KUTSU YHTEISEEN RUKOUKSEEN
(Parempi myöhään kuin ei milloinkaan!)
Israelin päärabbinaatti kutsuu maailmanlaajuiseen rukoukseen (tiistaina 25. heinäkuuta), joka on Av-kuukauden alkamispäivän aatto ja yhdeksän päivää ennen yhdeksäs Av-kuuta, jolloin juutalaisia ja Israelia
ovat kohdanneet lukuisat onnettomuudet historiansa aikana, molempien Temppelien hävityksestä alkaen.
Rabbinaatti suosittele luettaviksi tänään kello kuusi illalla Israelin
aikaa ja joka päivä kolme jaetta Psalmeista- 83, 130 ja 142 - samanaikaisesti kaikkialla maailmassa.
Päärabbinaatin 12-jäseninen hallitus kokoontui Haifassa osoittaakseen tukeaan raketti-iskujen runtelemalle kaupungille. He pitävät psykologista tukea eräänlaisena aseena. Heidän mielestään poliisin ja Zakan (järjestö
joka avustaa haavoittuneitten ja kuolleitten kokoamisessa) tulee pysyä haavoittuneitten luona koko evakuoinnin ajan, myös silloin, kun sireenit hälyttävät lähestyvästä raketti-iskusta. Ruumiitten kokoaminen on tehtävä myös sapatin aikana.
83:1 Laulu, Aasafin virsi.
83:2 Jumala, älä ole niin ääneti, älä ole vaiti, älä ole, Jumala, niin hiljaa.
83:3 Sillä, katso, sinun vihollisesi pauhaavat, ja sinun vihaajasi nostavat
päätänsä.
83:4 Heillä on kavalat hankkeet sinun kansaasi vastaan, ja he pitävät neuvoa
sinun suojattejasi vastaan.
83:5 He sanovat: "Tulkaa, hävittäkäämme heidät olemasta kansa, niin ettei Israelin nimeä enää muisteta."
83:6 Sillä he neuvottelevat keskenään yksimielisesti, he tekevät liiton
sinua vastaan:
83:7 Edomin teltat ja ismaelilaiset, Mooab ja hagrilaiset,
83:8 Gebal, Ammon ja Amalek, Filistea ynnä Tyyron asukkaat.
83:9 Myös Assur on liittynyt heihin, nämä ovat käsivartena Lootin
lapsilla. Sela.
83:10 Tee heille, niinkuin teit Midianille, niinkuin Siiseralle, niinkuin Jaabinille Kiison-joen rannalla.
83:11 Heidät tuhottiin Eendorissa, he joutuivat lannaksi maahan.
83:12 Anna heidän ylhäisillensä käydä, niinkuin kävi Oorebille ja Seebille, ja kaikille heidän ruhtinaillensa niinkuin Seballe ja Salmunnalle,
83:13 koska he sanovat: "Anastakaamme itsellemme Jumalan asunnot."
83:14 Jumalani, tee heidät lentäviksi lehdiksi, kuiviksi korsiksi tuulen viedä.
83:15 Niinkuin kulovalkea metsää polttaa, niinkuin liekit kärventävät
vuoria,
83:16 niin aja sinä heitä rajuilmallasi ja kauhistuta heitä
tuulispäälläsi.
83:17 Täytä heidän kasvonsa häpeällä, että he etsisivät sinun nimeäsi, Herra.
83:18 Joutukoot häpeään ja kauhistukoot ikuisesti, tulkoot häpeään ja hukkukoot.
83:19 Ja tulkoot tuntemaan, että sinun ainoan nimi on Herra, että sinä olet
Korkein kaikessa maassa.
130:1 Matkalaulu. Syvyydestä minä huudan sinua, Herra.
130:2 Herra, kuule minun ääneni. Tarkatkoot sinun korvasi minun rukousteni ääntä.
130:3 Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin
kestää?
130:4 Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin.
130:5 Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa.
130:6 Minun sieluni odottaa Herraa hartaammin kuin vartijat aamua, kuin vartijat aamua.
130:7 Pane toivosi Herraan, Israel. Sillä Herran tykönä on armo, runsas lunastus hänen tykönänsä.
130:8 Ja hän lunastaa Israelin kaikista sen synneistä.
142:1 Daavidin mietevirsi, hänen ollessaan luolassa; rukous.
142:2 Minä korotan ääneni ja huudan Herraa, minä korotan ääneni ja rukoilen Herralta armoa.
142:3 Minä vuodatan hänen eteensä valitukseni, kerron hänelle ahdistukseni.
142:4 Kun minun henkeni minussa nääntyy, niin sinä tunnet minun tieni.
Polulle, jota minä käyn, he ovat virittäneet paulan minun eteeni.
142:5 Katso minun oikealle puolelleni ja näe: ei kukaan minua tunne. Ei ole
minulla pakopaikkaa, ei kukaan minun sielustani välitä.
142:6 Minä huudan sinun puoleesi, Herra; minä sanon: Sinä olet minun turvani, minun osani elävien maassa.
142:7 Tarkkaa minun huutoani, sillä minä olen sangen viheliäinen, pelasta minut vainoojistani, sillä he ovat minua väkevämmät.
142:8 Vie minun sieluni ulos vankeudesta kiittämään sinun nimeäsi.
Vanhurskaat kokoontuvat minun ympärilleni, kun sinä minulle hyvin teet.
Kutsu rukoukseen!
8
360
Vastaukset
- Viaton
Israel.
Imaamit kutsuvat veriseen pyhään sotaan Israelia ja juutalaisia vastaan, mutta rabbit kutsuvat rukoilemaan elämän puolesta.
Shema Israel- luft
rabbien rukoukset auttaa. Jos nyt unohdetaan uskonnollinen retoriikka hetkeksi ja katsotaan faktoja niin tämän Israel-Libanon konfliktin suurin siiviuhrien tuottaja on IDF. Pelkkää sanahelinää kummaltakin puolelta.
luft kirjoitti:
rabbien rukoukset auttaa. Jos nyt unohdetaan uskonnollinen retoriikka hetkeksi ja katsotaan faktoja niin tämän Israel-Libanon konfliktin suurin siiviuhrien tuottaja on IDF. Pelkkää sanahelinää kummaltakin puolelta.
Mutta kun näiden "viallisten" ja muiden "vaivaisten" mielestä arabien henki ei ole minkään arvoinen.
- Viaton
KTS kirjoitti:
Mutta kun näiden "viallisten" ja muiden "vaivaisten" mielestä arabien henki ei ole minkään arvoinen.
Lähi-idän kofliktien ainut ja suurin syy on ääri-islamilainen uskontoterrorismi, kurkunleikkaajien uskonto. Samoja piirteitä natsismin kanssa, juutalaisviha.
- uskonnoista
luettuani tämän viestin voi vain todeta, että juutalaisuus taitaa olla vielä paljon pahempaa kuin saatananpalvonta.
- oikein oksettaa
ei se ole ainakaan täysjärkisten puuhia.
- Minni-Matleena
ottaa tulta juuri nyt kovin laajasti ainakaan Suomessa.
- OLEKAAN
Eihän suomessa oikeasti olekaan juutalaisia , he
ovat sulautuneet kristilliseen yhteiskuntaan .
täällä ei edes rabilla ole partaa !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs531615- 1741356
- 101315
- 761274
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli2841202- 171150
Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä61928Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti96928Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää33913- 347815