monologi kysymys

ferrie

oon menossa koekuvauksiin ja siellä pitäis esittää 1-2 minuutin mittainen monologi...oisko jotain suosituksia, että minkä monologin luen

5

1200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Wolf

      Saigon... shit; I'm still only in Saigon... Every time I think I'm gonna wake up back in the jungle. When I was home after my first tour, it was worse. I'd wake up and there'd be nothing. I hardly said a word to my wife, until I said "yes" to a divorce. When I was here, I wanted to be there; when I was there, all I could think of was getting back into the jungle. I'm here a week now... waiting for a mission... getting softer; every minute I stay in this room, I get weaker, and every minute Charlie squats in the bush, he gets stronger. Each time I looked around, the walls moved in a little tighter.

      - Martin Sheen (Apocalypse. Now)

    • Nimetön

      On aika kovaa kamaa.
      Samoin Mielipuolen päiväkirja.
      Onnea.

      • kalvotaiteilija

        You talkin' to me? You talkin' to me? You talkin' to me? Then who the hell else are you talkin' to? You talkin' to me? Well I'm the only one here. Who do you think you're talking to? Oh yeah? Huh? Ok.

        "Taxidriver"


    • Simo

      En usko että amerikankielinen leffadiggailumonologi on sopiva valinta.

      Koe-esiintyminen tarkoittaa: miten näyttelijä saa epämiellyttävässä tilanteessa tuotua esiin vakuuttavan henkilöhahmon?

      Ehdottaisin sellaista tekstiä joka koskettaa sinua itseäsi jollakin tavalla. Valitse teksti jossa henkilöhahmo haluaa joltakin toiselta jotakin, yrittää taivutella tätä tai muuten vaikuttaa toisen ajatuksiin.
      Esittämisesi on tällöin aktiivista ja luonnollisempaa, koska henkilöhahmosi pyrkii jotakin kohti, saavuttamaan jotakin.

      Ernest Hemingwaylla on lyhyt novelli "Kukkulat kuin valkeat elefantit."
      Siinä mies pyrkii taivuttelemaan naisystäväänsä tekemään abortin.
      Jotenkin epämiellyttävä henkilöhahmo, mutta hänellä on toiminnan suunta ja tavoite.
      Kyseinen novelli ei välttämättä ole sopiva, mieltymysten tai esittäjän sukupuolen takia, mutta käy esimerkistä.
      Novellista huomaa myös, että monologin esittäjän täytyy itse muutella tekstiä, esimerkiksi poistaa maisemakuvausta, sitoa repliikkejä yhteen, poistaa dialogia ym.

      Mutta tärkein: haluan tuolta toiselta juuri tämän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe