koska Jumala on itse sen heille antanut, koska Jumala sanoo niin.Meidän kristittyjen tulee rakastaa Israelia koska se on Jumalan valittu kansa ja omaisuuskansa,silmäterä.
Ja koska Jumala haluaa niin.
Toissijainen asia on se mitä Israel on tehnyt/tekemättä jättänyt.
Israel on kuuluu Israelilaisille
53
2000
Vastaukset
- H.j.l
Niin, jumalia on monta
kun joku muu kertoo mitä ajatella ja mitä rakastaa. Ei tarvitse käyttää aivojaan itse.
- aikoina on lupausten
Itse asiassa tulevina aikoina on lupausten mukaan
Israel oleva vielä paljon suurempi pinta-alaltaan
kuin nykyinen !!! - kerro muille
aikoina on lupausten kirjoitti:
kuin nykyinen !!!Missä nuo lupaukset ovat?
Nyt rupesi kiinnostamaan - rasismia vastaan
kuin nykyinen !!!pienempi.
- kuin nykyään
rasismia vastaan kirjoitti:
pienempi.
"Käske israelilaisia ja sano heille: Kun te tulette Kanaanin maahan-se on se maa, jonka te saatte perintöosaksenne, Kanaanin maa äärestä ääreen-
Katso, minä annan maan teidän valtaanne; menkää ja ottakaa omaksenne se maa, jonka Herra teidän isillenne, Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, vannotulla valalla on luvannut antaa heille ja heidän jälkeläisillensä.'
Sillä se maa, jota sinä menet omaksesi ottamaan, ei ole niinkuin Egyptin maa, josta te olette lähteneet ja jota sinä, siemenesi siihen kylvettyäsi, jalalla polkien kastelit niinkuin vihannestarhaa.
5. Moos. 11:11
Vaan se maa, jota te menette omaksenne ottamaan, on maa, jossa on vuoria ja laaksoja ja joka juo vettä taivaan sateesta,
5. Moos. 11:12
maa, josta Herra, sinun Jumalasi, pitää huolen ja jota Herran, sinun Jumalasi, silmät aina katsovat, vuoden alusta sen loppuun saakka.
3 Jokaisen paikan, johon te jalkanne astutte, minä annan teille, niinkuin olen Moosekselle puhunut.
4 Maa erämaasta ja tuolta Libanonista aina suureen virtaan, Eufrat-virtaan, saakka-koko heettiläisten maa-ja aina Suureen mereen asti, auringonlaskuun päin, on oleva teidän aluettanne.
Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun.
2 "Käske israelilaisia ja sano heille: Kun te tulette Kanaanin maahan-se on se maa, jonka te saatte perintöosaksenne, Kanaanin maa äärestä ääreen-
3 niin teidän eteläinen rajanne kulkekoon Siinin erämaasta Edomia pitkin; eteläinen raja alkakoon idässä Suolameren päästä
4 ja kääntyköön Skorpionisolasta etelään ja kulkekoon Siiniin, ja se päättyköön Kaades-Barneasta etelään. Sieltä raja lähteköön Hasar-Addariin, kulkekoon Asmoniin
5 ja kääntyköön Asmonista Egyptin purolle ja päättyköön mereen.
6 Ja teidän läntisenä rajananne olkoon Suuri meri; tämä olkoon läntisenä rajananne.
7 Ja teidän pohjoinen rajanne olkoon tämä: Suuresta merestä vetäkää raja Hoorin vuoreen;
8 Hoorin vuoresta vetäkää raja siihen, mistä mennään Hamatiin, ja raja päättyköön Sedadiin.
9 Sieltä raja lähteköön Sifroniin ja päättyköön Hasar-Eenaniin. Tämä olkoon pohjoisena rajananne.
10 Ja itäinen rajanne vetäkää Hasar-Eenanista Sefamiin;
11 Sefamista raja painukoon Riblaan, Ainista itään, ja sieltä raja edelleen painukoon, kunnes se sattuu vuoriselänteeseen Kinneretin järven itäpuolella.
12 Sitten raja yhtyköön Jordaniin ja päättyköön Suolamereen. Tämä on oleva teidän maanne rajoineen yltympäri."
13 Ja Mooses käski israelilaisia sanoen: "Tämä on se maa, joka teidän on jaettava arvalla keskenänne ja jonka Herra määräsi annettavaksi yhdeksälle ja puolelle sukukunnalle.
14 Sillä ruubenilaisten sukukunta perhekunnittain ja gaadilaisten sukukunta perhekunnittain ja toinen puoli Manassen sukukuntaa ovat jo saaneet perintöosansa.
15 Nämä kaksi ja puoli sukukuntaa ovat jo saaneet perintöosansa tällä puolella Jordania Jerikon kohdalla, itään päin, auringonnousuun päin." aikoina on lupausten kirjoitti:
kuin nykyinen !!!ja mitä tehdään noiden alueiden tämänhetkiselle väestölle? Etniset puhdistukset?
- gggggggggggggggggg
kuin nykyään kirjoitti:
"Käske israelilaisia ja sano heille: Kun te tulette Kanaanin maahan-se on se maa, jonka te saatte perintöosaksenne, Kanaanin maa äärestä ääreen-
Katso, minä annan maan teidän valtaanne; menkää ja ottakaa omaksenne se maa, jonka Herra teidän isillenne, Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, vannotulla valalla on luvannut antaa heille ja heidän jälkeläisillensä.'
Sillä se maa, jota sinä menet omaksesi ottamaan, ei ole niinkuin Egyptin maa, josta te olette lähteneet ja jota sinä, siemenesi siihen kylvettyäsi, jalalla polkien kastelit niinkuin vihannestarhaa.
5. Moos. 11:11
Vaan se maa, jota te menette omaksenne ottamaan, on maa, jossa on vuoria ja laaksoja ja joka juo vettä taivaan sateesta,
5. Moos. 11:12
maa, josta Herra, sinun Jumalasi, pitää huolen ja jota Herran, sinun Jumalasi, silmät aina katsovat, vuoden alusta sen loppuun saakka.
3 Jokaisen paikan, johon te jalkanne astutte, minä annan teille, niinkuin olen Moosekselle puhunut.
4 Maa erämaasta ja tuolta Libanonista aina suureen virtaan, Eufrat-virtaan, saakka-koko heettiläisten maa-ja aina Suureen mereen asti, auringonlaskuun päin, on oleva teidän aluettanne.
Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun.
2 "Käske israelilaisia ja sano heille: Kun te tulette Kanaanin maahan-se on se maa, jonka te saatte perintöosaksenne, Kanaanin maa äärestä ääreen-
3 niin teidän eteläinen rajanne kulkekoon Siinin erämaasta Edomia pitkin; eteläinen raja alkakoon idässä Suolameren päästä
4 ja kääntyköön Skorpionisolasta etelään ja kulkekoon Siiniin, ja se päättyköön Kaades-Barneasta etelään. Sieltä raja lähteköön Hasar-Addariin, kulkekoon Asmoniin
5 ja kääntyköön Asmonista Egyptin purolle ja päättyköön mereen.
