onkohan myöhäistä aloittaa kuntosalilla "rehkiminen".En ole siellä aiemmin käynyt,nyt päätin aliottaa, paikat tuli vähän kipeeksi,vaikka venyttelin lopuksi...Mitäs tuumitte?
kuntosali
15
769
Vastaukset
- Puuha Pipa
myöhäistä aloittaa, kiva kun sait aloitettua!Kannattaa ottaa aluksi varovaisesti, ja kysyä ohjaajalta vinkkejä.Erittäin tärkeää tuo liikkuminen ja kuntoilu meidän iässämme,ja tietty myös kaikenikäisille.
Koskaan ei ole liian myöhäistä (kyllä on kulunut sanonta).
Asiantunteva alkuopastus ja jonkin verran seurantaa on tarpeen.
Harjoitteiden rakenne, suoritustapa ja puhtaus sekä sopiva intensiteetti. Asiantuntijan laadittava!
Saman tason porukka olisi hyväksi.
Säännöllisyys on oleellinen osa sisältöä.
Oikein suunniteltuna ja toteutettuna pitäisi tulosten ruveta tuntumaan 1 - 2 kuukauden jälkeen.
Älä odota ihmeitä.
Lihasten kipeytyminen on merkki harjoitteiden vaikutuksesta.
Omalla salillani olen sivusta havainnut mammaklubin viihtyvän keskenään treeneissä.
Ikäiselläni ja minua vanhemmalla mammajoukolla on yllättävän hyvä aerobinen kunto ja lihaskunnoltaankin ihastusta herättävässä tasossa.- juntti
Nauroin työelämässä ollessani näille kuntosalijutuille. Harrastin hölkkää pääasiassa,
talvisin hiihtelin. Eläkkeelle jäätyäni harrasteryhää etsiessäni satuin porukkaan ,jossa
kuntosalivuoro oli kerran viikossa. Lähdin tutustumaan lajiin ,ja nyt olen kohta kymmenen
vuotta käynyt salilla ja vedän ryhmää vuoroviikoin
toisten ohjaajien kanssa. Olen aivan eri mies
kunnoltani,varsinkin jalkojen kunto on noussut
moninkertaiseksi.Suosittelen kuntosaliharjoittelua
kaikille,vaikka se ei ole ihan laiskimman laji. - MUMMELI1
juntti kirjoitti:
Nauroin työelämässä ollessani näille kuntosalijutuille. Harrastin hölkkää pääasiassa,
talvisin hiihtelin. Eläkkeelle jäätyäni harrasteryhää etsiessäni satuin porukkaan ,jossa
kuntosalivuoro oli kerran viikossa. Lähdin tutustumaan lajiin ,ja nyt olen kohta kymmenen
kaikille,vaikka se ei ole ihan laiskimman laji.Parhaimmillaan kuntosalilla käynti ei ole rehkimistä ollenkaan . Aloita pienillä painoilla ja tee enemmän sarjoja. Vaihtele vuoroin jalka ja käsi laitteissa. Jos on opastusta ota vastaan .Tee treenit oikein....älä "humputa" ,vaan tee rauhassa. Pieni kipeytyminen ei haittaa. Muista aina alku lämmittely ja loppu venyttely.
Kyllä se siitä iloksi muuttuu. Liian myöhäistä ei ole milloinkaan - paineet
juntti kirjoitti:
kaikille,vaikka se ei ole ihan laiskimman laji.Menin salille kaksi vuotta sitten, 60:nä, hieman epäluuloisena.
Minulla oli verenpainelääkitys menossa ja epäilin moisen äheltämisen olevan haitaksi.
Päin vastoin.
4:ssä kuukaudessa sain pudottaa lääkityksen 1/4-osaan aiemmasta ja paineet vielä kaiken lisäksi pysyivät alempana.
Nyt, kaksi vuotta myöhemmin on makuasia murentelenko niitä tabuja 1/8-osaan vai en.
Paineet ka. 115/71. Ajoittainen juopottelu nostaa välillä. Niitä lukemia en kirjaa.
Painoni on pudonnut ainoastaan muutaman kilon, 93 > 88kg:loon.
Ruokailutottumukseni ovat ennallaan.
Tarpeetonta sanoakkaan että paremmasta lihaskunnosta johtuen olo on aivan toisenlainen aiempaan nähden!
