Jumalan pitäisi mitä?

Joskus jotkut sanovat että Jumalaa ei voi olla koska maailmassa on niin paljon pahuutta?

No teille on 2 kysymystä?

1.Pitäisikö Jumalan poistaa maailmasta KAIKKI vääryys siksi että sattuu olemaan Jumala?
2.Pitäisikö meistä ihmisistä tehdä robotteja jotka aina toimivat oikein?Olisitko valmis luopumaan vapaudestasi valita?

9

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pse´jasdhgökjdshagök

jos jumalasi on kaikkivaltias, pystyisikö hän luomaan kiven, jota hän ei kykenisi nostamaan?

• Jumala

On totta, että pystyisin luomaan niin ison kiven etten jaksa itsekkään sitä nostaa. Itseasiassa kyseinen kivi nostaisi itse itsensä jos vain käskisin sitä tekemään niin.

Raukkamaista, kyllä, mutta hei, olenhan Jumala!

• Uskovat kuumottaa.

Mistä jumalasta puhut? Kenties Vishnustako.
      Jos hyvyyttä ei olisi niin tietäisitkö mikä on pahaa.

• 1. Jo se että vääryyttä on olemassa, antaa aika hyviä syitä olla uskomatta tuohon kaikkoivoipaan, kaikkihyvään,kaikkitietävään jne. täydelliseen jumalaan. Miksi täydellisen jumalan on edes tarvinut luoda mitään? Eikö se itse omassa täydellisyydessään ollut täysin tyytyväinen itseensä? Joku kokeellinen testikö, mutta siinäkään ei ole järkeä, koska kaikkitietävä jumala tietää jo miten se tulee päättymään. Vitsinä?

2. Jos jumala on niin fiksu, luulisi sen sillon kykenevän luomaan ihmisen, jolla on täysin vapaa tahto ja olisi vain eri asteisia hyviä tekoja...ja samalla jättää se kaikki pahuus luomatta. Voi tuntua sinulle mahdottomalta, mutta jumalahan on täydellinen? Vai onko?

• Kyllä Jumala on täydellinen.

• EI JUMALIA
        L.J.H kirjoitti:

Kyllä Jumala on täydellinen.

Kaikki Jehovat on pahimpia pellejä mun mielestä..

• L.J.H kirjoitti:

Kyllä Jumala on täydellinen.

Siis on täydellinen, eli Jumala toimii aina oikein... Onko se robotti ja puuttuuko siltä valinnan vapaus??? (tuo sinun 2. kysymys)

Miksi täydellisen jumalan on edes tarvinut luoda mitään? Eikö se itse omassa täydellisyydessään ollut täysin tyytyväinen itseensä? Miten täydellisyydestä seuraa epätäydellisyyttä tai täydellisetä hyvästä, pahuutta jne.??

• vvaris

hyvä ja paha ovat näkökannasta kiinni, kun taas
      oikeuden mukaisuus ja vääryys ovat numeroita joista syntyy mahdoton yhtälö, näin sanoo guru

• vvaris

Oikeudenmukaisuutta on mahdoton saavuttaa kajoamatta vapaaseen tahtoon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      75
      3194
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      36
      2030
    3. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      166
      1783
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      293
      1310
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      30
      1208
    6. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      91
      1170
    7. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      102
      1110
    8. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1074
    9. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1070
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      26
      1001
    Aihe