VAIN Jumalan luona ja AVULLA jos luulet jonkun voivan elää ikuisesti ilman Jumalaa erehdyt JA KUOLET ENNEN PITKÄÄ.
Siis lue - Jumalan Sanaa kaikki alla oleva ja vain pieni osa Jumalan Sanasta Raamatussa ja kaikkialla puhutaan pelastuksesta kuolemasta > elämään (ei koskaan ikuisesta piinasta > elämään).
Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."
mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan SE VESI, jonka minä hänelle annan, TULEE hänessä sen veden LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".
Jo nyt saa leikkaaja palkan ja KOKOAA HEDELMÄÄ IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.
Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."
Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; joka tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."
Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;
Ja minä ANNAN heille IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus PYSYY IANKAIKKISESTI; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"
Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.
Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.
Mutta nyt, kun OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, ON teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.
Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.
JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ENNEN IKUISIA AIKOJA -
että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.
meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.
kuinka paljoa enemmän on Kristuksen VERI, hänen, joka IANKAIKKISEN HENGEN kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme KUOLLEISTA TEOISTA palvelemaan ELÄVÄÄ JUMALAA!
Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.
Mutta rauhan Jumala, joka on KUOLLEISTA NOSTANUT HÄNET, joka IANKAIKKISEN LIITON VEREN KAUTTA on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
Ja tämä on se todistus: Jumala on ANTANUT MEILLE IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja TÄMÄ ELÄMÄ ON HÄNEN Pojassansa.
Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka USKOTTE Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja ANTANUT MEILLE YMMÄRRYLSEN, TUNTEAKSEMME sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Mitään ikuista elämää ei siis ole ILMAN Jumalaa..
...iankaikkisella elämällä taivaassa ja ikuisella olemassaololla sen ulkopuolella. Molemmat ovat existenssejä, vaikkakin täysin erilaisia.
Iankaikkisen elämän ulkopuolella olevat todellakin kituvat ja kärsivät Helvetissä himojensa hehkun poltteessa, koska heillä on tietoisuus olemassaolostaan ja he tietävät, että ovat täysin vailla toivoa ja ikuisesti erossa Luojastaan ja Lunastajastaan.
Älä sinä tuudittele Suomen suruttomia syntisiä rauhassa jatkamaan synnissä elämistään rohkaisten heitä valheellisilla opetuksilla, etteivät he muka kärsisi ikuisesti Helvetissä syntiensä vuoksi, sillä tiedän varsin hyvin lukuisten suomalaisten vähät välittävän taivaaseen pääsystä.
Siksi Jumala olikin ihan tarkoituksella käskenyt Poikaansa Yeshuaa saarnaamaan - ei ainoastaan taivaan ihanuudesta, vaan myös - Helvetin hirveyksistä ja sitä Yeshua myös teki. Hän on ylivertaisesti eniten saarnaannut Helvetin hirvittävyydestä. Hän nimittäin tietää millainen paikka Helvetti on, koska on itse sen valmistanut. Tosin se tehtiin alunperin saatanaa ja tämän enkeleitä varten, mutta sinne joutuvat myös kaikki jumalattomat syntiset, joille ei kelpaa sovitus ja syntielämästä luopuminen Yeshuan voiman avulla.
Lue siis uudelleen UT:sta nuo Raamatunkohdat, joihin edellä viittasin. Ne eivät muutu miksikään, vaikka kopioisit satoja muita raamatunjakeita.
Ilmeisesti juuri sinun tulee tehdä todellinen parannus elämässäsi, sillä yleensä ne ihmiset, jotka kieltävät Helvetin todellisen merkityksen, suosivat elämässään syntejä ja rakastavat pimeyttä enemmän kuin Valkeutta.
Siunausta Yeshuassa!
.- kasi
Yakov kirjoitti:
.
...iankaikkisella elämällä taivaassa ja ikuisella olemassaololla sen ulkopuolella. Molemmat ovat existenssejä, vaikkakin täysin erilaisia.
Iankaikkisen elämän ulkopuolella olevat todellakin kituvat ja kärsivät Helvetissä himojensa hehkun poltteessa, koska heillä on tietoisuus olemassaolostaan ja he tietävät, että ovat täysin vailla toivoa ja ikuisesti erossa Luojastaan ja Lunastajastaan.
Älä sinä tuudittele Suomen suruttomia syntisiä rauhassa jatkamaan synnissä elämistään rohkaisten heitä valheellisilla opetuksilla, etteivät he muka kärsisi ikuisesti Helvetissä syntiensä vuoksi, sillä tiedän varsin hyvin lukuisten suomalaisten vähät välittävän taivaaseen pääsystä.
Siksi Jumala olikin ihan tarkoituksella käskenyt Poikaansa Yeshuaa saarnaamaan - ei ainoastaan taivaan ihanuudesta, vaan myös - Helvetin hirveyksistä ja sitä Yeshua myös teki. Hän on ylivertaisesti eniten saarnaannut Helvetin hirvittävyydestä. Hän nimittäin tietää millainen paikka Helvetti on, koska on itse sen valmistanut. Tosin se tehtiin alunperin saatanaa ja tämän enkeleitä varten, mutta sinne joutuvat myös kaikki jumalattomat syntiset, joille ei kelpaa sovitus ja syntielämästä luopuminen Yeshuan voiman avulla.
Lue siis uudelleen UT:sta nuo Raamatunkohdat, joihin edellä viittasin. Ne eivät muutu miksikään, vaikka kopioisit satoja muita raamatunjakeita.
Ilmeisesti juuri sinun tulee tehdä todellinen parannus elämässäsi, sillä yleensä ne ihmiset, jotka kieltävät Helvetin todellisen merkityksen, suosivat elämässään syntejä ja rakastavat pimeyttä enemmän kuin Valkeutta.
Siunausta Yeshuassa!
.että syrjäytät Jumalan Sanan kuin tyhjää vain.
Ensin YRITIT väittää että Jeesus opetti helvetin oppiasi ja sitten kun saat Raamatun näkemyksen asiasta eteesi - Raamatun OMIN sanoin - hyppäät niiden yli koska et halua niistä puhua mutta yrität SIITÄ HUOLIMATTA syöttää "ikuisen piinan" oppiasi Jumalan Sanaa vastaan. Häpeä mies - syytät Kaikkivaltiasta asioista jotka eivät ole TOSIA. Ja kaiken lisäksi katsot itsesi muiden opettajaksi ??? - to..
Yakov kirjoitti:
.
Siunausta Yeshuassa!
.Mukava että taivaan valtaistuin on näytetty jollekin. Kovin on kuninkaallisten palatsien kaltaista siellä. Onko nyt ihan varma että taivaassa saa jo etukäteen vierailla?
- Alkuperäisviestin kirjoittaja
kasi kirjoitti:
että syrjäytät Jumalan Sanan kuin tyhjää vain.
Ensin YRITIT väittää että Jeesus opetti helvetin oppiasi ja sitten kun saat Raamatun näkemyksen asiasta eteesi - Raamatun OMIN sanoin - hyppäät niiden yli koska et halua niistä puhua mutta yrität SIITÄ HUOLIMATTA syöttää "ikuisen piinan" oppiasi Jumalan Sanaa vastaan. Häpeä mies - syytät Kaikkivaltiasta asioista jotka eivät ole TOSIA. Ja kaiken lisäksi katsot itsesi muiden opettajaksi ???.
...Raamatunjakeissa muka mielestäsi on muuta kuin se, ettet usko niihin?
Mikset usko seuraaviin jakeisiin:
Mark.9:47-48 ja Ilm.14:9-12 ???
Jakeet joita siteerasit ovat ihan OK, mutteivät ne mitenkään poissulje ikuista piinaa Helvetissä.
Ihmisen sielu on ihmisen identiteetin eli persoonallisuuden perusta. Se on ikuinen, eikä tuhoudu koskaan, ei edes ollessaan irti ruumiista. Juuri se perii joko Taivaan tai Helvetin.
Siunausta Yeshuassa!
. - Keskustelun aloittaja
to.. kirjoitti:
Mukava että taivaan valtaistuin on näytetty jollekin. Kovin on kuninkaallisten palatsien kaltaista siellä. Onko nyt ihan varma että taivaassa saa jo etukäteen vierailla?
.
...esim. apostoli Paavali, vaikka olikin vainonnut Herran seurakuntaa ennen uskoontuloaan.
On eri asia piipahtaa enkelin opastamana universumin valtaistuimen luona ja nähdä vajavaisin aistein yhtä sun toista taivaallista, kuin asettua valtaistuimen läheisyyteen iäksi asumaan ja saada nähdä sen loisto ja Paratiisin kauneus koko loistossaan uusin täydellisin hengen aistein, jotka saamme täydellisinä vasta, kun pukeudumme kirkastusruumiiseen.
Tuokin ihana päivä pian koittaa, joten yritetään malttaa vielä hetkinen, ystäväni!
Siunausta Yeshuassa!
. - kasi
Alkuperäisviestin kirjoittaja kirjoitti:
.
Jakeet joita siteerasit ovat ihan OK, mutteivät ne mitenkään poissulje ikuista piinaa Helvetissä.
Ihmisen sielu on ihmisen identiteetin eli persoonallisuuden perusta. Se on ikuinen, eikä tuhoudu koskaan, ei edes ollessaan irti ruumiista. Juuri se perii joko Taivaan tai Helvetin.
Siunausta Yeshuassa!
.No koska et vastaa yhteenkään esittämääni Raamatun kohtaan niin otan pois suurimman osan niistä -
Vai KIELLÄTKÖ että alla olevat Raamatun Sanat kertovat että:
.... Synnin palkka on kuolema ....
.... että Jumala on KAIKEN ELÄMÄN AINOA LÄHDE ....
1. Tim. 6:13
13 Jumala, KAIKEN ELÄMÄN LÄHDE, ja Kristus Jeesus, joka Pontius Pilatuksen edessä antoi todistuksensa ja lausui hyvän tunnustuksen, ovat todistajiani, kun kehotan sinua: [Joh. 5:21 | Joh. 18:37]
14 hoida sinulle määrättyä tehtävää tahrattomasti ja moitteettomasti siihen saakka, kun Herramme Jeesus Kristus ilmestyy. [1. Tess. 5:23]
15 Sen antaa aikanaan tapahtua ylistettävä ja YKSIN HALLITSEVA JUMALA, kuninkaiden Kuningas ja herrojen Herra.
... että Jumala YKSIN on KUOLEMATON ...
16 HÄN YKSIN on KUOLEMATON, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
... että kenessäkään murhaajassa ei ole IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI ....
................................................
Jos ymmärrät yllä olevan totuutena et voi enää tulkita mitään näkyjä tai vertauksia siten että Jumala piinaisi (tai edes sallisi piinattavan) luotujaan IKUISESTI.
Mitään ikuista elämää ei siis ole ILMAN Jumalaa.
Jumalaton elää aikansa, usein tuskallista elämäänsä mutta ei ikuisesti.. - eritavoin
Yakov kirjoitti:
.
Siunausta Yeshuassa!
.Synnin palkka on ruumiillinen kuolema.
Mitään muuta rangaistusta et löydä edes Mooseksen laista.
Jeesus ei tullut tuomaan uutta rangaistusta maailmaan synnin seuraukseksi.
Jeesushan sanoi, ettei muuta mitää laista eikä profeetoista.
Siis se joka syntiä tekee, kuolee ja haudataan.
Haun laajuus
Hakuehto
Matteuksen evankeliumi:
8:22 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa."
Luukkaan evankeliumi:
9:60 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa."
Jeesus on Jumalaa vastaan tehdyn synnin sovitus ihan jokaiselle ihmiselle.
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Israelin tottelemattomuuden tähden heille tulivat Jumalaa koskevat neljä ensimmäistä käskyä.
Jeesus sovitti maailman synnit Jumalan edessä lopullisesti.
Nyt voimme rikkoa vain Jumalaamme Jeesusta Kristusta vastaan, mutta Hänen palvelemiseensa ei ole noita neljää käskyä mooseksen lain sanomassa merkityksessä.
Ihmisten väliset synnit ovat aina olleet maallisia lakeja kuten Suomenkin laki on.
Meitä vastaan rikkomiset Jeesus opettaa annettaviksi kaikki anteeksi.
Näin ovat kaikki synnit anteeksiannettuja meidän puolestamme. - kasi
.
Siunausta Yeshuassa!
.Jotta saisit paremman käsityksen siitä mistä Raamattu puhuu tulisi sinun ymmärtää että KAIKKI elämä on Jumalan lahja, vaikka se ei ikuista olisikaan.. IHMINEN vain käyttää väärin saamaansa lahjaa.. minkä seurauksena hän on erossa Luojastaan ja kuoleman oma. Jumala on luonut elämää tuhoon ja ikuisuuteen oman valintansa mukaan..
Roomalaiskirje sanoo meille että Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.
Joku teistä ehkä kysyy: "Miksi Jumala sitten moittii ihmisiä?
Eihän kukaan voi vastustaa hänen tahtoaan. Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: "Miksi teit minusta tällaisen?" Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten? Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa KÄRSIVÄLLISYYDESSÄÄN hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, JOTKA ON MÄÄRÄTTY TUHOTTAVIKSI. Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista, joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on valmistanut kirkkautta varten.
Sellaisiksi hän on kutsunut meidät, olimmepa juutalaisia tai emme.... kasi kirjoitti:
No koska et vastaa yhteenkään esittämääni Raamatun kohtaan niin otan pois suurimman osan niistä -
Vai KIELLÄTKÖ että alla olevat Raamatun Sanat kertovat että:
.... Synnin palkka on kuolema ....
.... että Jumala on KAIKEN ELÄMÄN AINOA LÄHDE ....
1. Tim. 6:13
13 Jumala, KAIKEN ELÄMÄN LÄHDE, ja Kristus Jeesus, joka Pontius Pilatuksen edessä antoi todistuksensa ja lausui hyvän tunnustuksen, ovat todistajiani, kun kehotan sinua: [Joh. 5:21 | Joh. 18:37]
14 hoida sinulle määrättyä tehtävää tahrattomasti ja moitteettomasti siihen saakka, kun Herramme Jeesus Kristus ilmestyy. [1. Tess. 5:23]
15 Sen antaa aikanaan tapahtua ylistettävä ja YKSIN HALLITSEVA JUMALA, kuninkaiden Kuningas ja herrojen Herra.
... että Jumala YKSIN on KUOLEMATON ...
16 HÄN YKSIN on KUOLEMATON, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
... että kenessäkään murhaajassa ei ole IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI ....
................................................
Jos ymmärrät yllä olevan totuutena et voi enää tulkita mitään näkyjä tai vertauksia siten että Jumala piinaisi (tai edes sallisi piinattavan) luotujaan IKUISESTI.
Jumalaton elää aikansa, usein tuskallista elämäänsä mutta ei ikuisesti...
...sotket edelleen keskenään jauhot ja vellit ;)
On kaksi aivan eri asiaa, mitä tulee UT:n mainitsemaan iankaikkiseen elämään Jumalan YHTEYDESSÄ ja iankaikkiseen olemassaoloon poissa Jumalan yhteydessä eli Helvetissä.
UT:ssa on selviä kohtia, joista ilmenee helvettiin joutuvien ihmissielujen tietoinen olotila kärsimystensä keskellä. Jo VT:ssa opetetaan, että on olemassa sekä vanhurskaiden että väärien ylösnousemus, jolloin vanhurskaita odottaa iankaikkinen elämä Jumalan luona, mutta vääriä häpeä ja IANKAIKKINEN kauhistus. Siis molemmille ryhmille loputon olotila, joka jatkuu ajasta aikaan, päättymättä koskaan. (Dan.12:2) Huomaa, että tässä on käytetty samaa heprean sanaa 'olam' eli 'iankaikkinen', samassa merkityksessä kuin Jumalasta, joka on Iankaikkinen, ikuisesti elävä 'he ha'olam'.
Huomaa, että olemassaoloa on ilman iankaikkista jumal-elämääkin, mutta se juuri onkin piinaa, tuskaa, vaivaa, pohjatonta saastaista himoa ja kaikkea kuvottavaa ilman lohdutusta ja virvoitusta, jolta Yeshua Jumalan Poika on tullut meidät pelastamaan, jos vain suostumme siihen!
Et muuten ole VIELÄKÄÄN kommentoinut noita kahta UT:n paikkaa, joihin olen jo kahdesti aiemminkin viitannut: Mark.9:47-48 ja Ilm.14:9-11. Ne todistavat asian olevan prikulleen niin kuin olen kertonut. Miksi sinun on niin vaikea uskoa Jumalan puhuneen totta kaikissa puheissaan, siis myös näissä jakeissa?
Koska keskustelumme ei ole tullut tämän hedelmällisemmäksi, niin jätän sinut nyt miettimään edelleen noita kolmea selkeää Raamatunpaikkaa. Kun luet niitä rukoillen, niin Herra voi armossaan avata sinun ymmärryksesi uskomaan enemmän Raamattuun, kuin tähän mennessä ;)
En aio kommentoida enempää sulle, koska asiallista keskustelua ei synny välillemme, sillä sinähän hylkäät kaikki ne Raamatunkohdat, jotka eivät sovi sinun teologiseen tulkintaasi...
Siunausta Yeshuassa!
.- eikä sekään ole ikuinen
.
Siunausta Yeshuassa!
.Sinun teologiasi on valitettavasti (onneksi) sellainen, ettei se toteudu ajattelemallasi tavalla.
Jos uskoisit yhtäaikaa kaiken, mitä on Raamatussa kerrottu, mutta kun et.
Sinä suljet toisia Raamatun opetuksia pois toisten kanssa. Niin ei voi tehdä.Raamattu on totta tavalla, jossa kaikki sanotut asiat ovat totta yhtäaikaa.
Niiden kautta voitkin nähdä asiat erilaisina kuin nyt näet.
Herra antaa uudet silmälasit siihen.Pyydä!
Ps.
Olen muuten "muu". - kasi
Yakov kirjoitti:
.
...sotket edelleen keskenään jauhot ja vellit ;)
On kaksi aivan eri asiaa, mitä tulee UT:n mainitsemaan iankaikkiseen elämään Jumalan YHTEYDESSÄ ja iankaikkiseen olemassaoloon poissa Jumalan yhteydessä eli Helvetissä.
UT:ssa on selviä kohtia, joista ilmenee helvettiin joutuvien ihmissielujen tietoinen olotila kärsimystensä keskellä. Jo VT:ssa opetetaan, että on olemassa sekä vanhurskaiden että väärien ylösnousemus, jolloin vanhurskaita odottaa iankaikkinen elämä Jumalan luona, mutta vääriä häpeä ja IANKAIKKINEN kauhistus. Siis molemmille ryhmille loputon olotila, joka jatkuu ajasta aikaan, päättymättä koskaan. (Dan.12:2) Huomaa, että tässä on käytetty samaa heprean sanaa 'olam' eli 'iankaikkinen', samassa merkityksessä kuin Jumalasta, joka on Iankaikkinen, ikuisesti elävä 'he ha'olam'.
Huomaa, että olemassaoloa on ilman iankaikkista jumal-elämääkin, mutta se juuri onkin piinaa, tuskaa, vaivaa, pohjatonta saastaista himoa ja kaikkea kuvottavaa ilman lohdutusta ja virvoitusta, jolta Yeshua Jumalan Poika on tullut meidät pelastamaan, jos vain suostumme siihen!
Et muuten ole VIELÄKÄÄN kommentoinut noita kahta UT:n paikkaa, joihin olen jo kahdesti aiemminkin viitannut: Mark.9:47-48 ja Ilm.14:9-11. Ne todistavat asian olevan prikulleen niin kuin olen kertonut. Miksi sinun on niin vaikea uskoa Jumalan puhuneen totta kaikissa puheissaan, siis myös näissä jakeissa?
Koska keskustelumme ei ole tullut tämän hedelmällisemmäksi, niin jätän sinut nyt miettimään edelleen noita kolmea selkeää Raamatunpaikkaa. Kun luet niitä rukoillen, niin Herra voi armossaan avata sinun ymmärryksesi uskomaan enemmän Raamattuun, kuin tähän mennessä ;)
En aio kommentoida enempää sulle, koska asiallista keskustelua ei synny välillemme, sillä sinähän hylkäät kaikki ne Raamatunkohdat, jotka eivät sovi sinun teologiseen tulkintaasi...
Siunausta Yeshuassa!
.Kunhan puhut (tai kirjoitat) ..
Raamattu kertoo kerta kerran jälkeen (sata kertaa ja enemmänkin) että pelastuksessa on kysymys SIITÄ että Jumala pelastaa KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.
Se että jotkut ovat löytävinään Raamatusta tuota VANHAA pakanain iäisyys oppia ikuisesta elämästä kenelle vain - oli sitten paha tai hyvä, valehtelija tai totuuden puhuja, rakkaudellinen tai omahyväinen on vain esimerkki siitä että paholainen (peto) pitää näiden mieliä hallussaan.
Helvetti on olemassa mutta se on vain kuvaus lopusta. Sinne joutuu jopa kuolemakin - siis kuoleminen tulee loppumaan ja tuonelaa ei enää tarvita joten sekin menee helvettiin.
Mutta ne jotka saavat syödä Jumalan elämän puusta eivät sinne mene vaan saavat elää.
Olet vain heikko ihminen koska tunnustaudut tähän valheelliseen ikuisen piinan oppiin vain sentähden että pelkäät että tuo "pedon" sanoma on totta. Sinä ja kaltaisesi ette tunne Jumalaa koska uskotte että Luoja loisi elämää ikuiseen piinaan ja sen tähden panette Jumalan päälle tuollaisen kiduttajan maineen.
En ole kenenkään tuomari mutta haluan kuitenkin sinuakin varoittaa ettet vain joutuisi niiden joukkoon joille Jumala kerran tulee sanomaan: Menkää pois minä en tunne teitä. Olettehan sinä ja kaltaisesi syyttäneet koko elämänne ajan ja katumatta Häntä mitä kauheimmista teoista aivan päin vastoin mitä Hän Raamattussa meille opettaa.
Puhut jauhoista ja vellistä mutta et ymmärrä Raamatun sanoman ydintä. Et ymmärrä Jumalan todellista rakkautta. Tuntuu siltä että rakastat vain itseäsi ja haluat pelastautua kuvittelemastasi ja pelkäämästäsi helvetin ikuisesta piinasta.
Kuule siis - mitään ikuista piinaa ei ole, mutta IKUINEN KUOLEMA ON ja se rajallinen elämä mikä niillä jotka hylkäävät Jumalan tien Jeesuksessa Kristuksessa on VAJAVAISTEN TIE - ja se ei ole onnellinen (sen jo näkee täällä maan päälläkin).
Ei Jumala ketään kiduta vaan pelastaa. Sinäkin olet saanut Jumalalta elämän - kysy itseltäsi mitä olet tehnyt tällä Jumalan antamalla lahjalla. Käytätkö sen Jumalan maineen mustaamiseen ja ihmisten pelotteluun olemattomalla ikuisella piinalla.
Jumala on luonut elämää ikuisuuteen mutta sen elämän täytyy täyttää ikuisen elämnän vaatimukset ja ne voi täyttää vain Jumalan avulla ja Jumalan yhteydessä, syömällä Jumalan "elämän puusta", ne jotka eivät ole osallisia tähän eivät voi elää ikuisesti. He saavat yrittää itse, mutta tulevat vain kärsimään kunnes kuolevat. He valitsevat oman tiensä ja uskonsa ja hylkäävät OIKEUDENMUKAISEN Jumalan armon ja rakkauden.
Sanoin sinulle jo aikaisemmin että Jeesus maksoi TÄYDEN hinnan meidän synneistämme - kuinka Jeesus sen maksoi - juu, kuolemalla meidän syntiemme edestä. Eikö tämäkään sano mitään sinulle ?????
Minä olen nyt kertonut sinulle totuuden tästä asiasta ja jos tämän luet et koskaan voi sanoa ettet saanut tietoa. Siis kerää rohkeutesi ja rukoile anteeksi antamusta Jumalalta josta olet levittänyt perättömiä syytöksiä ja lopeta syyttämästä Kaikkivaltiasta perättömillä syytöksillä, Hän antaa sinullekin anteeksi koska hän on Jumala joka MAHDOLLISTAA ikuisen elämän niile joille haluaa.
Sinun takiasi kerran vielä:
Jumalan Sanaa kaikki alla oleva ja vain pieni osa Jumalan Sanasta Raamatussa ja kaikkialla puhutaan pelastuksesta kuolemasta > elämään (ei koskaan ikuisesta piinasta > elämään).
kasi - plää plää
kasi kirjoitti:
Kunhan puhut (tai kirjoitat) ..
Raamattu kertoo kerta kerran jälkeen (sata kertaa ja enemmänkin) että pelastuksessa on kysymys SIITÄ että Jumala pelastaa KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.
Se että jotkut ovat löytävinään Raamatusta tuota VANHAA pakanain iäisyys oppia ikuisesta elämästä kenelle vain - oli sitten paha tai hyvä, valehtelija tai totuuden puhuja, rakkaudellinen tai omahyväinen on vain esimerkki siitä että paholainen (peto) pitää näiden mieliä hallussaan.
Helvetti on olemassa mutta se on vain kuvaus lopusta. Sinne joutuu jopa kuolemakin - siis kuoleminen tulee loppumaan ja tuonelaa ei enää tarvita joten sekin menee helvettiin.
Mutta ne jotka saavat syödä Jumalan elämän puusta eivät sinne mene vaan saavat elää.
Olet vain heikko ihminen koska tunnustaudut tähän valheelliseen ikuisen piinan oppiin vain sentähden että pelkäät että tuo "pedon" sanoma on totta. Sinä ja kaltaisesi ette tunne Jumalaa koska uskotte että Luoja loisi elämää ikuiseen piinaan ja sen tähden panette Jumalan päälle tuollaisen kiduttajan maineen.
En ole kenenkään tuomari mutta haluan kuitenkin sinuakin varoittaa ettet vain joutuisi niiden joukkoon joille Jumala kerran tulee sanomaan: Menkää pois minä en tunne teitä. Olettehan sinä ja kaltaisesi syyttäneet koko elämänne ajan ja katumatta Häntä mitä kauheimmista teoista aivan päin vastoin mitä Hän Raamattussa meille opettaa.
Puhut jauhoista ja vellistä mutta et ymmärrä Raamatun sanoman ydintä. Et ymmärrä Jumalan todellista rakkautta. Tuntuu siltä että rakastat vain itseäsi ja haluat pelastautua kuvittelemastasi ja pelkäämästäsi helvetin ikuisesta piinasta.
Kuule siis - mitään ikuista piinaa ei ole, mutta IKUINEN KUOLEMA ON ja se rajallinen elämä mikä niillä jotka hylkäävät Jumalan tien Jeesuksessa Kristuksessa on VAJAVAISTEN TIE - ja se ei ole onnellinen (sen jo näkee täällä maan päälläkin).
Ei Jumala ketään kiduta vaan pelastaa. Sinäkin olet saanut Jumalalta elämän - kysy itseltäsi mitä olet tehnyt tällä Jumalan antamalla lahjalla. Käytätkö sen Jumalan maineen mustaamiseen ja ihmisten pelotteluun olemattomalla ikuisella piinalla.
Jumala on luonut elämää ikuisuuteen mutta sen elämän täytyy täyttää ikuisen elämnän vaatimukset ja ne voi täyttää vain Jumalan avulla ja Jumalan yhteydessä, syömällä Jumalan "elämän puusta", ne jotka eivät ole osallisia tähän eivät voi elää ikuisesti. He saavat yrittää itse, mutta tulevat vain kärsimään kunnes kuolevat. He valitsevat oman tiensä ja uskonsa ja hylkäävät OIKEUDENMUKAISEN Jumalan armon ja rakkauden.
