Leo Meller ja helluntailaisuus

Helluntailainen

Tällä palstalla nostetaan aika ajoin esille Leo Meller. Leo Meller ei ole helluntailainen. Kysyin asiaa itse häneltä ja hän vastasi sähköpostiini kohteliaasti.

Vastauksen mukaan Patmos Lähetyssäätiö on yhteiskristillinen säätiö se ei sitoudu mihinkään seurakuntaa ei myöskään helluntaiseurakuntiin muttein myös luterilaiseen kirkkoon. Meller ei ole ev.lut kirkon jäsen eikä myöskään helluntailiikkeen. Hänellä on oma järjestö jonka yhteydessä hän toimii.

Patmos on syntynyt 1971. Patmoksen juuret ovat Kuva ja Sana kustantomossa joka syntyi Frank Mangsin toiminnan kautta viime sotien aikoina. Mellerin mukaan kustantomo jakaantui myöhemmin Kansan Raamattuseuraksi ja Patmokseksi, joka käyttää vieläkin kustantamon nimeä. Mellerin mukaan Patmos sitoutuu apostoliseen uskontunnustukseen. Lähetystoiminnan direktiivinä on ns. Lausannen julistus.

Omaa teologiaansa Meller kovaa seuraavasti: "Teologisesti olen suuntautunut reformoidun, kalvinolaisen protestanttisuuden linjoille -- jos etsisin jotain kaikkien tuntemaa rinnastusta sanoisin, että suuresti jaan C.H. Spurgeonin uskon- ja teologiannäkemykset. Tähän lisäisin nykyiselle sukupolvelle ominaisen karismaattisuuden, pyrkimyksen alkuseurakunnan voimaan ja elämään."

Kirjeestä sain käsityksen, että Meller on ollut ev.lut. kirkon jäsen tähän vuoteen asti, mutta on eronnut kirkosta tämän vuoden aikana. Patmoksessa on Mellerin mukaan töissä henkiöitä useista eri seurakunnista "helluntailaisista luterilaisiin".

Yhteenvetona: Meller on ollut luterilainen tähän vuoteen asti, mutta on tänä vuonna eronnut kirkosta. Hän ei tällä hetkellä kuulu mihinkään varsinaiseen seurakuntaa, vaan ainoastaa yhteiskristilliseen Patmos Lähetyssäätiöön.

Joten lopettakaa helluntailaisten syyttäminen Mellerin jutuista. Itse kyllä pidän hänen toimintaansa hyvänä ja kristillisenä. Melko lakihenkisenä kylläkin. He tekevät hyvää työtä mutta melko tiukalla pipolla. Tarkempiakin voisivat olla, joskus lipsuvat melkolailla epäselvyyksien puolelle.

39

1964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisätietoa kaivataan

Jos ja kun Meller on tänä vuonna eronnut kirkosta, niin mikähän lienee syy? Nokkiintuiko Meller kirjoituksiin Kirkko ja kaupunki -lehdessä? Vai onko kyseessä puhtaasti taloudellinen järjenkäyttö (kirkollisverot)?

Toivottavasti kysyt asiaa Melleriltä, jos et osaa vastata, kun sinulla nyt on hyvä suhde häneen.

• Helluntailainen

Heh, heh, en ole Melleriä koskaan tavannut, en ole edes koskaan kuullut häntä livenä. Muistaakseni hän sanoin viestissä, että kirkon nykyisten linjausten tms. takia hän ei voi kuulua enää kirkkoon. Ei määritellyt asiaa tarkemmin. Jos sinua asia kiinnostaa niin voit kysyä suoraan häneltä. Patmoksen yleinen e-mailosoite löytyy heidän sivuiltaa.

• Mutta.........
        Helluntailainen kirjoitti:

Heh, heh, en ole Melleriä koskaan tavannut, en ole edes koskaan kuullut häntä livenä. Muistaakseni hän sanoin viestissä, että kirkon nykyisten linjausten tms. takia hän ei voi kuulua enää kirkkoon. Ei määritellyt asiaa tarkemmin. Jos sinua asia kiinnostaa niin voit kysyä suoraan häneltä. Patmoksen yleinen e-mailosoite löytyy heidän sivuiltaa.

