Suokit

joku vaaaaaan

minkähintaisia suokkeja omistatte?
ostohinta,olisiko nyt enemmän vai vähemmän?

11

1319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polle

      Ostaessani suokkini v.94, hinta oli 7000 markan paikkeilla. Hintaan sisältyi kaikki rats. ja hoitovarusteet. Hinta olisi paljon alhaisempi nyt, kun hepalla on ikää ja pientä vaivaa keuhkoissa (tosin erittäin pirteä vieläkin). Lisäksi se on vain peruskoulutettu, joten sen taitoihin nähden luulen maksaneeni siitä itsekin vähän turhan paljon ;) Mutta on kyllä ollut hintansa väärtti aina, oikea kultakimpale!!

      • maksoi

        1700€...Silloin vielä sillä ajettiin kilpaa no kerran ehkä kun se oltiin ostettu. Tänäpäivänä toimii ratsuna.Silloin ei osannut mitään sen että piti selässä ja joskus kokeiltiin montéa mutta ei mitään nyt nostaa laukat.Ehkä kun ajattelee niin se maksoi kyllä aivan liikaa koska ei osannut mitään mutta se on koko iukänsä meillä asustanut ja tunnen sen sitten niin hyvin. :)


    • vastaanpa

      2000 synt. suokkitamma maksoi ostaessamme 1550 € pelkkä riimu päässä. Hevonen ostettiin kolmivuotiaana, ajo-opetettuna ja hieman ravitreenattuna.

      Nyt hintaa pyytäisin jo rutkasti paljon enemmän, kun tammasta on tullut helppo käsiteltävä, peruskoulutettu ratsupuolelle, rehti ja varma hevonen kokeneen ihmisen käsittelyssä. Aivan toista maata kun ostaessamme ja on siinä ollut kova hommakin kyllä.

    • mä taas,.,.,..,

      toinen makso tuhat euroo varusteineen, toinen saatiin kuljetuskuluilla.

    • glowy

      tutun valmentajan "suku hevonen" maksoi varsana 7000 euroa... nyky arvo noin 500e...

    • Hupilo

      Maksoin omastani muutama vuosi sitten 1600€, entinen ravuri, mutta siihen mennessä oli jo jonkin verran ratsastettu. Nykyisin ammati-ihmisen ( en siis minä itse) luotsaamana kehkeytynyt varsin mukava kisapolle koulukisoihin. Mielestäni maksoin sopivan hinnan hepasta.

    • Nennu_

      Meillä 4v sh-ruuna maksoi 1800€. Oli peruskoulutettu, mutta äärimmäisen säikky ja vaikea tapaus. Myöhemmin ajatellen, jos hevosesta olisi tiennyt enemmän, en olisi niin paljoa maksanut.Nykyisin hintana olisi varmasti yli 2000€.

    • Demi

      1.Ensiksi sinulla on oltava kokemusta elleivät vanhempasi ratsasta todella hyvin.Jos vanhempasi ratsastavat he voivat opettaa sinua. PS.Sääntö pelaa kaikilla oli sitten minkä ikäinen tahansa.
      2.Sinulla on olta maatila jos aijot hankkia hevosen. PS.Vanhasta navetasta on hyvä aloittaa tekemään tallia koska lattia ja seinä ovat valmiina.
      3.Hevosten normaali hinnasta on vaikea sanoa.Hyvän hevosen saa noin 3000-5000 eurolla.

    • Kiiteoni

      Oripoju maksoi 2500€ kokemattomana ja vain ajolle opetettuna 5-kesäsenä hulivilinä, riimu päässä, ei muita varusteita. Maksoin ilomielin hinnan pollesta, koska näin jo koeratsastuksella, että lottovoitto se on. Ja niin kävi, 9kk pojun arvo on noussut uskomattomasti, enää en alle kymppitonnin myisi, eihän parhaat koskaan tule myyntiin, entinen omistajansa vain ei tajunnut eläimensä arvoa. Tämä menee ensi kesänä kantakirjaan todella helposti.

      Ruunasta maksoin hankalana tapauksena teurashinnan ja tänäpäivänä lähtisi aluetason kouluputte viidellä tonnilla ilman varusteita.

      Hevoset eivät ole hankalia, vain satulassa istuja voi olla. ;)

    • suokitus <33

      Mun kaverin suokki makso 1700e.. Se oli vaan sellainen jolla ei voinu hypätä hirveesti, kun sillä oli jaloissa jotain.. Muuten aivan ihana hevonen!!

      • hoohoho

        teidän hevosethan on olleet halpoja D: mitä siis kattoo myyntiilmotuksia...
        ei sillä oma puten sain ilmatteeks tutulta ei kuulemma palautus oikeutta kun söi vaan rahaa eikä juossu niitä takasi :D oli sillon 10 v ja kumminki tuo raviura oli loppumaisillaan joten mikäs siinä :D .oli sillä ratsastettukki.. tammalle oli opetettu pohkeen väistö :DD hahah vähän olin aluks vähä sillee mitä vittua mutta mitäs tämä entinen omistaja ei hevosilleen opettaisi :DD:D mut kyllä tämä on ihan toimmiva ja täysin terve hevonen ja nyt se osaa nostaa laukatkin kentällä vaikka kaikkein hauskinta onn edelleen treenata raveihin vaikka ikää sellaset 18v :D kaikista ihanin ravuri tamma, uskoisko tätä ees todeks ja kävipä mulla tuuri :DD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe