Tatuointi?

yksi veli vaan

Olen Jt veli tuolta jostakin.Ja,kysyisinkin.Mikä on kanta tatuoinnin ottamiseen?
Itseni tekisi mieli ottaa tatuointi.
Kiitos vastauksista!

11

2139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapaasti

voit ottaa tatuoinnin.
      Ei Raamattu eikä Vartiotorniseura sitä kiellä.

• Markku_Meilo

>>...eikä Vartiotorniseura sitä kiellä.

Miten kieltäisikään. Suoran kiellon asemesta Vartiotorniseura käyttää normaalia kiertotiesuostuttelua:

"On merkille pantavaa, että Jumalan kansaa kiellettiin Mooseksen laissa tatuoimasta itseään. 3. Mooseksen kirjan 19:28 sanoo: ”Ette saa myöskään tehdä viiltoja lihaanne kuolleen sielun tähden ettekä saa panna itseenne tatuointimerkkiä. Minä olen Jehova.” Pakanauskontojen harjoittajat, esimerkiksi egyptiläiset, tatuoivat jumaliensa nimiä ja vertauskuvia rintaansa ja käsivarsiinsa. Noudattamalla tatuointimerkkejä koskevaa Jehovan kieltoa israelilaiset erottuisivat muista kansoista (5. Mooseksen kirja 14:1, 2).

Vaikka kristityt eivät olekaan Mooseksen lain alaisuudessa, tatuoimista koskevaan kieltoon on suhtauduttava vakavasti (Efesolaisille 2:15; Kolossalaisille 2:14, 15). Jos olet kristitty, et varmaankaan haluaisi panna kehoosi – edes väliaikaisesti – merkkiä, joka toisi vähäisessäkään määrin mieleen pakanuuden tai väärän uskonnon harjoittamisen (2. Korinttilaisille 6:15–18)." (Herätkää! 22. syyskuuta 2003 sivu 25)

• Lähimmäinen.
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>...eikä Vartiotorniseura sitä kiellä.

Miten kieltäisikään. Suoran kiellon asemesta Vartiotorniseura käyttää normaalia kiertotiesuostuttelua:

"On merkille pantavaa, että Jumalan kansaa kiellettiin Mooseksen laissa tatuoimasta itseään. 3. Mooseksen kirjan 19:28 sanoo: ”Ette saa myöskään tehdä viiltoja lihaanne kuolleen sielun tähden ettekä saa panna itseenne tatuointimerkkiä. Minä olen Jehova.” Pakanauskontojen harjoittajat, esimerkiksi egyptiläiset, tatuoivat jumaliensa nimiä ja vertauskuvia rintaansa ja käsivarsiinsa. Noudattamalla tatuointimerkkejä koskevaa Jehovan kieltoa israelilaiset erottuisivat muista kansoista (5. Mooseksen kirja 14:1, 2).

Vaikka kristityt eivät olekaan Mooseksen lain alaisuudessa, tatuoimista koskevaan kieltoon on suhtauduttava vakavasti (Efesolaisille 2:15; Kolossalaisille 2:14, 15). Jos olet kristitty, et varmaankaan haluaisi panna kehoosi – edes väliaikaisesti – merkkiä, joka toisi vähäisessäkään määrin mieleen pakanuuden tai väärän uskonnon harjoittamisen (2. Korinttilaisille 6:15–18)." (Herätkää! 22. syyskuuta 2003 sivu 25)

Ja, kirjoitus jatkuu:

Mieti myös sitä, tukisiko vai jäytäisikö tatuoinnin ottaminen tunnustautumistasi kristityksi. Voisiko se antaa ”aihetta kompastumiseen”? (2. Korinttilaisille 6:3.) Jotkut nuoret ovat tosin ottaneet tatuoinnin peittoon jääville kehon alueille. Heidän vanhempansakaan eivät ehkä tiedä näistä salaisista tatuoinneista. Älä lankea tähän ansaan! Salaisuutesi voi tulla julki, jos sinut on vietävä kiireesti lääkäriin tai jos vain otat suihkun koulussa. On parasta ”käyttäytyä rehellisesti kaikessa” ja välttää typerää vilppiä (Heprealaisille 13:18).

Tatuoinnit voivat muiden muotivillitysten tavoin menettää aikanaan hohtonsa. Mitä arvelet, onko olemassa sellaisia vaatteita – farkut, paita, mekko – tai sellaisia kenkiä, joista pidät niin paljon, että voisit sitoutua pitämään niitä lopun elämääsi? Ei tietenkään! Mallit, leikkaukset ja värit muuttuvat. Tatuoinnista on kuitenkin, toisin kuin asusteista, vaikea päästä eroon. Sitä paitsi se mikä on sinusta ”siistiä” 16-vuotiaana, ei välttämättä viehätä sinua, kun tulet 30-vuotiaaksi.

Monet ovat katuneet sitä, että he ovat tehneet pysyviä muutoksia ulkonäköönsä. ”Otin tatuoinnin ennen kuin sain tietää Jehovasta”, kertoo Amy. ”Yritän pitää sen peitossa. Minua hävettää, kun toiset seurakuntaamme kuuluvat sattuvat näkemään sen.” Mitä tästä voi oppia? Harkitse toisenkin kerran ennen kuin annat tikata väriainetta ihoosi. Älä tee sellaista päätöstä, jota joudut katumaan myöhemmin.