En uskalla ryhtyä Leon kanssa kirjeenvaihtoon. Hän saattaisi uhata haastaa minut oikeuteen, jos en osaisi valita sanojani oikein. Ja toisekseen olen hyvin viehättävä naisihminen enkä halua asettaa Leoa kiusaukseen.

Yritän seurata tilannetta etäämmältä. Jospa tulee vaikka jotain yleisempää tiedotetta siitä, miksi Leo liittyi kirkkoon ja sitten erosi siitä.

• Helluntailainen
        Mutta......... kirjoitti:

En uskalla ryhtyä Leon kanssa kirjeenvaihtoon. Hän saattaisi uhata haastaa minut oikeuteen, jos en osaisi valita sanojani oikein. Ja toisekseen olen hyvin viehättävä naisihminen enkä halua asettaa Leoa kiusaukseen.

Yritän seurata tilannetta etäämmältä. Jospa tulee vaikka jotain yleisempää tiedotetta siitä, miksi Leo liittyi kirkkoon ja sitten erosi siitä.

Meller itse ilmaisee erostaa kirkosta näin:
        "Kehitys Suomen ev lut kirkossa on vaikuttanut siihen, että emme tästä vuodesta eteenpäin näe omantuntomme mukaiseksi olla Suomen ev lut kirkon jäsenyydessä."

Vaikka en itse suosittele kenellekään Patmoksen tai Kristillisen keskuksen toimintaan, en sentään näen Melleriä moisena hirviönä. Hänessä on puutteensa ja virheensä, mutta monster tai kiusantekijä hän ei ole.

Monesti kristillisissä piireissä meillä voi olla julistajia kohtaan on-off-asenne. Jos pidämme jotain Jumalan miehenä, niin sitten kaikki mitä hän sanoo tai tekee on täydellistä, totta ja hyvää. Tai jos emme pidä, niin sitten hän on suoraan sarvipäästä. Tässä on vähän sellaista Paavimaista ajattelutapaa.

Vaikka Jumala jotain siunaa ja käyttää henkilöä työssään se ei merkitse, että hän olisi aina ja kaikessa oikeassa tai virheetön. Itse asiassa monilla Jumalan käyttämillä henkilöillä on suuria puutteita. Esim. apostoli Paavali vaikuttaa olleen melko hankala persoona. Pietarin, jota pidetään Paavalin kanssa kristikunnan suurimpina vaikuttajina, karkeita erehdyksiä on dokumentoitu Raamattuun kaksi.

Jos sitten jokin julistaja tekee virheitä ja hänen toiminnassaan on heikkouksia, häntä saatetaan pitää lähes sielunvihollisen lähettinä.

Kaikki olemme vajavaisia ja erehdymme monessa asiassa ja teemme jatkuvasti virheitä. Jumalan armo on kuitenkin niin suuri ja Hänen halunsa pelastaa ihmisiä ja viedä evankeliumia eteenpäin, että Hän haluaa käyttää jokaista, joka häneen uskoo. Hän sietää virheitämme. Haluaa meidän tietenkin oppivan virheistä ja tekevän synneistä parannusta.

Näen itse Mellerin, vaikkakin monessa erehtyneenä ja vajavaisena ihmisenä, niin kuitenkin vilpittömänä Jumalan palvelijana, joka haluaa viedä evankeliumia eteenpäin. Vaikka näkisimme jonkin seurakunnan toiminnassa ja työssä karkeitakin puutteita ja virheitä, voimme silti siunata heitä ja heidän työtään. Näin minä teen Mellerin suhteen.

Helluntailainen Meller ei kuitenkaan ole :-)

• Totuuksia melleristä

"Kehitys Suomen ev lut kirkossa on vaikuttanut siihen, että emme tästä vuodesta eteenpäin näe omantuntomme mukaiseksi olla Suomen ev lut kirkon jäsenyydessä."