6 Ja teidän läntisenä rajananne olkoon Suuri meri; tämä olkoon läntisenä rajananne.
7 Ja teidän pohjoinen rajanne olkoon tämä: Suuresta merestä vetäkää raja Hoorin vuoreen;
8 Hoorin vuoresta vetäkää raja siihen, mistä mennään Hamatiin, ja raja päättyköön Sedadiin.
9 Sieltä raja lähteköön Sifroniin ja päättyköön Hasar-Eenaniin. Tämä olkoon pohjoisena rajananne.
10 Ja itäinen rajanne vetäkää Hasar-Eenanista Sefamiin;
11 Sefamista raja painukoon Riblaan, Ainista itään, ja sieltä raja edelleen painukoon, kunnes se sattuu vuoriselänteeseen Kinneretin järven itäpuolella.
12 Sitten raja yhtyköön Jordaniin ja päättyköön Suolamereen. Tämä on oleva teidän maanne rajoineen yltympäri."
13 Ja Mooses käski israelilaisia sanoen: "Tämä on se maa, joka teidän on jaettava arvalla keskenänne ja jonka Herra määräsi annettavaksi yhdeksälle ja puolelle sukukunnalle.
14 Sillä ruubenilaisten sukukunta perhekunnittain ja gaadilaisten sukukunta perhekunnittain ja toinen puoli Manassen sukukuntaa ovat jo saaneet perintöosansa.
15 Nämä kaksi ja puoli sukukuntaa ovat jo saaneet perintöosansa tällä puolella Jordania Jerikon kohdalla, itään päin, auringonnousuun päin."kivoja loruja, mutta eiköhän teidän olisi aika hankkia parempaa tekemistä kuin loitsuta tuollaisia höpötyksiä
- sonja o.
kuin nykyinen !!!takoitat varmaan Egyptin Niililtä Irakin Tigris joelle.. eikö?
siitähän se juutalaisen lippukin kertoo.. juutalaisten suunnitelmasta! - sonja o.
Jaakko_Sivonen kirjoitti:
ja mitä tehdään noiden alueiden tämänhetkiselle väestölle? Etniset puhdistukset?
Israel on ainoa valtio, jonka olemassa olo pitäisi tunnustaa, mutta joka ei ole vieläkään määritellyt omia "rajojaan"??
Kummallista? pitäisikö kaikkien valtioiden tehdä samoin?
- ärsyttävä Neropatti
Meidän kristittyjen tulee rakastaa koko ihmiskuntaa.
Kyse ei ole heimo-jumaluudesta, joten kukaan kansa ei ole erityisasemassa.
Kaikki kansat ovat Jumalan omaisuuskansa ja silmäterä.- ja sanot Jumalan sanaa pöpp...
Hän vastasi: "Katso, minä teen liiton, minä teen kaiken sinun kansasi nähden ihmeellisiä tekoja, joiden kaltaisia ei ole tehty yhdessäkään maassa, ei minkään kansan keskuudessa. Niin koko kansa, jonka keskellä sinä olet, on näkevä Herran teot, sillä peljättävää on se, mitä minä sinulle teen.
Tuo sitten leeviläiset ilmestysmajan eteen sekä kokoa kaikki Israelin kansa.
4. Moos. 8:20
Mooses ja Aaron ja koko Israelin kansa tekivät leeviläisille kaiken, niinkuin Herra oli Moosekselle leeviläisistä käskyn antanut; niin israelilaiset heille tekivät.
Katso, se on kansa, joka nousee kuin naarasleijona, joka kohoaa kuin leijona. Ei se paneudu levolle, ennenkuin on saalista syönyt ja juonut surmattujen verta."
4. Moos. 24:14
Ja nyt minä lähden kansani tykö, mutta sitä ennen minä ilmoitan sinulle, mitä tämä kansa on tekevä sinun kansallesi aikojen lopulla."
Onko mikään kansa kuullut Jumalan äänen puhuvan tulen keskeltä, niinkuin sinä olet kuullut, ja kuitenkin jäänyt elämään?
Sillä sinä olet Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi, on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on.
Sillä sinä olet Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi, on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on.
menikö kalloon?
että hän asettaisi sinut korkeammaksi kaikkia luomiansa kansoja, ylistykseksi, kunniaksi ja kiitokseksi, ja että olisit Herralle, sinun Jumalallesi, pyhitetty kansa, niinkuin hän on puhunut."
5. Moos. 27:9
Ja Mooses ja leeviläiset papit puhuivat kaikelle Israelille sanoen: "Ole hiljaa ja kuule, Israel! Tänä päivänä on sinusta tullut Herran, Jumalasi, kansa.
Sillä hän on meidän Jumalamme, ja me olemme kansa, jota hän paimentaa, lauma, jota hänen kätensä kaitsee. Jospa te tänä päivänä kuulisitte hänen äänensä:
Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus.
Tuo esiin sokea kansa, jolla kuitenkin on silmät, ja kuurot, joilla kuitenkin on korvat.
Jes. 43:21
Kansa, jonka minä olen itselleni valmistanut, on julistava minun kiitostani.
Ja hän tuomitsee monien kansojen kesken, säätää oikeutta väkeville pakanakansoille, kaukaisiin maihin saakka. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.
16 Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt, sinun muurisi ovat aina minun edessäni.
'Minä, Herra, olen sen vartija, minä kastelen sitä hetkestä hetkeen; minä vartioitsen sitä öin ja päivin, ettei sitä mikään vahingoita.
Katso, hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku. - ärsyttävä Neropatti
ja sanot Jumalan sanaa pöpp... kirjoitti:
Hän vastasi: "Katso, minä teen liiton, minä teen kaiken sinun kansasi nähden ihmeellisiä tekoja, joiden kaltaisia ei ole tehty yhdessäkään maassa, ei minkään kansan keskuudessa. Niin koko kansa, jonka keskellä sinä olet, on näkevä Herran teot, sillä peljättävää on se, mitä minä sinulle teen.
Tuo sitten leeviläiset ilmestysmajan eteen sekä kokoa kaikki Israelin kansa.
4. Moos. 8:20
Mooses ja Aaron ja koko Israelin kansa tekivät leeviläisille kaiken, niinkuin Herra oli Moosekselle leeviläisistä käskyn antanut; niin israelilaiset heille tekivät.
Katso, se on kansa, joka nousee kuin naarasleijona, joka kohoaa kuin leijona. Ei se paneudu levolle, ennenkuin on saalista syönyt ja juonut surmattujen verta."
4. Moos. 24:14
Ja nyt minä lähden kansani tykö, mutta sitä ennen minä ilmoitan sinulle, mitä tämä kansa on tekevä sinun kansallesi aikojen lopulla."
Onko mikään kansa kuullut Jumalan äänen puhuvan tulen keskeltä, niinkuin sinä olet kuullut, ja kuitenkin jäänyt elämään?
menikö kalloon?
että hän asettaisi sinut korkeammaksi kaikkia luomiansa kansoja, ylistykseksi, kunniaksi ja kiitokseksi, ja että olisit Herralle, sinun Jumalallesi, pyhitetty kansa, niinkuin hän on puhunut."
