Keksi dominolause kaksitavuisista sanoista. Edellisen sanan jälkimmäinen tavu tulee olla seuraavan lauseen ensimmäinen tavu. Esimerkki:
Taikis kiskoi koiran rantaan taannoin.
Jos taitoa ja inspiraatiota riittää, voi samalla periaatteella laatia vaikka pienoistarinankin.
Viikonlopun sanaleikki!
94
3469
Vastaukset
- Tuhiwai*
Vielä mun piti tämäkin päivä nähdä, että sanaleikkiin osallistun (ummi-ummi... kyllä on muuten vaikeaa): TUOTA TAPAA PAAVO VOSU SUREE.
Tämä on muuten tosi vaikeaa, mietin jo hetken sääntöjen helpottamista. Mutta katsotaan nyt, löytyykö muita yhtä taitavia ja sinnikkäitä:))
:))
- Yleisvakkari
Pussipuskapiru rutisi siveille lepakoille lepotauoista.
:)))) En keksinyt muuta!Ei ihan sääntöjen mukainen, koska ei ollut sanat kaksitavuisia. Mutta OK, muutetaan sääntöjä ja hyväksytään useampitavuisetkin!
- Yleisvakkari
norMix kirjoitti:
Ei ihan sääntöjen mukainen, koska ei ollut sanat kaksitavuisia. Mutta OK, muutetaan sääntöjä ja hyväksytään useampitavuisetkin!
Taaskaan en lukenut kunnolla. Yritän kuitenkin kaksitavuisia vielä.
Yleisvakkari kirjoitti:
Taaskaan en lukenut kunnolla. Yritän kuitenkin kaksitavuisia vielä.
muodostit juuri uudet säännöt!
- CharlieChaplin
täällä ja heti meni tikkuja kynsien alle......
- Yleisvakkari
Jermu mumisi sivellen lentoreissussa savunnutta takatukkaansa! :DDDD
Apua ----- Yleisvakkari
norMix kirjoitti:
Lauseessa viitatun henkilön kommenttia odotellaan mielenkiinnolla!
Kaksitavuiset on liian vaikeita. :)
- Jermu
Taidatkin olla ilkeä ihminen...Nyyh nyyh!
Kjäh. Mikä muuten on takatukka? Onko sellainen letti, joka sinulla roikkuu uimapöksyistäsi? Huahahahahahhahaahahahhahhaaa! - Yleisvakkari
Jermu kirjoitti:
Taidatkin olla ilkeä ihminen...Nyyh nyyh!
Kjäh. Mikä muuten on takatukka? Onko sellainen letti, joka sinulla roikkuu uimapöksyistäsi? Huahahahahahhahaahahahhahhaaa!Mun uimapöksyistä ei roiku mikään! Tissit vähän roikkuu jo. :))
En mä keksinyt muuta! Yritin semmoista missä ajat tankilla puskan yli mutta tää on tosivaikee sanaleikki. Nyt sulla on takatukka savussa. :)
- Yleisvakkari
Satu.täti tilasi simaa maailmanpyörässä sähellettyään.
:)) - yksitypy evk
Punkkuapulloa availen
lentoa ajattelin
lintusta tavoitellen :=))
Ääh.. oliko oikein? Tavutus on ainakin oikea.
Etkö enää helponpaa keskinyt. Kuka noin vaikeita jaksaa näin perjanti-iltana :=(((- yksitypy evk
kaksitavuisista. No... taas meni väärin :=(((
mistä lie tullut mieleesikin noin lennokas aihe :))) Tosin ihan uudistettujenkaan sääntöjen piiriin ei mahtunut!
- yksitypy evk
norMix kirjoitti:
mistä lie tullut mieleesikin noin lennokas aihe :))) Tosin ihan uudistettujenkaan sääntöjen piiriin ei mahtunut!
näköjään.
Alku vähän meni pieleen, mutta loppua kohti parani :=)))))
Runossa ei aina sääntöjä ajattele :=)) yksitypy evk kirjoitti:
näköjään.
Alku vähän meni pieleen, mutta loppua kohti parani :=)))))
Runossa ei aina sääntöjä ajattele :=))suotakoot hieman taiteilijanvapauksiakin :))
- onoma
Olipa paha hakea alitajunnasta
tavuja jakamalla laverrella.
Ettäkö ihan pienoistarinaa, ehkäpä jollakulla onnistuu.- onoma
kaksitavuiset unohtui pähkäillessä.
onoma kirjoitti:
kaksitavuiset unohtui pähkäillessä.
ennakoit näemmä sääntömuutoksen jo etukäteen. Uudistettujen sääntöjen mukainen lause!
