Jumalan pitäisi mitä?

Joskus jotkut sanovat että Jumalaa ei voi olla koska maailmassa on niin paljon pahuutta?

No teille on 2 kysymystä?

1.Pitäisikö Jumalan poistaa maailmasta KAIKKI vääryys siksi että sattuu olemaan Jumala?
2.Pitäisikö meistä ihmisistä tehdä robotteja jotka aina toimivat oikein?Olisitko valmis luopumaan vapaudestasi valita?

9

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pse´jasdhgökjdshagök

jos jumalasi on kaikkivaltias, pystyisikö hän luomaan kiven, jota hän ei kykenisi nostamaan?

• Jumala

On totta, että pystyisin luomaan niin ison kiven etten jaksa itsekkään sitä nostaa. Itseasiassa kyseinen kivi nostaisi itse itsensä jos vain käskisin sitä tekemään niin.

Raukkamaista, kyllä, mutta hei, olenhan Jumala!

• Uskovat kuumottaa.

Mistä jumalasta puhut? Kenties Vishnustako.
      Jos hyvyyttä ei olisi niin tietäisitkö mikä on pahaa.

• 1. Jo se että vääryyttä on olemassa, antaa aika hyviä syitä olla uskomatta tuohon kaikkoivoipaan, kaikkihyvään,kaikkitietävään jne. täydelliseen jumalaan. Miksi täydellisen jumalan on edes tarvinut luoda mitään? Eikö se itse omassa täydellisyydessään ollut täysin tyytyväinen itseensä? Joku kokeellinen testikö, mutta siinäkään ei ole järkeä, koska kaikkitietävä jumala tietää jo miten se tulee päättymään. Vitsinä?

2. Jos jumala on niin fiksu, luulisi sen sillon kykenevän luomaan ihmisen, jolla on täysin vapaa tahto ja olisi vain eri asteisia hyviä tekoja...ja samalla jättää se kaikki pahuus luomatta. Voi tuntua sinulle mahdottomalta, mutta jumalahan on täydellinen? Vai onko?

• Kyllä Jumala on täydellinen.

• EI JUMALIA
        L.J.H kirjoitti:

Kyllä Jumala on täydellinen.

Kaikki Jehovat on pahimpia pellejä mun mielestä..

• L.J.H kirjoitti:

Kyllä Jumala on täydellinen.

Siis on täydellinen, eli Jumala toimii aina oikein... Onko se robotti ja puuttuuko siltä valinnan vapaus??? (tuo sinun 2. kysymys)

Miksi täydellisen jumalan on edes tarvinut luoda mitään? Eikö se itse omassa täydellisyydessään ollut täysin tyytyväinen itseensä? Miten täydellisyydestä seuraa epätäydellisyyttä tai täydellisetä hyvästä, pahuutta jne.??

• vvaris

hyvä ja paha ovat näkökannasta kiinni, kun taas
      oikeuden mukaisuus ja vääryys ovat numeroita joista syntyy mahdoton yhtälö, näin sanoo guru

• vvaris

Oikeudenmukaisuutta on mahdoton saavuttaa kajoamatta vapaaseen tahtoon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      6376
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      4082
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3373
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      14
      3080
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2355
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2337
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162