5. Moos. 27:9
Ja Mooses ja leeviläiset papit puhuivat kaikelle Israelille sanoen: "Ole hiljaa ja kuule, Israel! Tänä päivänä on sinusta tullut Herran, Jumalasi, kansa.
Sillä hän on meidän Jumalamme, ja me olemme kansa, jota hän paimentaa, lauma, jota hänen kätensä kaitsee. Jospa te tänä päivänä kuulisitte hänen äänensä:
Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus.
Tuo esiin sokea kansa, jolla kuitenkin on silmät, ja kuurot, joilla kuitenkin on korvat.
Jes. 43:21
Kansa, jonka minä olen itselleni valmistanut, on julistava minun kiitostani.
Ja hän tuomitsee monien kansojen kesken, säätää oikeutta väkeville pakanakansoille, kaukaisiin maihin saakka. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.
16 Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt, sinun muurisi ovat aina minun edessäni.
'Minä, Herra, olen sen vartija, minä kastelen sitä hetkestä hetkeen; minä vartioitsen sitä öin ja päivin, ettei sitä mikään vahingoita.
Katso, hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku.Olen kristitty
Miten tiesit
Ja vaikka vanha testamentti puhuu juutalaisista, niin nyt kaikki kansat ovat Luojalle arvokkaita
Minkätakia hän loisi eriarvoisia kansoja? - vertaistasi Jumalaa,
ärsyttävä Neropatti kirjoitti:
Olen kristitty
Miten tiesit
Ja vaikka vanha testamentti puhuu juutalaisista, niin nyt kaikki kansat ovat Luojalle arvokkaita
Minkätakia hän loisi eriarvoisia kansoja?os olet kristitty,- niin vähäpä tiedät Jumalasta. Jumala on sama eilen ja tänään ja ijän kaikisesti
Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
Näin sanoo Herra: Damaskon kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska he ovat puineet Gileadin rautaisilla puimaäkeillä,
Aam. 1:6
Näin sanoo Herra: Gassan kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska he ovat vieneet pakkosiirtolaisuuteen ja luovuttaneet Edomille kaiken väen,
Aam. 1:9
Näin sanoo Herra: Tyyron kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska he ovat luovuttaneet kaiken väen pakkosiirtolaisina Edomille eivätkä ole muistaneet veljesliittoa,
Aam. 1:11
Näin sanoo Herra: Edomin kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska se on vainonnut miekalla veljeänsä ja tukahduttanut kaiken armahtavaisuuden ja pitänyt ikuista vihaa ja säilyttänyt kiukkunsa ainaisesti,
Aam. 1:13
Näin sanoo Herra: Ammonilaisten kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska he ovat halkaisseet Gileadin raskaat vaimot, laajentaakseen aluettansa,
Aam. 2:1
Näin sanoo Herra: Mooabin kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska se on polttanut Edomin kuninkaan luut kalkiksi,
Aam. 2:4
Näin sanoo Herra: Juudan kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska he ovat hyljänneet Herran lain eivätkä ole pitäneet hänen käskyjänsä, vaan heidän valhejumalansa, joiden perässä jo heidän isänsä kulkivat, ovat heidät vietelleet,
Tahi onko mikään jumala koettanut mennä ottamaan itsellensä kansaa toisen kansan keskuudesta koettelemuksilla, tunnusteoilla ja ihmeillä, sodalla, väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella ja suurilla, peljättävillä teoilla, minkä kaiken Herra, teidän Jumalanne, on tehnyt teille Egyptissä, sinun silmiesi edessä?
5. Moos. 4:35
Sinun on annettu se nähdä, tietääksesi, että Herra on Jumala, eikä muuta jumalaa ole kuin hän.
5. Moos. 4:39
niin tiedä siis tänä päivänä ja paina se sydämeesi, että Herra on Jumala ylhäällä taivaassa ja alhaalla maan päällä, eikä muuta jumalaa ole.
Sillä Herra, teidän Jumalanne, on jumalain Jumala ja herrain Herra, suuri, voimallinen ja peljättävä Jumala, joka ei katso henkilöön eikä ota lahjusta,
Sillä Daavid sanoi: "Herra, Israelin Jumala, on suonut kansansa päästä lepoon ja on asuva Jerusalemissa ikuisesti.
Hän sanoi: "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, joka kädellänsä on täyttänyt sen, mitä hän suullansa puhui minun isälleni Daavidille, sanoen:
2. Aik. 6:14
ja sanoi: "Herra, Israelin Jumala, ei ole sinun vertaistasi Jumalaa, ei taivaassa eikä maan päällä, sinun, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden palvelijoitasi kohtaan, jotka vaeltavat sinun edessäsi kaikesta sydämestänsä.
ja sanoi: "Herra, meidän isiemme Jumala, sinä olet Jumala taivaassa, ja sinä hallitset kaikkia pakanakansain valtakuntia. Sinun kädessäsi on voima ja väkevyys, eikä kukaan kestä sinun edessäsi.
Minä sanoin: "Oi Herra, taivaan Jumala, sinä suuri ja peljättävä Jumala, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden niille, jotka sinua rakastavat ja noudattavat sinun käskyjäsi
Totisesti, Jumala ei tee väärin, Kaikkivaltias ei vääristä oikeutta. - ärsyttävä Neropatti
vertaistasi Jumalaa, kirjoitti:
os olet kristitty,- niin vähäpä tiedät Jumalasta. Jumala on sama eilen ja tänään ja ijän kaikisesti
Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
Näin sanoo Herra: Damaskon kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska he ovat puineet Gileadin rautaisilla puimaäkeillä,
Aam. 1:6
Näin sanoo Herra: Gassan kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska he ovat vieneet pakkosiirtolaisuuteen ja luovuttaneet Edomille kaiken väen,
Aam. 1:9
Näin sanoo Herra: Tyyron kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska he ovat luovuttaneet kaiken väen pakkosiirtolaisina Edomille eivätkä ole muistaneet veljesliittoa,
Aam. 1:11
Näin sanoo Herra: Edomin kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska se on vainonnut miekalla veljeänsä ja tukahduttanut kaiken armahtavaisuuden ja pitänyt ikuista vihaa ja säilyttänyt kiukkunsa ainaisesti,
Aam. 1:13
Näin sanoo Herra: Ammonilaisten kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska he ovat halkaisseet Gileadin raskaat vaimot, laajentaakseen aluettansa,
Aam. 2:1
Näin sanoo Herra: Mooabin kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska se on polttanut Edomin kuninkaan luut kalkiksi,
Aam. 2:4
Näin sanoo Herra: Juudan kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska he ovat hyljänneet Herran lain eivätkä ole pitäneet hänen käskyjänsä, vaan heidän valhejumalansa, joiden perässä jo heidän isänsä kulkivat, ovat heidät vietelleet,
Tahi onko mikään jumala koettanut mennä ottamaan itsellensä kansaa toisen kansan keskuudesta koettelemuksilla, tunnusteoilla ja ihmeillä, sodalla, väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella ja suurilla, peljättävillä teoilla, minkä kaiken Herra, teidän Jumalanne, on tehnyt teille Egyptissä, sinun silmiesi edessä?
5. Moos. 4:35
Sinun on annettu se nähdä, tietääksesi, että Herra on Jumala, eikä muuta jumalaa ole kuin hän.
5. Moos. 4:39
niin tiedä siis tänä päivänä ja paina se sydämeesi, että Herra on Jumala ylhäällä taivaassa ja alhaalla maan päällä, eikä muuta jumalaa ole.
Sillä Herra, teidän Jumalanne, on jumalain Jumala ja herrain Herra, suuri, voimallinen ja peljättävä Jumala, joka ei katso henkilöön eikä ota lahjusta,
Sillä Daavid sanoi: "Herra, Israelin Jumala, on suonut kansansa päästä lepoon ja on asuva Jerusalemissa ikuisesti.
Hän sanoi: "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, joka kädellänsä on täyttänyt sen, mitä hän suullansa puhui minun isälleni Daavidille, sanoen:
2. Aik. 6:14
ja sanoi: "Herra, Israelin Jumala, ei ole sinun vertaistasi Jumalaa, ei taivaassa eikä maan päällä, sinun, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden palvelijoitasi kohtaan, jotka vaeltavat sinun edessäsi kaikesta sydämestänsä.
ja sanoi: "Herra, meidän isiemme Jumala, sinä olet Jumala taivaassa, ja sinä hallitset kaikkia pakanakansain valtakuntia. Sinun kädessäsi on voima ja väkevyys, eikä kukaan kestä sinun edessäsi.
Minä sanoin: "Oi Herra, taivaan Jumala, sinä suuri ja peljättävä Jumala, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden niille, jotka sinua rakastavat ja noudattavat sinun käskyjäsi
Totisesti, Jumala ei tee väärin, Kaikkivaltias ei vääristä oikeutta.Jumala on sama tänään ja eilen
Ja valitut ovat menettäneet osuutensa.
Matt 8
10. Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.
11. Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa;
12. mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
Matteus 21
43. Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
44. Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
45. Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
Luukas 20
13. Niin viinitarhan herra sanoi: 'Mitä minä teen? Minä lähetän rakkaan poikani; häntä he kaiketi kavahtavat.'
14. Mutta kun viinitarhurit näkivät hänet, neuvottelivat he keskenään ja sanoivat: 'Tämä on perillinen; tappakaamme hänet, että perintö tulisi meidän omaksemme'.
15. Ja he heittivät hänet ulos viinitarhasta ja tappoivat. Mitä nyt viinitarhan herra on tekevä heille?
16. Hän tulee ja tuhoaa nämä viinitarhurit ja antaa viinitarhan muille." Niin he sen kuullessaan sanoivat: "Pois se!"
17. Mutta hän katsahti heihin ja sanoi: "Mitä siis on tämä kirjoitus: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi'?
18. Jokainen, joka kaatuu siihen kiveen, ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
- vapaa pPalestiina
israel kuuluu palestiinalaisille.
Israel kuuluu Israelilaisille koska Jumala on heille antanut.Rakas ystävä yritä ymmärtää ettei sinun mielipiteesi tässä vaakakupissa mitään merkitse.
- ärsyttävä Neropatti
L.J.H kirjoitti:
Israel kuuluu Israelilaisille koska Jumala on heille antanut.Rakas ystävä yritä ymmärtää ettei sinun mielipiteesi tässä vaakakupissa mitään merkitse.
Ei merkitse sinunkaan mielipiteesi.
Maailma kuuluu kaikille.
Minkätakia kaikkivaltias loisi kansakunnan väärään aikaan väärään paikkaan?
En usko sen olevan mahdollista. ärsyttävä Neropatti kirjoitti:
Ei merkitse sinunkaan mielipiteesi.
Maailma kuuluu kaikille.
Minkätakia kaikkivaltias loisi kansakunnan väärään aikaan väärään paikkaan?
En usko sen olevan mahdollista.Eiköhän vika ole ihmisissä jotka siirtyivät väärään paikkaan.
- thorni
NO, kerrohan sitten miksi IsraelinJumala antoi Roomalaisten tuhota mm. Jerusalemin, ja siihen loppui temppelin käyttö -> Raamatun mukaan syy oli epäusko ja niin oli syy myös kun Babylonialaiset sai sen maan jyrätä. Onko USA siis jumala, kun se pitää poliittisen Israelin valtion pystyssä ?
"onko Usa siis j..."
Ei ole.
Jos katsotaan sotia 1967 ja 1973 ja 1947 niin on nähtävissä että juutalaiset taistelivat miesylivoimaltaan suurempaa vihollista vastaan ja selvisivät.
Arabit saivat enemmän tukea Neuvostoliitolta kuin Israel Usa:lta mutta Israel selvisi voittajana.
- Minni-Matleena
Minä en ainakaan voi rakastaa sellaista valtiota joka tappaa YK-laisia. Jotain rajaa sielläkin pitää olla, vaikka kuinka olisi silmäterä!!! Minulla loppui kyllä totaalisesti sympatia Israelin sotaa kohtaan ja niin loppui monella muullakin suomalaisella. Minä en ainakaan ikinä matkusta tuollaiseen maahan jossa ei välitetä muista mitään ja toivottavasti ei kukaan muukaan matkusta. Kaikki ovat aivan järkyttyneitä tuollaisesta hirveydestä!
- Freelancer2
koran 5:60 on vielä järkyttävämpää!
- mautonta
Ei kukaan arvostelukykyinen ihminen kirjoita sellaista mitä Minni-Matleena kirjoittaa.
Tänään tuli taas pohjanoteeraus. Rauhanturvaajia "tapetaan"!!!!!
Sodassa muka voidaan laskea kaikki.
Otas minnimatleena huvikses selvää, missä ne etelälibanonin alkuperäiset asukkaat ovat?
Mihin ne ajettiin 1970-luvulla, kuka vei heidän maansa, elinkeinonsa, hedelmätarhansa, asuntonsa, kylänsä.
Ne ovat näitä pyhän sodan taistelijoita. - Minni-Matleena
mautonta kirjoitti:
Ei kukaan arvostelukykyinen ihminen kirjoita sellaista mitä Minni-Matleena kirjoittaa.
Tänään tuli taas pohjanoteeraus. Rauhanturvaajia "tapetaan"!!!!!
Sodassa muka voidaan laskea kaikki.
Otas minnimatleena huvikses selvää, missä ne etelälibanonin alkuperäiset asukkaat ovat?
Mihin ne ajettiin 1970-luvulla, kuka vei heidän maansa, elinkeinonsa, hedelmätarhansa, asuntonsa, kylänsä.