• FiliaVentus
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Ja, kirjoitus jatkuu:

Mieti myös sitä, tukisiko vai jäytäisikö tatuoinnin ottaminen tunnustautumistasi kristityksi. Voisiko se antaa ”aihetta kompastumiseen”? (2. Korinttilaisille 6:3.) Jotkut nuoret ovat tosin ottaneet tatuoinnin peittoon jääville kehon alueille. Heidän vanhempansakaan eivät ehkä tiedä näistä salaisista tatuoinneista. Älä lankea tähän ansaan! Salaisuutesi voi tulla julki, jos sinut on vietävä kiireesti lääkäriin tai jos vain otat suihkun koulussa. On parasta ”käyttäytyä rehellisesti kaikessa” ja välttää typerää vilppiä (Heprealaisille 13:18).

Tatuoinnit voivat muiden muotivillitysten tavoin menettää aikanaan hohtonsa. Mitä arvelet, onko olemassa sellaisia vaatteita – farkut, paita, mekko – tai sellaisia kenkiä, joista pidät niin paljon, että voisit sitoutua pitämään niitä lopun elämääsi? Ei tietenkään! Mallit, leikkaukset ja värit muuttuvat. Tatuoinnista on kuitenkin, toisin kuin asusteista, vaikea päästä eroon. Sitä paitsi se mikä on sinusta ”siistiä” 16-vuotiaana, ei välttämättä viehätä sinua, kun tulet 30-vuotiaaksi.

Monet ovat katuneet sitä, että he ovat tehneet pysyviä muutoksia ulkonäköönsä. ”Otin tatuoinnin ennen kuin sain tietää Jehovasta”, kertoo Amy. ”Yritän pitää sen peitossa. Minua hävettää, kun toiset seurakuntaamme kuuluvat sattuvat näkemään sen.” Mitä tästä voi oppia? Harkitse toisenkin kerran ennen kuin annat tikata väriainetta ihoosi. Älä tee sellaista päätöstä, jota joudut katumaan myöhemmin.

Kuitenkin moni joka monta vuotta on harkinnut tatuointia ja semmoisen ottanut ei kadu päätöstään. Minä otin näkyvälle paikalle ja olen rakastanut merkkiäni jo kolme vuotta. Joka kerta katsoessani sitä muistan kuinka teen itse kaikki päätökseni enkä ole riippuvainen kenestäkään ja tai mistään. Lisäksi pidän merkkiäni kauniina ja olen muiltakin kuullut kuinka se on kaunis.. Pääasia kuitenkin on että pidän siitä itse.

Minua ei kiinnosta kuinka se vaikuttaa muihin.. mitä se niiden persettä kutittaa??

• Markku_Meilo
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Ja, kirjoitus jatkuu:

Ensin päätetään kanta ja sitten kaivellaan olkinukkeja varastosta. Verinäkemystä perustellaan myös verensiirron mahdollisilla haittavaikutuksilla, vaikka niillä ei ole mitään merkitystä itse asiaan.

Vaikka verensiirto olisi täysin turvallinen toimenpide, niin Vartiotorniseuran verinäkemykseen tällä turvallisuudella ei olisi mitään merkitystä.

• Omituista, että sääntöasioissa käänytään netin palstalle, joka on järjestössä kiellettyjen listalla.

Totuushan on, että sinä et ole jehovantodistaja koska muuten saisit tietosi huomattavasti sutjakkaammin ja luotettavammin soittamalla jollekin seurakuntasi vanhimmalle.

Mutta voihan tähän kysymykseen vastatakin. Tatuoinnit käsittääkseni luokitellaan vartiotorniseurassa itsensä vahingoittamiseen ja raamatussa moinen tarkoituksellisuus on seuran mukaan kiellettyä. Tatuontien kohdalla on mitä ilmeisimmin neuvottu järjestön taholta pidättäytymään.

Tosin tunnen todistajia jotka ovat ottaneet tatuointeja ihan lähiaikoina. En ole siten aivan varma onko tuo tatuointeihin suhtautuminen höllentynyt vai onko tuntemani todistajat niin kapinallisia, että eivät välitä moisista neuvoista.

Joka tapauksessa tatuointien ottaminen ei kuulu vartiotorniseuran jäsenten hyväksytyimpien asioiden listaan.

• tatuointi..

..sekä lävistys.

Enkä tarvi oman uskoni väliin eri seurakuntia tai kirkkoa kertomaan mikä on oikein ja mikä väärin.

Henkilökohtainen asia usko on. Olen "kyriake" ilman rakennusta tai muita ihmisiä :).

Uskon, että sinä hetkenä kun en enää maan päältä havahdu, antaa kyllä Jumala anteeksi mustetahrat iholla.

• tehnyt

todella pahan synnin.Voit sovittaa sen eroamalla järjestöstä ja tunnustmalla että olet hairahtunut.

• ööh..

kyriake = herralle kuuluva

kirkko -sana juontaa juurensa tuosta. ör?

• koo.koo

Olen ottanut temmin varteen tatuoinnin "JHWoi-A ja Russel-setä" onko se kiellettyä, tai peräti toivottua? { Voi hyvä tavaton, mitä te aikuiset ihmiset kyselette. Kyllä te uskovaiset todella ansaitsette sen ikuisen helvetin tulen.]

• thorni

Kuten eräs toinenkin epäili, kysyjä ei tod.näk ole jt, mutta vastaanpa minäkin:

Yleensä ihmiset jotka joutuvat kyselemään toisten mielipiteitä jostakin asiasta ovat:

- epävarmoja käsityksissään/valinnoissaan
      - kyselevät lämpimikseen tai haluavat vain herättää keskusteluja siis huvikseen.

Ota ihmeessä keskelle otsaa tatska "Mitä mieltä olette tatuoinneista?" ja yritä elää sen kanssa loppuelämä. Takapuoleen sitten vartiotornin logo keskelle, piru ja enkeli pakaroihin. Kyllä lähtee !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      399
      8616
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      168
      2951
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      14
      1321
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1018
    5. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      66
      974
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      936
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      923
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      913
    9. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      862
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      73
      844
    Aihe