Hyväksytään myös useampitavuiset kuin kaksitavuiset sanat, kunhan edellisen sanan viimeinen ja seuraavan ensimmäinen tavu ovat samat!
- retros
Kukas kastelee Leevin vinkuvat vatkaimet?heh ja hih.....meni näin uusien sääntöjen puitteissa.
retros kirjoitti:
Kukas kastelee Leevin vinkuvat vatkaimet?heh ja hih.....meni näin uusien sääntöjen puitteissa.
jäi vähän epäselväksi? No jokatapauksessa sääntöjen mukainen lause :))
- retros
norMix kirjoitti:
jäi vähän epäselväksi? No jokatapauksessa sääntöjen mukainen lause :))
Matti..(Leevin kaveri)..tilasi siveältä tädiltään!!
aamuisin sinfoniaa aasialaiselle levy-yhtiölle!
- Sohvi
Jermu mutisi siveälle lepakolle levottomia..
Typy pysähtyi Tyiran rannalle lepäämään..:) Sohvi kirjoitti:
Typy pysähtyi Tyiran rannalle lepäämään..:)Tuota, missäs muuten sellainen Tyiran ranta oikein on?
- yksitypy evk
Sohvi kirjoitti:
Typy pysähtyi Tyiran rannalle lepäämään..:)väärin1 Tuota ei hyväskytä. Ei ole mitään Tyiraa vaan Tuira :=)))
Että täältäpäin sitä ollaan :=)) - Sohvi
yksitypy evk kirjoitti:
väärin1 Tuota ei hyväskytä. Ei ole mitään Tyiraa vaan Tuira :=)))
Että täältäpäin sitä ollaan :=))mää tarkotinkin mutta kun ei käynyt siihen:), enkä tiedä onko siellä rantaakaan..:)
- Sohvi
norMix kirjoitti:
Tuota, missäs muuten sellainen Tyiran ranta oikein on?
..eli Tuira on Oulussa mun tietääkseni..:)
- yksitypy evk
Sohvi kirjoitti:
mää tarkotinkin mutta kun ei käynyt siihen:), enkä tiedä onko siellä rantaakaan..:)
hymiöistä päätellen taidat tietää onko siellä ranta :=))
Oletko käynyt koskaan Tuirassa, Oulujoen rannassa pesemässä mattoja?
No.. nyt tää menee kyllä NorMixin avausaiheen ulkopuolelle. Kohta varmaan huomauttaa tästä, mutta sainpahan kysytyksi :=))) - Sohvi
yksitypy evk kirjoitti:
hymiöistä päätellen taidat tietää onko siellä ranta :=))
Oletko käynyt koskaan Tuirassa, Oulujoen rannassa pesemässä mattoja?
No.. nyt tää menee kyllä NorMixin avausaiheen ulkopuolelle. Kohta varmaan huomauttaa tästä, mutta sainpahan kysytyksi :=)))mattoja käyny pesemässä mutta olen siellä kyllä käynyt kun mun täti asu siellä ennen vanhaan kun olin lapsi..:))
- Taikis
perjantai taisi sinuakin innostaa :)
- yksi typy evk
onneks en ole ainoa, joka virheitä tekee :=)))
Oisit laittanut et kinnostaa :=)) ovat aina olleet sydäntäni lähellä :)) Pienestä sääntörikkomuksesta huolimatta (kahden viimeisen sanan välillä) ihan kelvollinen lause sinulta!
- Taikis
yksi typy evk kirjoitti:
onneks en ole ainoa, joka virheitä tekee :=)))
Oisit laittanut et kinnostaa :=))vain viimeisen ensimmäisen kirjaimen :))
- yksitypy evk
Taikis kirjoitti:
vain viimeisen ensimmäisen kirjaimen :))
aina selitys löytyy :=)))
NorMix teki nyt vaikean avauksen. Ois voinut vähän helpomman keksiä. Luulen että hän on viikon harjoitellut näitä tavutuksia ja sitten muka muina miehinä repäisee väliin jonkun tavutuslauseen. On se ovela :=)))) - Taikis
norMix kirjoitti:
ovat aina olleet sydäntäni lähellä :)) Pienestä sääntörikkomuksesta huolimatta (kahden viimeisen sanan välillä) ihan kelvollinen lause sinulta!
aika kamala ladata tasa sanoja :(
Sinä näet että tätä täpöllä lähetän :) yksitypy evk kirjoitti:
aina selitys löytyy :=)))
NorMix teki nyt vaikean avauksen. Ois voinut vähän helpomman keksiä. Luulen että hän on viikon harjoitellut näitä tavutuksia ja sitten muka muina miehinä repäisee väliin jonkun tavutuslauseen. On se ovela :=))))Tipahtiko kolapullo lopulta takapuol...takapihallesi? :))
Taikis kirjoitti:
aika kamala ladata tasa sanoja :(
Sinä näet että tätä täpöllä lähetän :)napakasti!