Sanoin sinulle jo aikaisemmin että Jeesus maksoi TÄYDEN hinnan meidän synneistämme - kuinka Jeesus sen maksoi - juu, kuolemalla meidän syntiemme edestä. Eikö tämäkään sano mitään sinulle ?????
Minä olen nyt kertonut sinulle totuuden tästä asiasta ja jos tämän luet et koskaan voi sanoa ettet saanut tietoa. Siis kerää rohkeutesi ja rukoile anteeksi antamusta Jumalalta josta olet levittänyt perättömiä syytöksiä ja lopeta syyttämästä Kaikkivaltiasta perättömillä syytöksillä, Hän antaa sinullekin anteeksi koska hän on Jumala joka MAHDOLLISTAA ikuisen elämän niile joille haluaa.
Sinun takiasi kerran vielä:
Jumalan Sanaa kaikki alla oleva ja vain pieni osa Jumalan Sanasta Raamatussa ja kaikkialla puhutaan pelastuksesta kuolemasta > elämään (ei koskaan ikuisesta piinasta > elämään).
kasiHuomaatkos kuinka hankalaa on toista saada TOTUUTTA ymmärtämään.
Mä oon kyllä sun puolella täs asiassa, joten jos piiskaamis apua tarvitset, niin nykäse hihasta.
Nyt mä oon kyllä jo luvannu yhdelle toisellekkin uskovaiselle, että olen hänen näkemyksensä kannalla. Nooh, toivotaan että "teillä" ei tule ristiriitaisuuksia näkemyksienne kanssa. Mutta emmä usko että tulee ;)
ps. Ilman kettuiluu, näkemyksesi on loogisempi. Tosin loogisuudella ei käsitykseni ole mitään tekemistä uskonasioiden kanssa. - jos tutkit
plää plää kirjoitti:
Huomaatkos kuinka hankalaa on toista saada TOTUUTTA ymmärtämään.
Mä oon kyllä sun puolella täs asiassa, joten jos piiskaamis apua tarvitset, niin nykäse hihasta.
Nyt mä oon kyllä jo luvannu yhdelle toisellekkin uskovaiselle, että olen hänen näkemyksensä kannalla. Nooh, toivotaan että "teillä" ei tule ristiriitaisuuksia näkemyksienne kanssa. Mutta emmä usko että tulee ;)
ps. Ilman kettuiluu, näkemyksesi on loogisempi. Tosin loogisuudella ei käsitykseni ole mitään tekemistä uskonasioiden kanssa./////Tosin loogisuudella ei käsitykseni ole mitään tekemistä uskonasioiden kanssa./////
Päinvastoin. Loogisuudella on suuri merkitys uskossa.
Raamattu nimittäin sisältää tietyn logiikan kaikkeen.
Sen logiikan kautta voi nähdä toden ja epätoden monissa asioissa.
Raamatun loogisuus alkkaa jo luomiskertomuksesta.
Luomiskertomus on kerrottu siinä muodossa, että jatkon tapahtumat, jotka KERROTAAN noudattavat jatkuvuutta ja liittyvät muihin kohtiin Raamatussa.
Satuilut voi huomata jos ne eivät sovi tuohon salaiseen logiikkaan. - plää plää
jos tutkit kirjoitti:
/////Tosin loogisuudella ei käsitykseni ole mitään tekemistä uskonasioiden kanssa./////
Päinvastoin. Loogisuudella on suuri merkitys uskossa.
Sen logiikan kautta voi nähdä toden ja epätoden monissa asioissa.
Raamatun loogisuus alkkaa jo luomiskertomuksesta.
Luomiskertomus on kerrottu siinä muodossa, että jatkon tapahtumat, jotka KERROTAAN noudattavat jatkuvuutta ja liittyvät muihin kohtiin Raamatussa.
Satuilut voi huomata jos ne eivät sovi tuohon salaiseen logiikkaan."Päinvastoin. Loogisuudella on suuri merkitys uskossa.
Sen logiikan kautta voi nähdä toden ja epätoden monissa asioissa. "
Tuo raamatun logiikka ei valitettavasti mulle aukea tavalla, jolla se sulle aukeaa. Mistäköhän se voisi johtua? Pyrin rationaaliseen ja sitä kautta loogiseen ajatteluun kykyjeni mukaan. Usko ei vaadi rationaalista, eikä loogisia perusteita ollakseen olemassa. Tarvitseeko järki?
"Raamatun loogisuus alkkaa jo luomiskertomuksesta.
Luomiskertomus on kerrottu siinä muodossa, että jatkon tapahtumat, jotka KERROTAAN noudattavat jatkuvuutta ja liittyvät muihin kohtiin Raamatussa."
En viitsi tuon loogisuudesta kanssasi alkaa keskustelemaan, koska vähän ajan päästä huomaisit loogisuuden olevan "tyhjä käsite"..ja sitä et halua.
"Satuilut voi huomata jos ne eivät sovi tuohon salaiseen logiikkaan."
Niipä, puhut nyt raamatun logiikasta. - plää plää
plää plää kirjoitti:
"Päinvastoin. Loogisuudella on suuri merkitys uskossa.
Sen logiikan kautta voi nähdä toden ja epätoden monissa asioissa. "
Tuo raamatun logiikka ei valitettavasti mulle aukea tavalla, jolla se sulle aukeaa. Mistäköhän se voisi johtua? Pyrin rationaaliseen ja sitä kautta loogiseen ajatteluun kykyjeni mukaan. Usko ei vaadi rationaalista, eikä loogisia perusteita ollakseen olemassa. Tarvitseeko järki?
"Raamatun loogisuus alkkaa jo luomiskertomuksesta.
Luomiskertomus on kerrottu siinä muodossa, että jatkon tapahtumat, jotka KERROTAAN noudattavat jatkuvuutta ja liittyvät muihin kohtiin Raamatussa."
En viitsi tuon loogisuudesta kanssasi alkaa keskustelemaan, koska vähän ajan päästä huomaisit loogisuuden olevan "tyhjä käsite"..ja sitä et halua.
"Satuilut voi huomata jos ne eivät sovi tuohon salaiseen logiikkaan."
Niipä, puhut nyt raamatun logiikasta."Usko ei vaadi rationaalista, eikä loogisia perusteita ollakseen olemassa. Tarvitseeko järki?"
Uskonkohde..ei näitä vaadi, tosin voidaan myös ajatella hieman pidemmän kaavan kautta, ettei järkikään, mutta jätetään tuohon uskonkohteeseen nyt kumminki :) eikä sekään ole ikuinen kirjoitti:
Sinun teologiasi on valitettavasti (onneksi) sellainen, ettei se toteudu ajattelemallasi tavalla.
Jos uskoisit yhtäaikaa kaiken, mitä on Raamatussa kerrottu, mutta kun et.
Sinä suljet toisia Raamatun opetuksia pois toisten kanssa. Niin ei voi tehdä.Raamattu on totta tavalla, jossa kaikki sanotut asiat ovat totta yhtäaikaa.
Niiden kautta voitkin nähdä asiat erilaisina kuin nyt näet.
Herra antaa uudet silmälasit siihen.Pyydä!
Ps.
Olen muuten "muu"..
Juuri sinun ongelmanasi on se, ettet usko KOKO Raamattuun. Miksi et usko noihin kolmeen Raamatun kohtaan, joilla perustelin Raamatun ilmoittamaan helvettiin joutuvien ikuisen kärsimyksen?
Etkö juuri siksi, ettet tahdo sen olevan totta?
Se on totta riippumatta sinun toiveistasi!
Tee siis todellinen parannus elämässäsi, ette päädy tuollaiseen paikkaan!
Siunausta Yeshuassa!
.eritavoin kirjoitti:
Synnin palkka on ruumiillinen kuolema.
Mitään muuta rangaistusta et löydä edes Mooseksen laista.
Jeesus ei tullut tuomaan uutta rangaistusta maailmaan synnin seuraukseksi.
Jeesushan sanoi, ettei muuta mitää laista eikä profeetoista.
Siis se joka syntiä tekee, kuolee ja haudataan.
Haun laajuus
Hakuehto
Matteuksen evankeliumi:
8:22 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa."
Luukkaan evankeliumi:
9:60 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa."
Jeesus on Jumalaa vastaan tehdyn synnin sovitus ihan jokaiselle ihmiselle.
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Israelin tottelemattomuuden tähden heille tulivat Jumalaa koskevat neljä ensimmäistä käskyä.
Jeesus sovitti maailman synnit Jumalan edessä lopullisesti.
Nyt voimme rikkoa vain Jumalaamme Jeesusta Kristusta vastaan, mutta Hänen palvelemiseensa ei ole noita neljää käskyä mooseksen lain sanomassa merkityksessä.
Ihmisten väliset synnit ovat aina olleet maallisia lakeja kuten Suomenkin laki on.
Meitä vastaan rikkomiset Jeesus opettaa annettaviksi kaikki anteeksi.
Näin ovat kaikki synnit anteeksiannettuja meidän puolestamme..
Itse asiassa lainaamasi Raamatunjae jo osoitti käsityksesi olevan virheellinen, sillä Yeshuan sanoessa kutsutulleen: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta tule sinä ja seuraa minua..." osoittaa sen, että tosin nuo uskosta osattomat kutsutun vanhemmat ja omaiset elivät erossa jumalassa, mutta koska heillä ei ollut yhteyttä Jumalaan, niin he olivat HENGELLISESTI kuolleita. Juuri selliaisia ovat kaikki helvettiin heitettävä ja kituvat helvetissä ikuisesti, kuten aiemmin mainitsemani Raamatunkohdat osoittavat.
Sinun ongelmanasi on juuri se, ettet usko KOKO Raamattuun. Miksi et usko noihin kolmeen Raamatun kohtaan, joilla perustelin Raamatun ilmoittamaan helvettiin joutuvien ikuisen kärsimyksen?
Siunausta Yeshuassa!
.- kasi
Yakov kirjoitti:
.
Itse asiassa lainaamasi Raamatunjae jo osoitti käsityksesi olevan virheellinen, sillä Yeshuan sanoessa kutsutulleen: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta tule sinä ja seuraa minua..." osoittaa sen, että tosin nuo uskosta osattomat kutsutun vanhemmat ja omaiset elivät erossa jumalassa, mutta koska heillä ei ollut yhteyttä Jumalaan, niin he olivat HENGELLISESTI kuolleita. Juuri selliaisia ovat kaikki helvettiin heitettävä ja kituvat helvetissä ikuisesti, kuten aiemmin mainitsemani Raamatunkohdat osoittavat.
Sinun ongelmanasi on juuri se, ettet usko KOKO Raamattuun. Miksi et usko noihin kolmeen Raamatun kohtaan, joilla perustelin Raamatun ilmoittamaan helvettiin joutuvien ikuisen kärsimyksen?
Siunausta Yeshuassa!
.vaikka et ehlä minulle kirjoittanutkaan ... mutta vastaan tähän kun et vastaa minun lähettämääni viestiin ... ja ymmärrän syyn ... Raamattu sanoo Sanansa ... ja sinun sanasi eivät päde --
Itse asiassa lainaamasi yllä olevaan voi vasta omilla sanomillasi - koska tuo Raamatunjakeet osoittavat käsityksesi olevan virheellisen, sillä Jeesuksen sanoessa kutsutulleen:
"Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta tule sinä ja seuraa minua..." osoittaa sen, että koska nuo uskosta osattomat kutsutun vanhemmat ja omaiset elivät erossa Jumalasta, heillä ei ollut yhteyttä Jumalaan, ja siksi he olivat HENGELLISESTI kuolleita. Vain Jumalassa elävä voi olla elävä ikuisesti - MUUT OVAT KUOLEMAN ALLA.
Juuri selliaisia ovat kaikki helvettiin ja KUOLEMAAN JÄÄVÄT jotka KÄRSIVÄT OMASTA SYYSTÄÄN KOSKA EIVÄT HALUA ALISTUA JUMALAN TAHTOON. (SIIS OIKEUDENMUKAISUUTEEN, RAKKAUTEEN JA ARMELIAISUUTEEN) - VAIN OMAKSUMALLA NÄMÄ JUMALAN OMINAISUUDET JUMALAN LUONA VOI SAADA IKUISEN ELÄMÄN JEESUKSESSA - EI MUUTEN - KOSKA VAJAVAINEN EI VOI SÄILYÄ IKUISESTI JA IHMINEN ILMAN JUMALAA ON JA PYSYY VAJAVAISENA.
MIKSI ?
KOSKA VAIN JUMALAN TAHDON MUKAINEN ELÄMÄ VOI OLLA IKUINEN - EI MIKÄÄN MUU - VAIN JUMALAN LUONA ON ONNELLINEN ELÄMÄ - EI MUUALLA.
-------------------------------------------------
Sinun ongelmanasi on juuri se, ettet usko KOKO Raamattuun.
Miksi et usko noihin YLI SATAAN Raamatun kohtaan, joilla perustelin Raamatun ilmoittamaan helvettiin joutuvien KUOLEMAAN JOHTAVAN kärsimyksen?
Tee siis todellinen parannus elämässäsi, JA LOPETA SYYTTÄMÄSTÄ IKUISTA JUMALAA SIKSI MITÄ HÄN EI OLE ette päädy tuollaiseen paikkaan!
Siunausta Jeesuksessa Kristuksessa joka uhrasi ELÄMÄNSÄ meidän puolestamme! Jeesus maksoi täyden hinnan KUOLEMALLAAN - Jeesuksen ei tarvinnut maksaa täyttä hintaa siten että hän menisi ikuisesti piinattavaksi - koska sellaista hintaa ei edes ole. Jumala herätti hänet kuolleista Raamatun mukaan.. - kasi
Yakov kirjoitti:
.
Siunausta Yeshuassa!
