Lastenkodin perustaminen

hoitaja

Olen koulutukseltani lähihoitaja. Haluaisin perustaa (jos mahdollista) pienimuotoisen, kodinomaisen lastenkodin korkeintaan kahdeksalle lapselle. Kysymykseni kuuluu, että voinko perustaa lastenkodin ja toimia yrittäjänä/ lähihoitajan tehtävissä, jos palkkaan lastenkodin johtajan virkaan ihmisen, jolla on tarvittava koulutus, vai pitääkö minun palata koulun penkille?

15

7276

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuntaan tai

      kaupunkiin soittaa, tietävät siellä. käsittääkseni perustaaksesi yrityksen sinulla ei tarvitse itselläsi olla pätevyyttä.

      • hoitaja

        tahdo saada yhteyttä keneenkään, joka osaisi neuvoa asiassa. Siksi ajattelin kokeilla, josko täällä joku tietäisi. Minullakin on vähän sellainen tuntuma, että itsellä ei tarvitse olla pätevyyttä johtajan virkaan, jos yrityksen perustaa, mutta en ole varma asiasta...


    • akk-tutkintoa

      Heips,
      Et tarvitse itse ammattikorkeakoulu tutkintoa,perustaaksesi lastenkotia.Kuten jo tiedät,johtajalla se täytyy olla.

      Onnea!

      • hoitaja

        Sellainen tuntuma tosiaan minulla asiasta oli, mutta on hyvä saada varmaa tietoa.


    • sivusta seuranneena

      voin sanoa että jätä tekemättä. isäni veljellä on ollut 20 vuotta tuollainen lastenkoti ja mies on vanhentunut tuona aikana 40 vuotta. kun olet toisella töissä (tai siis kunnallisessa lastenkodissa) sinun ei tarvitse viikonloppuja etsiä "karkulaisia" eikä olla peloissasi koska se juoppo isä koittaa tulla hakemaan niitä huostaanotettuja lapsia puukon tai kirveen kanssa kotiin.
      heillä lastenkoti on keskisuomessa ja ovat asuneet useat viikonloput ja viikkojakin täällä eteläsuomessa lastenetsintämatkoilla. lisäksi talokaan ei todellakaan ole mikään pieni, vain 1000m2 ja nekin maksaa jotain. mihinkään kirstinmäen kaksioon kun ei voi lapsia laittaa.