Cato Negro Sauvignon Blanc?

Pasi

Ostin tätä Alkosta litran pahvitölkin 7.5€, chileläistä. Oliko hyvä valinta, en mä näistä viineistä mitään oikein ymmärrä. Ihan juotavaa, meni salaatin ja leivän kanssa. Kauanko säilyy avattuna nämä pahvitölkit?

4

2102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mercury

      Pahvitölkit juotava heti tyhjäksi. eivät ole avaamisen jälkeen säilytysastioita. Kiva pieni viini.

    • Pasi

      Luulisi kai että paremmin säilyy kuin pullossa kun saa helposti heti suljettua = ei pääse happea sisään?

      • Viinit on jees

        Ensinnäkin nuo tölkki/purkkiviinit on hieman "erilaista" viiniä kuin pullossa olevat. En nyt muista sitä tarkkaa eroa. Mutta viini joutuu kosketuksiin hapen kanssa heti kun kaadat siitä paketista sen ensimmäisen lasillisen ja näin ollen viini alkaa reagoimaan heti hapen kanssa. Toki pakkaus sulkeutuu heti kaatamisen jälkeen, mutta sisään päässyt happi jatkaa toimimistaan. Itse en noita laatikkoviinejä harrasta, mutta muutaman kerran kokeilleena voin sanoa että yli viikon vanhaa viiniä en joisi.
        Huomaa myös laatikkoviinien parasta ennen päivä!
        Yleisesti voidaan myös todeta, että laatikkoviinit ei laadullisesti ole sieltä parhaasta päästä...


    • Goya

      Tämän viinin nimi on Gato Negro G:llä, ei Cato Negro C:llä. Siinä on vissi ero, koska espanjan gato on suomeksi kissa; mitä cato taas on, voit katsoa jostakin sanakirjasta, jos kiinnostaa.
      Eli Gato Negro on suomeksi musta kissa.
      Eikä tuon hintaisista viineistä kannata mitään laatuasioita kysellä. Kaikki nämä halvimmatkin Alkon viinit ovat hintaansa nähden OK - on toki sitten makuasia, kuka pitää mistäkin. Vasta kun mennään reilusti yli kympin viineihin, voi tulla eteen tenkkapoo, vastaako hinta aina laatua, koska hintaan vaikuttaa kalleimmissa hintaluokissa niin moni muukin seikka kuin pelkkä viinin maku juuri sillä hetkellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe