Moottori huutaa itsestään. Apua kaivataan!

Tietämätön.

Osaisikohan joku auttaa ja kertoa mikä on vialla ja mitä pitäisi tehdä ja onko vika kenties vaarallistakin.

Ajaessa joskus vaikka liikennevaloihin niin että pysähdyn, moottori alkaa pysähdyksissä tai todella pienessä vauhdissa huutaa pahasti. Samalla tavalla kuin painaisi kytkin pohjassa kaasua.

Muutamia kertoja on käynyt myös niin että kun ajelen hidasta vauhtia ja yritän ennen risteystä antaa moottorin jarruttaa, niin moottorijarrutus ei onnistu vaan vauhti nousee itsestään ja auto alkaa nykiä vaikken mitään poljinta paina. Nykimisen jälkeen moottori alkaa huutaa. Eikä huutamiseen auta se että painan kytkintä ja vaihdan vaihdetta/vapaalle, eikä se että painan jarrua. Välillä huutaminen kestää vain muutaman sekunnin ja menee ohi, mutta muutaman kerran olen joutunut sammuttamaan auton johonkin risteykseen että on loppunut.

Ei tätä siis joka kerta ilmene, mutta ehkä kerran parissa päivässä.

Olen myös miettinyt voiko tuo liittyä jotenkin kytkimeenkin, kun kytkin on ollut vähän ongelmallinen. Pysähdyksistä lähtiessä vaikka kuinka oikeaoppisesti yrittää kytkintä nostaa, niin auto yleensä jyristää.

Osaisiko joku auttaa tietämätöntä? Itse en tuota autoa omista enkä autoista mitään tiedä. Uskaltaako tuolla ajaa vai pitäisikö minun viedä se omistajalle jotta hän tekisi siihen jotain jos tarve vaatii?

En tiedä liittyykö asiaan mitenkään että käytin auton öljyn- ja suodattimenvaihdossa muutama viikko sitten. En muista tapahtuiko tuota moottorihuutamista ennen tuota öljynvaihtoakin, mutta sen jälkeen useammin.

Toivottavasti joku osaisi auttaa. Vähän jo pelottaa uskaltaako tuolla lähteä ajamaan pidempiä reissuja vai räjähtääkö koko masiina.
Auto on Fiat Punto vm01.

5

5299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljynvaihtoon mitenkään.
      Kerro/näytä ihmeessä omistajalle tai käytä omaan laskuusi korjaamolla/tutulla korjaajalla. Näkemättä en osaa vikaa paikallistaa. Ei ole luultavasti kovin kallis remontti.
      Liian suuret kierrokset kyllä saattavat tuhota moottorin, mutta näkemättä en osaa sanoa onko kierroksia niin paljon.

• öljynvaihtoon

nimittäin jos vaijeri päässyt pidikkeistään, kun on siinä koneen päällä touhuttu

• dro

tarkasta ettei kaasuvaijeri jää välillä jumiin!

• äoufj

Mulla tekee honda samaa ja se on kaasuvaijeri tai kaasarin vivusto joka jumii...CRC:tä pesään ja toimii! Mut älä hyvä ihiminen ruiki lämpimään koneeseen tai pakosarjaan!

• tero

vika on melko varmasti ilmavuodosta jossakin kaasuttimen tai imusarjan letkuissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      442
      3696
    2. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      120
      2734
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      3
      2431
    4. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      42
      2269
    5. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      20
      2217
    6. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      28
      2078
    7. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      194
      1637
    8. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      52
      1599
    9. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      76
      1580
    10. Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne

niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,
      Ikävä
      54
      1495
    Aihe