- ykstypy evk
norMix kirjoitti:
Tipahtiko kolapullo lopulta takapuol...takapihallesi? :))
Niinko? Kolapullo lopetettu. Tulee Leevi viriiliksi :=)))
Tää on sitä tundran murretta. Sanassa niinko :=))) - Taikis
norMix kirjoitti:
napakasti!
osaat saattaa taajuuteni nimeäsi silittämään.
- CharlieChaplin
jo tullut saunasta? ja nyt silmät kiinni kun tulen nakuna saunasta ja pulahdan uimaan laiturilta.......
- yksitypy evk
typyjä kyllä kaikki naiset :=))
Meinaatko pulahtaa torin kohdalta mereen, vai Tuiran rannasta jokeen? - CharlieChaplin
yksitypy evk kirjoitti:
typyjä kyllä kaikki naiset :=))
Meinaatko pulahtaa torin kohdalta mereen, vai Tuiran rannasta jokeen?olen jo aikoinaan yhden kerran sukeltanut teatterin edessä ja munat oli silloin pienet ja siniset.......
- Yleisvakkari
Taikis kiskaisi silakan kantokassista takamus mustana!
??!!!%%%??&&
Voiko hullumpaa keksiä?- yksitypy evk
hyvä.
Voihan se olla mahdollista :=))) - Taikis
Musta takamus mustikamättäälle levisi, silakka katosi sivummalle :))
- Yleisvakkari
Taikis kirjoitti:
Musta takamus mustikamättäälle levisi, silakka katosi sivummalle :))
Yritän keksiä minne silakka lopuksi hävisi. :)
- yksitypy evk
lunnaat. Aattelen lennokkaita tavutuksia :=))
Tulikohan oikein?- melkein oikein
NAAT-telet laulun lunnaita niin sitten oikein tuli. :)
- yksitypy evk
melkein oikein kirjoitti:
NAAT-telet laulun lunnaita niin sitten oikein tuli. :)
alan pikkuhiljaa oppia :=)))
Oikeestaan tuon naattelen vois muuntaa naattiskelen.
Se on melkein savoa :=))) - norMix evk
Ko-e-ta ta-vu-vii-voi-tus-ta! :DDD
- yksitypy evk
norMix evk kirjoitti:
Ko-e-ta ta-vu-vii-voi-tus-ta! :DDD
hankalaa, mut lopussa kiitos seisoo... Noh.. ei mulla, mutta jostain syystä tässä aivot alkaneet näyttämään rappeutumisen merkkejä. Syytä en kyllä tiedä :=)))
- norMix evk
yksitypy evk kirjoitti:
hankalaa, mut lopussa kiitos seisoo... Noh.. ei mulla, mutta jostain syystä tässä aivot alkaneet näyttämään rappeutumisen merkkejä. Syytä en kyllä tiedä :=)))
että lopuksi edes joku seis...selittää, mistä olikaan kysymys!
- Nikolai
Oletko kopeloinut nutturapäistä tätiä?
- norMix evk
siis ihan sääntöjen mukaisen lauseen sait aikaiSeksi :))
- Taikis
Nutturaneuloilla lamaannutetaan taantuvat vatsa sankarit. Ritsa salaa laatikosta tapahtumia avittamaan.
- yksitypy evk
Taikis kirjoitti:
Nutturaneuloilla lamaannutetaan taantuvat vatsa sankarit. Ritsa salaa laatikosta tapahtumia avittamaan.
kuolen nauruun. Vesi valuu silmistä ja räpsyväri sen myötä :=)))
Hitto että oli hyvä kertomus taikis :=))) - Taikis
yksitypy evk kirjoitti:
kuolen nauruun. Vesi valuu silmistä ja räpsyväri sen myötä :=)))
Hitto että oli hyvä kertomus taikis :=)))on moneksi :))
- yklsitypy evk
norMix evk kirjoitti:
siis ihan sääntöjen mukaisen lauseen sait aikaiSeksi :))
ne säännöt nyt olivatkaan? siis-i-sään- mu-lau- sait ai ??? Eihän tuossa ole yhtään järkeä :=(((
- norMix evk
Taikis kirjoitti:
Olipa väkivaltainen tarina, saakohan sitä enää unenpäästä kiinni? :((
- Taikis
norMix evk kirjoitti:
Olipa väkivaltainen tarina, saakohan sitä enää unenpäästä kiinni? :((
nutturaneulalla voi myös hellästi raaputella väreitä selkään. :))
sitäpaitsi, muistan aina sen antamasi kasvojenkohotusvinkin ;D - norMix evk
yklsitypy evk kirjoitti:
ne säännöt nyt olivatkaan? siis-i-sään- mu-lau- sait ai ??? Eihän tuossa ole yhtään järkeä :=(((
eikä niinkuin minä TEEN. Minä olen tuomari ja kirjoitan, kuten satuu huvittamaan. Ettäs tiedät!!!!
- yksitypy evk
norMix evk kirjoitti:
eikä niinkuin minä TEEN. Minä olen tuomari ja kirjoitan, kuten satuu huvittamaan. Ettäs tiedät!!!!
Minä sana oli pienellä. :=))))
Ei sinusta ole tuomariksi siis. Sun uskottavuus on mennyttä. Valitan :=((( - norMix evk
Taikis kirjoitti:
nutturaneulalla voi myös hellästi raaputella väreitä selkään. :))
sitäpaitsi, muistan aina sen antamasi kasvojenkohotusvinkin ;Dsitten tarkoitettu vaan pappilan hätävaraksi, ettei naama venähdä liikaa nääs ;-))
PS Mitähän akupunktiota sinä niillä nutturaneuloilla oiken harrastat? - norMix evk
yksitypy evk kirjoitti:
Minä sana oli pienellä. :=))))
Ei sinusta ole tuomariksi siis. Sun uskottavuus on mennyttä. Valitan :=(((kirjoitan minä sanakin ISOLLA tai pienellä ihan miten sattuu huvittamaan. Joten vaikene sinä nainen kaffepalstaseurakunnassa!!
- Taikis
norMix evk kirjoitti:
sitten tarkoitettu vaan pappilan hätävaraksi, ettei naama venähdä liikaa nääs ;-))
PS Mitähän akupunktiota sinä niillä nutturaneuloilla oiken harrastat?muistan pätkän jostain biisistä, en tiedä kenen esittämä lienee eivätkä sanat ole varmaan oikeassa järjestyksessä mutta jotain tällaista siinä kerrotaan että : niin lyhyt matka on kivusta nautintoon....nutturaneulalla voi tietty saada aikaan erilasia tuntemuksia painopistettä muuttaen :)))
ps. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin en ole eläissäni edes nähnyt millainen on nutturaneula :D - Reunahuomautus
Taikis kirjoitti:
muistan pätkän jostain biisistä, en tiedä kenen esittämä lienee eivätkä sanat ole varmaan oikeassa järjestyksessä mutta jotain tällaista siinä kerrotaan että : niin lyhyt matka on kivusta nautintoon....nutturaneulalla voi tietty saada aikaan erilasia tuntemuksia painopistettä muuttaen :)))
ps. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin en ole eläissäni edes nähnyt millainen on nutturaneula :DSe pätkä on allaolevasta Apulannan biisistä:
APULANTA / HIEKKA
Vaikee löytää kun ei tiedä mitä etsitään
Vaikee suunnistaa kun ei nää yhtään mitään
Mitä sä tahdot voisit kertoo
On helpompaa kun myöntää jos tahtoo
Mitä sun täytyy oikein peittää?
Onko se kultaa kun noin kiiltää?
Savuna ilmaan ei voi estää
Verenä hiekkaan ei voi kestää
Kivusta nautintoon on matkaa
Pelottavan vähän - jos edes sitäkään... jne - Taikis
Reunahuomautus kirjoitti:
Se pätkä on allaolevasta Apulannan biisistä:
APULANTA / HIEKKA
Vaikee löytää kun ei tiedä mitä etsitään
Vaikee suunnistaa kun ei nää yhtään mitään
Mitä sä tahdot voisit kertoo
On helpompaa kun myöntää jos tahtoo
Mitä sun täytyy oikein peittää?
Onko se kultaa kun noin kiiltää?
Savuna ilmaan ei voi estää
Verenä hiekkaan ei voi kestää
Kivusta nautintoon on matkaa
Pelottavan vähän - jos edes sitäkään... jnetuota biisiä tarkoitin, tuo miellyttävä-ääninen laulaja on siis Apulannan solisti. Kiitos tiedosta :)
- yksitypy evk
auriko komeasti tipahtaa taasen :))))
- yksitypy evk
aurinko :=))
- norMix evk
enää olekaan yötön yö?
- yksitypy evk
norMix evk kirjoitti:
enää olekaan yötön yö?
enää. Hämärää on jo. Jos mennään 600 kilsaa ylöspäin, niin siellä vielä on, mutta ei kauaa :=(((
Joko teillä siellä etelässä pimeys vallitsee öitä?? - norMix evk
yksitypy evk kirjoitti:
enää. Hämärää on jo. Jos mennään 600 kilsaa ylöspäin, niin siellä vielä on, mutta ei kauaa :=(((
Joko teillä siellä etelässä pimeys vallitsee öitä??niin tummat ja ihanan lämpimät etelän yöt! Täälläpäin ei toppatakkia ja villahousuja tarvita öisin vielä piiiiiiiiiiitkääääääään aikaan kuten teillä tundralla :))
- Ajatelma
NorMix? Mix mixsasit sitruunaa naapurin rinnuksille?
Naapurilla lasit sitruunassa samenee.
Naapuri rikosilmoitusta tavailee.
Kadutko kovasti tilannetta?- norMix evk
Naapurini nimitteli likaisti tilanteessa satuillen lennokkaita tarinoita!!
- Taikis
taisi Sinikalle levon vonkaajista tarjota :)))
ps. tuolla lauseella ei ole mitään yhteyttä mihinkään eikä kehenkään palstalla, tämä kaikille rivinvälilukijoille tiedoksi :D- norMix evk
vaikka palstan lukijoiden joukosta löytyisi joku perjantain juhlinnan jäljiltä punakka Sinikka :))
- Taikis
norMix evk kirjoitti:
vaikka palstan lukijoiden joukosta löytyisi joku perjantain juhlinnan jäljiltä punakka Sinikka :))
Punaposki kimuli lipitti tilaamaansa sateenkaarijuomaa, maailman mansikanpoimijat jatkoivat vatsatanssiaan. Aanos, nostoväkeä, älysi Sinikkan kantaa taa taapelin. Linjakas kassaneito tohkeissaan saannista. :))
- VanhaVakkari
Levitä tätä tähän häntään.
Anna namut mutta tajua, avion onni nikottelee.
Leveä äkämä mäjähti tisuun.
Antaa taatan tanhuta takapihalla.
Juhlien ensi sika katoaa aamulla.
Onko kovin vinhat hattutemput?
Ansa sanoi noituen ensin, sinne nelisti tilan lantalasta takakautta talomme menevä Vävy-humma.
Mehukas kasvi vihersi sikalan lantalassa.- norMix evk
Tämä "Juhlien ensi sika katoaa aamulla" kävis jo vaikka aforismista :DD
- retros
Kosi sinä näen ensin,
sinne nekin kintaat;taattu tulos,loskaa kaatoi
toivoi..voipui.. - retros
norMix evk kirjoitti:
Tämä "Juhlien ensi sika katoaa aamulla" kävis jo vaikka aforismista :DD
Joops meinasin kanssa laittaa kommentin tästä sikahommasta,totta aforismista käyp kyllä!!
- norMix evk
retros kirjoitti:
Kosi sinä näen ensin,
toivoi..voipui..jo kolmellatoista kaksitavuisella sanalla tehty dominolause :))
- retros
retros kirjoitti:
Kosi sinä näen ensin,
toivoi..voipui..Tuli liki kiros roskat..katso sota tasaa!!
- retros
retros kirjoitti:
Tuli liki kiros roskat..katso sota tasaa!!
Katso sopu puras..raskas kassi sitoo!!
- retros
retros kirjoitti:
Katso sopu puras..raskas kassi sitoo!!
kait oteta lukuun,mutta teki niin mieli vielä laittaa jatko-osaa,mistä aloitin eli kokonaisuutta ajatellen...
- vokeli
* tuli lima masan sankoon
* mitä täti tilas laskuun
* pissin sinkos koskeen
* harjas jaska karin rintaa taasen HYI!
* yksi sika kapus puskaan
* ilman mantaa taavi vihaa haalii
* liikaa kaapii piika kanaa naamaan
* mistä tämä mätä tähän?
* kaatuu tuulan lankku kumoon
Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181871Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541166Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki75926- 46815
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84791- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42754