Vaikka en itse suosittele kenellekään Patmoksen tai Kristillisen keskuksen toimintaan, en sentään näen Melleriä moisena hirviönä. Hänessä on puutteensa ja virheensä, mutta monster tai kiusantekijä hän ei ole.

Monesti kristillisissä piireissä meillä voi olla julistajia kohtaan on-off-asenne. Jos pidämme jotain Jumalan miehenä, niin sitten kaikki mitä hän sanoo tai tekee on täydellistä, totta ja hyvää. Tai jos emme pidä, niin sitten hän on suoraan sarvipäästä. Tässä on vähän sellaista Paavimaista ajattelutapaa.

Vaikka Jumala jotain siunaa ja käyttää henkilöä työssään se ei merkitse, että hän olisi aina ja kaikessa oikeassa tai virheetön. Itse asiassa monilla Jumalan käyttämillä henkilöillä on suuria puutteita. Esim. apostoli Paavali vaikuttaa olleen melko hankala persoona. Pietarin, jota pidetään Paavalin kanssa kristikunnan suurimpina vaikuttajina, karkeita erehdyksiä on dokumentoitu Raamattuun kaksi.

Jos sitten jokin julistaja tekee virheitä ja hänen toiminnassaan on heikkouksia, häntä saatetaan pitää lähes sielunvihollisen lähettinä.

Kaikki olemme vajavaisia ja erehdymme monessa asiassa ja teemme jatkuvasti virheitä. Jumalan armo on kuitenkin niin suuri ja Hänen halunsa pelastaa ihmisiä ja viedä evankeliumia eteenpäin, että Hän haluaa käyttää jokaista, joka häneen uskoo. Hän sietää virheitämme. Haluaa meidän tietenkin oppivan virheistä ja tekevän synneistä parannusta.

Näen itse Mellerin, vaikkakin monessa erehtyneenä ja vajavaisena ihmisenä, niin kuitenkin vilpittömänä Jumalan palvelijana, joka haluaa viedä evankeliumia eteenpäin. Vaikka näkisimme jonkin seurakunnan toiminnassa ja työssä karkeitakin puutteita ja virheitä, voimme silti siunata heitä ja heidän työtään. Näin minä teen Mellerin suhteen.

vai?!!!
        Kovin oot huoso..öö huonosti levillä vesillä... ssis asoista ...öö....asijoista selevillä!!! Hän ite ON kertonunna ja Montakin kertoo.että kotinsa oli hellari -koti, ja ruatsinkieline sellane. Myös hänen julistuksessan näkyy se; uus kasteen toimitus pakolline;;; tai ainakii: kaste ei oo mitään ku merkki vuan, ihmeet suurempi kuin evankelijumi, lopun ja ajan sairas, lähes sairas seuraam.ja ennustelu!!! ".... ei joo helluntalaine..."

• Anonyymi

Raamatun ymmärrys puuttuu.

• Petrus

Luin jostakin,että Leo Meller on aikoinaan kuulunut Helsingin Siion-srk:aan.Pitänee paikkansa?

• .....

Minäkin muistan tällaisen jutun. On siis kova mies ainakin vaihtamaan seurakuntaa... ja nyt ei kuulu enää mihinkään!

• Anonyymi
        ..... kirjoitti:

Minäkin muistan tällaisen jutun. On siis kova mies ainakin vaihtamaan seurakuntaa... ja nyt ei kuulu enää mihinkään!

Vaihtamaan... vai: erotettu Saalemista...?

• Huh huh

Patmoksessa vallitsee aivan valtava johtajakultti. Jos ulkopuolinen uskaltaa arvostella Melleriä, jota patmoslaiset pitävät 100 % erehtymättömänä ja Jeesuksesta seuraavana, heti ollaan syyttämässä Jumalaa (!) vastaan taistelemisesta ja Pyhän Hengen (!) pilkasta. Meller onkin heille samaa kuin Muhammed muslimeille; puolijumala.

• ......

Tällainen ei oikein istu Suomeen, mutta joissakin maissa samanlaista ihmistyyppiä pidetään ihailtavana. On kieltämättä hurjaa, kun joku vetoaa Jumalaan, jos esitetään kritiikkiä. Henkilökohtaisesti epäilen, että Mellerin seuraajat ovat melko vähän koulutettuja ja kaikenlaisesta skandaalitouhusta kiinnostuneita. Kun katsoo esimerkiksi Kuvan ja sanan nettisivuilta Mellerin luentojen aiheita, niin jotain hyvin omalaatuista niissä on. Aina jokin sensaatiomainen ja pelottavakin juttu uhkaamassa minua ja rakkaimpiani...

• Huh huh
        ...... kirjoitti:

Tällainen ei oikein istu Suomeen, mutta joissakin maissa samanlaista ihmistyyppiä pidetään ihailtavana. On kieltämättä hurjaa, kun joku vetoaa Jumalaan, jos esitetään kritiikkiä. Henkilökohtaisesti epäilen, että Mellerin seuraajat ovat melko vähän koulutettuja ja kaikenlaisesta skandaalitouhusta kiinnostuneita. Kun katsoo esimerkiksi Kuvan ja sanan nettisivuilta Mellerin luentojen aiheita, niin jotain hyvin omalaatuista niissä on. Aina jokin sensaatiomainen ja pelottavakin juttu uhkaamassa minua ja rakkaimpiani...

Olen seuraillut Mellerin ja patmoslaisten touhuja 35 v. välillä hiukan etäämpää, välillä lähempää. On nähty CIA-kytköksen tutkinta, kassan kavallus, aviorikos, toteutumattomat profetiat (niitä on satoja) jne. Missään muualla en ole nähnyt yhtä fanaattista johtajan palvontaa, paitsi nyttemmin Nokia missiossa.

• Helluntailainen

Leo Mellerin johtaman Patmoksen ylläpitämä Kristillinen keskus toimii seurakunnan tavoin. Kristillisessä keskuksessa on ehtoolisyhteys ja oma vanhemmisto. Monet pitävät keskusta seurakuntanaan.

Taas yhteenvetona: Meller ei ole enää luterilainen eikä ole myöskään helluntailainen. Heillä on oma seurakunta Kristillinen keskus.

• ...............

Onko Meller samaa mieltä siitä, että Kristillinen keskus on seurakunta? Tämä on mielestäni todella tärkeä kysymys.

• heillä
        ............... kirjoitti:

Onko Meller samaa mieltä siitä, että Kristillinen keskus on seurakunta? Tämä on mielestäni todella tärkeä kysymys.

lienee se, että rahaa virtaa. Mukava ostella uusia autoja:) Kenenpä ei.

• hyvin sanottu . Voi varmaan liittä eki mellerilaisuuten kun molemmat on sellaisia unitaristeja vaikka meller kyllä on muutama askel ekivaarin jäljessä . Hän kun julistaa että kerran pelastunut on aina pelastunut. Hui hejjaa sinne kilvoitus jäi turhiin ja kuopattu ja kuollut oppi kilvoitus-osuus raamatussa. Tässä sulle lisä kysyttävä melleriltä jos et mua uskoo????

• Jope.48.

käyttääkö Melleri hellareita, kun kerää mammonaa? Te, minun rakkaat patmoihmiset Suomassa, olette kuin saviruukut, jotka Minä siirän Pohjolasta Israelin uhratuille eteläisille rajoille. Siellä minä särjen ruukkunne niin, että teidän elämänne uhrit Israelin ja pakanotten pelastukseksi tulevat esille. Minun enkelini iloitsevat, mutta islamin riivaajavallat parkuvat hätäänsä suureen ääneen ja peittävät silmänsä. Ne eivät kestä nähdä rakkauteni voimasta vaikuttavaa uskoanne, kun teette hyvää kahdella kädellä, kahdelle kansalle. Tämä profetia patmostyölle, tuli suomalaisen helluntaiseurakunnan rukouskokouksessa. Läsnä ollut työmme ystävä kirjoitti sisällön muistiin ja postitti minulle. Herran Henki todistaa näin visiomme puolesta. Mitä sanoo Raamattu Heb.1:1-2. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeetain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailmanluonut. Siis Raamatun sanan mukaan, Mellerin kirjoitus on hänen oman pään tuotteita. Tätä se mammonan ahneus teettää.

