Kivenlahti

asukas

Heips!
Millainen paikka Espoon Kivenlahti on asua? Tämmöinen lapsiperhe katselee omaa asuntoa alueelta?

38

15994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No,

      Se riippuu ihan alueesta, ja osoitteesta. Sekä ala että ylä-Kivenlahdessa on rauhattomia osoitteita.

    • Kansalainen1

      Kaikki Espoonkruunun asunnot (=kaupungin asunnot) on aika levottomia. Täynnä narkkareita ja maahanmuuttajia. Varsinkin Kipparinkatu ja puosurinne.

    • Absinth

      Ihan mukava kun tuo meri on lähellä. Ei mitään suurempia ongelmia ole. Karkeasti arvioiden, mitä lähempänä merta asuu, sitä kauniinpaa ja rauhallisempaa. Voi suositella. :)

      • un-na

        Ostettiin tänään asunto Kivenlahdesta, ostarin tuntumasta, ja nyt kauhulla luin kirjoituksia alueesta. Teinköhän kauhean mokan, onko alue rauhatonta? Entäs alueen koulut?


      • öllölä
        un-na kirjoitti:

        Ostettiin tänään asunto Kivenlahdesta, ostarin tuntumasta, ja nyt kauhulla luin kirjoituksia alueesta. Teinköhän kauhean mokan, onko alue rauhatonta? Entäs alueen koulut?

        Viikonloppuöisin ostarin alue aika rauhatonta. Päivisin ei ongelmia. Narkkareita ja puliukkoja ym. pyörii jonkin verran. Ulappatorilla istuu samat ukot päivästä toiseen. Ihan hyvä alue kivenlahti on mielestäni.


      • un-na
        öllölä kirjoitti:

        Viikonloppuöisin ostarin alue aika rauhatonta. Päivisin ei ongelmia. Narkkareita ja puliukkoja ym. pyörii jonkin verran. Ulappatorilla istuu samat ukot päivästä toiseen. Ihan hyvä alue kivenlahti on mielestäni.

        Ostettiin Maininkitien läheisyydestä. Uskallanko lähteä illalla koiraa kusettamaan? Asutaan nyt Perkkaalla, jossa on todella rauhallista, mut en kyllä uskaltaisi Leppävääräänkään enää mennä iltaisin...


      • un-na
        un-na kirjoitti:

        Ostettiin Maininkitien läheisyydestä. Uskallanko lähteä illalla koiraa kusettamaan? Asutaan nyt Perkkaalla, jossa on todella rauhallista, mut en kyllä uskaltaisi Leppävääräänkään enää mennä iltaisin...

        Leppävaaraankaan siis...


      • kokemusta on
        un-na kirjoitti:

        Leppävaaraankaan siis...

        Leppävaaraan verrattuna Kivenlahti on selvästi parempi asuinalue. Joten hyvät kaupat teit ja takuulla paremmin uskaltaa Kivenlahdessa iltaisin liikkua kuin Leppävaarassa.


      • ------
        un-na kirjoitti:

        Ostettiin tänään asunto Kivenlahdesta, ostarin tuntumasta, ja nyt kauhulla luin kirjoituksia alueesta. Teinköhän kauhean mokan, onko alue rauhatonta? Entäs alueen koulut?

        Ala-kivenlahden ostarin?
        No olen itse asunut alueella 19vuotta ja muutin pois,ala-kivenöahdessa on jokapaikassa niitä kapakoita ja ne häiritsee,muuten mielestäni tosi rauhallinen.


      • mieltä.......
        kokemusta on kirjoitti:

        Leppävaaraan verrattuna Kivenlahti on selvästi parempi asuinalue. Joten hyvät kaupat teit ja takuulla paremmin uskaltaa Kivenlahdessa iltaisin liikkua kuin Leppävaarassa.

        Leppävaara on paljon rauhallisempaa aluetta kuin halpis kivenlahti./Leppävaarassa sellon myötä paremmat palvelut kuin kivenlahdessa josta kaikki isommat/paremmat kaupat on kuollut.

        Plus kivenlahteen on kerätty kaikki "ulkomaalaisvahvistukset" samaan kouluun = parveilu ilmiö. Tämä ilmiö todellakin näkyy katukuvassa. En toki sano että siinä sinällään mitään pahaa on, mutta itse en ostaisi/enkä edes vuokraisi sieltä asuntoa, ja vielä vähemmän lapsen kanssa.


