Paras ystäväni kääntyi Helluntailaiseksi. Meni naimisiin helluntailaisen kanssa, ja kaikki vapaa-aika menee siellä.
Hän joutuu myös käymään sairaalassa tervehtimässä seurakunnan muita uskovia, ja tämä on hänelle raskasta.
Hän ei ole koskaan puhunut, maksaako hän tuloistaan tiettyä prosenttia srk:lle. Mutta seurakunnan verkkosivulla on vihjailevasti pankkitilinumero, joten oletan että jotain maksetaan.
Miten on, lahjoittavatko/maksavatko helluntailaiset kirkolleen tiettyä prosenttia tuloistaan? Ja miksi usko eristää muista ihmisistä?
rahaa seurakunnalle
11
465
Vastaukset
- HerätettyN25
ja jätti syntiset ja siirtyi PYHIEN seurakuntaan!!
- älä viitsi
Tuskin sinä mikään pyhimys olet vaikka oletkin hellari.Sen verran tiedän teidän touhuista ettei ne tilaisuudet mitään kovin uskonnollisia ole on meinaan todella härskiä toimintaa ja touhu on mellkein kuin sanonko mistä taitaa reeperpaankin jäädä kakkoseksi.Joten älä lässytä mitään pyhää.Ja tälle ystävän menettäneelle naiselle voin sanoa jos et saa häntä tajuamaan pian et se touhu on sairasta niin sanon et muutaman kuukauden päästä se on niin aivopesty ettei sitä ihmistä pelasta mikää.JA MINÄ TIEDÄN MISTÄ PUHUN KOSKA TIEDÄN HELLARIEN TOUHUT JA TOIVON ETTEI YKSIKÄÄN IHMINEN SILLE TIELLE JOUTUISI EIKÄ VARSINKAAN NIIDEN KYNSIIN.
- ystävänsä puolesta pelkäävä
Tekikö hän oikein?
Onko oikein joutua harkitsemattomasti naimisiin? Ihmisen kanssa jote ei tunne?
Onko oikein tehdä vapaaehtoistyötä, jos itse on uupunut, ja tarvitsisi apua?
Auttaako jumala? Vai auttaisiko ihminen itse itseään tekemällä jotain. Valitettavasti en helluntailaisia tunne tätä yhtä enempää. Mutta he vaikuttavat päällisinpuolin suhteellisen harmittomilta. Silti seurakuntaelämä tekee ystävästäni raunion. - utelias
Mutta entä ne raha-asiat,
annetaanko todella joku prosentti omista tuloista? ystävänsä puolesta pelkäävä kirjoitti:
Tekikö hän oikein?
Onko oikein joutua harkitsemattomasti naimisiin? Ihmisen kanssa jote ei tunne?
Onko oikein tehdä vapaaehtoistyötä, jos itse on uupunut, ja tarvitsisi apua?
Auttaako jumala? Vai auttaisiko ihminen itse itseään tekemällä jotain. Valitettavasti en helluntailaisia tunne tätä yhtä enempää. Mutta he vaikuttavat päällisinpuolin suhteellisen harmittomilta. Silti seurakuntaelämä tekee ystävästäni raunion.ystäväsi tulee tarvitsemaan vielä tukeasi, jos olet vilpittömästi hänen ystävänsä. Rukous on paras apu.Herra näyttää sinulle konkreettisen tavan auttaa ystävääsi, niin että molemmat voitte hyvin Kristuksessa Jeesuksessa.
- Katsos vaan2
Ei ihminen pyhity hellariseurakuntaan kuulumiseasta van Kristuksessa! Lopeta siis syninteko eli itsesi korostaminen, ylpeilysi ja ulkokultaisuutesi. Se on saastainen vaate Herrramme edessä!
- ystävänsä puolesta pelkäävä
purje kirjoitti:
ystäväsi tulee tarvitsemaan vielä tukeasi, jos olet vilpittömästi hänen ystävänsä. Rukous on paras apu.Herra näyttää sinulle konkreettisen tavan auttaa ystävääsi, niin että molemmat voitte hyvin Kristuksessa Jeesuksessa.
Olen yrittänyt vilpittömästi olla ystäväni tukena, kun hän sitä tarvitsee. Hän ei tosin ole tukenut minua, mutta annan anteeksi.
Hänen valintansa seurauksena minulla oli syytä tutkiskella omaa maailmankatsomustani;
elän nykyään vilpitöntä uskonnottaman elämää. Minä voin pakanana hyvin, mutta miten käy ystäväni...? ystävänsä puolesta pelkäävä kirjoitti:
Olen yrittänyt vilpittömästi olla ystäväni tukena, kun hän sitä tarvitsee. Hän ei tosin ole tukenut minua, mutta annan anteeksi.