Ne ovat näitä pyhän sodan taistelijoita.ja valheellisesti minulle ja nyt taas uudestaan! Sinä tässä olet pohjanoteeraus! Jos et arvosta rauhanturvaajia, niin olet kyllä aivan sanoinkuvaamaton! Mikä oikeus Israelilla on tehdä mitä vaan ja kaikkien pitäisi vain kehua?! Ajattele jos pystyt siihen! Rauhanturvaajia ON TAPETTU eikä "tapettu"!!! Palaa reaalitodellisuuteen!!!!
- Jumala ei salli sitä.
Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona-kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
On muuten vaarallista tuomita Israelia, Jumala ei salli sitä. On parempi siunata koko lähi-idän kansoja, kuin tuomita
Eikö kaiken maan tuomari tekisi oikeutta?"
(24:16) Herra olkoon tuomari ja tuomitkoon meidän välillämme, minun ja sinun; hän nähköön ja ajakoon minun asiani ja auttakoon minut sinun käsistäsi oikeuteeni."
Job 19:29
niin peljätkää miekkaa, sillä viha on kohtaava miekanalaisia pahoja töitä, tietääksenne, että tuomari on."
Ps. 7:11
(7:12) Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä.
Ps. 9:4
(9:5) Sinä hankit minulle oikeuden ja ajoit minun asiani, sinä istuit valtaistuimelle, sinä vanhurskas tuomari.
Ps. 50:6
Ja taivaat julistavat hänen vanhurskauttansa, sillä Jumala on tuomari. Sela.
Mutta Herra Sebaot on vanhurskas tuomari, joka tutkii munaskuut ja sydämen. Salli minun nähdä sinun kostavan heille, sillä sinun haltuusi minä olen uskonut asiani. - Minni-Matleena
Jumala ei salli sitä. kirjoitti:
Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona-kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
On muuten vaarallista tuomita Israelia, Jumala ei salli sitä. On parempi siunata koko lähi-idän kansoja, kuin tuomita
Eikö kaiken maan tuomari tekisi oikeutta?"
(24:16) Herra olkoon tuomari ja tuomitkoon meidän välillämme, minun ja sinun; hän nähköön ja ajakoon minun asiani ja auttakoon minut sinun käsistäsi oikeuteeni."
Job 19:29
niin peljätkää miekkaa, sillä viha on kohtaava miekanalaisia pahoja töitä, tietääksenne, että tuomari on."
Ps. 7:11
(7:12) Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä.
Ps. 9:4
(9:5) Sinä hankit minulle oikeuden ja ajoit minun asiani, sinä istuit valtaistuimelle, sinä vanhurskas tuomari.
Ps. 50:6
Ja taivaat julistavat hänen vanhurskauttansa, sillä Jumala on tuomari. Sela.
Mutta Herra Sebaot on vanhurskas tuomari, joka tutkii munaskuut ja sydämen. Salli minun nähdä sinun kostavan heille, sillä sinun haltuusi minä olen uskonut asiani.Israelia tällaisessa tilanteessa! Oletko aivan kilahtanut?! Kuinka Jumala sallii tällaisen ihmisten tappamisen?!
- että Herra on ottanut sinut...
Kun Herra, sinun Jumalasi, on hävittänyt ne kansat, joita sinä menet karkoittamaan tieltäsi, ja kun olet karkoittanut heidät ja asettunut heidän maahansa,
5. Moos. 18:14
Sillä nämä kansat, jotka sinä nyt karkoitat, kuuntelevat kyllä merkeistäennustajia ja taikureita, mutta sinulle ei Herra, sinun Jumalasi, sitä salli.
5. Moos. 19:1
"Kun Herra, sinun Jumalasi, on hävittänyt ne kansat, joiden maan Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle, ja kun sinä olet karkoittanut heidät ja asettunut heidän kaupunkeihinsa ja heidän taloihinsa,
5. Moos. 28:10
Ja kaikki kansat maan päällä näkevät, että Herra on ottanut sinut nimiinsä; ja he pelkäävät sinua.
Mutta Herra, sinun Jumalasi, kulkee sinun edelläsi. Hän tuhoaa nämä kansat sinun tieltäsi, ja sinä lasket heidät valtasi alle. Joosua kulkee sinun edelläsi, niinkuin Herra on puhunut.
Sentähden Herra on karkoittanut teidän tieltänne suuret ja mahtavat kansat, eikä ainoakaan ole kestänyt teidän edessänne aina tähän päivään asti.
Joos. 24:18
Ja Herra karkoitti meidän tieltämme kaikki ne kansat, myös amorilaiset, jotka asuivat tässä maassa. Sentähden me palvelemme Herraa, sillä hän on meidän Jumalamme."
1 Nämä ovat ne kansat, jotka Herra jätti paikoilleen koetellakseen niiden kautta Israelia, kaikkia niitä, jotka eivät olleet kokeneet mitään kaikista Kanaanin sodista-
2 hän jätti ne ainoastaan sitä varten, että israelilaisten sukupolvet saisivat kokea sotaa, hänen opettaessaan heitä sotimaan, kuitenkin ainoastaan niitä, jotka eivät ennen olleet sotaa kokeneet-:
3 filistealaisten viisi ruhtinasta ja kaikki kanaanilaiset ja siidonilaiset ja hivviläiset, jotka asuivat Libanonin vuoristossa, Baal-Hermonin vuoresta siihen saakka, mistä mennään Hamatiin.
4 Nämä jäivät, että hän niiden kautta koettelisi Israelia saadakseen tietää, tottelisivatko he Herran käskyjä, jotka hän Mooseksen kautta oli antanut heidän isillensä.
5 Israelilaiset asuivat siis kanaanilaisten, heettiläisten, amorilaisten, perissiläisten, hivviläisten ja jebusilaisten keskellä,
Ja Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa nämä kansat sinun tieltäsi vähitellen. Älä lopeta heitä yhtäkkiä, etteivät metsän pedot lisääntyisi sinun vahingoksesi.
5. Moos. 8:20
Niinkuin ne kansat, jotka Herra hukuttaa teidän tieltänne, niin tekin hukutte, kun ette kuulleet Herraa, teidän Jumalaanne."
5. Moos. 11:23
niin Herra karkoittaa kaikki nämä kansat teidän tieltänne, ja te laskette valtanne alle kansoja, jotka ovat teitä suuremmat ja väkevämmät.
5. Moos. 12:2
Hävittäkää perin pohjin kaikki ne paikat, missä karkoittamanne kansat ovat jumaliansa palvelleet, korkeilla vuorilla, kukkuloilla tai viheriäin puiden alla.
5. Moos. 12:29
Kun Herra, sinun Jumalasi, on hävittänyt ne kansat, joita sinä menet karkoittamaan tieltäsi, ja kun olet karkoittanut heidät ja asettunut heidän maahansa,
Sillä nämä kansat, jotka sinä nyt karkoitat, kuuntelevat kyllä merkeistäennustajia ja taikureita, mutta sinulle ei Herra, sinun Jumalasi, sitä salli.
"Kun Herra, sinun Jumalasi, on hävittänyt ne kansat, joiden maan Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle, ja kun sinä olet karkoittanut heidät ja asettunut heidän kaupunkeihinsa ja heidän taloihinsa,
Ja kaikki kansat maan päällä näkevät, että Herra on ottanut sinut nimiinsä; ja he pelkäävät sinua
Nämä ovat ne kansat, jotka Herra jätti paikoilleen koetellakseen niiden kautta Israelia, kaikkia niitä, jotka eivät olleet kokeneet mitään kaikista Kanaanin sodista-
Sinä pelastat minut kansani riidoista, sinä varjelet minua, niin että tulen pakanain pääksi; kansat, joita minä en tunne, palvelevat minua.
2. Sam. 22:48
Jumala, joka hankkii minulle koston ja laskee kansat minun valtani alle;
1. Kun. 8:43
niin kuule taivaasta, asuinpaikastasi, häntä ja tee kaikki, mitä muukalainen sinulta rukoilee, että kaikki maan kansat tuntisivat sinun nimesi ja pelkäisivät sinua, samoin kuin sinun kansasi Israel, ja tulisivat tietämään, että sinä olet ottanut nimiisi tämän temppelin, jonka minä olen rakentanut.
1. Kun. 8:60
niin että kaikki maan kansat tulisivat tietämään, että Herra on Jumala eikä muuta jumalaa ole.
Sillä niin hän tuomitsee kansat, niin hän antaa runsaan ravinnon.
Ps. 2:1
Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?
Ps. 7:8
(7:9) Herra tuomitsee kansat; auta minut oikeuteeni, Herra, minun vanhurskauteni ja viattomuuteni mukaan.
Ps. 18:43
(18:44) Sinä pelastat minut kansan riidoista, sinä asetat minut pakanain pääksi, kansat, joita minä en tunne, palvelevat minua.
Ps. 18:47
(18:48) Jumala, joka hankkii minulle koston ja saattaa kansat minun valtani alle;
Ps. 44:2
(44:3) Sinä karkoitit kädelläsi pakanat, mutta heidät sinä istutit, sinä hävitit kansat, mutta heidät sinä levitit. - Minni-Matleena
että Herra on ottanut sinut... kirjoitti:
Ja kaikki kansat maan päällä näkevät, että Herra on ottanut sinut nimiinsä; ja he pelkäävät sinua.
Mutta Herra, sinun Jumalasi, kulkee sinun edelläsi. Hän tuhoaa nämä kansat sinun tieltäsi, ja sinä lasket heidät valtasi alle. Joosua kulkee sinun edelläsi, niinkuin Herra on puhunut.
Sentähden Herra on karkoittanut teidän tieltänne suuret ja mahtavat kansat, eikä ainoakaan ole kestänyt teidän edessänne aina tähän päivään asti.
Joos. 24:18
Ja Herra karkoitti meidän tieltämme kaikki ne kansat, myös amorilaiset, jotka asuivat tässä maassa. Sentähden me palvelemme Herraa, sillä hän on meidän Jumalamme."
1 Nämä ovat ne kansat, jotka Herra jätti paikoilleen koetellakseen niiden kautta Israelia, kaikkia niitä, jotka eivät olleet kokeneet mitään kaikista Kanaanin sodista-
2 hän jätti ne ainoastaan sitä varten, että israelilaisten sukupolvet saisivat kokea sotaa, hänen opettaessaan heitä sotimaan, kuitenkin ainoastaan niitä, jotka eivät ennen olleet sotaa kokeneet-:
3 filistealaisten viisi ruhtinasta ja kaikki kanaanilaiset ja siidonilaiset ja hivviläiset, jotka asuivat Libanonin vuoristossa, Baal-Hermonin vuoresta siihen saakka, mistä mennään Hamatiin.
4 Nämä jäivät, että hän niiden kautta koettelisi Israelia saadakseen tietää, tottelisivatko he Herran käskyjä, jotka hän Mooseksen kautta oli antanut heidän isillensä.
5 Israelilaiset asuivat siis kanaanilaisten, heettiläisten, amorilaisten, perissiläisten, hivviläisten ja jebusilaisten keskellä,
Ja Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa nämä kansat sinun tieltäsi vähitellen. Älä lopeta heitä yhtäkkiä, etteivät metsän pedot lisääntyisi sinun vahingoksesi.
5. Moos. 8:20
Niinkuin ne kansat, jotka Herra hukuttaa teidän tieltänne, niin tekin hukutte, kun ette kuulleet Herraa, teidän Jumalaanne."
5. Moos. 11:23
niin Herra karkoittaa kaikki nämä kansat teidän tieltänne, ja te laskette valtanne alle kansoja, jotka ovat teitä suuremmat ja väkevämmät.
5. Moos. 12:2
Hävittäkää perin pohjin kaikki ne paikat, missä karkoittamanne kansat ovat jumaliansa palvelleet, korkeilla vuorilla, kukkuloilla tai viheriäin puiden alla.
5. Moos. 12:29
Ja kaikki kansat maan päällä näkevät, että Herra on ottanut sinut nimiinsä; ja he pelkäävät sinua
Nämä ovat ne kansat, jotka Herra jätti paikoilleen koetellakseen niiden kautta Israelia, kaikkia niitä, jotka eivät olleet kokeneet mitään kaikista Kanaanin sodista-
Sinä pelastat minut kansani riidoista, sinä varjelet minua, niin että tulen pakanain pääksi; kansat, joita minä en tunne, palvelevat minua.
2. Sam. 22:48
Jumala, joka hankkii minulle koston ja laskee kansat minun valtani alle;
1. Kun. 8:43
niin kuule taivaasta, asuinpaikastasi, häntä ja tee kaikki, mitä muukalainen sinulta rukoilee, että kaikki maan kansat tuntisivat sinun nimesi ja pelkäisivät sinua, samoin kuin sinun kansasi Israel, ja tulisivat tietämään, että sinä olet ottanut nimiisi tämän temppelin, jonka minä olen rakentanut.
1. Kun. 8:60
niin että kaikki maan kansat tulisivat tietämään, että Herra on Jumala eikä muuta jumalaa ole.
Sillä niin hän tuomitsee kansat, niin hän antaa runsaan ravinnon.
Ps. 2:1
Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?
Ps. 7:8
(7:9) Herra tuomitsee kansat; auta minut oikeuteeni, Herra, minun vanhurskauteni ja viattomuuteni mukaan.
Ps. 18:43
(18:44) Sinä pelastat minut kansan riidoista, sinä asetat minut pakanain pääksi, kansat, joita minä en tunne, palvelevat minua.
Ps. 18:47
(18:48) Jumala, joka hankkii minulle koston ja saattaa kansat minun valtani alle;
Ps. 44:2
(44:3) Sinä karkoitit kädelläsi pakanat, mutta heidät sinä istutit, sinä hävitit kansat, mutta heidät sinä levitit.tällaisessa tilanteessa!!!! Eikö sinulla ole mitään tajua mistään!?