• kastettu uskossa

Eikös hänet kastettu Helsingin saalemissa?
        Mutta sitten ei pysynyt seurakunnassa, vaan alkoi touhuta omin päin. Hän ei toimi vanhimmiston alaisuudessa eikä kuulu mihinkään uskovien yhteyteen, vaan on villi.

• -70 luvulla
        kastettu uskossa kirjoitti:

Eikös hänet kastettu Helsingin saalemissa?
        Mutta sitten ei pysynyt seurakunnassa, vaan alkoi touhuta omin päin. Hän ei toimi vanhimmiston alaisuudessa eikä kuulu mihinkään uskovien yhteyteen, vaan on villi.

melleri oli vankilassakin jonkin aikaa, olenkohan oikeassa?

• Anonyymi
        -70 luvulla kirjoitti:

melleri oli vankilassakin jonkin aikaa, olenkohan oikeassa?

googlaa: iltalehti leo meller
        googlaa: hs leo meller

• Ihme.ja

Entä ne omaisuusasiat? Mistä jättiomaisuus on tullut? Onko rahat tulleet rehellisesti kristityiltä pyytämisellä, kolehdin kautta.?

• Anonyymi

Kolehdit yleensä kerätään hyväntekeväisyyteen, ei itselle...

• Luetunymmärtäminen

Sana-lehti
      Varo väärää messiasta

Messiaskopleksi on tila, jossa ihminen kuvittelee, että hänellä on jumalallinen kutsu pelastajaksi - taustalla on usein epävakaa ja traumaattinen lapsuus. Monen kultin johtajalla on rankkoja kokemuksia hylätyksi ja loukatuksi tulemisesta. Niinpä johtaja toimii, kuten rakkautta vaille jäänyt, katkeroitunut pikkulapsi. Hän tavoittelee seuraajiensa huomiota ja hyväksyntää. Siinä toteutuvat sitten kaikkivaltaiset fantasiat ja halu kontrolloida. Itse johtaja ei näe toimissaan mitään outoa ja pitää selvänä, että muut ymmärtävät viestin.

Kavahda näitä piirteitä
      http://aijaa.com/oktuPN

• viittapoika

Muistan kun hän pikkupoikana kulki helsingin siiontemppelissä äitinsä kanssa punainen viitta päällään. Piti muille lapsille opetustilaisuuksia ja oli jo silloin lastenpiirissä jonkimoinen puhuja.

• Anonyymi

Meller on nyt eva keelinen

• Anonyymi

>>Patmos on syntynyt 1971. Patmoksen juuret ovat Kuva ja Sana kustantomossa joka syntyi Frank Mangsin toiminnan kautta viime sotien aikoina. Mellerin mukaan kustantomo jakaantui myöhemmin Kansan Raamattuseuraksi ja Patmokseksi, joka käyttää vieläkin kustantamon nimeä.<<

Jos Meller väittää tuollaista, osoittaa hän puhuvansa silkkaa puppua.

Kansan Raamattuseuralla ei taatusti ole juuria Mellerin hömppä-Kuvaan ja Sanaan.

Kansan Raamattuseura, eli Viidesläisyys on ev.lut. herätysliike, jonka perustaja oli Urho Muroma.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansan_Raamattuseura

"Jos täyttyisikin maailma nyt Valheen enkeleistä..."

• Anonyymi

KRS:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansan_Raamattuseura :

>>Perustaminen
        Toisen maailmansodan lopulla Suomessa oli paljon kiinnostusta kristillisyyteen, jopa hengellistä hätää. Urho Muroma kutsui evankelista Frank Mangsin Ruotsista Suomeen pitämään kokoussarjoja. Kokouksia pidettiin useiden viikkojen ajan ja niihin osallistui satoja ihmisiä joka ilta. Kansan Raamattuseura perustettiin 1945 hoitamaan herätystä eteenpäin. Hankkeen tärkein vaikuttaja oli kirjailijanakin tunnettu Yrjö Karilas.