Hänen valintansa seurauksena minulla oli syytä tutkiskella omaa maailmankatsomustani;
elän nykyään vilpitöntä uskonnottaman elämää. Minä voin pakanana hyvin, mutta miten käy ystäväni...?vaikka tilapäisesti voi muulta vaikuttaakin. Jeesus tuli antamaan yltäkylläisen elämän jokaiselle häneen uskovalle. Yltäkylläinen elämä alkaa jo tässä ajassa ja jatkuu iankaikkisuudessa. Ilman Jeesusta voit elää taloudellisesti rikkaan, mutta tyhjän elämän ja kadottaa sielusi Saatanalle.
Mene ystäväsi mukaan, vaikka hän ei itse pyytäisikään. Mene tutustumaan hänen uuteen elämäänsä ihan ruohonjuuritasolta. Sittenpähän tiedät, mitä se kaikki on ja olet muutamaa kokemusta rikkaampi. Ole rohkea!
- joosua
ei kääntynyt helluntalaiseksi, toivottavasti hän tuli uskovaiseksi.
Kaikki mitä seurakunnissa kerätään, on vapaaehtoista, ei pakollista.
Niillä varoilla ylläpidetään seurakuntaa, kannatetaan lähettejä ulkomaille, autetaan monessa hyvässä asiassa, kuten esim. meillä hiljan Intiassa tehtävää vesiputkityötä, keräys tehtiin levyjen myynnin kautta ja jonka tuotto meni kaikki lyhentämättömänä sinne.
On hienoa että joku käy katsomassa sairaalassa ihmisiä! On ihmisiä jotka kärsivät ja odottavat että joku tulisi käymään heidän tykönään, monellakaan eivtä edes omaiset käy katsomassa, ja mikä hienointa että he saavat kuulla rakastavasta Jeesuksesta.
Onnittelen ysätviäsi hyvästä valinnasta.
Meidän koko perhe on tullut Jeesukseen uskoviksi, olemme liittyneet myöskin helluntaiseurakuntaan. Kirkko ei tarjonnut sitä mitä odotimme, helluntai on toimiva ja elävä seurakunta johon kaikki mahtuvat, on nuorille omat tapaamiset ja kokoontumiset, yhteiset kokoukset, seurakunnat tarjoavat myöskin nuorille soittimet eli saavat tulla valmiiseen soittamaan, se vetää tänäpäivänä nuoria puoleensa, heillekkin on jotakin tarjolla.
Monien nuorten elämä saa uuden suunnan, ei tarvitse pelätä että tulevat humalassa kotiin, vaan ovat tapaamassa toisia nuoria nuortenilloissa ja sinne mennään vielä mielellään! ei tarvitse kahtakertaa sanoa jos kertaakaan että menkäähän nyt.
Meillä on uusi elämä ja se näkyy! Jumala on parantanut erään sairauteni joka ei lääkkeillä parantunut. Rukous voi paljon kun se oikealla sydämen asenteella Kristukselle viedään.
Suosittelen sinullekkin, et menetä mitään, korkeintaan syntitaakkasi! :)- minä kävin ja näin
Niinmpä nuorten illassa kävin ja mitä näin.Jotkut pojat kopeloi tyttöjä tietyistä kohdista osa kuvas kamerakännyllä tilannetta jokuset istuskeli jalat tuolinpäällä toist taas meuhkasi senkun kerkes ja muutama veti pihalla tupakkia ja tiedä et näiden vanhemmat ovat ainakin hellareita olavinaan ainakin.Et semmosta ne nuoret.Olettekos varmoja et teidän nuoret käyttäytyy asiallisesti kokouksissa tai tiedän et vastauksenne on ettei teidä nuoret ainakaan mitään semmoista tee.Mutta katsokaas kun koti ovi sulkeutuu niin tahti muuttuu vähän toisenlaiseksi.
- DANIEL
Niin, hyvä antaa vähästäänkin, paha ei paljostakaan. Iloista antajaa JUMALA RAKASTAA!!
Toisaalta ei pidä mennä lain alle, eli pakko ei ole antaa senttiäkään. Mutta jos antaa, niin siitä saa kyllä suuren siunauksen ja vielä lisä-boonuksena taivaan aarrekammioon kertyy saldoa!!
Usko ei välttämättä eristä muusta kuin huonosta seurasta. Itse olen ollut yli 20 vuotta uskossa, ja kaveripiiristäni on melko tarkkaan 50 % uskossa
eli toisin sanoen 50 % ei ole. Tämä suhde toimii tällä hetkellä aika hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h372987- 1322497
- 472317
- 1582094
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201808- 401429
- 511047
- 861015
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To241002- 36994