Periaatteeni on käydä useammin (kotona ollessa 5krt/vko) ja ottaa kevyemmät treenit. - ii-li
paineet kirjoitti:
Menin salille kaksi vuotta sitten, 60:nä, hieman epäluuloisena.
Minulla oli verenpainelääkitys menossa ja epäilin moisen äheltämisen olevan haitaksi.
Päin vastoin.
4:ssä kuukaudessa sain pudottaa lääkityksen 1/4-osaan aiemmasta ja paineet vielä kaiken lisäksi pysyivät alempana.
Nyt, kaksi vuotta myöhemmin on makuasia murentelenko niitä tabuja 1/8-osaan vai en.
Paineet ka. 115/71. Ajoittainen juopottelu nostaa välillä. Niitä lukemia en kirjaa.
Painoni on pudonnut ainoastaan muutaman kilon, 93 > 88kg:loon.
Ruokailutottumukseni ovat ennallaan.
Tarpeetonta sanoakkaan että paremmasta lihaskunnosta johtuen olo on aivan toisenlainen aiempaan nähden!
Periaatteeni on käydä useammin (kotona ollessa 5krt/vko) ja ottaa kevyemmät treenit.Kuntosali ei pudota painoa, mutta kaventaa vyötäröä. Siitä on jo aikaa, kun kävin kuntosalilla. Muistan vain sen, että muutaman viikon kuluttua mahani oli pienetynyt kaksi vyönreikää, eli monta senttiä. - Itse asiassa pitäisi taas aloittaa. Se on terveellisempää laihduttamista kuin pelkkä painonpudotus. Ne voi toki yhdistää, mutta silloin vaaka ei ole luotettavin mittari. Parempi on mittanauha ja verenpainemittari.
Kaupungissa asuessani kävin 3 kertaa viikossa salilla säännöllisesti 8-9 vuoden ajan, sitten vielä uimahallilla kerran viikossa ja päivittäiset kävelylenkit päälle.
Nyt kun olen muuttanut maalle niin täällä ei ole kuntosalia. Järvi on vieressä ja hyvät kävelymaastot. Pari kuukautta sitten ostin oman kuntokeskuksen ja jo nyt huomaa tulokset.
Kannattaa ottaa vastaan asiantuntija-apua salilla ja tehdä sellainen ohjelma joka itselle sopii.
Aloitetaan pienillä painoilla, joka kolmas viikko lisätään joko sarjojen määrää tai painoja.
Tietenkin on aloitettava lämmittämällä lihakset kuntopyörän päällä tai lenkillä ja treenin jälkeen lihasten venytys, niin eivät kipeydy.
Tällaista kuntoa, mikä minulla on nyt 66-vuotiaana, ei ollut 30-vuotiaana!maailman hautuumaat ovat täynnä korvaamattomia ja hyväkuntoisia miehiä ja naisia.
Spedekin oli hyväkuntoinen, vaan miten kävi? Kaatui kerrasta.
Isäni oli niin huonokuntoinen, ettei edes sotaan kelvannut. Kuoli muutama vuosi sitten 98 -vuotiaana. Miten kauan olisi elänyt, jos olisi kuntoillut? Raskasta työtä vain teki.sitroen kirjoitti:
maailman hautuumaat ovat täynnä korvaamattomia ja hyväkuntoisia miehiä ja naisia.
Spedekin oli hyväkuntoinen, vaan miten kävi? Kaatui kerrasta.
Isäni oli niin huonokuntoinen, ettei edes sotaan kelvannut. Kuoli muutama vuosi sitten 98 -vuotiaana. Miten kauan olisi elänyt, jos olisi kuntoillut? Raskasta työtä vain teki.Luultavasti kuntoilua on ruvettu harrastamaan juuri sen takia että monet ovat päässeet raskaista töistä eroon. Tai jos on raskas työ, niin voi ehkäistä ennalta esim. selkä- ja lihasvaivoja oikean tyyppisellä kuntoilulla.
Ihmisen keho on tehty työn tekoon, eikä sohvaperunana olemiseen.
Isäsi raskas työ oli taatusti kuntoilua ja antoi hänelle pitkän elämän.
Kuntoilu ei kuitenkaan ole pitkän elämän tae, mutta onhan se mukavampi elää hyväkuntoisena se vähä minkä saa elää, eikö vain?
