Autokoulun opettajan työ on verrattavissa James Bondin työhön: Vauhtia, vaarallisia tilanteita ja kauniita naisia.
Opettajan työ
15
2521
Vastaukset
- ................
Totta puhut! =)
- näinhän sen
voi sanoa. ;)
- klonk
Jätetään kuitenkin se vauhti poies :) Muuten kyllä vastaa varmasti työn kuvaa.
- minä vaan
Jos otetaan kuvioon mukaan rekka-autojen ja linjavaunujen opettajat, niin voi tulla jo vähän vauhtiakin. Tosin sitten ei välttämättä ole enää niin kauniita naisia ;)
- cindy*
minä vaan kirjoitti:
Jos otetaan kuvioon mukaan rekka-autojen ja linjavaunujen opettajat, niin voi tulla jo vähän vauhtiakin. Tosin sitten ei välttämättä ole enää niin kauniita naisia ;)
kenties ite autokoulun opettaja ;)
- minä vaan
cindy* kirjoitti:
kenties ite autokoulun opettaja ;)
Täytyy sanoa, että pedagogista koulutusta alalle ei kyllä ole (harmi?). Enkä tällä hetkellä kyllä työskentele edes opettajana. Sanotaanko vaikka näin, että suorittaessani raskaan kaluston korttia, kuulin eräältä päätoimiselta autokoulun opettajalta tuon lausahduksen. Kaikki kunnia siis hänelle, minä vain kirjasin sen tänne. Mielestäni se oli hauskasti sanottu.
- yks toinen
minä vaan kirjoitti:
Täytyy sanoa, että pedagogista koulutusta alalle ei kyllä ole (harmi?). Enkä tällä hetkellä kyllä työskentele edes opettajana. Sanotaanko vaikka näin, että suorittaessani raskaan kaluston korttia, kuulin eräältä päätoimiselta autokoulun opettajalta tuon lausahduksen. Kaikki kunnia siis hänelle, minä vain kirjasin sen tänne. Mielestäni se oli hauskasti sanottu.
tutustu HAOKK:n tai HAMK:n sivuihin, niin tiedät enemmän. Noin lukion mittainen opintoviikkoina, tai pisteinä mitattuna!
Suoritetaan vaan ilman kesä- tai lukulomia yms. alle kahdessa vuodessa.
Kasvatustieteen opinnot pitää olla valmiina, esim. apropatur. - 10 0v kasviksia
yks toinen kirjoitti:
tutustu HAOKK:n tai HAMK:n sivuihin, niin tiedät enemmän. Noin lukion mittainen opintoviikkoina, tai pisteinä mitattuna!
Suoritetaan vaan ilman kesä- tai lukulomia yms. alle kahdessa vuodessa.
Kasvatustieteen opinnot pitää olla valmiina, esim. apropatur.ja senkin voi käydä siellä samassa paikassa...
- minä vaan
yks toinen kirjoitti:
tutustu HAOKK:n tai HAMK:n sivuihin, niin tiedät enemmän. Noin lukion mittainen opintoviikkoina, tai pisteinä mitattuna!
Suoritetaan vaan ilman kesä- tai lukulomia yms. alle kahdessa vuodessa.
Kasvatustieteen opinnot pitää olla valmiina, esim. apropatur.Kiitoksia vihjeistä. En ole ikinä kuitenkaan kauhean tosissani harkinnut liikenneopettajan työtä. Ehkä mun hermot ei kestäisi niitä vaarallisia tilanteita ;)
Toisekseen olen jo ehtinyt hankkia kattavan koulutuksen toiselta alalta, mutta tällä hetkellä ajelen ihan mielelläni raskasta kalustoa. - että näin
yks toinen kirjoitti:
tutustu HAOKK:n tai HAMK:n sivuihin, niin tiedät enemmän. Noin lukion mittainen opintoviikkoina, tai pisteinä mitattuna!
Suoritetaan vaan ilman kesä- tai lukulomia yms. alle kahdessa vuodessa.
