kyy käärmeistä

kysymyss

Onko kyy käärmettä mahdollista ottaa luonnosta kädellä kiinni, niin ettei se ehdi purra .Ei sillä, että olisin ottamassa, mutta mietin vaan onko niin rohkeita tai taitavia ihmisiä keneltä tämä onnistuu ...

9

1069

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ankuli

      Kyllä varmasti hommansa osaavalta ihmiseltä onnistuu...Käsitteleväthän ihmiset mm. kobria ja muitakin myrkkykäärmeitä...Tosin yleensä on vähintään käärmekoukku apuvälineenä...Mutta ei tosiaankaan kannata alkaa kokeilemaan...Sitäpaitsi kyy on rauhoitettu...

      Ja älkää nyt hyvät ihmiset menkö ainakaan hännästä kyytä ottamaan...Kyillä on tapan iskeä heti jos häntäpäähän tartutaan kiinni...Eli se on niillä ihan melkeimpä refleksi...

      Antakaahan kyiden ja muiden luonnon eläimien olla rauhassa...Katsoa saa ja ihmetellä, mutta älkää härppikö ja kiusatko turhan takia...

      • Amaterasu20

        Kyy ei ole rauhoitettu.. olisikin..


      • Alkup.

        En minä ainakaan ole menossa ottamaan kiinni mitään luonnossa liikkuvia eläimiä .Antaa niiden olla rauhassa siellä.

        Kysyin vaan tuota mielenkiinnosta ja kun usein kyyt tapetaan, jos niitä näkyy asutuksen lähellä niin tuli vaan mieleen yksi juttu...


    • kiinni!

      Eli jos haluaa vaikka siirtää käärmeen pois pihasta tai muualta asutuksen läheltä niin ota joku pitkä keppi jolla painat sen käärmeen pään maahan ettei se pääse puraisemaan ja otat sen niskasta kiinni, jolloin se ei pysty puremaan ja viet jonnekkin kauemmas. Ärsyttää kun ihmiset tappaa heti ne vaikka on helpompikin keino siirtää käärmeitä..

    • ----

      käärmeen ku käärmeen voi ottaa kiinni mutta henkilö joka ei koskaan ole käärmettä käsitelly tuskin kannattaa mennä myrkytöntäkään luonnossa sohimaan, myrkyllisen eläimen kans leikkiminen on aina omalla hengellä pelaamista, oli kyseessä kyy tai kobra..

      • 090

        Jos nyt ihan tosissaan aletaan kyyn "vaarallisuudesta" puhumaan niin herätäänhän tähän päivään. Suomessa ei ainakaan viimeiseen viiteen vuoteen ole 100% varmuudella kuollut ainoatakaan ihmistä kyynpuremaan, ellen ihan väärin muista niin viimeinen kuolemantapaus on sattunut -80 luvulla. Tilastotietoa tästäkin löytyy jos vain viitsii googlettaa, itse en juuri nyt viitsi ;) Herppi.netissäkin on ollut aiheesta keskustelua suhteellisen hiljakkoin.

        Käärmeet ovat vihattuja lähinnä siksi että ne on "rakkaan" kristinuskomme mukaan saatanallisia olentoja (käärme houkutteli Eevan ottamaan omenan kielletystä puusta jne) ja tuo hyvin mielenkiintoinen ajatus on säilynyt muuntuneessa muodossa näihin päiviin asti. Myös se että nykyihmisistä valtaosa ei ole koskaan elämässään kohdannut kyykäärmettä ruokkii vääriä käsityksiä käärmeistä. Jos viitsii ottaa asioista selvää ja miettiä ihan omalla järjellään niin oppii myös arvostamaan noita lumoavia valitettavasti vainottuja eläimiä.


    • Ööölnb

      Suatanallisia tai ei .....inhottavia olentoja ja tarpeettomina tapan aina kun eteeni sattuu.

    • kyynystävä

      Kyy on hyötyeläin, hävittää jyrsijöitä. Kyylle ystävällisempi tapa on siirtää se pois pihasta, laittaa sen eteen ämpäri, johon se luikertelee. Kansi päälle, ja näin voi kuljettaa kauemmaksikin. Onhan se hienoa, että meilläkin on yksi kunnon kärme Suomessa!!

    • Anonyymi

      Käärme huolehtii ympäristöstä, vihoviimeisä ovat hiiret päästäiset rotat ja sen sellaiset jyrsiät jota levittävät vaikka mitä tautia. Käärmeet pitävät näitä populaatioita aisoissa. Missään olosuhteissa ei käärmettä tarvitse tappaa.
      Jos näkee loukkaantuneen käärmeen voi käärmeelle antaa ensiapua joka on ihan helppoa. Painaa nisksta y kirjaimen muotoisella haakepillä kevyesti laittaa pään vaikka pulloon toinen pitelee päätä pullossa ja toinen lastoittaa ja laittaa laastaria.
      Käärme paranee todella nopeasti jolloin sen voi päästää taas luontoon. Ei kyy ole koskaan purrut kun toimii rauhallisesti, äkkinäiset uhkaavat liikkeet laukaukaisevat puolustusrefleksin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe