Venäjä EU:n jäsenäksi

Kun nyt olen EU-vastaisen puolueen jäsen, ja kun nyt näyttää vahvasti siltä, että joudutaan pysymään jäseninä, vaikka suurimmalle osalle suomalaisista jäsenyydestä on enemmän haittaa kuin hyötyä (optionsaajia ja muutamia eliittiin kuuluvia kansalaisia lukuun ottamatta).

Mietin tässä minkä ihmeen takia meidän pitää saada Turkki EU:n riesaksi. Täällä kaukana pohjolassa ollaan jäsenyyden suhteen myötämielisempiä kuin esim. Itävallassa, jossa ollaan hyvin kielteisiä.

Tämä on kai verrattavissa siihen, että ne EU-maat jotka sijaitsevat kauempana Venäjästä (esim. Italia ja Espanja) ajavat kaikkein innokkaimmin viisumivapautta venäläisille.

Itse asiassa Suomen kannalta ei olisi ollenkaan huono asia, jos Venäjästä tulisi EU:n jäsen. Ajatus päätöksentekovallan siirtymisestä Moskovasta Brysseliin ei voisi olla Suomen kannalta huono asia. Olisihan se paljon helpompi neuvotella Brysselin kanssa hankalista asioista, eikä Suomen tarvitsisi mielistellä niin paljon.

EU:sta tulisi omavarainen öljyn ja kaasun suhteen, eikä enää tarvitsisi välittää astuuko se jonkun Lähi-idän öljyvaltion varpaille kannanotoillaan.

EU jossa Venäjä olisi jäsen, olisi todellinen vastapaino USA:n mahdille.

Joka tapauksessa Venäjä on eurooppalainen valtio, jossa arvot (pientä hienosäätöä vaille) ovat samat kuin muuallakin Euroopassa, toisin kuin Turkilla.

5

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läheisempi

kuin esim turkki. Venäjä on ehdottomasti enemmän
      eurooppalainen (vioistaan huolimatta) kuin vähä-aasiaan kuuluva turkin valtio. Ajatellaan vaikka
      taidetta ja kulttuuria: venäläisellä ja suomalaisella on vain hiuksenhieno ero eritoten
      musiikkimakua ajatellen. Ja niin onkin että noin
      40 suomalaisessa melodiassa on venäläinen alkuperä. Venäjällä on myös tumma leipä kuten
      suomessakin ja myös saunakulttuuri kuuluu molempiin maihin. Myös vodka maistuu kummassakin
      maassa. Suomessa on aina ollut slaavilaisia perinteitä ainakin jossain määrin.

• Äiti Venäjä

lyö kättään EU-paskaan, turha edes kuvitella.

• pätkiikö
        Äiti Venäjä kirjoitti:

lyö kättään EU-paskaan, turha edes kuvitella.

kyllähän venäjä liittyy EU.n heti kuin mahdollista, ja sitten voi hieman maksu ym. jutut muuttua. Maa joka on maailman rikkainpia, väestömäärältään lähes yhtä suuri kuin muu eurooppa yhteensä, niin sillä olisi voimakas vaikutus EU.n kehittymiseen.

• olov49
        pätkiikö kirjoitti:

kyllähän venäjä liittyy EU.n heti kuin mahdollista, ja sitten voi hieman maksu ym. jutut muuttua. Maa joka on maailman rikkainpia, väestömäärältään lähes yhtä suuri kuin muu eurooppa yhteensä, niin sillä olisi voimakas vaikutus EU.n kehittymiseen.

venäläisiä on 143 miljoonaa, EU n.430 mio., ja väki vähenee rankasti tulevien 20-30 vuoden kuluessa.
        Rikkaus on teoreettinen, osataanko se käytää, on toinen kysymys. Hiukan tarkkuutta höpinöihin.

• www.perusraul.ehdolla.fi

Taitaa vain olla niin että Venäjä ei tarvitse EU:ta mihinkään.

Venäjä voi ja haluaa tehdä suurvaltapolitiikkaa ja öljy ja kaasuvarat antavat pilarin politiikalle.

Ei Venäjä halua EU:ta sotkemaan virkamiehineen energia asioitaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe