Autokoulun opettajan työ on verrattavissa James Bondin työhön: Vauhtia, vaarallisia tilanteita ja kauniita naisia.
Opettajan työ
15
2476
Vastaukset
- ................
Totta puhut! =)
- näinhän sen
voi sanoa. ;)
- klonk
Jätetään kuitenkin se vauhti poies :) Muuten kyllä vastaa varmasti työn kuvaa.
- minä vaan
Jos otetaan kuvioon mukaan rekka-autojen ja linjavaunujen opettajat, niin voi tulla jo vähän vauhtiakin. Tosin sitten ei välttämättä ole enää niin kauniita naisia ;)
- cindy*
minä vaan kirjoitti:
Jos otetaan kuvioon mukaan rekka-autojen ja linjavaunujen opettajat, niin voi tulla jo vähän vauhtiakin. Tosin sitten ei välttämättä ole enää niin kauniita naisia ;)
kenties ite autokoulun opettaja ;)
- minä vaan
cindy* kirjoitti:
kenties ite autokoulun opettaja ;)
Täytyy sanoa, että pedagogista koulutusta alalle ei kyllä ole (harmi?). Enkä tällä hetkellä kyllä työskentele edes opettajana. Sanotaanko vaikka näin, että suorittaessani raskaan kaluston korttia, kuulin eräältä päätoimiselta autokoulun opettajalta tuon lausahduksen. Kaikki kunnia siis hänelle, minä vain kirjasin sen tänne. Mielestäni se oli hauskasti sanottu.
- yks toinen
minä vaan kirjoitti:
Täytyy sanoa, että pedagogista koulutusta alalle ei kyllä ole (harmi?). Enkä tällä hetkellä kyllä työskentele edes opettajana. Sanotaanko vaikka näin, että suorittaessani raskaan kaluston korttia, kuulin eräältä päätoimiselta autokoulun opettajalta tuon lausahduksen. Kaikki kunnia siis hänelle, minä vain kirjasin sen tänne. Mielestäni se oli hauskasti sanottu.
tutustu HAOKK:n tai HAMK:n sivuihin, niin tiedät enemmän. Noin lukion mittainen opintoviikkoina, tai pisteinä mitattuna!
Suoritetaan vaan ilman kesä- tai lukulomia yms. alle kahdessa vuodessa.
Kasvatustieteen opinnot pitää olla valmiina, esim. apropatur. - 10 0v kasviksia
yks toinen kirjoitti:
tutustu HAOKK:n tai HAMK:n sivuihin, niin tiedät enemmän. Noin lukion mittainen opintoviikkoina, tai pisteinä mitattuna!
Kasvatustieteen opinnot pitää olla valmiina, esim. apropatur.ja senkin voi käydä siellä samassa paikassa...
- minä vaan
yks toinen kirjoitti:
Kasvatustieteen opinnot pitää olla valmiina, esim. apropatur.Kiitoksia vihjeistä. En ole ikinä kuitenkaan kauhean tosissani harkinnut liikenneopettajan työtä. Ehkä mun hermot ei kestäisi niitä vaarallisia tilanteita ;)
Toisekseen olen jo ehtinyt hankkia kattavan koulutuksen toiselta alalta, mutta tällä hetkellä ajelen ihan mielelläni raskasta kalustoa. - että näin
yks toinen kirjoitti:
Kasvatustieteen opinnot pitää olla valmiina, esim. apropatur.lähes jokaisella tulevalla opella on myös muiden alojen tutkintoja ja riittävän monipuolisesti. Osalla kaksikin. Vanhoilla jääräpäillä ei juuri muuta kuin se silloinen yhden vuoden opekoulutus eri oppilaitoksissa opiskeltuna.
Nythän se muuttuu ylemmäksi orkeakoulututkinnoksi, n. 3,5 v. - Meikku
10 0v kasviksia kirjoitti:
ja senkin voi käydä siellä samassa paikassa...
- koska et näytä tuntevan liikenneopettajien ops:ia. Löytyy myös netistä HAOKK / HAMK:n sivuilta etc.
Lienet niitä, jotka menevät sieltä, missä rima on alimmillaan. Hyvää jatkoa vaan!
Muut opiskelevat ja tosissaan, voidakseen antaa sitä tieto-taitoa muillekin. Asiallisesti. - Sara
Meikku kirjoitti:
- koska et näytä tuntevan liikenneopettajien ops:ia. Löytyy myös netistä HAOKK / HAMK:n sivuilta etc.
Lienet niitä, jotka menevät sieltä, missä rima on alimmillaan. Hyvää jatkoa vaan!
Muut opiskelevat ja tosissaan, voidakseen antaa sitä tieto-taitoa muillekin. Asiallisesti.Kyllä Meikku asia vain on niin, että sen kasvatustieteen appron voi suorittaa Lokessa. Ja ihan 2000-luvulla on näin tapahtunut. Ja meitä suorittajia oli varmaan parikymmentä.
Juuri kuvaamasi käsitys on monilla... liian monilla.
Ensinnäkin: Työ on kutsumus, koska jos se ei sitä ole, niin opettajaksi henkilöstä ei ole. Opetuksesshan on kyse vain tietojen, taitojen ja asenteiden siirtämisestä oppilaalle.
Vasta valmistuneet liikenneopet pysyvät alalla yleensä noin kaksi vuotta, sitten he huomaavat, että työ on henkisesti liian rankkaa. Tämä pätee noin 70:llä %:lla opetajista.
Vauhti sielä puuttuu, koska mennään aina rajoitusten mukan ja yleensä vieläpä alle sen, varsinkin kaupunkiajossa, että oppilas ennättäisi havainnoida kaiken tärkeän. Jopa niin hiljaa, että voi pelastaa toistenkin tekemät virheet, joka muuten on yksi korkeimmista autoilejoiden tehtävistä.
Sit ne kaunit naiset.
Toki niitäkin tulee opelle, mutta ulkonäkö ei vaikuta opetuksen laatuun.
Ihan sama jos opetetavaksi tulee vaikka Somali, mustalainan, blondi...yms., niin opettaja suhtautuu ainaskin ajotunnilla samalla lailla jokaiseen.
Jos ei osaa suhtautua, niin HUHHUH, sillon ei kyllä ole sopiva ko. alalle.
Vaarallisia tilanteita ei juurikaan synny, koska liikennettä seuraa tarkasti koko ajan kaksi silmäparia. Molemmat keskittyy vain omaan osaansa.
Eli oppilas harjoitukseen, jonka ope on kertonut ennen ajotuntia.
Ja ope keskittyy seuraamaan oppilaan havaintoja ja liikennetilanteiden kehittymistä.
Ope elää noin kaksi sekuntia oppilasta edellä koko ajan ja silloin hänen on helppo kertoa oppilaalle, esim. mihin katse on suunnattava yms...
Et sillai...- muttakun
Opettajan kuuluu elää n. 10s-50min oppilasta edellä... alkoiko "ammattimiestä" nyt pänniin kun näin nälvitään?
- on...
muttakun kirjoitti:
Opettajan kuuluu elää n. 10s-50min oppilasta edellä... alkoiko "ammattimiestä" nyt pänniin kun näin nälvitään?
aika outo ja seko viesti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1226352Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604052Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503345Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4852871Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2781868Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341546- 871426
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1721369Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141323