Syntinen elämä on himoa eli addiktiota.
Se on addiktiota eli riippuvuutta: Alkoholiriippuvuus, huumeriippuvuus, seksiaddiktio, työnarkomania, ostovimma, ahmimishäiriö, bulimia, anorexia, nettiaddiktio, terveellisyysvimma, läheisriippuvuus, kaikkitietävyys, oikeassa olemisen himo (kirjanoppineet, tekopyhät), jne.
Joku kysyy: eikö varastaminen, tappaminen ja valehtelu olekaan syntiä?
Ovat ne. Niitä harjoittava ihminen ei luota, että Jumala pitää huolta. Niitä harjoittava ihminen haluaa itse varmistaa (=himoitsee), että hänen aineelliset ja fyysiset tarpeensa tulevat tyydytettyä. Hän on oman tarvetyydytyksensä orja. Hänellä on addiktio varmistaa ja hallita omien tarpeittensa tyydyttämistä. Hän ei pane toivoaan siihen, että taivaallinen Isä tietää tarpeemme ja pitää meistä huolen.
“Rakkaani, niinkuin outoja ja muukalaisia minä kehoitan teitä pidättymään lihallisista himoista, jotka sotivat sielua vastaan,” 1 Piet 2:11
“hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte osallisiksi jumalallisesta luonnosta ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, mikä maailmassa vallitsee himojen johdosta.” 2 Piet 1:4
syntinen elämä
3
331
Vastaukset 3
Raamatusta lukemalla olen saanut se käsityksen, että synnitöntä ihmistä ei Jeesusta lukuunottamatta ole:
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." 1 Joh 1:8
Omassa tekstissäni en kosketellut tuota ihmisen olemuksellista syntisyyttä vaan syntiä tekoina ja toimintana:
"Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt." 1 Joh 3:9Annoitpa aika tittelin minulle, ihmiselle, jolla ei ole mitään virallista teologista koulutusta tai saarnaamiseen oikeuttavaa asemaa missään kristillisessä suuntauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 53897
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan64647- 55640
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43572Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik31542En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32508Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk5503- 75457
- 37436
- 33425