.Joh ilm
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja KUOLEMA ja TUONELA heitettiin tuliseen järveen. TÄMÄ ON toinen KUOLEMA, tulinen järvi.
----------------------------------------
Raamattu sanoo siis että kun kuolema ja tuonela olivat antaneet ne kuolleet mitkä NIISSÄ OLIVAT nekin heitettiin tuliseen järveen. TÄMÄ ON toinen kuolema - eli loppu - KUOLEMAA JA TUONELAA ei tämän jälkeen enää ole...
näin raamattu -- kuinka sinä ???
- to...
kaikivaltias miksi ihmeessä hänen pitää laatia "pelastussuunnitelmia" itsensä noudatettavaksi? Sen kun pelastaa.
.
...avulla. Jumala on niin äärettömän viisas ja ihminen on syntiinlangenneessa tilassaan niin äärettömän vähäinen ymmärrykseltään, ettei mitään kontaktia voida luoda viisauden ja ymmärryksen tasolla. Tästä johtuen ihmisen on synnyttävä uudesti ylhäältä, mikä sekin on Jumalan armotekoa.
Ihminen pitää sen vuoksi ensin saada vakuuttuneeksi siitä ihmeellisestä tosiasiasta, ettei Jumala vihaa häntä, vaan ainoastaan hänen syntejään. Jumala todella rakastaa syntisiä ihmisiä ja on halukas, voimallinen ja uskollinen pelastamaan kaikki itsessään heikot suurimmatkin syntiset, jotka tahtovat turvata Hänen armoonsa eli siihen pelastukseen, jonka Hän on valmistanut Pojassaan Yeshuassa.
Silloin syntisen ihmisen kääntymys Jumalan puoleen on aito, kun hän katuu syntejään ja tahtoo tehdä aidon parannuksen elämässään. Tällöin Jumala antaa tälle ihmiselle kaikki hänen syntinsä anteeksi ja puhdistaa Poikansa lunastusverellä hänen sydämensä kaikesta pahasta. Sitten Hän vuodattaa Pyhän Hengen tämän ihmisen sisimpään ja sinetöi hänet ikuiseksi omaisuudekseen ja omaksi lapsekseeen uudestisynnyttämisen kautta.
- - -
Jumalan pelastussuunnitelma on päällisin puolin tarkastellen hyvin yksinkertainen ihmisen näkökulmasta katsoen, mutta tarkemmin tutkien se on sangen viisas ja sisältää ihmiselle mahdollisuuden palata siihen alkuperäiseen yhteyteen Luojansa kanssa, johon hänet alunperin luotiin eli lapsiyhteyteen. Jumala on kääntänyt syntiinlankeemuksenkin meidän Hänen armoonsa turvautuvien kohdalla meille äärettömän suureksi siunaukseksi: me emme enää koskaan voi langeta, vaan olemme ikuisesti turvassa.
Näin ei olisi asian laita, jos esivanhempamme eivät olisi langenneet ja Paratiisissa olisi edelleen hyvän- ja pahantiedon puu houkuttamassa meitä syntiin ajasta aikaan. Kyseinen puu on juurineen ja vesoineen raivattu sieltä pois ja se heitetään viimeisellä tuomiolla Helvettiin. Käsittääkseni kyseinen puu on tosin ihan konkreettinen, mutta sen lisäksi syvimmältä hengelliseltä merkitykseltään vertauskuvallinen ja tarkoittaa saatanaa ja hänen valheitaan sekä kapinamieltä Jumalaa kohtaan Luojana.
Jumala antoi Poikansa häväistäväksi, pilkattavaksi ja murhattavaksi, että me siitä voisimme rohkaistua vapaaehtoisesti jumalattomien pilkasta jä häväisemisestä huolimatta tunnustamaan Yeshuan Herraksemme ja rakkaaksi Vapahtajaksemme, koska Hän rakasti meitä niin pohjattomalla rakkaudella suostumlla kulkemaan vapaaehtoisesti sen tien, mitä me emme voineet käydä: Pohjattomien kärsimysten kautta voittoon ja ylösnousemukseen! Tästä syystä Yeshua sanoi tulevan tunnustamaan tuomiopäivänä omikseen kaikki ne, jotka ovat tunnustaneet Hänet Herrakseen maan päällä ja häpeämään niitä, jotka ovat hävenneet tunnustaa Häntä Herrakseen maan päällä.
Jumalan lapsen turvallisuus on taattu ja hän saa vapaasti kasvaa Jumalan antamaa kasvua armahtamisen perustalta ilman mitään pakkotahtia. Näin siksi, että Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot Hänen suuren armonsa ja rakkautensa voiman avulla eläisimme puhtaasti ja siveästi odottaessamme tuon ihmeellisen päivän saapumista, jolloin saammme kohdata kasvotusten Hänet, joka meitä on rakastanut jo ennen meidän syntymäämme. Miten ihana päivä se onkaan!
Siunausta Yeshuassa!
.
- plää plää
Jos sanon että en ihan täysillä valoilla tätä elämää tulkitse, niin mitä olet mieltä, olenko ainoa :)
Noista täysistä valoista tuliki mielee. Ajeleekohan joku tän pallon tulkitsija yleensäkkää täysillä valoilla? Luuleekohan joku oikeasti niin tekevänsä?- plää plää
Kuinka moni uskovainen ymmärtää totuuden?
Käsittääkseni te uskotte yhteen totuuteen. Nyt haluaisin tietää kuka teistä uskovaisista on tuo TOTUUS.
Mua ihmetyttää ku tuota teidä totuuttanne on yhtä paljon ku tulkitsijoita riittää. Mistä se voisi johtua. Eihän se niin voi olla?
Kuka teistä kertoo mulle OIKEAN totuuden. Kuka se teistä on?
Joku sanoo kumminki, että lue raamattu. Ei hyödytä, en ymmärrä sitä. Siksi haluan tietää kuka teistä TOTUUDEN tietää, että voisi sen mulle kertoa. - plää plää
plää plää kirjoitti:
Kuinka moni uskovainen ymmärtää totuuden?
Käsittääkseni te uskotte yhteen totuuteen. Nyt haluaisin tietää kuka teistä uskovaisista on tuo TOTUUS.
Mua ihmetyttää ku tuota teidä totuuttanne on yhtä paljon ku tulkitsijoita riittää. Mistä se voisi johtua. Eihän se niin voi olla?
Kuka teistä kertoo mulle OIKEAN totuuden. Kuka se teistä on?
Joku sanoo kumminki, että lue raamattu. Ei hyödytä, en ymmärrä sitä. Siksi haluan tietää kuka teistä TOTUUDEN tietää, että voisi sen mulle kertoa.En usko että kukaan mulle tulee vastaamaan, jos ymmärtää mitä hain takaa.
Mutta mietitäänpä hetkinen tuota TOTUUTTA. Lähdetään siitä että raamattu on TOTUUS. Hyväksyttävää, eikö?
Kaikki jotka siis ymmärtävät raamatun sanaa, ymmärtävät totuuden. Kuinkakohan moni sitä oikeastaan "ymmärtääkään"?
Annan pienen vihjeen jolla voi omaa "totuuttaan" raamatun TOTUUTEEN suhteuttaa. Kun ilmoitat "totuutesi", niin mieti voidaanko se hyväksyä yleiseksi raamatun kannaksi. Jos näkemyksesi raamatun TOTUUDEKSI hyväksytää yleisesti, niin olet lähempänä JUMALAA kuin arvaatkaan.
Eli pointti, luuletko pystyväsi totuutesi saamaan raamatun TOTUUDEKSI?
Sun totuus ja raamatun totuus on KAKSI ERIASIAA. Jos et usko, nii kokeile. Kuinka totuutesi hyväksytään yleisesti suhteessa raamattuun.
TOTUUS on ihmeellinen asia ja kuinka monia niitä onkaan :) - ..vastaaja..
plää plää kirjoitti:
En usko että kukaan mulle tulee vastaamaan, jos ymmärtää mitä hain takaa.
Mutta mietitäänpä hetkinen tuota TOTUUTTA. Lähdetään siitä että raamattu on TOTUUS. Hyväksyttävää, eikö?
Kaikki jotka siis ymmärtävät raamatun sanaa, ymmärtävät totuuden. Kuinkakohan moni sitä oikeastaan "ymmärtääkään"?
Annan pienen vihjeen jolla voi omaa "totuuttaan" raamatun TOTUUTEEN suhteuttaa. Kun ilmoitat "totuutesi", niin mieti voidaanko se hyväksyä yleiseksi raamatun kannaksi. Jos näkemyksesi raamatun TOTUUDEKSI hyväksytää yleisesti, niin olet lähempänä JUMALAA kuin arvaatkaan.
Eli pointti, luuletko pystyväsi totuutesi saamaan raamatun TOTUUDEKSI?
Sun totuus ja raamatun totuus on KAKSI ERIASIAA. Jos et usko, nii kokeile. Kuinka totuutesi hyväksytään yleisesti suhteessa raamattuun.
TOTUUS on ihmeellinen asia ja kuinka monia niitä onkaan :)Totuus on aina ollut - jo ennen kuin Raamattua olikaan...
Muutamia esimerkkejä:
2 2=4 on totta.
Jumala on kaikkivaltias Luoja = totta.
Mikään elämä ei voi säilyä ilman että sillä on tarvittavat "eväät" säilyäkseen = totta ...
:) - plää plää
..vastaaja.. kirjoitti:
Totuus on aina ollut - jo ennen kuin Raamattua olikaan...
Muutamia esimerkkejä:
2 2=4 on totta.
Mikään elämä ei voi säilyä ilman että sillä on tarvittavat "eväät" säilyäkseen = totta ...
:)"2 2=4 on totta."
Ei huono. Nyt tulee paha kysymys, onko jumala tuon määritellyt ;)
Muuten, voisit hieman kertoa totuudesta, josta raamatussa puhutaan, vaikkapa helvetistä. Mikä se on ja mitä se tarkottaa ;) - plää plää
..vastaaja.. kirjoitti:
Totuus on aina ollut - jo ennen kuin Raamattua olikaan...
Muutamia esimerkkejä:
2 2=4 on totta.
:)"Jumala on kaikkivaltias Luoja = totta." ja "Mikään elämä ei voi säilyä ilman että sillä on tarvittavat "eväät" säilyäkseen = totta ..."
Hyviä ja päteviä totuuksia, johon myös sen 2 2=4 lasken mukaan.
Haluatko jokupäivä ruveta määrittelemään mun kanssa ihmisen mieltä ja kykyä tulkita ympäristöä? Aika hoosee kamaa, mutta ihan mukavaa :) - ..vastaaja..
plää plää kirjoitti:
"2 2=4 on totta."
Ei huono. Nyt tulee paha kysymys, onko jumala tuon määritellyt ;)
Muuten, voisit hieman kertoa totuudesta, josta raamatussa puhutaan, vaikkapa helvetistä. Mikä se on ja mitä se tarkottaa ;)oletkos kiinnostnut helvetistä :)
Raamatun mukaan .. helvetti on loppu - syntiselle joka ei ikuista elämää saa, mutta myös asioille, kuten esimerkiksi kuolemalle ...
Monet väittävät että helvetti olisi jonkinlainen ikuisen piinan paikka missä Jumala kiduttaisi luotujaan - mikään ei voi olla enemmän väärin.
Tuo ikuisen kitumisen oppi on perusteltu sillä että ihmisen sielu olisi kuolematon myös erossa Jumalasta mikä sekin on täysin Raamatun vastaista, koska se on vain Jumala joka antaa ikuisen elämän ja vain niille joille haluaa sen antaa.. tästähän Raamatussa on kysymys ..
Kuvaavaa on että kukaan näistä jotka uskovat ikuiseen kitumiseen jossain tulijärvessä ei ole sinne itse menossa - "mutta nuo toiset syntiset" .. puh
Itse en löydä Raamatusta mitään mikä selittäisi sellaisen mahdollisuuden olemassa olon - päin vastoin siellä sanotaan ainakin sata kertaa että synnin (siis elämän vastaisten tekojen) palkka on kuolema - ja mikäs muu se voisi ollakaan..
Jumala pelastaa kuolemasta elämään ..
Vaikka en usko että kovinkaan moni "todella" uskoo tuohon iankaikkiseen piinaan - ja oli mitenkä tahansa niin täysin väärä oppi mikä antaa Jumalasta aivan väärän kuvan. - plää plää
..vastaaja.. kirjoitti:
oletkos kiinnostnut helvetistä :)
Raamatun mukaan .. helvetti on loppu - syntiselle joka ei ikuista elämää saa, mutta myös asioille, kuten esimerkiksi kuolemalle ...
Monet väittävät että helvetti olisi jonkinlainen ikuisen piinan paikka missä Jumala kiduttaisi luotujaan - mikään ei voi olla enemmän väärin.
Tuo ikuisen kitumisen oppi on perusteltu sillä että ihmisen sielu olisi kuolematon myös erossa Jumalasta mikä sekin on täysin Raamatun vastaista, koska se on vain Jumala joka antaa ikuisen elämän ja vain niille joille haluaa sen antaa.. tästähän Raamatussa on kysymys ..
Kuvaavaa on että kukaan näistä jotka uskovat ikuiseen kitumiseen jossain tulijärvessä ei ole sinne itse menossa - "mutta nuo toiset syntiset" .. puh
Itse en löydä Raamatusta mitään mikä selittäisi sellaisen mahdollisuuden olemassa olon - päin vastoin siellä sanotaan ainakin sata kertaa että synnin (siis elämän vastaisten tekojen) palkka on kuolema - ja mikäs muu se voisi ollakaan..
Vaikka en usko että kovinkaan moni "todella" uskoo tuohon iankaikkiseen piinaan - ja oli mitenkä tahansa niin täysin väärä oppi mikä antaa Jumalasta aivan väärän kuvan.Muahan kiinnostaa kaikki, jopa suhtautumisesi masturbaatioon ;)...paljonko annan kiinnostamiselleni arvoa?