KRS alkoi julkaista Sana-lehteä, joka sai heti merkittävän levikin; se ylitti 50 000 jo vuonna 1949 päästen Kotimaa-lehden kanssa suunnilleen samoihin lukemiin. Vuonna 1946 KRS:n ensimmäiseksi toiminnanjohtajaksi tuli Mauri Tiilikainen. Hänestä tuli KRS:n näkyvin johtaja yli kolmeksikymmeneksi vuodeksi. Tiilikaisen johdolla seuran julistajat vakiintuivat tekemään läheistä yhteistyötä seurakuntien kanssa. KRS sai vuonna 1953 lahjoituksena Vivamon maatilan. Vivamossa alettiin pitää nuorisoleirejä, ja nuorisotyö lisääntyi merkittävästi.<<

Siis Mellerkö on tietoisesti lisännyt itsensä muka tähän joukkoon kuuluneeksi?

Ja sopivasti eksyttää ihmisiä kuvittelemaan mm, että KRS:n "Sana"-lehti olisi sama kuin Mellerin oma hömppä "Kuva ja sana"? Muistan myös Mellerin "Kipinä"-sensaatiolehden, joka oli täysin alatyylistä CIA-roskaa. Siitä varoittivat taatusti niin luterilaiset uskovat kuin osa helluntailaisistakin (ne, jotka Hgin Saalemissa ehkä aidosti jotain uskoivatkin).

Mellerin joku Patmos (?)-keskus sijaitsi (ainakin) aikoinaan Kallion kaupunginosassa, lähellä Harjutorin ent. Siion-seurakuntaa. Sittemmin niihin samoihin Harjutorin tiloihin muutti Siiloan-srk. Ehkä Mellerillä oli jotain vipinää näiden kanssa. Siionhan ei myöskään nauttinut luottamusta Helluntaiherätyksessä, ennen kuin joskus vasta 1970-luvun lopuilla alkoi uskottavuus hiukan parantua.

Mutta Meller ja KRS eivät taatusti ole koskaan kuuluneet yhteen. Viidesläisiä ei ufo-, ym:t oudot jutut kiinnostaneet.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Leo_Meller

Eihän Melleriä aikoinaan pidetty edes aidosti kristittynä, vaan USA:n (CIA, Pentagon) Neuvostoliiton vastaisena, poliittisena ja sotilaallisena toimijana eli agenttina, uskonnon varjolla. Tätä hän lienee edelleenkin ja tuki Mellerin ruotsalaiselle ryssävihalle vaikuttaa edelleenkin olevan myös helluntailaisuudessa vankka.

Meller jo 1960-luvun, nk. Kylmän sodan aluilla alkoi levittää mm. tuota Pentagon-CIA:n, Raamatun profetioita sekä Raamatun historiaa vääristelevää valheväitettä, että NL muka olisi Goog. Kun NL valitettavasti kaatui, täytyi CIA:n hiukan korjata väitettään ja Goog muuttui Venäjälksi. Mellerin hartaat kannattajat, etenkin puoluetoveriensa (Rkp), Suomen ruotsalaisten keskuudessa silmää räpäyttämättä vain vaihtoivat yhden valheen toiseen.

Mellerillä ei ole koskaan ollut uskottavuutta kristittyjen keskuudessa, mutta näiden muiden USA:n sotilaallisten toimijoiden, kuten helluntailaisten keskuudessa tietenkin. Nämä toimivat näennäisen erillisinä yhteisöinä ja yrittävät näin sumuttaa kristittyjä sillä, että ovat näennäis-uskonnollisuuksiinsa nähden, eli lumeteologisesti, muka hiukan erilaisia.

Ed. olevan wikipedia-linkin takaa:
        >>Meller tunnetaan karismaattisena puhujana. Hän on sanonut olevansa ensimmäisiä, jotka toivat Suomeen amerikkalaismallisen hengellisyyden myyntikeinot.<<

Lukekaa etenkin tuo viimeinen lause tarkkaan. Se kertoo enemmän kuin Mellerin tuhat kuvaa ja sanaa. Ja Mellerhän hallitsee puhumisen.