Kerrasta minäkin haluaisin kaatua sitten kun se aika tulee, mutta kuolintapaansa ei voi edeltäkäsin tilata.- katriina64
MdK-MdK kirjoitti:
Luultavasti kuntoilua on ruvettu harrastamaan juuri sen takia että monet ovat päässeet raskaista töistä eroon. Tai jos on raskas työ, niin voi ehkäistä ennalta esim. selkä- ja lihasvaivoja oikean tyyppisellä kuntoilulla.
Ihmisen keho on tehty työn tekoon, eikä sohvaperunana olemiseen.
Isäsi raskas työ oli taatusti kuntoilua ja antoi hänelle pitkän elämän.
Kuntoilu ei kuitenkaan ole pitkän elämän tae, mutta onhan se mukavampi elää hyväkuntoisena se vähä minkä saa elää, eikö vain?
Kerrasta minäkin haluaisin kaatua sitten kun se aika tulee, mutta kuolintapaansa ei voi edeltäkäsin tilata.ja kuntoilen aika maltillisesti.
Salilla käytän pieniä painoja.
Pidän eniten laitteista missä voi kiinteyttää vatsa, reisi ja käsivarsilihaksia.
Olen aika huono menemään lenkille, sillä kävellessäni tahtoisin olla menossa jonnekin, enkä osaa kävellä pelkän kävelemisen takia, paitsi koiran kanssa, mutta se taas ei kuntoa taida kohottaa, koska vähintään joka kymmenen metrin päästä pysähdytään nuuskimaan ja jättämään "käyntikortti."
Kuntosalilla on tullut uusia tuttuja niiltä ajoilta kun täällä oli naisten kuntokeskus, eli sali oli vain naisille, eikä siellä rauta kamalan paljon noussut, mutta kiinteydyttiin ja juteltiin samalla. Nyt käyn "sekasalilla" ja miehille bodaaminen tuntuu olevan totista työtä. He näyttävät ottavan homman vakavasti.
Sanomme muiden saliasiakkaiden kanssa toisiamme kunnon kavereiksi tavatessamme muuallakin kuin salilla.
- outo lintu
Harrastan vain mieluisia liikuntalajeja, jonnekin kellariloukkoon hienhajuun en halua mennä kuuntelemaan raudan kolinaa. Kerrostalon rappuset on ikioma kuntosalini ja kaikkea mikä tuntuu hauskalta.
eivät ole pimeitä kellariloukkuja :) vaan tilavia, valoisia halleja. Taustalla musiikkia.
Treenin jälkeen saunaan ja suihkuun.
Menisit vaikka kerran katsomaan, miltä tuollainen kuntosali näyttää ;) ja siellä ei muuten ainoastaan rauta kolise, siellä on monenlaisia laitteita, joilla voi kuntoansa kohottaa.- Puuha Pipa
sellaista liikuntaa tietty kannattaa harrastaa,portaiden kiipeäminen on tosi hyvää hyötyliikuntaa.Minäkään en koskaan käytä hissiä juuri sen vuoksi.
Ei ne kuntosalit kaikki mitään hikisiä kellareita ole,niitä on nykyisin tosi hienoja ja kalliita.Jos ei tykkää salilla rehkimisestä,mitä siellä itseään rääkkäämään.
- käyn minäkin
Kuntosalilla käynti on tosi hyvä asia kaikille meille vanhemmille ihmisille !Lihakset kun trvitsevat liikuntaa ja kaikenlaista venytystä,rasitusta ,tutkimus kertoo,että kuntosali on erittäin hyväksi meille ;seniorelle!Olen itse käynyt jo yli kolme vuotta.Tasapaino parempi,ryhti parempi, vartalo ei taida roikkua......Periaatteena kuitenkin minulla , haluan säilyttää lihakset ja liikuntakyvyn.
- Puuha Pipa
kaikenlaisella liikunnalla on meille erittäin tärkeää!Liikunta on parempi lääke kuin pillerit.
Nythän vaikuttaa silta, että kun olemme parinkymmenen vuoden kuluttua siinä kahdeksissakymmenissä,että jos hoitoa ja apua tuolloin tarvitsemme,hoitajia ei ole ja ainakin kunnallinen hoito on karsittu ja kilpailutettu.
Eilen illalla tuli juuri telkkarista ohjelma nykyisestä vanhusten hoidosta,ja vielä huonompaan suuntaan ollaan menossa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6352798Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H252237Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4302179- 892006
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran201819Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe671590- 1281372
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231300Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau271231- 661164