Joskus jotkut sanovat että Jumalaa ei voi olla koska maailmassa on niin paljon pahuutta?
No teille on 2 kysymystä?
1.Pitäisikö Jumalan poistaa maailmasta KAIKKI vääryys siksi että sattuu olemaan Jumala?
2.Pitäisikö meistä ihmisistä tehdä robotteja jotka aina toimivat oikein?Olisitko valmis luopumaan vapaudestasi valita?
Jumalan pitäisi mitä?
9
360
Vastaukset
- pse´jasdhgökjdshagök
jos jumalasi on kaikkivaltias, pystyisikö hän luomaan kiven, jota hän ei kykenisi nostamaan?
- Jumala
On totta, että pystyisin luomaan niin ison kiven etten jaksa itsekkään sitä nostaa. Itseasiassa kyseinen kivi nostaisi itse itsensä jos vain käskisin sitä tekemään niin.
Raukkamaista, kyllä, mutta hei, olenhan Jumala!
- Uskovat kuumottaa.
Mistä jumalasta puhut? Kenties Vishnustako.
Jos hyvyyttä ei olisi niin tietäisitkö mikä on pahaa. 1. Jo se että vääryyttä on olemassa, antaa aika hyviä syitä olla uskomatta tuohon kaikkoivoipaan, kaikkihyvään,kaikkitietävään jne. täydelliseen jumalaan. Miksi täydellisen jumalan on edes tarvinut luoda mitään? Eikö se itse omassa täydellisyydessään ollut täysin tyytyväinen itseensä? Joku kokeellinen testikö, mutta siinäkään ei ole järkeä, koska kaikkitietävä jumala tietää jo miten se tulee päättymään. Vitsinä?
2. Jos jumala on niin fiksu, luulisi sen sillon kykenevän luomaan ihmisen, jolla on täysin vapaa tahto ja olisi vain eri asteisia hyviä tekoja...ja samalla jättää se kaikki pahuus luomatta. Voi tuntua sinulle mahdottomalta, mutta jumalahan on täydellinen? Vai onko?- EI JUMALIA
L.J.H kirjoitti:
Kyllä Jumala on täydellinen.
Kaikki Jehovat on pahimpia pellejä mun mielestä..
L.J.H kirjoitti:
Kyllä Jumala on täydellinen.
Siis on täydellinen, eli Jumala toimii aina oikein... Onko se robotti ja puuttuuko siltä valinnan vapaus??? (tuo sinun 2. kysymys)
Miksi täydellisen jumalan on edes tarvinut luoda mitään? Eikö se itse omassa täydellisyydessään ollut täysin tyytyväinen itseensä? Miten täydellisyydestä seuraa epätäydellisyyttä tai täydellisetä hyvästä, pahuutta jne.??
- vvaris
hyvä ja paha ovat näkökannasta kiinni, kun taas
oikeuden mukaisuus ja vääryys ovat numeroita joista syntyy mahdoton yhtälö, näin sanoo guru- vvaris
Oikeudenmukaisuutta on mahdoton saavuttaa kajoamatta vapaaseen tahtoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.316376- 394082
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833373- 143080
- 302355
- 122337
- 1621936
- 251862
- 281604
- 1051392