Jumalan pitäisi mitä?

Joskus jotkut sanovat että Jumalaa ei voi olla koska maailmassa on niin paljon pahuutta?

No teille on 2 kysymystä?

1.Pitäisikö Jumalan poistaa maailmasta KAIKKI vääryys siksi että sattuu olemaan Jumala?
2.Pitäisikö meistä ihmisistä tehdä robotteja jotka aina toimivat oikein?Olisitko valmis luopumaan vapaudestasi valita?

9

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pse´jasdhgökjdshagök

jos jumalasi on kaikkivaltias, pystyisikö hän luomaan kiven, jota hän ei kykenisi nostamaan?

• Jumala

On totta, että pystyisin luomaan niin ison kiven etten jaksa itsekkään sitä nostaa. Itseasiassa kyseinen kivi nostaisi itse itsensä jos vain käskisin sitä tekemään niin.

Raukkamaista, kyllä, mutta hei, olenhan Jumala!

• Uskovat kuumottaa.

Mistä jumalasta puhut? Kenties Vishnustako.
      Jos hyvyyttä ei olisi niin tietäisitkö mikä on pahaa.

• 1. Jo se että vääryyttä on olemassa, antaa aika hyviä syitä olla uskomatta tuohon kaikkoivoipaan, kaikkihyvään,kaikkitietävään jne. täydelliseen jumalaan. Miksi täydellisen jumalan on edes tarvinut luoda mitään? Eikö se itse omassa täydellisyydessään ollut täysin tyytyväinen itseensä? Joku kokeellinen testikö, mutta siinäkään ei ole järkeä, koska kaikkitietävä jumala tietää jo miten se tulee päättymään. Vitsinä?

2. Jos jumala on niin fiksu, luulisi sen sillon kykenevän luomaan ihmisen, jolla on täysin vapaa tahto ja olisi vain eri asteisia hyviä tekoja...ja samalla jättää se kaikki pahuus luomatta. Voi tuntua sinulle mahdottomalta, mutta jumalahan on täydellinen? Vai onko?

• Kyllä Jumala on täydellinen.

• EI JUMALIA
        L.J.H kirjoitti:

Kyllä Jumala on täydellinen.

Kaikki Jehovat on pahimpia pellejä mun mielestä..

• L.J.H kirjoitti:

Kyllä Jumala on täydellinen.

Siis on täydellinen, eli Jumala toimii aina oikein... Onko se robotti ja puuttuuko siltä valinnan vapaus??? (tuo sinun 2. kysymys)

Miksi täydellisen jumalan on edes tarvinut luoda mitään? Eikö se itse omassa täydellisyydessään ollut täysin tyytyväinen itseensä? Miten täydellisyydestä seuraa epätäydellisyyttä tai täydellisetä hyvästä, pahuutta jne.??

• vvaris

hyvä ja paha ovat näkökannasta kiinni, kun taas
      oikeuden mukaisuus ja vääryys ovat numeroita joista syntyy mahdoton yhtälö, näin sanoo guru

• vvaris

Oikeudenmukaisuutta on mahdoton saavuttaa kajoamatta vapaaseen tahtoon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      34
      4224
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      47
      2211
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      47
      1375
    4. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      85
      1210
    5. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      38
      1158
    6. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      25
      1126
    7. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      50
      1071
    8. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      945
    9. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      175
      879
    10. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      57
      865
    Aihe