Eli helvetti on raamatun mukaan paikka, johon "syntiset" joutuvat kokemaan kuoleman? Paikka jossa elämä loppuu? Tarkoitetaanko kuolemalla sitä, että ihmisen aistit ja kyky ajatella myös lakkaavat? - plää plää
plää plää kirjoitti:
Muahan kiinnostaa kaikki, jopa suhtautumisesi masturbaatioon ;)...paljonko annan kiinnostamiselleni arvoa?
Eli helvetti on raamatun mukaan paikka, johon "syntiset" joutuvat kokemaan kuoleman? Paikka jossa elämä loppuu? Tarkoitetaanko kuolemalla sitä, että ihmisen aistit ja kyky ajatella myös lakkaavat?Ja muista, puhut nyt TOTUUDESTA joka yleisesti raamatun kannaksi hyväksytään. Luotan suhun :)
- plää plää
..vastaaja.. kirjoitti:
Vaikka en usko että kovinkaan moni "todella" uskoo tuohon iankaikkiseen piinaan - ja oli mitenkä tahansa niin täysin väärä oppi mikä antaa Jumalasta aivan väärän kuvan.Millaiseen lopputulokseen pääsit sen 2 2=4 jutun kanssa? Kuka sen on määritellyt?
- plää plää
plää plää kirjoitti:
Muahan kiinnostaa kaikki, jopa suhtautumisesi masturbaatioon ;)...paljonko annan kiinnostamiselleni arvoa?
Eli helvetti on raamatun mukaan paikka, johon "syntiset" joutuvat kokemaan kuoleman? Paikka jossa elämä loppuu? Tarkoitetaanko kuolemalla sitä, että ihmisen aistit ja kyky ajatella myös lakkaavat?Huomaatkos...ei olekkaan kovin helppoa puhua TOTUUDESTA :)
- plää plää
..vastaaja.. kirjoitti:
Vaikka en usko että kovinkaan moni "todella" uskoo tuohon iankaikkiseen piinaan - ja oli mitenkä tahansa niin täysin väärä oppi mikä antaa Jumalasta aivan väärän kuvan.Jos et sinä tai joku kollegoistasi pysty vetämään mulle jauhoja suuhun, nii olisiko aiheellista ruveta fundeeraamaan tuota TOTUUTTA hieman eri vinkkelistä? Mä vaa kumminkin on tällänen pienen mielen omaava yksilö, joka tuppaa kyseenalaistaa, mut ei tajuu mistää mitää. Varsinkaa TOTUUDESTA.
- ..vastaaja..
plää plää kirjoitti:
Jos et sinä tai joku kollegoistasi pysty vetämään mulle jauhoja suuhun, nii olisiko aiheellista ruveta fundeeraamaan tuota TOTUUTTA hieman eri vinkkelistä? Mä vaa kumminkin on tällänen pienen mielen omaava yksilö, joka tuppaa kyseenalaistaa, mut ei tajuu mistää mitää. Varsinkaa TOTUUDESTA.
olet ymmärtänyt jotakin vähän pieleen. Ei minulla ainakaan ole minkäänlaista tarvetta "vetää kenellekään "jauhoja suihin". Totuus on olemassa vaikkei meitä olisi edes olemassa, vaikka ei edes maapalloa olisi tai ihan mitä vain - on totuus olemassa. Ei se ole ollenkaan riippuvainen meistä, emme me tee totuutta. Ei ole meidän keksintöä että 2 2=4. Se on 4 olimme me sitten mitä mieltä tahansa. Jumala on totuudessa ja rakkaudessa elävä (kaikki mitä Jumala tekee täyttää totuuden ja rakkauden täysin) ja juuri SIKSI Jumala on ikuinen. Siis sen joka haluaa elää ikuisesti täytyy elää Jumalan yhteydessä jotta voisi elää. Jumala on ikuinen siksi että hän on totuudellinen ja rakkaudellinen eikä hän voi olla epäoikeudenmukainen koska epäoikeudenmukaisuus ja rakkaudettomuus on syntiä ja johtaa kuolemaan eikä ikuiseen elämään. Jumala joko tuomitsee ja pelastaa oikeudenmukaisesti ja rakkaudellisesti. Jos ymmärtää tämän tietää myöskin että Jumalaan voi aina luottaa.. :) siis siihen että hän on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen (eikä mikään piinan jumala)..
- ..vastaaja..
plää plää kirjoitti:
Ja muista, puhut nyt TOTUUDESTA joka yleisesti raamatun kannaksi hyväksytään. Luotan suhun :)
Jos sinä luet jotakin kysytkö sitten naapuriltasi mitä luit? Minä luen Raamattua ja näen mitä Raamattuun on kirjoitettu. Lue sinäkin niin voidaan sitten keskustella.
Jos ei sinulla satu olemaan mitä lukea niin klikkaa vaikka tätä linkkiä.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1152725233981&search=&rng=1&submit1=Hae&ref=Jaak. 3:5&ctx=-1&mod1=FinRaam&mod2=&mod3= - ..vastaaja..
plää plää kirjoitti:
Huomaatkos...ei olekkaan kovin helppoa puhua TOTUUDESTA :)
jos haluaa puhua totuudessa. On tietenkin niin että ihminen erehtyy, mutta sellaiselle ihmiselle joka huomatessaan erehtyneensä tulee iloiseksi että huomasi ja sai että sai oppia jotain uutta ei totuudesta puhuminen ole vaikeata. Totuus on olemassa se on sama joka puolella. Asiat ja olosuhteet muuttuvat mutta totuus ei voi muuttua koska sillä hetkellä kun totuus ei enää ole totuus se on muuttunut joksikin muuksi ja ei enää ole totuus. Yksi totuus on esimerkiksi että ihminen on erehtyväinen ja että jo sekin tekee ihmisestä kuolevan ja toinen on että Jumala ei koskaan poikkea totuudesta ja on jo siitäkin syystä ikuinen. Se joka ei elä totuudessa ja rakkaudessa ei myöskään voi olla ikuinen ..
- plää plää
..vastaaja.. kirjoitti:
olet ymmärtänyt jotakin vähän pieleen. Ei minulla ainakaan ole minkäänlaista tarvetta "vetää kenellekään "jauhoja suihin". Totuus on olemassa vaikkei meitä olisi edes olemassa, vaikka ei edes maapalloa olisi tai ihan mitä vain - on totuus olemassa. Ei se ole ollenkaan riippuvainen meistä, emme me tee totuutta. Ei ole meidän keksintöä että 2 2=4. Se on 4 olimme me sitten mitä mieltä tahansa. Jumala on totuudessa ja rakkaudessa elävä (kaikki mitä Jumala tekee täyttää totuuden ja rakkauden täysin) ja juuri SIKSI Jumala on ikuinen. Siis sen joka haluaa elää ikuisesti täytyy elää Jumalan yhteydessä jotta voisi elää. Jumala on ikuinen siksi että hän on totuudellinen ja rakkaudellinen eikä hän voi olla epäoikeudenmukainen koska epäoikeudenmukaisuus ja rakkaudettomuus on syntiä ja johtaa kuolemaan eikä ikuiseen elämään. Jumala joko tuomitsee ja pelastaa oikeudenmukaisesti ja rakkaudellisesti. Jos ymmärtää tämän tietää myöskin että Jumalaan voi aina luottaa.. :) siis siihen että hän on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen (eikä mikään piinan jumala)..
Tuota kun mainitsit tuon 2 2=4 jutun ja sen yhteydessä sen että se "ei ole meidän keksintöä", niin heräsi kysymys, että mikä mielestäsi on meidän keksintöämme? Mulle ihan sama miltä suunnalta haluat näit juttuja katella.
Muusta en oikein ymmärtänytkään, mutta sen tiedän, että et kykene perustelemaan mulle YHTÄKÄÄN raamatun sääntöä.
hyvää yötä. - plää plää
..vastaaja.. kirjoitti:
jos haluaa puhua totuudessa. On tietenkin niin että ihminen erehtyy, mutta sellaiselle ihmiselle joka huomatessaan erehtyneensä tulee iloiseksi että huomasi ja sai että sai oppia jotain uutta ei totuudesta puhuminen ole vaikeata. Totuus on olemassa se on sama joka puolella. Asiat ja olosuhteet muuttuvat mutta totuus ei voi muuttua koska sillä hetkellä kun totuus ei enää ole totuus se on muuttunut joksikin muuksi ja ei enää ole totuus. Yksi totuus on esimerkiksi että ihminen on erehtyväinen ja että jo sekin tekee ihmisestä kuolevan ja toinen on että Jumala ei koskaan poikkea totuudesta ja on jo siitäkin syystä ikuinen. Se joka ei elä totuudessa ja rakkaudessa ei myöskään voi olla ikuinen ..
"Yksi totuus on esimerkiksi että ihminen on erehtyväinen"
Kannattaisikohan tuosta mainita uskovaisille? - plää plää
..vastaaja.. kirjoitti:
Jos sinä luet jotakin kysytkö sitten naapuriltasi mitä luit? Minä luen Raamattua ja näen mitä Raamattuun on kirjoitettu. Lue sinäkin niin voidaan sitten keskustella.
Jos ei sinulla satu olemaan mitä lukea niin klikkaa vaikka tätä linkkiä.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1152725233981&search=&rng=1&submit1=Hae&ref=Jaak. 3:5&ctx=-1&mod1=FinRaam&mod2=&mod3=Tässä ku känni ja jumala hereillä pitää, nii raapustetaan nyt jotain. Anteeks jo etukätee, jos ajatus pikkasen karkailee. (ei oikein jaksa keskittyä)
"Jos sinä luet jotakin kysytkö sitten naapuriltasi mitä luit?"
Jos kysyisin naapurilta, niin kysyisin hänen mielipidettä jutusta, mikäli hän sen olisi lukenut. Voisin jopa alkaa kyseenalaistamaan hänen näkemystään :)
Koita jo ymmärtää. Kysymys on yksinkertaisesti sun totuudesta, jota mulle yrität kertoa. Sun totuudella ja raamatulla ei ole oikeastaan mitään tekemistä keskenään. Sun totuus on tulkintaa, ei muuta. Sun tulkinta on jopa sellasta, että muut eivät voi sitä allekirjottaa totuutena. Mietippä tuota totuutta hetkinen, niin ymmärrät.
En edes viitsi alkaa kyseenalaistamaan raamatun sanaa, koska mielekkyys hommasta katoaisi samantien. Pidetään edelleenkin siitä kiinni, että raamatun sana on TOTUUS ja keskitytään sen tulkintaan ja siihen kuinka sen koemme.
"Yleisesti ?"
Nii, yleisesti. TOTUUS, joka ei ole sinusta tai sinun mielipiteestä riippuvainen. Kääntäen voidaan ajatella asia niin että näkemyksesi hyväksytään yleisesti raamatun suhteen. Tosin raamattu ei tule sun näkemystä (ei kyllä kenenkään muunkaan) joka olisi perusteltavissa ikinä huolimaan totuutena. Muuten, jos jaksat/viitsit niin kertoisitko mulle yhden säännön raamatusta perustelujen kanssa. Siis perustelujen, jotka sanaa ovat.
Mä en oo ikinä raamattua lukenu, mutta veikkaisin että sääntöä ja sille perustelua ei löydy. Olenko väärässä?
Nyt selvittämään päätä :) Jatketaan myöhemmin...moi
ps. pitäkää itestänne huolta :) - ..vastaaja..
plää plää kirjoitti:
"Yksi totuus on esimerkiksi että ihminen on erehtyväinen"
Kannattaisikohan tuosta mainita uskovaisille?jokainen "oikea uskovainen", että ihminen on erehtyväinen. Mutta se ei tee Jumalasta erehtyväistä. Ja juuri siksi ikuiseen Jumalaan voi luottaa ja tietää että hän on hyvä ja totuudenmukainen - pahuus ja valhe kun johtavat kuolemaan koska ne ovat vajavaisuutta eikä mikään vajavainen kestä ikuisesti.
- ..vastaaja..
plää plää kirjoitti:
Tässä ku känni ja jumala hereillä pitää, nii raapustetaan nyt jotain. Anteeks jo etukätee, jos ajatus pikkasen karkailee. (ei oikein jaksa keskittyä)
"Jos sinä luet jotakin kysytkö sitten naapuriltasi mitä luit?"
Jos kysyisin naapurilta, niin kysyisin hänen mielipidettä jutusta, mikäli hän sen olisi lukenut. Voisin jopa alkaa kyseenalaistamaan hänen näkemystään :)
Koita jo ymmärtää. Kysymys on yksinkertaisesti sun totuudesta, jota mulle yrität kertoa. Sun totuudella ja raamatulla ei ole oikeastaan mitään tekemistä keskenään. Sun totuus on tulkintaa, ei muuta. Sun tulkinta on jopa sellasta, että muut eivät voi sitä allekirjottaa totuutena. Mietippä tuota totuutta hetkinen, niin ymmärrät.
En edes viitsi alkaa kyseenalaistamaan raamatun sanaa, koska mielekkyys hommasta katoaisi samantien. Pidetään edelleenkin siitä kiinni, että raamatun sana on TOTUUS ja keskitytään sen tulkintaan ja siihen kuinka sen koemme.
"Yleisesti ?"
Nii, yleisesti. TOTUUS, joka ei ole sinusta tai sinun mielipiteestä riippuvainen. Kääntäen voidaan ajatella asia niin että näkemyksesi hyväksytään yleisesti raamatun suhteen. Tosin raamattu ei tule sun näkemystä (ei kyllä kenenkään muunkaan) joka olisi perusteltavissa ikinä huolimaan totuutena. Muuten, jos jaksat/viitsit niin kertoisitko mulle yhden säännön raamatusta perustelujen kanssa. Siis perustelujen, jotka sanaa ovat.
Mä en oo ikinä raamattua lukenu, mutta veikkaisin että sääntöä ja sille perustelua ei löydy. Olenko väärässä?
Nyt selvittämään päätä :) Jatketaan myöhemmin...moi
ps. pitäkää itestänne huolta :)eikä se ole "mun" totuus se vain on vaikka ei meitä olisikaan.. niin kauan kun et halua ymmärtää että totuus on olemassa oikeesti eikä mikään päivän uutinen ja mielipide et kyllä ymmärrä myöskään Raamattua.. no se näistä ... koitahan kestää :)
- plää plää
..vastaaja.. kirjoitti:
eikä se ole "mun" totuus se vain on vaikka ei meitä olisikaan.. niin kauan kun et halua ymmärtää että totuus on olemassa oikeesti eikä mikään päivän uutinen ja mielipide et kyllä ymmärrä myöskään Raamattua.. no se näistä ... koitahan kestää :)
Totta on totta, samaa mieltä. Kysymys onkin siitä mikä se TOTUUS on.
Jos huomasit niin ainakin kahteen kertaan lähdin siitä oletuksesta, että raamatun sana on TOTUUS.
Sä tulkitset raamattua subjektiivisesti. Se on SUN totuus, ei kenenkään muun.
Mutta olkoon. Jos sun tulkinta on TOTUUS, niin voin kertoa, että sulla ei sen kanssa tule helppoa olmaan. Veikkaampa, että "muutamat" muut raamattuun uskojat tulevat TOTUUTTASI kyseenalaistamaan rankalla kädellä. Mutta mä tuun sun puolelle. USKON sua :) - ..vastaaja..
plää plää kirjoitti:
Totta on totta, samaa mieltä. Kysymys onkin siitä mikä se TOTUUS on.
Jos huomasit niin ainakin kahteen kertaan lähdin siitä oletuksesta, että raamatun sana on TOTUUS.
Mutta olkoon. Jos sun tulkinta on TOTUUS, niin voin kertoa, että sulla ei sen kanssa tule helppoa olmaan. Veikkaampa, että "muutamat" muut raamattuun uskojat tulevat TOTUUTTASI kyseenalaistamaan rankalla kädellä. Mutta mä tuun sun puolelle. USKON sua :)Jos huomasit niin ainakin kahteen kertaan lähdin siitä oletuksesta, että raamatun sana on TOTUUS.
-- Minä luen Raamattua ja otan sen Jumalan Sanana. Se riittää minulle..
Veikkaampa, että "muutamat" muut raamattuun uskojat tulevat TOTUUTTASI kyseenalaistamaan rankalla kädellä.
-- Hah hah - tuskimpa sentään. Raamatussa luvataan pelastus Jeesuksen veri uhrin kautta kuolemasta elämään niille jotka rakastavat Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistään niinkuin itseään. Jumalaa rakastaa parhaiten siten että yrittää olla oikeudenmukainen ja ymmärtäväinen ja valmis antamaan anteeksi lähimmäisilleen (siis muille ihmisille) - silloin Jumalakin antaa anteeksi.
Mutta mä tuun sun puolelle. USKON sua :)
Usko Jumalaa ja luota häneen ja lue Raamattua - muuten voidaan olla vaikka kavereita :) joten otahan rauhassa ..
- plää plää
Ei sitten pelotella sillä helvetillä ;)
- plää plää
Jos haluat joskus maan päällisestä helvetistä keskustella, niin nykäse hihasta. Etiikan määrittely on myös kivaa, tosin erittäin haastavaa sekin. Mutta yhden asian luulen tietäväni etiikan määrittelystä ja sen toteuttamisesta. Se ei PERUSTU pelotteeseen. Vaikkakin "pahoista" teoista rangaistus seuraakin. Mutta "sääntö" ei siltikkään ole riippuvainen rangaistuksesta.
Eli rangaistus voidaan määrittää merkityksettömäksi, koska sitä ei ole PAKKO toteuttaa.
Sun mallit viittaa siihen että rangaistuksen pelossa tulisi toimia.
Haluatko ruveta puhumaan maan päällisestä helvetistä?
- metaskeema
Tässä sinulle selkeää ja puhdasta opetusta:
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
Rakennapa noista ristiriidoista itsellesi aitoa Raamatullsita uskoa. Kukaan järkevä ihminen ei usko noihin juttuihin.- Ron Skisti
Raamatun juttu on niin selkeä ja nerokas, että jos ei sitä löydä, se tuntuukin hullulta.
- metaskeema
Ron Skisti kirjoitti:
Raamatun juttu on niin selkeä ja nerokas, että jos ei sitä löydä, se tuntuukin hullulta.
Oletko muuten ikinä lukenut Raamattua. Raamattu ei todellakaan ole mikään selkeä eikä edes nerokas. Pidän Raamattua lähinnä toisarvoisena viihdelukemistona. .
Et ole lainkaan tietoinen siitä, etteivät vapaa-ajattelijat kykene ajattelemaan vapaasti, koska ovat kahlehdittuja antikristillisiin päähänpinttymiinsä. He ovat epäloogisten luulojensa vankeja. Tuohon vankinaolotilaansa he ovat suostuneet vapaasta tahdostaan uskottuaan perusteettomia valheita.
He ovat säälittäviä ihmisiä matkalla kirotusta maasta ikuiseen kadotukseen Helvetissä, koska Korkeimman Pojassaan Yeshua HaMashiach'ssa tarjoama armo ja totuus ei heille kelpaa.
Jos nyt kuitenkin lukijalla olisi vielä ymmärryksen hitua tallella, niin kehoitan sinua välittömästi sanoutumaan irti kaikesta tuon Vapaa-ajattelija-LAHKON toiminnasta ja jäsenyydestä sekä liittymään Yeshuaan uskoviin, niin silloin pääset VARMAA Helvetintuomiotasi pakoon! Näin jalomielisen tarjouksen annan tänään sullekin, totuuden tien halveksijalle!
Siunausta Yeshuassa!
.- metaskeema
Yakov kirjoitti:
.
Et ole lainkaan tietoinen siitä, etteivät vapaa-ajattelijat kykene ajattelemaan vapaasti, koska ovat kahlehdittuja antikristillisiin päähänpinttymiinsä. He ovat epäloogisten luulojensa vankeja. Tuohon vankinaolotilaansa he ovat suostuneet vapaasta tahdostaan uskottuaan perusteettomia valheita.
He ovat säälittäviä ihmisiä matkalla kirotusta maasta ikuiseen kadotukseen Helvetissä, koska Korkeimman Pojassaan Yeshua HaMashiach'ssa tarjoama armo ja totuus ei heille kelpaa.
Jos nyt kuitenkin lukijalla olisi vielä ymmärryksen hitua tallella, niin kehoitan sinua välittömästi sanoutumaan irti kaikesta tuon Vapaa-ajattelija-LAHKON toiminnasta ja jäsenyydestä sekä liittymään Yeshuaan uskoviin, niin silloin pääset VARMAA Helvetintuomiotasi pakoon! Näin jalomielisen tarjouksen annan tänään sullekin, totuuden tien halveksijalle!
Siunausta Yeshuassa!
.Puhuit niin täyttä puppua kuin vain ihminen voi puhua.
- Eija_Moilanen
metaskeema kirjoitti:
Oletko muuten ikinä lukenut Raamattua. Raamattu ei todellakaan ole mikään selkeä eikä edes nerokas. Pidän Raamattua lähinnä toisarvoisena viihdelukemistona.Luulen, että tiedät mihin taktiikkaan tuo sivusto perustuu.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000000965505 - metaskeema
Eija_Moilanen kirjoitti:
Luulen, että tiedät mihin taktiikkaan tuo sivusto perustuu.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000000965505Minun tietääkseni sivuston tarkoitus on ajaa uskonnottomien etuja. Uskonnottomien etu vaatii, että heitä mollaavia tahoja kritisoidaan.
- Eija_Moilanen
metaskeema kirjoitti:
Minun tietääkseni sivuston tarkoitus on ajaa uskonnottomien etuja. Uskonnottomien etu vaatii, että heitä mollaavia tahoja kritisoidaan.
Kyllä kritiikki on tarpeen mutta ei valheellinen sillä valheellinen kritiikki on mollausta ja nousee tekijää itseään vastaan.
Oma läheiseni on ateisti ja ei kuulu kirkkoon. Hänenkään etu ei ole valheellinen kritiikki vaikka uskonnoton onkin. Kritiikiltä tippuu terä jos se ei ole rehellistä. Herra c:n jutut on sellaisia että kenenkään ei pitäisi mennä niihin mukaan. Tarkoitus hakuisesti valittuja Raamatun jakeita pois asia yhteydestään. Olemme Jorinkin kanssa keskustelleet tästä asiasta.
Ikävä kyllä tällaista raamatun käyttöä on myös uskovilla ja sitä löytyy täältä Suomi 24:stäkin. - metaskeema
Eija_Moilanen kirjoitti:
Kyllä kritiikki on tarpeen mutta ei valheellinen sillä valheellinen kritiikki on mollausta ja nousee tekijää itseään vastaan.
Oma läheiseni on ateisti ja ei kuulu kirkkoon. Hänenkään etu ei ole valheellinen kritiikki vaikka uskonnoton onkin. Kritiikiltä tippuu terä jos se ei ole rehellistä. Herra c:n jutut on sellaisia että kenenkään ei pitäisi mennä niihin mukaan. Tarkoitus hakuisesti valittuja Raamatun jakeita pois asia yhteydestään. Olemme Jorinkin kanssa keskustelleet tästä asiasta.
Ikävä kyllä tällaista raamatun käyttöä on myös uskovilla ja sitä löytyy täältä Suomi 24:stäkin.Kristinusko perustuu siihen, että Raamatun tekstit ovat irronneet asiayhteyksistään. Tosin Raamatun tekstit ovat aivan vailla asiayhteyksiä ilman eri irroitteluakin.
- Ron Skisti
metaskeema kirjoitti:
Oletko muuten ikinä lukenut Raamattua. Raamattu ei todellakaan ole mikään selkeä eikä edes nerokas. Pidän Raamattua lähinnä toisarvoisena viihdelukemistona.Luin kyllä.
Kun pääsee juonesta kiinni, se on varsin selkeää ja johdonmukaista.
Raamattua lukiessa pitää vain jättää muut luulot narikkaan , ja pysyä vain sen antamissa merkityksissä. - metaskeema
Ron Skisti kirjoitti:
Luin kyllä.
Kun pääsee juonesta kiinni, se on varsin selkeää ja johdonmukaista.
Raamattua lukiessa pitää vain jättää muut luulot narikkaan , ja pysyä vain sen antamissa merkityksissä.Tutkin kerran mitä Raamattu sanoo viisaudesta. Koska mielestäni viidaus tarkoittaa suunnilleen samaa asiaa riippumatta asiayhteydestä tulin huomanneeksi, että Raamatun perusteella voi väittää, ettei Jumala olekaan kovin viisas.
Jumala on kuitenkin tyhmien viisaus. Tyhmät älyävät uskoa Jumalaan, kun eivät älyä olla uskomatta. Kukaan ei tietenkään ole päässyt valitsemaan omaa älykkyysosamääräänsä, joten toisten osa on olla ymmärtämättä asioita. - Eija_Moilanen
metaskeema kirjoitti:
Kristinusko perustuu siihen, että Raamatun tekstit ovat irronneet asiayhteyksistään. Tosin Raamatun tekstit ovat aivan vailla asiayhteyksiä ilman eri irroitteluakin.
Tuo gematria on mielenkiintoista, mutta rehellisyyden nimessä on sanottava, että en tiedä siitä mitään joten terve kritiikki on senkin kanssa paikallaan.
http://www.kolumbus.fi/gematria/
Mutta paavi on paras esimerkki miten Raamatun pätkimisellä saadaan inhimillistä valtaa.
Paavin on ottanut valtansa siitä mitä Jeesus sanoi Pietarille. Paavit ovat väittäneet että he eivät ole väärässä. Siis Paavi väittää, että hänellä on taivasten valtakunnan avain ja hän on Pietarin seuraaja maanpäällä. Koko juttu perustuu Matt. 16:18 Lueppa koko luku niin havaiset, että heti sen jälkeen Jeesus joutui sanomaan Pietarille... Katso jae 23.
Monelta harmilta säästyy kun ymmärtää lukea kokonaisuuden kun joku jotain väittää yhden jakeen perusteella. Kyllä raamattu on itse tutkittava. On hyvä ymmärtää että ihminen on vajavainen, mutta ei saa hyväksyä että niin vajavainen, että se tekee tahallisen vääristelyn oikeaksi.
Laitan vielä lisäksi linkin
http://fi.wikipedia.org/wiki/Katolinen_kirkko
Lainaus
--------------------------------------------------
15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
20 Silloin hän varoitti vakavasti opetuslapsiaan kenellekään sanomasta, että hän on Kristus.
21 Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös.
22 Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko".
23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Matt. 16:22&rnd=1153407502585 - metaskeema
Eija_Moilanen kirjoitti:
Tuo gematria on mielenkiintoista, mutta rehellisyyden nimessä on sanottava, että en tiedä siitä mitään joten terve kritiikki on senkin kanssa paikallaan.
http://www.kolumbus.fi/gematria/
Mutta paavi on paras esimerkki miten Raamatun pätkimisellä saadaan inhimillistä valtaa.
Paavin on ottanut valtansa siitä mitä Jeesus sanoi Pietarille. Paavit ovat väittäneet että he eivät ole väärässä. Siis Paavi väittää, että hänellä on taivasten valtakunnan avain ja hän on Pietarin seuraaja maanpäällä. Koko juttu perustuu Matt. 16:18 Lueppa koko luku niin havaiset, että heti sen jälkeen Jeesus joutui sanomaan Pietarille... Katso jae 23.
Monelta harmilta säästyy kun ymmärtää lukea kokonaisuuden kun joku jotain väittää yhden jakeen perusteella. Kyllä raamattu on itse tutkittava. On hyvä ymmärtää että ihminen on vajavainen, mutta ei saa hyväksyä että niin vajavainen, että se tekee tahallisen vääristelyn oikeaksi.