- soditko Jumalaa vastaan?
Minni-Matleena kirjoitti:
Israelia tällaisessa tilanteessa! Oletko aivan kilahtanut?! Kuinka Jumala sallii tällaisen ihmisten tappamisen?!
Kadu, turha ihminen,- soditko Jumalaa vastaan?
- pikku minni
Minni-Matleenilla ei ole varaa kutsua muita ääliöksi.
Tuskin kukaan pitää sinuakaan täällä fiksuna ja tietäväisenä. Pelkkä pintaliitäjä - luft
pikku minni kirjoitti:
Minni-Matleenilla ei ole varaa kutsua muita ääliöksi.
Tuskin kukaan pitää sinuakaan täällä fiksuna ja tietäväisenä. Pelkkä pintaliitäjävie tuollaiset pikku neitiprovot suoraan sinne minne pitää. Jos vielä ihmettelet minne niin katso peiliin ja liitele siellä senkin pikku ihkudaadaa jota laitetaan pian kakkoseen. Liitele siellä kultapala.
- sanniiih
kaikki viestit, rupesin pelkäämään kristittyjä ja juutalaisia.. :(
Miksi joku kirja oikeuttaa riistämään maita itselleen, taikka tuhoomaan niitä ja sen kansaa.. Ja sitten jotkut täällä kommentoivat tyyliin "älä mutise, Raamatussa lukee niin, Jumala antoi sen maapläntin Israelilaisille"..
Tuskin liikuttaa ketään, mutta olin niin onnellinen että pitkäaikainen libanonilaisystäväni pääsi sodista ja sai elää normaalia elämää "lähi-idän pariisissa"(beirutissa), Beirut oli todellakin taas jaloillaan... ja sitte jotkut tulee ja tuhoo kaiken. Ystäväni pakeni nyt Syyriaan, kiitos teidän, israelilaiset. Oma koti maan tasalla ilmapommitusten takii jee!
"their God must really hate me, takin away my home, life and also some relatives"
niin vihaakin, sen te ootte tääl todistaneet :(
(ja välttyäkseni spekuloinneilta mihin uskontoryhmään kuulun, olen ateisti, jote Jumala vihaa mua kans!)- ärsyttävä Neropatti
Sanniih! Olet viisas
Halauksia ystävällesi
Kiva kun joku vielä jaksaa välittää niistäkin ihmisistä jotka ovat jo tässä sodassa unohtuneet.
Hassuinta tuossa maapläntti jupakassa on se että missään ei lue että joku muukalainen ei saisi siellä olla. mitenkä kävi ystävällesi.Tosin näin ei olisi käynyt jollei olisi hizbollahia.
Ei Jumala sinua vihaa.Jumala haluaisi sinut kanssaan samalla puolelle.Haluaisi siunata sinua mutta sinun täytyisi antaa elämäsi Hänelle jotta se onnistuisi.- bbbwww
L.J.H kirjoitti:
mitenkä kävi ystävällesi.Tosin näin ei olisi käynyt jollei olisi hizbollahia.
Ei Jumala sinua vihaa.Jumala haluaisi sinut kanssaan samalla puolelle.Haluaisi siunata sinua mutta sinun täytyisi antaa elämäsi Hänelle jotta se onnistuisi.Näin ei olisi käynyt jos?
Taas se iankaikkinen syy leikki. Kaikki on jonkun muun kuin pommittajan syytä.
"Tosin näin ei olisi käynyt jollei olisi hizbollahia"
- Yhdysvaltoihin
Ei heitä tarvita täällä sotia aloittamassa.
- sonja o.
Totta.. Jekithän haluavat suojella juutalaisia.. eikö se olisi helpompi tehdä omalla maallaan??
Libanonissa Israel ja Yhdysvaltain-mieliset järjestöt halusivat ajaa Syyrian joukot pois Libanonista.. Syyn tähän näette tänään.
Bushin tarkoituksena oli hyökätä Libanoniin, mutta koska hän on jo kurkkuaan myöten paskassa irakin sodan suhteen, hänelle on käy yhtä hyvin, että Israel hoitaa asian. Isku oli kuitenkin kaavailtu toteutettavaksi myöhemmin syksymmällä! Israel ei olisi voinut jatkaa hyökkäyksiään siviilijä kohtaan ellei Bush olisi tälläviikolla toimittanut Israelille lisää aseita!
Juutalaiset ovat aiheuttaneet myös kaikkien aikojen öljytuhoja Libanonin rannikolla pommittaessaan tarkoituksenmukaisesti Libanonin aluevesillä öljynjalostamoja ja öljytankkereita!!
Niinkuin tuomioja sanoi: Israelin täsmäohjukset on suunnattu kaikkeen muuhun kuin hisbollahin tukikohtiin. Niillä on tarkoituksena saada mahdollisimman paljon tuhoa aikaiseksi ja tappaa mahdollisimman paljon ihmisiä, tavallisia siviilijä, lapsia, naisia ja vanhuksia.
Luuliko joku tosiaankin joku, että Yk tukikohtaan isku olisi ollut vahinko? Israel pommitti aluetta 21 pommin voimin? 12 niistä osui vain muutamien satojen metrien päähän?
Juutalaiset haluavat vain uutta Yk verta alueelle.. pääsevät sitten tappamaan täsmäohjuksillaan lisää Yk joukkoja!
kahden sotilaan vapauttamiseen ei riitä tekosyyksi 600 siviilin tappaminen! vai riittääkö?
- Jutsku
Minkäänlaisen "jumalan" olemassaolosta ei ole mitään todisteita. Näin ollen argumentillasi ei ole premissejä.
- sonja o.
Lukisit Koraania.. tietosi ovat jo vanhentuneet! Juutalaisten on jo aika pakata laukkunsa lähi-idästä!
Totuus Juutalaisista on, että jos muslimeita ei olisi juutalaistet tappaisivat kristittyjä!Jumalan sana on Raamatussa ei koraanissa.
Jos puhutaan verenhimoisuudesta niin tuskinpa juutalaiset siinä arabeille pärjäävät.
Esim.kivittäminen Saudi-Arabiassa on lähes kansanhuvia kivittää "aviorikokseen" syyllistynyt nainen hengiltä.
Puhumattakaan kunniamurhista.L.J.H kirjoitti:
Jumalan sana on Raamatussa ei koraanissa.
Jos puhutaan verenhimoisuudesta niin tuskinpa juutalaiset siinä arabeille pärjäävät.
Esim.kivittäminen Saudi-Arabiassa on lähes kansanhuvia kivittää "aviorikokseen" syyllistynyt nainen hengiltä.
Puhumattakaan kunniamurhista.Kunniamurha on vanhatestamentillinen käsite. Sitä ei ole Koraanissa.
Sen sijaan VT käskee tappaa vanhempiaan kiroava lapsi tai isänsä häpäissyt huikentelevainen tytär.- rasismia vastaan
KTS kirjoitti:
Kunniamurha on vanhatestamentillinen käsite. Sitä ei ole Koraanissa.
Sen sijaan VT käskee tappaa vanhempiaan kiroava lapsi tai isänsä häpäissyt huikentelevainen tytär.kunniamurha on, sen sijaan juutalainen suullinen oppi on alusta asti tulkinnut nuo VT:n kohdat niin ettei ketään tapeta. Tämähän on kaiken kaikkiaan ikivanhaa lähi-idän käytäntöä josta juutalaisuus onnistui pääsemään eroon mutta islam ei. Sen parissahan kunniamurhia tapahtuu todella paljon, juutalaisuudessa ei tiedetä koskaan tosiasiallisesti toimitun näin.
rasismia vastaan kirjoitti:
kunniamurha on, sen sijaan juutalainen suullinen oppi on alusta asti tulkinnut nuo VT:n kohdat niin ettei ketään tapeta. Tämähän on kaiken kaikkiaan ikivanhaa lähi-idän käytäntöä josta juutalaisuus onnistui pääsemään eroon mutta islam ei. Sen parissahan kunniamurhia tapahtuu todella paljon, juutalaisuudessa ei tiedetä koskaan tosiasiallisesti toimitun näin.
Monet muslimit hylkäävät sunnat ja hadithit kuten on monia juutalaisiakin, jotka eivät välitä Talmudista ja muista perinnäissäännöistä, vaan pyrkivät pitäytymään Tooraan.
- rasismia vastaan
KTS kirjoitti:
Monet muslimit hylkäävät sunnat ja hadithit kuten on monia juutalaisiakin, jotka eivät välitä Talmudista ja muista perinnäissäännöistä, vaan pyrkivät pitäytymään Tooraan.
pitääkin ruveta tekemään kunniamurhia? Suullinen lakihan niistä päästi eroon.
Muslimit eivät voi hylätä tulkintojaan koska myös Koraani on monessa asiassa epäselvä tai ristiriitainen tai ei anna vastauksia tämän ajan uusiin ongelmiin. Tämä perinnehän alkoi Muhammedilta itseltään ja on siis esikuvaa jota oikean muslimin pitää noudattaa. Ei ole islamia ilman hädithejä ja sunnaa, ei ole koskaan ollut. rasismia vastaan kirjoitti:
pitääkin ruveta tekemään kunniamurhia? Suullinen lakihan niistä päästi eroon.
Muslimit eivät voi hylätä tulkintojaan koska myös Koraani on monessa asiassa epäselvä tai ristiriitainen tai ei anna vastauksia tämän ajan uusiin ongelmiin. Tämä perinnehän alkoi Muhammedilta itseltään ja on siis esikuvaa jota oikean muslimin pitää noudattaa. Ei ole islamia ilman hädithejä ja sunnaa, ei ole koskaan ollut.Sama koskee Tooraakin. Monet sen kohdat eivät sellaisenaan tietenkään sovellu nykyaikaan ja siksi on noita selityksiä. Ongelma muodostuu silloin, kun selityksetkin vanhenevat kuten varmasti on asian laita sekä muslimien että juutalaisten perinnäissäännöksissä ja tulkinnoissa.
Miten muuten eroaa kunniamurhasta se, että perussuomalainen mies iskee humaapäissään puukolla uskottomaksi epäilemäänsä vaimoa.
Ja näitä "kunniamurhia" tapahtuu tuon tuostakin.
En kannata kunniamurhia mutta voidaan myös kysyä, kumpi on parempi, että kunniamurhia säännellään yhteisön taholta perinnäissäännöksillä, vai annetaan ihmisten tehdä vapaasti omia pieniä "kunniamurhiaan".
Näin siis Suomessa.- rasismia vastaan
KTS kirjoitti:
Sama koskee Tooraakin. Monet sen kohdat eivät sellaisenaan tietenkään sovellu nykyaikaan ja siksi on noita selityksiä. Ongelma muodostuu silloin, kun selityksetkin vanhenevat kuten varmasti on asian laita sekä muslimien että juutalaisten perinnäissäännöksissä ja tulkinnoissa.
Miten muuten eroaa kunniamurhasta se, että perussuomalainen mies iskee humaapäissään puukolla uskottomaksi epäilemäänsä vaimoa.
Ja näitä "kunniamurhia" tapahtuu tuon tuostakin.
En kannata kunniamurhia mutta voidaan myös kysyä, kumpi on parempi, että kunniamurhia säännellään yhteisön taholta perinnäissäännöksillä, vai annetaan ihmisten tehdä vapaasti omia pieniä "kunniamurhiaan".
Näin siis Suomessa.tuomitaan kaikki murhat ja tapot, niinhän meillä juuri tehdään. Monissa islamilaisissa maissa jos isä/veli tappaa perheelle "häpeää" tuottaneen tyttären /sisaren sitä pidetään hyväksyttävänä jopa oikeana käyttäytymisenä eikä rangaistusseuraamuskaan ole kovin kummoinen.
Totta kai tulkinta muuttuu aikojen ja olosuhteiden mukaan kuten kaikessa lainsäädännössä. Näinhän asia on juutalaisuudessa ja islamissa.
Heikoksi ovat käyneet sekundasiionilaisten puolustuspuheet, kun ei enää voi vedota Israelin puhtoisuuteen, kun sitä ei kertakaikkiaan ole olemassa. Niinpä väännetään Raamatusta esille yksittäisiä kohtia, joilla saadaan aikaan keppihevonen tappamisen puolustukseksi.
- KASAAREJA
eikä suurin osa ole alkuperäisin israilista. siis olivat hyväksyneet juutalaisuuden "talmadulaisuuden"
niin kuin suomalaiset ovat hyväksyneet aikanaan kristinuskon. eikä meillä suomalaisilla ole mitään intressejä omistaa jerusalemia tai vatikaania. - 2 terroristia: USA & is...
Israel vois hankkia oman valtion. USA voisi luovuttaa niille maatilkun, niin niitten ei tartteisi miehittää Palestiinaa. Eikä ne joutuis enää tekee niitä terroritekoja. Se olis hyvä kaikille. Sit olis 2 tyhmää kansaa samassa maassa.
THE END - Adolf Ariel
'Toissijainen asia on se mitä Israel on tehnyt/tekemättä jättänyt'
Hitlerkin puhui tohon tyyliin :)
Mitä natsit enne -sitä juutaliset tänään.
Niin se vaan maailma muuttuu. KUUNTELE:
YK:n päätöslauselma, Artikla 242: ISRAEL ON PALESTIINAN MIEHITTÄJÄ, vuodelta 1967.
Uskottele vaan joulupukkitarinoitasi. totuus on toinen.
"Herrakansasta" -> "valittuun kansaan"
Ja näkymättömätön mies sanoi niin...
Sitten vielä tällaiset ihmiset joilla ei ole mitään realiteetteja ja uskovat näkymättömään mieheen,, tulevat sanomaan meille muille että me olemme epäuskotavia...
:D
Aamen...
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022122Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121949Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821049Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39818- 56789
- 75760
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734