    • muutin pois!

      Levoton paikka. maahanmuuttajia nuoria huume/viinaveikkoja. Koulussa opettajilla ja oppilailla ongelmia maahanmuuttajien kanssa.

      • unna- harmaana

        Missähän päin tarkalleen?


      • oli osoite
        unna- harmaana kirjoitti:

        Missähän päin tarkalleen?

        eli muutama sata metri Maininkitieltä ostarille päin...


      • kansalainen1
        oli osoite kirjoitti:

        eli muutama sata metri Maininkitieltä ostarille päin...

        Siinä on Ristiaallokonkatu 4:ssa huumeluola. Asuin siellä ennen. joka ilta sai parvekkeellä hengitellä marihuonan tuoksua mikä tuli alakerrasta.


      • olikin levotonta
        kansalainen1 kirjoitti:

        Siinä on Ristiaallokonkatu 4:ssa huumeluola. Asuin siellä ennen. joka ilta sai parvekkeellä hengitellä marihuonan tuoksua mikä tuli alakerrasta.

        tuossa 2002 muutettiin pois. Oli liikaa poliiseja perjantaisin takapihalla :( Muutenhan se olisi kiva paikka, mutta levoton!


      • un-na
        olikin levotonta kirjoitti:

        tuossa 2002 muutettiin pois. Oli liikaa poliiseja perjantaisin takapihalla :( Muutenhan se olisi kiva paikka, mutta levoton!

        Riippuu varmaan kans siitä, asuuko kaupungin, vai omistusasunnosa. Uskoisin niin ainakin.


      • nimimerkkii

        No empä yleistäisi,maininkitie on todella rauhallista aluetta,mutta puosunrinne ja kipparinkuja ihan hirveitä! vaikka ovat lähellä niin valtava ero on..
        yläkivenlahti on paljon rauhallisempaa,ei niin paljon kapakoita ym..


      • ------
        kansalainen1 kirjoitti:

        Siinä on Ristiaallokonkatu 4:ssa huumeluola. Asuin siellä ennen. joka ilta sai parvekkeellä hengitellä marihuonan tuoksua mikä tuli alakerrasta.

        Älä viitsi,itse olen asunut koko ikäni ristiaallokonkatu 4:ssa eikä ikinä mitään haittaa ole ollut.rapuissakin toki eroja, B lienee rauhallisin.


      • un-na
        ------ kirjoitti:

        Älä viitsi,itse olen asunut koko ikäni ristiaallokonkatu 4:ssa eikä ikinä mitään haittaa ole ollut.rapuissakin toki eroja, B lienee rauhallisin.

        että kun kaupungin asunnossa on ikänsä melkein asunut, on kaikki tainnut tulla nähdyksi.
        Kiitos kommenteista, astetta rauhallisempana sinne muutan.


      • päivää!
        un-na kirjoitti:

        Riippuu varmaan kans siitä, asuuko kaupungin, vai omistusasunnosa. Uskoisin niin ainakin.

        Itse olen lapsuuteni viettänyt Etelä - Espoossa (Tapiola, Westend, Haukilahti) Tuli sitten ostettua asuntoa Ristiaallokonkadulta nro 6:sta. Ympärillä on talot 4, 3, yms. Kivenlahdessa on se ongelma, että omistusasuntojen ympärille on rakennettu kaupungin vuokrataloja, joissa hälinää ja sekoilua tuntuu olevan paljon!
        Asuttiin yhdeksän kuukautta ja myytin kämppä pois, oli niin karsea paikka. Jouduttiin tietty maksamaan voitosta veroa, mutta ei harmita! Pääasia oli ettei tarvinnut enää asua sielä!!


    • ongelma-alue

      laikenkaikkiaan. Vaikka kuinka päin sen kääntäis.