Laitan vielä lisäksi linkin
http://fi.wikipedia.org/wiki/Katolinen_kirkko
Lainaus
15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
20 Silloin hän varoitti vakavasti opetuslapsiaan kenellekään sanomasta, että hän on Kristus.
21 Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös.
22 Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko".
23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Matt. 16:22&rnd=1153407502585Tyhjänpäiväiseltä höpötykseltä vaikutti. Ei sitten mitään tekemistä käytännön elämän kanssa, muutakuin, että jotkut ottavat nuo jutut turhan vakavasti.
- tarkemmin ??
metaskeema kirjoitti:
Tyhjänpäiväiseltä höpötykseltä vaikutti. Ei sitten mitään tekemistä käytännön elämän kanssa, muutakuin, että jotkut ottavat nuo jutut turhan vakavasti.
tuo sanomasi kun ei tarkoita mitään - siis ???
- metaskeema
tarkemmin ?? kirjoitti:
tuo sanomasi kun ei tarkoita mitään - siis ???
En havainnut mitään sellaista, joka olisi jotenkin hyödyllistä.
- sellaiseen
oppiin, jonka mukaan Jumalan Henki olisi poistunut maailmasta ensimmäisen kristillisen vuosisadan jälkeen 1900:ksi vuodeksi ja että Ilmestyskirjassa mainitut 1000 vuotta, jolloin saatana on vankeudessa, kuluivat loppuun jo niinikään 1900 vuota sitten?
Siis en yhteenkään mainitsemistasi valheista.
Pitäydyn kaikessa Raamatun ilmoituksiin.
Miksi ihmeessä kyselet tuollaisia minulta?- näissäkin??
Yakov kirjoitti:
Siis en yhteenkään mainitsemistasi valheista.
Pitäydyn kaikessa Raamatun ilmoituksiin.
Miksi ihmeessä kyselet tuollaisia minulta?1. Tim. 6:15
Sen antaa aikanaan tapahtua ylistettävä ja yksin hallitseva Jumala, kuninkaiden Kuningas ja herrojen Herra.
16 Hän YKSIN on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
????????????????????????????????????????????????
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
:) - Eija_Moilanen
näissäkin?? kirjoitti:
1. Tim. 6:15
Sen antaa aikanaan tapahtua ylistettävä ja yksin hallitseva Jumala, kuninkaiden Kuningas ja herrojen Herra.
16 Hän YKSIN on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
:)Herra C:n tavat on tarttuneet. Kykenetköhän lukemaan kokonaisuuden? Laitan myös linkin, josta voi käännöksiä vertailla. Olemmehan raamattu sivustolla. King Jameksen kautta pääsee hebrean ja kreikan sanakirjoihin.(hymy)
Vihastuminen on hyvä asia mutta jos viha ja katkeruus saa vallan niin ihminen tuhoutuu jos jatkaa kääntymättä suuntaansa. Kreikassa löytyy vastaavia sanoja monin eri merkityksin mutta meidän raamattuumme ne on käännetty yhdellä sanalla "viha". Meiltä yksinkertaisesti puuttuu nämä sanat. Mutta niitä on mahdollisuus tutkia linkin kautta sanakirjasta.
Lainaus
Vanha kirkkoraamattu
10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
17 Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme,
18 kehoita heitä, että tekevät hyvää, hyvissä töissä rikastuvat, ovat anteliaita ja omastansa jakelevat,
19 kooten itsellensä aarteen, hyvän perustuksen tulevaisuuden varalle, että saisivat todellisen elämän.
20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,
21 johon tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet. Armo olkoon teidän kanssanne!
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1153368204700&search=&rng=0&submit1=Hae&ref=1 tim.6&ctx=-1&mod1=FinPR&mod2=FinRaam&mod3=KJV - vaikka väärin ymmärsitkin
Eija_Moilanen kirjoitti:
Herra C:n tavat on tarttuneet. Kykenetköhän lukemaan kokonaisuuden? Laitan myös linkin, josta voi käännöksiä vertailla. Olemmehan raamattu sivustolla. King Jameksen kautta pääsee hebrean ja kreikan sanakirjoihin.(hymy)
Vihastuminen on hyvä asia mutta jos viha ja katkeruus saa vallan niin ihminen tuhoutuu jos jatkaa kääntymättä suuntaansa. Kreikassa löytyy vastaavia sanoja monin eri merkityksin mutta meidän raamattuumme ne on käännetty yhdellä sanalla "viha". Meiltä yksinkertaisesti puuttuu nämä sanat. Mutta niitä on mahdollisuus tutkia linkin kautta sanakirjasta.
Lainaus
Vanha kirkkoraamattu
10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
17 Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme,
18 kehoita heitä, että tekevät hyvää, hyvissä töissä rikastuvat, ovat anteliaita ja omastansa jakelevat,
19 kooten itsellensä aarteen, hyvän perustuksen tulevaisuuden varalle, että saisivat todellisen elämän.
20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,
21 johon tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet. Armo olkoon teidän kanssanne!
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1153368204700&search=&rng=0&submit1=Hae&ref=1 tim.6&ctx=-1&mod1=FinPR&mod2=FinRaam&mod3=KJVKuten tässä aikaisemmin mainittiin - kaikesta huolimatta pätee se, että vain Jumala on kuolematton - ja vain ne joille HÄN ikuisen elämän ANTAA.
Raamattu puhuu Jumalan vihasta. Se tarkoittaa sitä että Jumala EI pelasta sitä joka valhetta rakastaa. Ja yksi valhe mikä on levinnyt maailmaan on se että ihminen syyttää Luojaansa sellaiseksi että Hän loisi elämää "ikuiseen piinaan" - mikä on jopa täysin Raamatun vastainen väite.
SIIS:
Roomalaiskirje 9
21 Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten?
22 Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.
23 Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista, joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on valmistanut KIRKKAUTTA VARTEN.
----------------
Raamattu kertoo kerta kerran jälkeen, että pelastus TARKOITTAA että Jumala pelastaa KUOLEMASTA >> ELÄMÄÄN ja että ilman tätä Jumalan pelastusta EI ihmisellä ole ikuista elämää.
Jeesus sanoi
Joh. 11:25 > 27
Jeesus sanoi hänelle: "MINÄ OLEN YLÖSNOUSEMUS JA ELÄMÄ; JOKA USKOO MINUUN, SE ELÄÄ, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka ELÄÄ JA USKOO MINUUN, ikinä kuole. Uskotko sen?"
MUTTA 1. Joh. 3:15:sta voimme lukea että
"Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ETTEI KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI".
----------------
Jumala on siis luonut elämää ikuisuuteen, MUTTA sen elämän täytyy täyttää ikuisen elämän vaatimukset ja ne voi täyttää vain Jumalan avulla ja Jumalan yhteydessä, syömällä Jumalan "elämän puusta", ne jotka eivät ole osallisia tähän eivät voi elää ikuisesti.
Kuka on kuolematon?
Raamattu sanoo näin.
1. Tim. 6:15 ....."Kuningas ja herrain Herra 6:16
Kuka pelastuu IKUISEEN ELÄMÄÄN?
Joka USKOO POIKAAN, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ;..
Kuka ei pelastu IKUISEEN ELÄMÄÄN?
.. mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."
Mikä on Jumalan tahto?
Raamattu sanoo näin:
Sillä minun Isäni TAHTO ON SE, että JOKAISELLA, JOKA NÄKEE POJAN JA USKOO HÄNEEN, ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka KUULEE MINUN SANANI JA UUSKOO HÄNEEN, joka on minut lähettänyt, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan ON SIIRTYNYT KUOLEMASTA >>>> ELÄMÄÄN. - Eija_Moilanen
vaikka väärin ymmärsitkin kirjoitti:
Kuten tässä aikaisemmin mainittiin - kaikesta huolimatta pätee se, että vain Jumala on kuolematton - ja vain ne joille HÄN ikuisen elämän ANTAA.
Raamattu puhuu Jumalan vihasta. Se tarkoittaa sitä että Jumala EI pelasta sitä joka valhetta rakastaa. Ja yksi valhe mikä on levinnyt maailmaan on se että ihminen syyttää Luojaansa sellaiseksi että Hän loisi elämää "ikuiseen piinaan" - mikä on jopa täysin Raamatun vastainen väite.
SIIS:
Roomalaiskirje 9
21 Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten?
22 Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.
23 Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista, joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on valmistanut KIRKKAUTTA VARTEN.
----------------
Raamattu kertoo kerta kerran jälkeen, että pelastus TARKOITTAA että Jumala pelastaa KUOLEMASTA >> ELÄMÄÄN ja että ilman tätä Jumalan pelastusta EI ihmisellä ole ikuista elämää.
Jeesus sanoi
Joh. 11:25 > 27
Jeesus sanoi hänelle: "MINÄ OLEN YLÖSNOUSEMUS JA ELÄMÄ; JOKA USKOO MINUUN, SE ELÄÄ, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka ELÄÄ JA USKOO MINUUN, ikinä kuole. Uskotko sen?"
MUTTA 1. Joh. 3:15:sta voimme lukea että
"Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ETTEI KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI".
----------------
Jumala on siis luonut elämää ikuisuuteen, MUTTA sen elämän täytyy täyttää ikuisen elämän vaatimukset ja ne voi täyttää vain Jumalan avulla ja Jumalan yhteydessä, syömällä Jumalan "elämän puusta", ne jotka eivät ole osallisia tähän eivät voi elää ikuisesti.
Kuka on kuolematon?
Raamattu sanoo näin.
1. Tim. 6:15 ....."Kuningas ja herrain Herra 6:16
Kuka pelastuu IKUISEEN ELÄMÄÄN?
Joka USKOO POIKAAN, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ;..
Kuka ei pelastu IKUISEEN ELÄMÄÄN?
.. mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."
Mikä on Jumalan tahto?
Raamattu sanoo näin:
Sillä minun Isäni TAHTO ON SE, että JOKAISELLA, JOKA NÄKEE POJAN JA USKOO HÄNEEN, ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka KUULEE MINUN SANANI JA UUSKOO HÄNEEN, joka on minut lähettänyt, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan ON SIIRTYNYT KUOLEMASTA >>>> ELÄMÄÄN.Luin kirjoituksesi ja lainauksesi mielenkiinnolla.
Minä olen tällainen raamatun tutkija vain ja monta kertaa ymmärrän väärin. Mutta tutkin sitä, joka tapauksessa ja ei astia voi päättää sitä millaiseksi savenvalaja hänet muokkaa. (hymy)
Se savenvalajan prosessi on melko mielenkiintoinen.
Lainaus
Savesta astiaksi« opastaa meidät Nasaretin louhikkoisilta rinteiltä alas savenvalajan yksinkertaiseen työpajaan. Näemme kuinka savi pestään ja vaivataan, pannaan syrjään kunnes se «asettuu«, työstetään valajan pöydällä, kuivataan, esilämmitetään ja poltetaan - ja rikotaankin, jotta se voitaisiin jälleen työstää jalompaan käyttöön. Tämä saven tie on myös ihmisen tie. Koemme savenvalajan työpajalla olevamme Suuren Valajamme kädessä. Ja hän puhuu.
http://www.kirjasilta.net/santala/savesta/esipuhe.html - linkistä ..
Eija_Moilanen kirjoitti:
Luin kirjoituksesi ja lainauksesi mielenkiinnolla.
Minä olen tällainen raamatun tutkija vain ja monta kertaa ymmärrän väärin. Mutta tutkin sitä, joka tapauksessa ja ei astia voi päättää sitä millaiseksi savenvalaja hänet muokkaa. (hymy)
Se savenvalajan prosessi on melko mielenkiintoinen.
Lainaus
Savesta astiaksi« opastaa meidät Nasaretin louhikkoisilta rinteiltä alas savenvalajan yksinkertaiseen työpajaan. Näemme kuinka savi pestään ja vaivataan, pannaan syrjään kunnes se «asettuu«, työstetään valajan pöydällä, kuivataan, esilämmitetään ja poltetaan - ja rikotaankin, jotta se voitaisiin jälleen työstää jalompaan käyttöön. Tämä saven tie on myös ihmisen tie. Koemme savenvalajan työpajalla olevamme Suuren Valajamme kädessä. Ja hän puhuu.
http://www.kirjasilta.net/santala/savesta/esipuhe.htmlKäväisin katsomassa ja :).. olen samaa mieltä "Savenvalajan processi" on mielenkiintoinen ja varmastikin myös opettava - luetaan ... :)
- Alkuperäinen Yakov
näissäkin?? kirjoitti:
1. Tim. 6:15
:).
Nyt vielä viimeisen kerran yritän saada sinut näkemään sen, mistä olen aiemminkin maininnut useita kertoja:
On selvä ero iankaikkisella elämällä Jumalan yhteydessä ja iankaikkisella olemassaololla Jumalan ulkopuolella.
UT:sta löytyy mm. seuraavat Yeshuan maininnat noitten ulkopuolella olevien olotilasta:
- Heidät on heitetty Korkeimman Kuningaskunnan ulkopuolelle, jossa on ITKU JA HAMMASTEN KIRISTYS. Siis heilläkin on ylösnousemusruumis, jossa voivat itkeä ja kiristellä hampaitaan kovissa tuskissa ollessaan.
- He näkevät Aabrahamin ja muitten Jumalan valittujen olevan taivaassa, mutta havaitsevat itse tulleensa heitetyiksi sen ulkopuolelle. Siis aistit toimivat ja katkeruus vallitsee hyljätyksi tulleitten sydämessä.
Jumala ja Hänen pyhänsä elävät iankaikkisesti, mutta kaikki Jumalan vastustajat tulevat suuren tuomiopäivän jälkeen kärsimään iankaikkisen tulen rangaistusta Helvetissä eli hekin tulevat olemaan ikuisesti, mutteivät kadehdittavassa paikassa, eivätkä kadehdittavassa olotilassa. Itse asiassa he ovat toisen kuoleman vallassa, saastaisten himojensa orjuudessa, jotka matojen lailla kalvavat heidän kuolematonmta sieluaan päättymättömässä olotilassa.
Nyt pistän pisteen tähänj "kasin" toistuvalle kyselemiselle. Kehoitan vielä lopuksi uskomaan KOKO Raamatun ilmoitukseen.
Siunausta Yeshuassa!
. - kasi
Alkuperäinen Yakov kirjoitti:
.
Nyt vielä viimeisen kerran yritän saada sinut näkemään sen, mistä olen aiemminkin maininnut useita kertoja:
On selvä ero iankaikkisella elämällä Jumalan yhteydessä ja iankaikkisella olemassaololla Jumalan ulkopuolella.
UT:sta löytyy mm. seuraavat Yeshuan maininnat noitten ulkopuolella olevien olotilasta:
- Heidät on heitetty Korkeimman Kuningaskunnan ulkopuolelle, jossa on ITKU JA HAMMASTEN KIRISTYS. Siis heilläkin on ylösnousemusruumis, jossa voivat itkeä ja kiristellä hampaitaan kovissa tuskissa ollessaan.
- He näkevät Aabrahamin ja muitten Jumalan valittujen olevan taivaassa, mutta havaitsevat itse tulleensa heitetyiksi sen ulkopuolelle. Siis aistit toimivat ja katkeruus vallitsee hyljätyksi tulleitten sydämessä.
Jumala ja Hänen pyhänsä elävät iankaikkisesti, mutta kaikki Jumalan vastustajat tulevat suuren tuomiopäivän jälkeen kärsimään iankaikkisen tulen rangaistusta Helvetissä eli hekin tulevat olemaan ikuisesti, mutteivät kadehdittavassa paikassa, eivätkä kadehdittavassa olotilassa. Itse asiassa he ovat toisen kuoleman vallassa, saastaisten himojensa orjuudessa, jotka matojen lailla kalvavat heidän kuolematonmta sieluaan päättymättömässä olotilassa.
Nyt pistän pisteen tähänj "kasin" toistuvalle kyselemiselle. Kehoitan vielä lopuksi uskomaan KOKO Raamatun ilmoitukseen.
Siunausta Yeshuassa!
.Kunhan selität - voi vain ihmetellä ettet usko Jumalan Sanaan vaan mieluimminkin jotain aivan muuta ????
... JEESUS KRISTUS MAKSOI OMALLA VERELLÄÄN, VAPAAEHTOISESTI, MEIDÄN SYNTIEMME SEURAUKSET - HÄN MAKSOI TÄYDEN HINNAN - HÄN KUOLI MEIDÄN SYNTIEMME TÄHDEN. AMEN
Yakov, Yakov
Raamatun mukaista ei puheesi ole - Raamatussa on kuolema - KUOLEMA . Tosin Jumala herättää KAIKKI KUOLLEET kerran vielä elämään, mutta vain ne jotka saavat "elämän ylösnousemuksen" ja elävät Jumalan luona saavat syödä "elämän puusta" ja SEN TÄHDEN ELÄÄ IKUISESTI. (Syödä elämän puusta tarkoittaa - elää Jumalan tahdon mukaan - kuuliaisuudessa, oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa - jos et nyt sitäkään ole ymmärtänyt)?
Olisiko mielestäsi syntiä jos syyttäisit väärin jotain ihmistä kiduttajaksi - jos se on syntiä mielestäsi - eikö ole sama asia jos syytät kaikkivaltiasta Jumalaa samoin ?????
Huomaa myös että jopa itse KUOLEMAKIN loppuu kun sekin heitetään helvetin tuleen. Samoin TUONELA .. on siis kysymys peruuttamattomasta lopusta .. vajavaisen elämän tie voi olla tuskallinen (sehän me voimme jo nähdä nyt tässä maallisessa elämässämme) mutta se ei ole LOPUTON koska vajavainen elämä EI KESTÄ IKUISESTI.
Jeesus kuoli - ja nousi Jumalan avulla kuolleista .. Jeesus maksoi ihmisen syntien seuraukset (=kuoleman) jotta ihmisen ei tarvitse sitä itse maksaa - Jeesus KUOLI - hän ei ole PIINATTAVANA meidän syntiemme tähden - Jeesus maksoi TÄYDEN HINNAN meidän edestämme kuolemallaan.
Yakov - oikeudenmukainen ja rakkaudellisen lunastulsen HINTA on se minkä "EI LUNASTUKSEN SAANUT" joutuu maksamaan - siis jos sinun pakanoilta saatu "ikuisen piinan" oppisi olisi tosi - sen mukaan Jeesus olisi IKUISESTI PIINATTAVANA meidän syntiemme tähden. ?????
Lue Raamattusi uudestaan - ja rukoile kaikkivaltiasta armollista Luojaa antamaan sinulle viisautta, rakkautta ja armeliaisuutta.
Ikuinen Jumala sanoi ihmiselle jo ENNEN syntiinlankeemusta -
1. Moos. 2:17
Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet KUOLEMAN OMA."
mutta Jumalan vihollinen petti naisen kun väitti -
1. Moos. 3:4
Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole".
Siis lue - Jumalan Sanaa kaikki alla oleva ja vain pieni osa Jumalan Sanasta Raamatussa ja kaikkialla puhutaan pelastuksesta kuolemasta > elämään (ei koskaan ikuisesta piinasta > taivaaseen).
Mitään ikuista elämää ei siis ole ILMAN Jumalaa. kasi kirjoitti:
Kunhan selität - voi vain ihmetellä ettet usko Jumalan Sanaan vaan mieluimminkin jotain aivan muuta ????
... JEESUS KRISTUS MAKSOI OMALLA VERELLÄÄN, VAPAAEHTOISESTI, MEIDÄN SYNTIEMME SEURAUKSET - HÄN MAKSOI TÄYDEN HINNAN - HÄN KUOLI MEIDÄN SYNTIEMME TÄHDEN. AMEN
Yakov, Yakov
Raamatun mukaista ei puheesi ole - Raamatussa on kuolema - KUOLEMA . Tosin Jumala herättää KAIKKI KUOLLEET kerran vielä elämään, mutta vain ne jotka saavat "elämän ylösnousemuksen" ja elävät Jumalan luona saavat syödä "elämän puusta" ja SEN TÄHDEN ELÄÄ IKUISESTI. (Syödä elämän puusta tarkoittaa - elää Jumalan tahdon mukaan - kuuliaisuudessa, oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa - jos et nyt sitäkään ole ymmärtänyt)?
Olisiko mielestäsi syntiä jos syyttäisit väärin jotain ihmistä kiduttajaksi - jos se on syntiä mielestäsi - eikö ole sama asia jos syytät kaikkivaltiasta Jumalaa samoin ?????
Huomaa myös että jopa itse KUOLEMAKIN loppuu kun sekin heitetään helvetin tuleen. Samoin TUONELA .. on siis kysymys peruuttamattomasta lopusta .. vajavaisen elämän tie voi olla tuskallinen (sehän me voimme jo nähdä nyt tässä maallisessa elämässämme) mutta se ei ole LOPUTON koska vajavainen elämä EI KESTÄ IKUISESTI.
Jeesus kuoli - ja nousi Jumalan avulla kuolleista .. Jeesus maksoi ihmisen syntien seuraukset (=kuoleman) jotta ihmisen ei tarvitse sitä itse maksaa - Jeesus KUOLI - hän ei ole PIINATTAVANA meidän syntiemme tähden - Jeesus maksoi TÄYDEN HINNAN meidän edestämme kuolemallaan.
Yakov - oikeudenmukainen ja rakkaudellisen lunastulsen HINTA on se minkä "EI LUNASTUKSEN SAANUT" joutuu maksamaan - siis jos sinun pakanoilta saatu "ikuisen piinan" oppisi olisi tosi - sen mukaan Jeesus olisi IKUISESTI PIINATTAVANA meidän syntiemme tähden. ?????
Lue Raamattusi uudestaan - ja rukoile kaikkivaltiasta armollista Luojaa antamaan sinulle viisautta, rakkautta ja armeliaisuutta.
Ikuinen Jumala sanoi ihmiselle jo ENNEN syntiinlankeemusta -
1. Moos. 2:17
Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet KUOLEMAN OMA."
mutta Jumalan vihollinen petti naisen kun väitti -
1. Moos. 3:4
Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole".
Siis lue - Jumalan Sanaa kaikki alla oleva ja vain pieni osa Jumalan Sanasta Raamatussa ja kaikkialla puhutaan pelastuksesta kuolemasta > elämään (ei koskaan ikuisesta piinasta > taivaaseen).
Mitään ikuista elämää ei siis ole ILMAN Jumalaa..
...satoja palstamillejä kerralla, niin osoitan nyt vain yhden kohdan tekstisi alussa, miten pieleen olet Raamatun käsittänyt:
Kirjoitit:
"...Tosin Jumala herättää KAIKKI KUOLLEET kerran vielä elämään, mutta vain ne jotka saavat "elämän ylösnousemuksen" ja elävät Jumalan luona saavat syödä "elämän puusta" ja SEN TÄHDEN ELÄÄ IKUISESTI."
- - -
Väitteesi edellä olevassa on vain OSITTAIN oikea eli se ON KOKONAISUUTENA OTTAEN VÄÄRÄ!
Olen jo aiemmin osoittanut, että Jumala on jo Danielin kirjassa ilmoittanut, että on olemassa sekä vanhurskasten että vääräin ylösnousemus. Siinä yhteydessä mainitaan vääräin nousevan HÄPEÄÄN JA IANKAIKKISEEN KAUHISTUKSEEN.
Lisäksi olen osoittanut, että Jumalan Ilmestyskijansa kautta antaman ilmoituksen mukaan KAIKKI Pedon kumartajat, sen nimen merkin itseensä ottavat ja sen nimen luvun vastaanottavat IHMISET joutuvat ikuisesti Helvetissä kärsimään SIIS KITUMAAN Jumalan ja Hänen enkeliensä edessä, kun heitä VAIVATAAN TULELLA JA TULIKIVELLÄ yöt ja päivät, IKUISESTI!
Sinun on turha lainata Raamatusta jakeita, kun et kerran usko KOKO RAAMATTUUN. Pirukin lainailee jatkuvasti laillasi Raamattua, mutta vain valittuja osia siitä.
En enää vastaa sinun nimimerkillesi mitään, koska jauhat aina samaa valhetta.
Hitunen ymmärryksen valoa (tai edes vaiti oloa) Yeshuassa!
.
- Eija_Moilanen
lainaus
------------------------------------------
Kyse ei ole siitä, miten hyvin onnistut, vaan että TAHDOTKO SEURATA HÄNTÄ! Ja miksipä et tahtoisi seurata Häntä maan alhoista taivaan kirkkauteen, sillä kukaan muu ei ole koskaan rakastanut sinua niin paljon kuin Hän, että on kuollut sinun puolestasi...
Uskoessasi Yeshuaan, saat kokea todeksi omalla kohdallasi Yakov'in profetian: "Niinkuin on päiväsi, niin on myös voimasi oleva". Näin siksi, että sinua kantavat Iankaikkisen rakastavan Isä Jumalan iankaikkiset käsivarret, joitten suojissa saat levon, rauhan ja lohdutuksen.
----------------------------------------------------
Kiitos Yakov. Jeesusta meidän on seurattava. Pilkka ja kiusaaminen on pientä sen rinnalla, että saa olla hänen johdatuksessaan ja hoivissaan. Hän antaa voimansa. Voiman, joka on sama joka herätti Kristuksen kuolleista jos vain suostumme Hänen hoiviinsa. Luulen, että Jeesuksen herättäminen kuolleista oli Jumalalle helpompaa kuin meidän kivisydämemme herättäminen lihasydämmeksi. (hymy)
Mutta Hän sulattaa meidän kivisydäntämme ja tekee siitä lihasydämmen. Ei ihminen siihen itse pysty.
Lainaus
----------------------------------------------
5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
8 Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat,
9 vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut.
10 Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
11 Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=2. Kor. 4:7&rnd=1153285461307.
Kiitos viestistäsi!
Menestystä elämääsi, avioliitollesi, opinnoillesi ja neljän kullanmurun kasvattamiseen Yeshuan opetuslapsiksi!
Siunausta Yeshuassa!
.
- sitähän minäkin?
Kun esittelet perusteluja joutuvat sinun kommenttisi eriskummalliseen asemaan?
Miksi sitten syyttelet muista asioista kun uskon perusteet ovat ne jotka on ensiksi oltava oikein?
Sinun viestiesi sisältö tuntuu tuolla perusteella varsin ristiriitoja sisältävältä?
Etkö itse ihmettele sitä laisinkaan?.
...yrität nyt viedä keskustelua vikaraiteille.
Minä tiedän tarkoin mitä ja Kenestä kirjoitan ja että Herran pelko on viisauden alku. Siksi on MITÄ TARKEINTÄ alleviivata Helvetin todellisuutta ja että sinne joutuvat tulevat KITUMAAN SIELLÄ IKUISESTI !
Tästä totuudesta en peräydy milliäkään, vaikka tiedän varsin hyvin, ettei siitä kirjoittelu ole kenellekään aidosta Raamatun mukaisesta uskosta osattomalle mieluista!
Sitäpaitsi vain puupäät jatkuvasti inttävät Raamatun totuutta vastaan. Toisaalta kova potkiminen 'tutkainta vastaan' saattaa lopulta johtaa - jos Yeshua armossaan suo - yksinkertaisen ihmisen viisastumiseen, jolloin pelastus onkin jo kolkuttelemassa ovella ;)
Muussa tapauksessa kaikkien Raamattua pilkkaavien 'suruttomien syntisten' kannattaa siirtyä pois häiriköimästä näiltä palstoilta vaikkapa 'Uuno Turhapuron' palstoille... ;)
Siunausta Yeshuassa!
.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4652959Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152716Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2761734Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841304Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411245Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 1561081
- 56999
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41998- 79995