"Rehellistä ihmistä ei voi huijata."

• Anonyymi

Patmoslaisten julistus ei ole kaikilta osin totuudellista.

• Anonyymi

Meller on luterilainen

• Anonyymi

Patmoksen porukassa on mukana helluntailaisia ja monia muita vapaan suunnan edustajia.

• Anonyymi

CIAn agentti ?

• Anonyymi

Patmoksessa on mukana luterilaisia, mutta heidänkin sydämensä on reformoitu ei luterilainen niin kuin Mellerinkin. En voi ymmärtää, että nykyisin on SLEYläinen yhdessä Markku nokialaisen Koivisto kanssa. Jeesus ei kuitenkaan anna nyhtää valhevehnää aidosta, Hän tekee sen sitten tuomiolla. Kaikilla on mahdollisuus ennen kuolemaansa saada mielenmuutos/parannus Armoon Kristuksessa.

Tässä voisi olla yksi yhteinen asia hellareiden kanssa, emme luota Melleriin.

PKTNH Koivisto

• Anonyymi

En luota kehenkään Patmoksen porukoista, mitä olen heitä kuunnellut.

Sapatista monenmoista kommenttia, Mellerin jo monen monen suusta kuultuna. Eivät sovi minulle.

Jumalan antama sapatti on Jumalan merkki ja pyhäpäivä myöskin Uuden Liiton kristityille.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sapatista monenmoista kommenttia, Mellerin jo monen monen suusta kuultuna. Eivät sovi minulle.

Jumalan antama sapatti on Jumalan merkki ja pyhäpäivä myöskin Uuden Liiton kristityille.

1234567---

Psalmi 119:6. Silloin minä en joudu häpeään kun katselen kaikkia sinun käskyjäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

"En luota kehenkään Patmoksen porukoista, mitä olen heitä kuunnellut."?????

Eikä kukaan luota adventisteihin, jotka yrittävät sitoa uskoontulleet uudelleen lain kahleisiin, orjuuteen.
        Uskovalle Jumalan merkki on Jeesus Kristus, eikä mikään viikonpäivä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"En luota kehenkään Patmoksen porukoista, mitä olen heitä kuunnellut."?????

Eikä kukaan luota adventisteihin, jotka yrittävät sitoa uskoontulleet uudelleen lain kahleisiin, orjuuteen.
        Uskovalle Jumalan merkki on Jeesus Kristus, eikä mikään viikonpäivä.

Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

Luterilaiset ja Adventistit sanovat.
        1700-luvun Luterilainen virsi sen kertoo: Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, peitetty saa HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

Adventistien Adventtilauluja 80. On Herra kaikki käskysi vakaat ja oikeat. On TÄYDELLINEN LAKISI, SANASI VANHURSKAAT.

SAPATTI ON JUMALAN MERKKI.

1234567---

• Anonyymi

Tietämäni mukaan Meller, joskus 1950-luvulla, 60-luvun vaihteissa oli jonkin aikaa myös helluntailainen, käsittääkseni Hgin Saalem-seurakunnan jäsen, mutta sieltä erotettu tai eronnut.

• Anonyymi

Patmos Lähetyssäätiö on yhteiskristillinen säätiö,se perustus kirjaan on kirjattu Israelin ja juutalaisten suosiminen.

"Israelin ja juutalaisten suosiminen" viittaa tuen antamiseen Israelin valtiolle, juutalaisille ihmisille tai juutalaisuudelle yleisesti, asettamalla aina heidät etusijalle muihin nähden.

Tehkää itse havaintoja!

Jumala ei katso henkilöön! Jos Jumala on puolueellinen Hän ei ole silloin vanhurskas. Jeesuksessa kaikki on yhtä

• Anonyymi

Tulee olla yhtä totuudessa. Jos Jeesuksessa kaikki olisivat yhtä niin he Jeesuksen esimerkin mukaan menisivät rukouhuoneisiin jumalanpalveluksiin sapattisin.

1234567---

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      4357
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1649
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      264
      1488
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1465
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      237
      1351
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1130
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1080
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1079
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1024
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      993
    Aihe