    • Tuplakivenlahtelaine

      Kuljenkohan jotenkin silmät ummessa, kun en osaa mieltää aluettani mitenkään levottomaksi? Olen asunut aliksessa nyt 10 vuotta. Kivenlahdenkadulla, käyn päivittäin ostarilla ostoksilla ettei tarvitse Lippulaivaan asti kipaista. Tupakansavua lukuunottamatta ei mitään häiriöitä ole eteeni tullut. Ja olen 50-vuotias, joten jos sellaisia olisi, varmaan viiskymppisen tapaan jotain valittelisin. Kuljen iltalenkeillä rannassa ja ympäri Kivenlahtea. Pariin maahanmuuttajaan olen törmännyt koko aikana, joten puheet valtaisasta parvelusta ovat suuresti liioiteltuja. Mietin uuden asunnon ostoa, kun tila käy kahdelle ahtaaksi. Silmissä Aalto, Ristiaallokko ja Maininki sekä tietenkin myös muu ympäristö. Olen asunut lapsena Kipparikujalla ja Maininkitiellä, enkä niistäkään mitään vikaa löydä.

    • merta edessä

      Ala-Kivenlahti meren ääressä on ökyaluetta, ylä-kivenkahti normialuetta

    • poppelipelkuri

      Onko kukaan huomannut tuleeko seudun poppeleista kamalaa lemua mereltä ostarille päin mentäessä? Olen kuullut, että poppeleista tulee inhottava imelä haju.

    • <scfvgbn

      Aikoinaan oli kiva päräyttää veekasilla tunnelia pitkin ylös ja kuunnella pörinää. :)

    • tuomass
    • Juuurrrykk

      Liikaa maahanmuuttajia... muuten ihan kiva.. viimeaikoina räjäytystöyömaita...

    • Syntyperäinen

      Kaikenkaikkiaan oli vaikea, mutta loppujenlopuksi elämään ylellisyyttä antava päätös muuttaa pois koko pääkaupunkiseudulta keskisuureen kaupunkiin muualle suomeen.
      Minä ja veljeni olemme kumpikin syntyperäisiä helsinkiläisiä ja kumpikaan ei kaipaa siihen tylyyn kaupunkiin tai pääkaupunkiseudulle.

    • Ostarinbostari

      Ehkä ei kannata kysellä mielipiteitä vaa ottaa itse selvää. Ite 11vuot tääl asunu (6vuotiaan muuttanu aliksee) ja täällä kasvanu ja en kyllä vaihtais paikkaa. Tosiaan seittemän vuotiaast ostaril hillunu enkä ole nisti/alkoholisti ja kokenu aina oloni turvallisesks.

    • HyväKivenlahti

      Kivenlahti on tosi kiva paikka. Meritorin koulu on hyvä. Lähellä uimarannat, rantaraitit, talvella pulkkamäet rannan kallioilla ja hiihtelyä merellä. Autolla pääsee helposti kehä III ja kehä II. Kaupat on lähellä. Lapsiperheelle sopii hyvin. On joskus jossakin jotain pientä, mutta ei mitään isompaa hässäkkää. Asuttu alueella jo lähes 10-vuotta.

    • plussat: meri, julkiset aika hyvät (kohta myös metro)
      miinukset: kaupat puuttuu, pitkä matka esim. Helsinkiin, ostarilla pyörii kaikenlaista porukkaa

    • SielläKasvoin

      Se oli silloin...Omasta mielestäni se oli hyvä paikka asua. Ja varmaan nykyajan standardeilla on edelleen hyvä paikka. Lapsiperheelle siellä on kaikki tarvittavat palvelut lähellä. Nykyään Ala-Kivenlahden ostarilla hengailee nuorisoa. Ala-Kivenlahdessa asuu eri tuloluokkiin kuuluvia ihmisiä. Metro tuo mukanaan lähinnä paskaa.

    • Kiinostunut

      Muistaako kukaan kivenlahtea1990 alkupuolella? Mihin metro asemaa rakennetaan niin siinä oli 90luvun alkupuolella rintamamiestalo onko täälä niin pitkä ikäistä joka muistaa tuntiko kukaan talossa asuneita? T.kiinostunut

      • Anonyymi

        Tarkoittanet meriusvan parakkikoulua?siellä oli 90luvun alussa toteemipaaluja..liekö ollut sitä ennen rintamamiestalo...?


    • Anonyymi

      Kivenlahdessa asuu joku hakkeritiimin jäsen

      • Anonyymi

        hakkerit on häpeällistä porukkaa


    • Anonyymi

      Jussi

    • Anonyymi

      En kommentoi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe