Opettajan työ

minä vaan

Autokoulun opettajan työ on verrattavissa James Bondin työhön: Vauhtia, vaarallisia tilanteita ja kauniita naisia.

15

2501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

Totta puhut! =)

• näinhän sen

voi sanoa. ;)

• klonk

Jätetään kuitenkin se vauhti poies :) Muuten kyllä vastaa varmasti työn kuvaa.

• minä vaan

Jos otetaan kuvioon mukaan rekka-autojen ja linjavaunujen opettajat, niin voi tulla jo vähän vauhtiakin. Tosin sitten ei välttämättä ole enää niin kauniita naisia ;)

• cindy*
        minä vaan kirjoitti:

Jos otetaan kuvioon mukaan rekka-autojen ja linjavaunujen opettajat, niin voi tulla jo vähän vauhtiakin. Tosin sitten ei välttämättä ole enää niin kauniita naisia ;)

kenties ite autokoulun opettaja ;)

• minä vaan
        cindy* kirjoitti:

kenties ite autokoulun opettaja ;)

Täytyy sanoa, että pedagogista koulutusta alalle ei kyllä ole (harmi?). Enkä tällä hetkellä kyllä työskentele edes opettajana. Sanotaanko vaikka näin, että suorittaessani raskaan kaluston korttia, kuulin eräältä päätoimiselta autokoulun opettajalta tuon lausahduksen. Kaikki kunnia siis hänelle, minä vain kirjasin sen tänne. Mielestäni se oli hauskasti sanottu.

• yks toinen
        minä vaan kirjoitti:

Täytyy sanoa, että pedagogista koulutusta alalle ei kyllä ole (harmi?). Enkä tällä hetkellä kyllä työskentele edes opettajana. Sanotaanko vaikka näin, että suorittaessani raskaan kaluston korttia, kuulin eräältä päätoimiselta autokoulun opettajalta tuon lausahduksen. Kaikki kunnia siis hänelle, minä vain kirjasin sen tänne. Mielestäni se oli hauskasti sanottu.

tutustu HAOKK:n tai HAMK:n sivuihin, niin tiedät enemmän. Noin lukion mittainen opintoviikkoina, tai pisteinä mitattuna!
        Suoritetaan vaan ilman kesä- tai lukulomia yms. alle kahdessa vuodessa.
        Kasvatustieteen opinnot pitää olla valmiina, esim. apropatur.

• 10 0v kasviksia
        yks toinen kirjoitti:

tutustu HAOKK:n tai HAMK:n sivuihin, niin tiedät enemmän. Noin lukion mittainen opintoviikkoina, tai pisteinä mitattuna!

ja senkin voi käydä siellä samassa paikassa...

• minä vaan
        yks toinen kirjoitti:

Kiitoksia vihjeistä. En ole ikinä kuitenkaan kauhean tosissani harkinnut liikenneopettajan työtä. Ehkä mun hermot ei kestäisi niitä vaarallisia tilanteita ;)

Toisekseen olen jo ehtinyt hankkia kattavan koulutuksen toiselta alalta, mutta tällä hetkellä ajelen ihan mielelläni raskasta kalustoa.

• että näin
        yks toinen kirjoitti:

lähes jokaisella tulevalla opella on myös muiden alojen tutkintoja ja riittävän monipuolisesti. Osalla kaksikin. Vanhoilla jääräpäillä ei juuri muuta kuin se silloinen yhden vuoden opekoulutus eri oppilaitoksissa opiskeltuna.
        Nythän se muuttuu ylemmäksi orkeakoulututkinnoksi, n. 3,5 v.

• Meikku
        10 0v kasviksia kirjoitti:

ja senkin voi käydä siellä samassa paikassa...

- koska et näytä tuntevan liikenneopettajien ops:ia. Löytyy myös netistä HAOKK / HAMK:n sivuilta etc.

Lienet niitä, jotka menevät sieltä, missä rima on alimmillaan. Hyvää jatkoa vaan!
        Muut opiskelevat ja tosissaan, voidakseen antaa sitä tieto-taitoa muillekin. Asiallisesti.

• Sara
        Meikku kirjoitti:

- koska et näytä tuntevan liikenneopettajien ops:ia. Löytyy myös netistä HAOKK / HAMK:n sivuilta etc.

Lienet niitä, jotka menevät sieltä, missä rima on alimmillaan. Hyvää jatkoa vaan!
        Muut opiskelevat ja tosissaan, voidakseen antaa sitä tieto-taitoa muillekin. Asiallisesti.

Kyllä Meikku asia vain on niin, että sen kasvatustieteen appron voi suorittaa Lokessa. Ja ihan 2000-luvulla on näin tapahtunut. Ja meitä suorittajia oli varmaan parikymmentä.

• TEERISS

Juuri kuvaamasi käsitys on monilla... liian monilla.

Ensinnäkin: Työ on kutsumus, koska jos se ei sitä ole, niin opettajaksi henkilöstä ei ole. Opetuksesshan on kyse vain tietojen, taitojen ja asenteiden siirtämisestä oppilaalle.

Vasta valmistuneet liikenneopet pysyvät alalla yleensä noin kaksi vuotta, sitten he huomaavat, että työ on henkisesti liian rankkaa. Tämä pätee noin 70:llä %:lla opetajista.

Vauhti sielä puuttuu, koska mennään aina rajoitusten mukan ja yleensä vieläpä alle sen, varsinkin kaupunkiajossa, että oppilas ennättäisi havainnoida kaiken tärkeän. Jopa niin hiljaa, että voi pelastaa toistenkin tekemät virheet, joka muuten on yksi korkeimmista autoilejoiden tehtävistä.

Sit ne kaunit naiset.
      Toki niitäkin tulee opelle, mutta ulkonäkö ei vaikuta opetuksen laatuun.
      Ihan sama jos opetetavaksi tulee vaikka Somali, mustalainan, blondi...yms., niin opettaja suhtautuu ainaskin ajotunnilla samalla lailla jokaiseen.

Jos ei osaa suhtautua, niin HUHHUH, sillon ei kyllä ole sopiva ko. alalle.

Vaarallisia tilanteita ei juurikaan synny, koska liikennettä seuraa tarkasti koko ajan kaksi silmäparia. Molemmat keskittyy vain omaan osaansa.
      Eli oppilas harjoitukseen, jonka ope on kertonut ennen ajotuntia.
      Ja ope keskittyy seuraamaan oppilaan havaintoja ja liikennetilanteiden kehittymistä.

Ope elää noin kaksi sekuntia oppilasta edellä koko ajan ja silloin hänen on helppo kertoa oppilaalle, esim. mihin katse on suunnattava yms...

Et sillai...

• muttakun

Opettajan kuuluu elää n. 10s-50min oppilasta edellä... alkoiko "ammattimiestä" nyt pänniin kun näin nälvitään?

• on...
        muttakun kirjoitti:

Opettajan kuuluu elää n. 10s-50min oppilasta edellä... alkoiko "ammattimiestä" nyt pänniin kun näin nälvitään?

aika outo ja seko viesti...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      280
      10306
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      244
      5993
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      173
      5424
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      95
      5048
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      19
      3315
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      9
      2714
    7. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      214
      2612
    8. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      17
      2434
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2284
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      382
      2207
    Aihe