Mistä voisi johtua C-sarjan, W202, takarenkaiden kuluminen sisäreunoiltaan missä ovat ensimmäisen pitkittäisuran kohdalla kulumisen (minimi urasyvyys) osoittavassa rajassa, mutta ulkoreunan vastaavassa kohdassa on vielä pari kolme milliä "tappiin". Muutoin kuluminen tasaista.
Edellinen omistaja on vaihdattanut autoon takaiskarit, joten voisiko kulma olla muuttunut, iskarin yläpäät hieman sisäänpäin.
Takarenkaiden kuluminen sisäreunoilta
10
952
Vastaukset
- Ya.
Kaveri vain mitan toiseen päähän ja mitat renkaiden etu ja takapuoelelta, jokin suora rengasta vasten 15 cm alareunasta, lauta, rima, mikä vain 70>cm pitkä
Auraus olisi 3mm takana. epäilisimpä olevan harituksella eli etupuolelta leveämällä, ja jos normaalista poikeavat renkaat(leveämmät)etettava huomiooan myös sivukallistuma(camber) herkempi "liian" leveillä renkailla
Hyvin yleistä, ei kulmat kohdallaan! - yhtään mitään
itse asiasta, puuttui vain "vie Veholle"
- olla ?
yhtään mitään kirjoitti:
itse asiasta, puuttui vain "vie Veholle"
Jos sulla on kulmien säätölaitteet kotona niin kai tiedät kuinka niitä käytetään, ja mistä säädetään (jos on säätö).
Ellei ole laitteita eikä tietoa niin älä hyvä ihminen tämän palstan ohjeiden perusteella tee mitään säätöyrityksiä. Ei se niin hirveesti maksa jos/kun joku alan ammattiliike sen säädön tekee.Jos on kerran kovasti kuluneet molemmat renkaat samoilta kohdilta niin säätöähän tuo kaipais ,eli aurauksessa ja/tai camberissa on heittoa alkuperäisiin säätöarvoihin verraten.
Sitä paitsi jos et ajaessa mitään kummallista huomaa ja kuluminen on "vähäistä" niin ei sun tarvitse tehdä mitään koska nykyään renkaassa pitää olla kulutuspintaa ohjearvojen puitteissa vain renkaan keskimmäisessä kolmanneksessa .Ja muut kohdat voivat olla mallia "silestone" - Loppui??
olla ? kirjoitti:
Jos sulla on kulmien säätölaitteet kotona niin kai tiedät kuinka niitä käytetään, ja mistä säädetään (jos on säätö).
Ellei ole laitteita eikä tietoa niin älä hyvä ihminen tämän palstan ohjeiden perusteella tee mitään säätöyrityksiä. Ei se niin hirveesti maksa jos/kun joku alan ammattiliike sen säädön tekee.Jos on kerran kovasti kuluneet molemmat renkaat samoilta kohdilta niin säätöähän tuo kaipais ,eli aurauksessa ja/tai camberissa on heittoa alkuperäisiin säätöarvoihin verraten.
Sitä paitsi jos et ajaessa mitään kummallista huomaa ja kuluminen on "vähäistä" niin ei sun tarvitse tehdä mitään koska nykyään renkaassa pitää olla kulutuspintaa ohjearvojen puitteissa vain renkaan keskimmäisessä kolmanneksessa .Ja muut kohdat voivat olla mallia "silestone"No mihin se keskustelu jäi??
Tämähän on keskustelupalsta.
semmoisessa liikkeessä missä säätävät kaikkien pyörien kulmat samalla.voi olla että tukitangot takana,siis puslat niissä ovat kuluneet joten vaihda ne ensin.molemmilla puolilla 5 kpl.
- - C -
Olisiko puslat kuluneet vaihtokuntoon hiukan alle 200 tkm ajossa?
Sinänsä kiinnostava tieto, sillä mikäli kuluneet niin vaihtoon ennen säätöjä.
Miten niiden kuluneisuuden voi varmistaa, jot'ei niitä tarpeettomasti vaihda? Onko kyse merkki-puslista ja vaihtuuko kohtuu ponnistuksella? - C - kirjoitti:
Olisiko puslat kuluneet vaihtokuntoon hiukan alle 200 tkm ajossa?
Sinänsä kiinnostava tieto, sillä mikäli kuluneet niin vaihtoon ennen säätöjä.
Miten niiden kuluneisuuden voi varmistaa, jot'ei niitä tarpeettomasti vaihda? Onko kyse merkki-puslista ja vaihtuuko kohtuu ponnistuksella?voi ola kuluneet jo noilla kilometreilä!jos vaeltaa sivutuulesa niin vika on siellä!
- - C -
arvo-poika kirjoitti:
voi ola kuluneet jo noilla kilometreilä!jos vaeltaa sivutuulesa niin vika on siellä!
Mikäli on voimakas puuskittainen sivutuuli tai "viistotuuli" niin pyrkii toisinaan tempomaan melko voimakkaastikin.
Aurauskulmia ja iskareita on epäilty, joskin iskareissa ei ollut huomauttamista katsastuskonttorin robotin / "tärinälevy" käsittelyn tuloksena.
Niin, onko ne puslat vain ja ainoastaan merkkikamaa ja miten työvoittoinen niiden vaihto on? - - C -
- C - kirjoitti:
Mikäli on voimakas puuskittainen sivutuuli tai "viistotuuli" niin pyrkii toisinaan tempomaan melko voimakkaastikin.
Aurauskulmia ja iskareita on epäilty, joskin iskareissa ei ollut huomauttamista katsastuskonttorin robotin / "tärinälevy" käsittelyn tuloksena.
Niin, onko ne puslat vain ja ainoastaan merkkikamaa ja miten työvoittoinen niiden vaihto on?Tuuliherkkyydestä, vaikutelma että tuuli nappaa ja tarttuu pikemminkin etupäästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 475915
- 515394
- 533768
- 143705
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise993524- 313146
- 592894
- 592776
- 572446
- 451883