Miten on ?

Wiljami

lomiesi laita, oletko juuri nyt lomalla, vai joko kaikki ansaitut on lusittu
ja ovat kohdaltasi siis kaukana edessä päin ;((

Vai onko lomaasi vielä jäljellä tai jopa kokonaan vielä edessä päin tälle kesälle ;))

Itselläni on lusittu viikko ja loput kaukana edessä päin, siis vasta talvella, mutta silloin onkin useampi viikko ;))

41

1275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mysteriet

Juuri nyt alkoi... ;D
      Alkukesästä pidin viikon ja nyt loput

• se toisilla alkaa ja toisilla loppuu ;))
        Vaan lupasi juuri lämpenevääkin lomallesi ;))

Sama juttu mutta siksi, kun loma on vielä niin kaukana ;(

• Mysteriet
        Wiljami kirjoitti:

se toisilla alkaa ja toisilla loppuu ;))
        Vaan lupasi juuri lämpenevääkin lomallesi ;))

Sama juttu mutta siksi, kun loma on vielä niin kaukana ;(

Tässä jo ehdin surra että sienet jää kasvamatta kun on niin kuivaa... Vaan huomiseksi luvattiin sadetta ;D
        Kanttarellii *huhuilee*

• Mysteriet kirjoitti:

Tässä jo ehdin surra että sienet jää kasvamatta kun on niin kuivaa... Vaan huomiseksi luvattiin sadetta ;D
        Kanttarellii *huhuilee*

hyvä välillä saada tosiaan sadettakin, mutta kohtuudella sitäkin toivottavasti, vaikka kanttarelli se on minunkin suurin suosikkini ;))

• Mysteriet
        Wiljami kirjoitti:

hyvä välillä saada tosiaan sadettakin, mutta kohtuudella sitäkin toivottavasti, vaikka kanttarelli se on minunkin suurin suosikkini ;))

Ensi viikolla sitten minut voikin bongata jostain päin suomea, metsästä - takamus pystyssä ;D
        Tai ei voi - yksin kuljeksin metsässä...

• Mysteriet kirjoitti:

Ensi viikolla sitten minut voikin bongata jostain päin suomea, metsästä - takamus pystyssä ;D
        Tai ei voi - yksin kuljeksin metsässä...

vieköön, sähän hurja sienestäjä oot ;DD
        Vaan, varoppas sitten eksymästä..

• Mysteriet
        Wiljami kirjoitti:

vieköön, sähän hurja sienestäjä oot ;DD
        Vaan, varoppas sitten eksymästä..

Kun vain osaisi sitä käyttää ;D

Kerran, perhana, olen eksynyt - onneksi olivat eväät mukana...
        Naapurin emäntä suositteli ottamaan pelikortit seuraavalla kertaa - jos sitten eksyy, alkaa pelaamaan pasianssia, kohta kuulemma tulee joku neuvomaan, että ristisotilas tulee herttakympin päälle... ;D

• Mysteriet kirjoitti:

Kun vain osaisi sitä käyttää ;D

Kerran, perhana, olen eksynyt - onneksi olivat eväät mukana...
        Naapurin emäntä suositteli ottamaan pelikortit seuraavalla kertaa - jos sitten eksyy, alkaa pelaamaan pasianssia, kohta kuulemma tulee joku neuvomaan, että ristisotilas tulee herttakympin päälle... ;D

olis sellanen mukana olla, vaikka ei osais sellasta käyttääkkään ;DD
        Nimittäin se neuvoja voi vaikka osata muutakin, kun opastaa kortin peluussa ;DD
        Mutta kiitti vinkistä, kun en ole ennen karhun kanssa korttia pelannutkaan ;DD

• Mysteriet
        Wiljami kirjoitti:

olis sellanen mukana olla, vaikka ei osais sellasta käyttääkkään ;DD
        Nimittäin se neuvoja voi vaikka osata muutakin, kun opastaa kortin peluussa ;DD
        Mutta kiitti vinkistä, kun en ole ennen karhun kanssa korttia pelannutkaan ;DD

Karhu tekee pesän aina puun eteläpuolelle... vai muurahaisetko niin tekevät?
        Kuusi on tuuheampi pohjoisessa - eihän siellä mitään kuusia kasva *höh* - Kuusi on tuuheampi pohjoispuolelta...

Eksynyt alkaa kulkea ympyrää helposti - se johtuu siitä että toisella jalalla otetaan pitempiä askelia... jos olet oikeakätinen, kuljet ympyrää vasemmalle taittaen - pitää siis kulkea osa matkasta selkä edellä ;D

Paree poimia ne sienet vaan puistosta *hik*

• Mysteriet kirjoitti:

Karhu tekee pesän aina puun eteläpuolelle... vai muurahaisetko niin tekevät?
        Kuusi on tuuheampi pohjoisessa - eihän siellä mitään kuusia kasva *höh* - Kuusi on tuuheampi pohjoispuolelta...

Eksynyt alkaa kulkea ympyrää helposti - se johtuu siitä että toisella jalalla otetaan pitempiä askelia... jos olet oikeakätinen, kuljet ympyrää vasemmalle taittaen - pitää siis kulkea osa matkasta selkä edellä ;D

Paree poimia ne sienet vaan puistosta *hik*

jotenki näin ;D Että karhu on tuuheampi selän puolelta, kun vatsan puolelta ja muurahainen vastaavasti on suurempi takapuoleltaan kun etupuolelta ;DD

Ei vaan, vitsi vitsinä mutta hmm.. kertomasi mukaan se taitaa olla ;))

Totta, niin siinä yleensä tapahtuukin, että kehää siinä alkaa kiertämään kun aikansa hortoilee ;(
        Meni sitten miten päin tahansa ;)

Voi olla, vaan pitäsköhän kokeilla tuotakin vaihtoehtoa,
        no ei hitossa koska saattavat olla saanneet erityis ravinteita puitossa kasvaneina ;DD

• Puhurix

oli viikko lomaa ja se meni jo. Elokuussa ajattelin pitää muutaman ylimääräisen vapaapäivän ja syyskuussa kans et voi mennä rauhassa sienimetsälle.

• juttu mullakin tosiaan, viikko takana ja loput vasta talvella ;)

Toivottavasti tulis sitten niitä sieniäkin syksyllä, ettet turhaan sienestämiseen vapaitasi pidä ;)

• Puhurix
        Wiljami kirjoitti:

juttu mullakin tosiaan, viikko takana ja loput vasta talvella ;)

Toivottavasti tulis sitten niitä sieniäkin syksyllä, ettet turhaan sienestämiseen vapaitasi pidä ;)

Saishan niitä sieniä tulla, mut oikeesti kai se pääasia on syksyisessä metsässä kulkeminen. Aika rauhoittavaa nimittäin semmonen.

• Puhurix kirjoitti:

Saishan niitä sieniä tulla, mut oikeesti kai se pääasia on syksyisessä metsässä kulkeminen. Aika rauhoittavaa nimittäin semmonen.

keräät siis sieniä rentouttaaksesi itseäsi, etkä täyttääksesi ahkerasti pakastinta.
        Joo, sellanen samoilu metsässä sattuu kyllä mullekkin paremmin, ku sienien kerääminen tosi tarkoituksella.

• Puhurix
        Wiljami kirjoitti:

keräät siis sieniä rentouttaaksesi itseäsi, etkä täyttääksesi ahkerasti pakastinta.
        Joo, sellanen samoilu metsässä sattuu kyllä mullekkin paremmin, ku sienien kerääminen tosi tarkoituksella.

sieniä tulee, kulutan iltatunteja keittämällä ja paistamalla, suolaamalla ja pakastamalla. Punaviini kuuluu näihin tilanteisiin.

• Puhurix kirjoitti:

sieniä tulee, kulutan iltatunteja keittämällä ja paistamalla, suolaamalla ja pakastamalla. Punaviini kuuluu näihin tilanteisiin.

ja silloin sinulle ei aika muuhuun riitäkkään ;))
        Vaikka punaviini on minunkin keittiöni juuri,
        just kaikille herkuille ;D

• Yanet

viikko menossa.. ja kolme vielä jäljellä.

Pari kirjaa on jo tullut luettua, mieli palaa kirppareille, kirjastoon ja kirjakauppaan. Lisää dekkareita, romaaneja, elämänkertoja..

Mansikat pakastettu, vadelmien kypsymistä odotellaan. Mustikat taitavat olla hallojen viemää. Torilla ei vielä hillakauppiaita ole näkynyt, jos vähän malttaisi ostaa pakkaseen.

Sukulaiset pommittavat tekstiviesteillä ja puheluilla, koskas olet tulossa, etkö jo tällä viikolla..? En vielä malta. Ihan kiva olla vähän aikaa vain itsekseen, kun ei tarvitse ottaa muita huomioon.

• on sitten hyvin pullat
        uunissa loman suhteen,
        jos sen alkupuoliskolla vasta olet.

Taidat siis pitää lukemisesta, jos parit romaanit oot jo lukassu ja lisää oot hankkimassa.

Voi hitsi, vippaa mulle sit talvella pari litraa ku mä en ole vielä mitään hommannut ja taitaa jäädä hommaamattakin.

Tuo oli itselläkin tuttu juttu aikanaan, vaan eipä ole sitä ongelmaa enää nykyisin ollut,
        kun yksinään elellyt. Vaikka harmittaa tää yksinäisyyskin ajoittain, kun olen aihetta ajatellut.

• the-real-nicki

alkaa ensi kuussa..da daa..eikä ole kiirettä takaisin..
      Mitäs jokos loma kausi on ohi :)
      No, osaan minä yksinkin lomailla :))
      Niin, loma Suomi24 keskusteluissa ja välillä kahvilaan..lukemaan päivän lehti...niin ja ruoka ja juoma..hieman politiikalla..mailman menoks..ja turistina kaupungit ja kunnat...kaiken laista, ajan vietettä...jos naurattaa huuhaata ja tapellakkin saa. Juu ja se seksikin..muutamalla avauksella..ne sairaudetkin..kyllähän täällä viihtyy kun uskoo,sekin vielä ja tietenkin 40 :))

• sitten olla pitempäänkin, jollei takaisin kiirettä ole ;)
        Ei se ohi vielä ole, varsinkaan sinulla jos piiitkääään meinaat olla ;))
        Vaan mikäs siinä, jos on mahdollisuus sellaseen ;))
        Ja vaikuttakin siltä, ettei sulta puuhastelut ainakaan lopu kun tekemisiäsi tosta lueskelin ;DD

• enää ens viikko jäljellä...;( ääh...mä en jaksa....en kestä,että taas on ihana loma ohi,ja alkaa taas pitkän pitkä työkausi...Uuh,toivottavasti tätä epätoivoa ei kestä kauaa....Aina yhtä hirveetä taas tottua normaaliin arkeen,ku on saanut lorvia...;))

• mii-su vaan kestää, kerran minäkin kestän ja vaan viikon lomalla koko kesästä ;))
        Ja voin vakuuttaa, että nopeesti siihen puurtamiseenkin taasen tottuu ;))
        Tiedän sen nimittäin kokemuksesta, kuten varmaan moni muukin ;)
        Ei se kauaa kestä, ehkä viikon verran ja huomaat olevasi jälleen vanhoilla urilla ;))
        Ja uudelleen loman ja lorvailun tarpeessa ;DD

• Wiljami kirjoitti:

mii-su vaan kestää, kerran minäkin kestän ja vaan viikon lomalla koko kesästä ;))
        Ja voin vakuuttaa, että nopeesti siihen puurtamiseenkin taasen tottuu ;))
        Tiedän sen nimittäin kokemuksesta, kuten varmaan moni muukin ;)
        Ei se kauaa kestä, ehkä viikon verran ja huomaat olevasi jälleen vanhoilla urilla ;))
        Ja uudelleen loman ja lorvailun tarpeessa ;DD

Kyllä se varmaan sit taas lähtee menemään,mut tuo alku tuntuu aina karmeelta...:P

• mii-su kirjoitti:

Kyllä se varmaan sit taas lähtee menemään,mut tuo alku tuntuu aina karmeelta...:P

se on aina tuntunut itsestänikin, mutta nopeesti siihen muutokseen on aina tottunut ;D ?
        Vai onkohan ;(
        Ainakaan hyvien säiden salliessa ;)

• ..lomaa talvella.. sittenhän ei säät haittaa,
      on aikaa siivoota yms. hauskaa ;))
      Sori, joka vanhoja muistaa sitä tikulla.. jne.. ;)
      Todennäköisesti suunnittelet pitkää reissua kauas, kun lomaa talveen jätät.
      Jotkut vissiin saa siitä hyvästä enempi lomaakin, kun ei pidä kaikkea kesäaikaan..
      Mulla lomaan aikaa n. kolme viikkoa vielä; että edessä on :))

• olen päättänyt joo, että talvella sitten lomailen ja jätän siivoomiset sikseen, ainakin sillon, koska sillon on mun kesäloma ;))
        Niinpäs sitä sanotaankin joo, vaan eipä haittaa, kun en nää enää oikein muutenkaan ;D Vitsi vitsi ;D
        Mulla on hyvä näkö ja olen vielä hyvän näkönenki ;D Hups ;))) Kukas ton kirjotti ;D

Niin mä olen suunnitellut ja sen myös toteutan, kerran lomani talveksi säästin ;))
        Sitä loman pidennystä minäkin olen suunnitellut, mutta ei kuulemma meillä ainakaan tässä vaiheessa tunnu menevän läpi ;(

Olet siis vielä voiton puolella loman suhteen, joten toivottavsti säät suosivat silloinkin ;))

• tuffe

ja huomaahan sen säästäkin ;) villasukat jalassa... Pitäiskö soittaa huoltoyhtiölle, että koskas ne laittaa lämmöt takaisin päälle :))

Brr.. holodnaa

• jos oot jo lomasi kokonaan lusinnu ja sen säästäkin pitäisi vielä huomata,
        vaikka sateiselta näyttääkin ;(
        Mutta ei hätiä, luvassa on hellettä vielä tälle kesälle ;)) Usko pois ;D
        Joten älä vielä soita, koska villasukkia minäkin pitelen jalassani vaikka olis hellettäkin ;DD

• Loistava.polku

Tänään eka työpäivä loman jälkeen. Ahdistaa ihan kamalasti, hirveää! Itku meinasi aamulla päästä.

Sanon itseni irti duunista HETI kun ei ole enää ketään elätettävänä.

• tuon, mutta kuten mainitsin jo mii-sulle, viikossa olet jo urillasi ja kaipaat takaisin lomalle ;))

Eikös ollutkin helpottavaa tietoa ;DD

Niin ajattelee varmaan moni muukin, vaan kun se olis mahdollistakin, vaikka voi sinulle ollakkin.

• Hessa

Etkö voisi ajatella muuta työtä, jos noin surullinen olo tuli työn alkamisesta?

• Loistava.polku
        Hessa kirjoitti:

Etkö voisi ajatella muuta työtä, jos noin surullinen olo tuli työn alkamisesta?

Ajatella kyllä voi, mutta 47-vuotiaan on turha enää hakea yhtään mitään hommaa. Arvaa vaan onko yritetty!

• Hessa
        Loistava.polku kirjoitti:

Ajatella kyllä voi, mutta 47-vuotiaan on turha enää hakea yhtään mitään hommaa. Arvaa vaan onko yritetty!

Ei 47-vuotias ole liian vanha vaikkapa opiskelemaan uutta ammattia. Toimin itse aikuiskoulutuksessa ja meillä on yli 50-vuotiaita alanvaihtajia. Vaatii tietenkin paljon jos vaikka työn ohella opiskelisi uutta alaa. Toisaalta lapsesi ovat varmaankin jo isoja, joten ..... eläkeikään on kuitenkin vielä aikaa.
        Aikuiskoulutukseen voi myös saada aikuiskoulutustukea.
        Kiva harrastus auttaa myös piristämään tylsän työpäivän päätteeksi.
        Itse aloin hankkia lisäkoulutusta 40-vuotiaana!!

• Loistava.polku
        Hessa kirjoitti:

Ei 47-vuotias ole liian vanha vaikkapa opiskelemaan uutta ammattia. Toimin itse aikuiskoulutuksessa ja meillä on yli 50-vuotiaita alanvaihtajia. Vaatii tietenkin paljon jos vaikka työn ohella opiskelisi uutta alaa. Toisaalta lapsesi ovat varmaankin jo isoja, joten ..... eläkeikään on kuitenkin vielä aikaa.
        Aikuiskoulutukseen voi myös saada aikuiskoulutustukea.
        Kiva harrastus auttaa myös piristämään tylsän työpäivän päätteeksi.
        Itse aloin hankkia lisäkoulutusta 40-vuotiaana!!

Itse asiassa olen vaihtanut alaa nelikymppisenä, mutta joutunut taas suunnittelutyöhön, jossa paineet ovat tosi kovat.

Enkä olekaan liian vanha opiskelemaan - mutta usko vaan, 47-vuotias on pääkaupunkiseudulla liian vanha saamaan uusia töitä, kun joka ikiseen paikkaan hakee kymmeniä 20 vuotta nuorempia akateemisia.

• Hessa

Vielä olisi viikko jäljellä. 4 viikkoa on lomaa yhteensä ja vielä jää yli 2 viikkoa jäljelle myöhempään ajankohtaan. Olen lillunut Päijänteessä, maalannut keittiön ja yläkerran hallin seinät ja pessyt mattojakin. Nyt viimeisen viikon ajattelin vaan löhötä. Se on mulle kyllä aika outo olotila. Tää keskustelupalsta vie illat aika pitkään, tähän jää koukkuun.

• on mennyt loma sitte loistavasti ;))
        Kun olet saannut suunnitelmasi aikaan, ettei mene kaikki suunnitelmat repaleiks ;)
        Mutta, muista huilata välillä, kuten hyvä ystävänikin minua kehoitti olemaan ;)
        Tuo löhöäminen tuntuukin hyvälle ajatukselle, kunhan vaan säät sallisivat sen ajatuksen ;))
        Koukkuun tähän jää ja ihan varmasti, koska sen tulet huomaamaan osallistujista keskusteluihin, lähinnä niccien suhteen ketä täällä aina esillä
        on ;D

Mutta, tervetuloa joukkoon mukaan vaan ;))
        Sillä sopu tilaa antaa ;DD

• Kaikille vastaajille ;))
      Ja mukavaa loman jatkoa kaikille lomalaisille, vaan toivottavasti säät suosivat jatkossakin ;)
      Sekä työn iloa ;)
      Kaikille työnsä jo aloittaneille ;)
      Nimittäin sitä tarvitaan ja monesti, ennen kun ensi kesä ja seuraavat lomat koittaa ;)

• itelles....Saatiin purkaa loman loppumisen ahistusta....:DDDD

(Olin muuten välillä jo niin ahdingossa,et aattelin ja toivoin,että menis vaikka kinttu poikki, nii loma jatkuis..hirveetä.:DDDDD )

• mii-su kirjoitti:

itelles....Saatiin purkaa loman loppumisen ahistusta....:DDDD

(Olin muuten välillä jo niin ahdingossa,et aattelin ja toivoin,että menis vaikka kinttu poikki, nii loma jatkuis..hirveetä.:DDDDD )

hyvä vaan ;))
        Ja hyvillä mielin taidat nyt ollakkin ;))
        Vaikka tollasia ajatuksia mieleesi tulikin,
        ni onneksi sellaista ei
        kuitenkaan tapahtunut ;DD

Mutta mä lähden nyt saunaan ;D
        Tuutkos muuten kaveriks ;))
        Mä nimittäin voisin pestä sun selkäskin,
        sinä ohessa ;DD

• Wiljami kirjoitti:

hyvä vaan ;))
        Ja hyvillä mielin taidat nyt ollakkin ;))
        Vaikka tollasia ajatuksia mieleesi tulikin,
        ni onneksi sellaista ei
        kuitenkaan tapahtunut ;DD

Mutta mä lähden nyt saunaan ;D
        Tuutkos muuten kaveriks ;))
        Mä nimittäin voisin pestä sun selkäskin,
        sinä ohessa ;DD

mää myöhästyin...;)))

• mii-su kirjoitti:

mää myöhästyin...;)))

himskatti sentää ;)))
        Sellastakin sattuu joskus ;)))

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      209
      7179
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4692
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4584
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3322
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1975
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      30
      1748
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1737
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1600
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1499
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1267
    Aihe