Kasvatustieteen opinnot pitää olla valmiina, esim. apropatur.lähes jokaisella tulevalla opella on myös muiden alojen tutkintoja ja riittävän monipuolisesti. Osalla kaksikin. Vanhoilla jääräpäillä ei juuri muuta kuin se silloinen yhden vuoden opekoulutus eri oppilaitoksissa opiskeltuna.
Nythän se muuttuu ylemmäksi orkeakoulututkinnoksi, n. 3,5 v. - Meikku
10 0v kasviksia kirjoitti:
ja senkin voi käydä siellä samassa paikassa...
- koska et näytä tuntevan liikenneopettajien ops:ia. Löytyy myös netistä HAOKK / HAMK:n sivuilta etc.
Lienet niitä, jotka menevät sieltä, missä rima on alimmillaan. Hyvää jatkoa vaan!
Muut opiskelevat ja tosissaan, voidakseen antaa sitä tieto-taitoa muillekin. Asiallisesti. - Sara
Meikku kirjoitti:
- koska et näytä tuntevan liikenneopettajien ops:ia. Löytyy myös netistä HAOKK / HAMK:n sivuilta etc.
Lienet niitä, jotka menevät sieltä, missä rima on alimmillaan. Hyvää jatkoa vaan!
Muut opiskelevat ja tosissaan, voidakseen antaa sitä tieto-taitoa muillekin. Asiallisesti.Kyllä Meikku asia vain on niin, että sen kasvatustieteen appron voi suorittaa Lokessa. Ja ihan 2000-luvulla on näin tapahtunut. Ja meitä suorittajia oli varmaan parikymmentä.
Juuri kuvaamasi käsitys on monilla... liian monilla.
Ensinnäkin: Työ on kutsumus, koska jos se ei sitä ole, niin opettajaksi henkilöstä ei ole. Opetuksesshan on kyse vain tietojen, taitojen ja asenteiden siirtämisestä oppilaalle.
Vasta valmistuneet liikenneopet pysyvät alalla yleensä noin kaksi vuotta, sitten he huomaavat, että työ on henkisesti liian rankkaa. Tämä pätee noin 70:llä %:lla opetajista.
Vauhti sielä puuttuu, koska mennään aina rajoitusten mukan ja yleensä vieläpä alle sen, varsinkin kaupunkiajossa, että oppilas ennättäisi havainnoida kaiken tärkeän. Jopa niin hiljaa, että voi pelastaa toistenkin tekemät virheet, joka muuten on yksi korkeimmista autoilejoiden tehtävistä.
Sit ne kaunit naiset.
Toki niitäkin tulee opelle, mutta ulkonäkö ei vaikuta opetuksen laatuun.
Ihan sama jos opetetavaksi tulee vaikka Somali, mustalainan, blondi...yms., niin opettaja suhtautuu ainaskin ajotunnilla samalla lailla jokaiseen.
Jos ei osaa suhtautua, niin HUHHUH, sillon ei kyllä ole sopiva ko. alalle.
Vaarallisia tilanteita ei juurikaan synny, koska liikennettä seuraa tarkasti koko ajan kaksi silmäparia. Molemmat keskittyy vain omaan osaansa.
Eli oppilas harjoitukseen, jonka ope on kertonut ennen ajotuntia.
Ja ope keskittyy seuraamaan oppilaan havaintoja ja liikennetilanteiden kehittymistä.
Ope elää noin kaksi sekuntia oppilasta edellä koko ajan ja silloin hänen on helppo kertoa oppilaalle, esim. mihin katse on suunnattava yms...
Et sillai...- muttakun
Opettajan kuuluu elää n. 10s-50min oppilasta edellä... alkoiko "ammattimiestä" nyt pänniin kun näin nälvitään?
- on...
muttakun kirjoitti:
Opettajan kuuluu elää n. 10s-50min oppilasta edellä... alkoiko "ammattimiestä" nyt pänniin kun näin nälvitään?
aika outo ja seko viesti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664