Takarenkaiden kuluminen sisäreunoilta

- C -

Mistä voisi johtua C-sarjan, W202, takarenkaiden kuluminen sisäreunoiltaan missä ovat ensimmäisen pitkittäisuran kohdalla kulumisen (minimi urasyvyys) osoittavassa rajassa, mutta ulkoreunan vastaavassa kohdassa on vielä pari kolme milliä "tappiin". Muutoin kuluminen tasaista.

Edellinen omistaja on vaihdattanut autoon takaiskarit, joten voisiko kulma olla muuttunut, iskarin yläpäät hieman sisäänpäin.

10

991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ya.

      Kaveri vain mitan toiseen päähän ja mitat renkaiden etu ja takapuoelelta, jokin suora rengasta vasten 15 cm alareunasta, lauta, rima, mikä vain 70>cm pitkä

      Auraus olisi 3mm takana. epäilisimpä olevan harituksella eli etupuolelta leveämällä, ja jos normaalista poikeavat renkaat(leveämmät)etettava huomiooan myös sivukallistuma(camber) herkempi "liian" leveillä renkailla

      Hyvin yleistä, ei kulmat kohdallaan!

      • yhtään mitään

        itse asiasta, puuttui vain "vie Veholle"


      • olla ?
        yhtään mitään kirjoitti:

        itse asiasta, puuttui vain "vie Veholle"

        Jos sulla on kulmien säätölaitteet kotona niin kai tiedät kuinka niitä käytetään, ja mistä säädetään (jos on säätö).
        Ellei ole laitteita eikä tietoa niin älä hyvä ihminen tämän palstan ohjeiden perusteella tee mitään säätöyrityksiä. Ei se niin hirveesti maksa jos/kun joku alan ammattiliike sen säädön tekee.Jos on kerran kovasti kuluneet molemmat renkaat samoilta kohdilta niin säätöähän tuo kaipais ,eli aurauksessa ja/tai camberissa on heittoa alkuperäisiin säätöarvoihin verraten.
        Sitä paitsi jos et ajaessa mitään kummallista huomaa ja kuluminen on "vähäistä" niin ei sun tarvitse tehdä mitään koska nykyään renkaassa pitää olla kulutuspintaa ohjearvojen puitteissa vain renkaan keskimmäisessä kolmanneksessa .Ja muut kohdat voivat olla mallia "silestone"


      • Loppui??
        olla ? kirjoitti:

        Jos sulla on kulmien säätölaitteet kotona niin kai tiedät kuinka niitä käytetään, ja mistä säädetään (jos on säätö).
        Ellei ole laitteita eikä tietoa niin älä hyvä ihminen tämän palstan ohjeiden perusteella tee mitään säätöyrityksiä. Ei se niin hirveesti maksa jos/kun joku alan ammattiliike sen säädön tekee.Jos on kerran kovasti kuluneet molemmat renkaat samoilta kohdilta niin säätöähän tuo kaipais ,eli aurauksessa ja/tai camberissa on heittoa alkuperäisiin säätöarvoihin verraten.
        Sitä paitsi jos et ajaessa mitään kummallista huomaa ja kuluminen on "vähäistä" niin ei sun tarvitse tehdä mitään koska nykyään renkaassa pitää olla kulutuspintaa ohjearvojen puitteissa vain renkaan keskimmäisessä kolmanneksessa .Ja muut kohdat voivat olla mallia "silestone"

        No mihin se keskustelu jäi??
        Tämähän on keskustelupalsta.


    • semmoisessa liikkeessä missä säätävät kaikkien pyörien kulmat samalla.voi olla että tukitangot takana,siis puslat niissä ovat kuluneet joten vaihda ne ensin.molemmilla puolilla 5 kpl.

      • - C -

        Olisiko puslat kuluneet vaihtokuntoon hiukan alle 200 tkm ajossa?

        Sinänsä kiinnostava tieto, sillä mikäli kuluneet niin vaihtoon ennen säätöjä.

        Miten niiden kuluneisuuden voi varmistaa, jot'ei niitä tarpeettomasti vaihda? Onko kyse merkki-puslista ja vaihtuuko kohtuu ponnistuksella?


      • - C - kirjoitti:

        Olisiko puslat kuluneet vaihtokuntoon hiukan alle 200 tkm ajossa?

        Sinänsä kiinnostava tieto, sillä mikäli kuluneet niin vaihtoon ennen säätöjä.

        Miten niiden kuluneisuuden voi varmistaa, jot'ei niitä tarpeettomasti vaihda? Onko kyse merkki-puslista ja vaihtuuko kohtuu ponnistuksella?

        voi ola kuluneet jo noilla kilometreilä!jos vaeltaa sivutuulesa niin vika on siellä!


      • - C -
        arvo-poika kirjoitti:

        voi ola kuluneet jo noilla kilometreilä!jos vaeltaa sivutuulesa niin vika on siellä!

        Mikäli on voimakas puuskittainen sivutuuli tai "viistotuuli" niin pyrkii toisinaan tempomaan melko voimakkaastikin.

        Aurauskulmia ja iskareita on epäilty, joskin iskareissa ei ollut huomauttamista katsastuskonttorin robotin / "tärinälevy" käsittelyn tuloksena.

        Niin, onko ne puslat vain ja ainoastaan merkkikamaa ja miten työvoittoinen niiden vaihto on?


      • - C -
        - C - kirjoitti:

        Mikäli on voimakas puuskittainen sivutuuli tai "viistotuuli" niin pyrkii toisinaan tempomaan melko voimakkaastikin.

        Aurauskulmia ja iskareita on epäilty, joskin iskareissa ei ollut huomauttamista katsastuskonttorin robotin / "tärinälevy" käsittelyn tuloksena.

        Niin, onko ne puslat vain ja ainoastaan merkkikamaa ja miten työvoittoinen niiden vaihto on?

        Tuuliherkkyydestä, vaikutelma että tuuli nappaa ja tarttuu pikemminkin etupäästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe