Tallipaikkoja Helsingissä?

Hevosen omistaja

Hei, tietäisikö joku tallipaikkoja Helsingissä?

Olen muuttamassa ehkä Helsinkiin täältä Joensuun lähistöltä, mutta tarvitsisin hevoselleni tallipaikan sieltä, muuten ei muutto onnistu. Olen kuullut, että tallipaikat siellä suunnalla ovat hieman kalliita, mutta olisiko siellä mitään halvempaa paikkaa? Tai mikä olisi halvin hinta noin suurinpiirtein? Ja olisiko joitain pienempiä talleja, ei tyyliin 30:n hevosen ratsastuskouluja?

Kiitos avusta jo etukäteen! Toivottavasti joku osaisi kertoa tästä jotain ja antaa jotain vinkkejä.

6

5750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirde

Heippa,

Helsingin alueella ei tietääkseni ole kuin kaksi ratsastuskoulua (Tuomarinkylän ja Ruskeasuon tallit). Riippuen hieman kuinka pitkälle olet valmis matkustamaan Helsingistä, ainakin Espoon Punametsässä (Punametsän ratsastuskoulu) on hevosen pito edullista (360 eur/kk) ja siellä on mm. hyvät maastot. Junalla ensin H:gistä Leppävaaraan (15 min.) ja sitten bussilla n. 30 min. Punametsään.

Etelä-Vantaalla taitaa olla myös joitakin talleja.. Samoin Vantaan Seutulassa on paljon pieniä talleja ja hyvät maastot.

• ja ymppär suaamee

Käypäs katsastamassa www.hevostalli.net, sieltä "markkinat" --> "tarjotaan tallipaikat" "Varsinais-Suomi". Sieltä olen itse käynyt selailemassa, ja löysin omalle ruunalleni hyvän paikan.(En tosin Helsingistä...)

• eeemppu

itsekkin piräisi tallipaikka löytää tulevalle hepalleni, jostain täältä helsingistä tai ainakin lähistöltä.

• käykää katsomassa
    • kikka11
    • luckyhorseshoe

Itse löysin hevostalli.netistä myös hevoselleni tallipaikan ja olen todella tyytyväinen nykyiseen paikkaamme. Muutimme edellisestä tallista pois, sillä kyseisellä yksityistallilla oli laiminlyöntejä hevosten ja tallin hoitoon koskien.
      Samaisella henkilöllä on parhaillaankin hevostalli.netissä ilmoitus.
      Eli löytyy siis sekä huonoja että hyviäkin paikkoja.

Kun etsitte tallipaikkaa pienemmiltä yksityistalleilta, suosittelen huomioimaan tallinomistajan / tilan vuokraajan maksukyvyn esim. tallitilan vuokraan, vesilaskuun, sähkölaskuun jne.

Meillä luvattiin alkuun vaikka mitä ja kaikki kuulosti hyvältä. Sitten asiat alkoi pikkuhiljaa muuttumaan. Ylläpito vuokraamme ei sisältynytkään enään luvattu kuivike ja myöhemmin jäi pois myös heinäkin, mutta hinta pysyi samana.
      (meillä oli sopparina että vuokrahintaan sisältyy heinä, kuivike ja hoito silloin kun en tule tallille). Sitten alkoi jäämään pois hoito kun en päässyt tallille, eli minun piti itse hakea hevonen joka ilta sisään ja siivota karsina ja antaa iltasapuskat. (ja tietenkin itsestäänselvyytenä liikuttaa ja hoitaa)Sitten pitikin jo itse alkaa tekemään tarhat ja kunnostaa niitä ja hommata niihin sähköt. Mitta tuli lopullisesti täyteen kun vuokrahinta pysyi kaiken tämän lisäksi samana ja sitten pian alettiin pyytää jo rahaa vesilaskuun ja sähkölaskuun kun tallinpitäjä ei niitä pystynyt hoitamaan. Lantalaa ei ollut varaa tyhjentää ja siitä kävi ihan viranomaisetkin tekemässä paikan päällä ilmoituksia.
      Hänellä oli toistuvia vaikeuksia maksaa kyseisen tilan vuokraa eteenpäin tilanomistajalle ja näin vuokralaisilla jatkuva varpailla olo ja pelko siitä koska hevoset pitää pakata pois tilalta. Kyseisellä tallilla on ollut useampikin vuokralainenkahden vuoden sisään, mutta vaihtuvat melkoiseen tahtiin juuti yllä olevista syistä.

Itselläni on oikeasti kurja kokemus ensimmäiseltä yksityistallilat (yksityishenkilön) joten ihan vinkiksi pyydän teitä huomioimaan yksityistallien maksukykyisyyden, työvoiman hevosmäärään nähden (onko ihmisiä tarpeeksi hevosiin verrattuna - laiminlyöntejä?) Lantalan tyhjennys. Myös tallin hevosten kunto kannattaa katsastaa läpi, sekä itse tallin ja talli alueen siisteys. Ne kertovat paljon tallista, sen asukkaista ja tallinpitäjästä. Kannattaa selvittäkää onko kyseinen henkilö tilanomistaja vai alivuokraaja. Ja kaikista paras olisi jos pystyisitte tiedustella tallista sen nykyisiltä ja/tai entisiltä vuokralaisilta.

Mutta on hevostalli.net sivulla paljon hyviäkin ilmoituksia. Kuten mainitsin vajaa vuosi sitten siittyimme toiselle tallille ja pois en hevostani muuta, kuin vasta sitten kun omaan kotiin hevoseni saan. :)
      Nyt kyseisellä tallilla ollessani olen huomannut suuren muutoksen. Hevonen on rauhallisempi eikä niin hätäinen ja hosuilia kuin edellisellä tallilla.
      Aikaisemmalla tallilla hevoseni oli höslä ja jatkuvasti etsimässä ruokaa, josta epilykseni sai vahvisteen että hevoseni ei ollut saanut kaikkia luvattuja ja itse mitoittamiani ruoka ja heinä annoksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe