Mistä johtuu, että Mersun

väliraha uuteen

Minulla om ensimmäinen taksimersu. Taksiautoja on kulunut taksissani jo toista kymmentä. No, aattelin että ostanpa Mersun, kun sitä niin paljon ylistetään. Kolme vuotta on ko. auto taksissani ollut ja oli aika vaihtaa se. No, vaikka vikoja siinä on ollutkin ihan turhan paljon hintaisekseen, ajattelinpa nyt kuitenkin tarjota sitä vaihdossa uuteen. Siis E-malli samanlaiseen uuteen E-malliin.
Vehoon siis. Ajoivat ja kääntelivät ja vääntelivät ja löivät lopulta paperin eteeni:

32.300 Euroa välirahaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meinasin pyörtyä!!! Autollani on ajettu n. 300.000 km, on siistikuntoinen, kolaroimaton ja ajattelin välirahan olevan korkeintaan 15.000 euroa.

Selittelin heille ihmetystäni. Vastaus oli: Tuommoisella välirahalla me teemme taksikauppaa.

Ovatko kaikki Mersukuskit noin saatanan kusipäisiä, että moisia välirahoja suostuvat maksamaan???? Tuolla välirahallahan saa jo uuden täysin toimivan ja luotettavan pirssin alleen, eikä tarvitse vaihdokkia antaa pois!!!!!

Huom! Tämä on totista totta eikä ole provo!

P.S. On taatusti myös viimeinen mersuni!!

22

2551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksin ajetaan

Eikä oo varaa Mersuunkaan.

• Gaaheeta

Kalllis DNA halpa hommaa kapula.

• Iso päällikkö

Köyhiä (pirssimiehiä) varten ovat kaupat pullollaan tojotoita, volkkareita ja kaiken maailman citikoita...
      Valitse niistä ja ole hiljaa.

• vaihdossa uuteen

Niin. Köyhdyn rajusti jos vielä otan mersun. En aio köyhtyä.
        Vaihdan merkkiä. Takuulla!

• etteivät muut

Saisi tietää, että mesemanit on kusipäitä? Täällähän mesemanit kertovat vain menestystarinoita, maksamalla perkeleesti autokuluja, se se on kaikkein taloudellisinta. Saat "loisto"?auton ja kulusi pysyy kurissa. Aloittaja taisi sohaista mesemanin arkaan paikkaan, nyt mesemanitkin on hiljaa. Miksiköhän?

• paviaaneille
        etteivät muut kirjoitti:

Saisi tietää, että mesemanit on kusipäitä? Täällähän mesemanit kertovat vain menestystarinoita, maksamalla perkeleesti autokuluja, se se on kaikkein taloudellisinta. Saat "loisto"?auton ja kulusi pysyy kurissa. Aloittaja taisi sohaista mesemanin arkaan paikkaan, nyt mesemanitkin on hiljaa. Miksiköhän?

mersu ei ole joka "pojan" auto vaan hyvästä pitää maksaa.
        Vastasuudessakin tyytykää te 2tähden hotelliin niin minä poika menen 4 tähden.

• jälkeen
        paviaaneille kirjoitti:

mersu ei ole joka "pojan" auto vaan hyvästä pitää maksaa.
        Vastasuudessakin tyytykää te 2tähden hotelliin niin minä poika menen 4 tähden.

Rahasi riittävät tuskin matkustajakotiin! Voipi olla että joudut telttamajoitukseen.
        Onko mersu mielestäsi muka hyvä? Puolella mersun hinnasta saat mersun veroisen auton, vain tähtäin puuttuu!

• että on jutut...
        jälkeen kirjoitti:

Rahasi riittävät tuskin matkustajakotiin! Voipi olla että joudut telttamajoitukseen.
        Onko mersu mielestäsi muka hyvä? Puolella mersun hinnasta saat mersun veroisen auton, vain tähtäin puuttuu!

munkkiniemessä asuvat näkevät nälkää kun ostavat niin kalliin asunnon. katon saa päälleen paljon halvemmalla ku asuu jakomäessä.... eli jokainen ostaa itselleen sen minkä haluu ja mihin rahat riittää.
        ei kallista haluava välttämättä nälkää näe kuten halpis autoilla ajelevat tai jakomäessä asuvat tuntuvat luulevan..

• kun muutamat
        jälkeen kirjoitti:

toyota miehet jotka vielä ajavat yksin, vaahtoavat kuinka pirusti joudun mersuni eteen raatamaan ja kuinka rahat menee auton maksamiseen.
        ajan n.15 vuoroa kuukaudessa, kuskit loput, ja viimeisen valmistuneen verotuksen mukaan tienaan n.10% enemmän kuin nämä "talousnerot" jotka joutuvat ajamaan yli 20 vuoroa kuukaudessa... ihan sama, minä ainakin oon tyytyväinen eikä minun tarvitse murehtia mitä muut tienaa, ajakoon ihan millä tahansa, niin minäkin teen.

• on kyllä
        jälkeen kirjoitti:

mulla muuten sama tilanne mut väliraha 22500€. oletko vihoissa myyjäsi kanssa??

• meni väärään paikkaan
        on kyllä kirjoitti:

sorry

• halpis autoilija
        kun muutamat kirjoitti:

toyota miehet jotka vielä ajavat yksin, vaahtoavat kuinka pirusti joudun mersuni eteen raatamaan ja kuinka rahat menee auton maksamiseen.
        ajan n.15 vuoroa kuukaudessa, kuskit loput, ja viimeisen valmistuneen verotuksen mukaan tienaan n.10% enemmän kuin nämä "talousnerot" jotka joutuvat ajamaan yli 20 vuoroa kuukaudessa... ihan sama, minä ainakin oon tyytyväinen eikä minun tarvitse murehtia mitä muut tienaa, ajakoon ihan millä tahansa, niin minäkin teen.

Todella huvittavaa. Oletpa tosi rikas. Itse tienasin 53.000 ekua verollista, ihan ite ajaen

• mutta....
        halpis autoilija kirjoitti:

Todella huvittavaa. Oletpa tosi rikas. Itse tienasin 53.000 ekua verollista, ihan ite ajaen

montako vuoroa ajoit /kk? itse ajoin 10-15 /kk ja tienasin 46 500 verotettavaa. laske huvikses paljonko siitä 6500 eurosta mitä enemmän tienasit, jää käteen. (toiminimi yritysmuotona niin reilu 3000€ eli alle 300/kk)
        suhteutettuna työmäärään olen tyytyväinen mersulla ajava autoilija. en nyt ainakaan joudu raatamaan mersuni eteen.
        jos ajasin yhtä monta vuoroa kuin sinä ja kuskit loput, pääsisi yli 50:n helposti.

• halpis autoilijoiden
        kun muutamat kirjoitti:

parhaimpia vetoja on vertailla välirahoja 150 000 km ajetun toyotan ja 350 000km ajettun mersun välillä. kyllä ne välirahat täytyy suhteuttaa kilometreihin. olen kaupat tehny korkeintaan 0,07€/km hinnalla. eikä paljoa eroa km-hinta halvemmissakaan.

• vuoroa
        mutta.... kirjoitti:

montako vuoroa ajoit /kk? itse ajoin 10-15 /kk ja tienasin 46 500 verotettavaa. laske huvikses paljonko siitä 6500 eurosta mitä enemmän tienasit, jää käteen. (toiminimi yritysmuotona niin reilu 3000€ eli alle 300/kk)
        suhteutettuna työmäärään olen tyytyväinen mersulla ajava autoilija. en nyt ainakaan joudu raatamaan mersuni eteen.
        jos ajasin yhtä monta vuoroa kuin sinä ja kuskit loput, pääsisi yli 50:n helposti.

n. 20 vuoroa kuukaudessa. Lisäksi pidän aina vähintään 1,5 kk vuodessa lomaa....
        Eikä tarvitse huolehtia renkien palkkauksesta, valvoa auton töissäoloa ja saan pitää puhelimeni vapaa-aikana kiinni.
        Kyllä minä olen tuonkin ihanuuden kokenut, siis 10-15 vuoroa AJANUT ja loput rengillä. Se rengin pito kun ei kuitenkaan ole ihan huoletonta...
        Onneksi on olemassa vapaus tehdä oman mielensä mukaan....sinullakin. Onnea vaan...

• sunnilleen
        vuoroa kirjoitti:

n. 20 vuoroa kuukaudessa. Lisäksi pidän aina vähintään 1,5 kk vuodessa lomaa....
        Eikä tarvitse huolehtia renkien palkkauksesta, valvoa auton töissäoloa ja saan pitää puhelimeni vapaa-aikana kiinni.
        Kyllä minä olen tuonkin ihanuuden kokenut, siis 10-15 vuoroa AJANUT ja loput rengillä. Se rengin pito kun ei kuitenkaan ole ihan huoletonta...
        Onneksi on olemassa vapaus tehdä oman mielensä mukaan....sinullakin. Onnea vaan...

40 vuoroa vuodessa enemmän kuin minä. ihan hyvä, saat niistä ylimääräisistä vuoroista n.160 e/vuoro verotettavaa eli n. 80 e /vuoro käteen.

kuljettajista on kyllä huolta mutta nyt saa ajamastani kassasta n. 90% tuloikseni, kuskit ajavat omat ja auton kulut lähes täysin.
        ikävää ettei hyviä kuskeja vaan ole tarjolla kaikille ja saan ollakin onnellinen että itsellä näin on, kunnes luvat niillekin napsahtaa...sitten ajan taas yksin..

olen myös ajanut itse ilman kuskeja sekä avensiksel että mersul, tulot vuodesta toiseen autosta riippumatta pysyy n.3000 e haarukassa.

• sinua

varmasti "varmana ostajana". eli ihmisenä joka ostaa mersun vaikka se maksais mitä. minä en koskaan ota tarjousta vastaan jos se tuntuu huonolta, ja myyjät tietää sen--->tarjous hyvä.

tarjous sulle oli n. 10 snt/km joka on tosi paska, oikea km-hinta on n. 7-9 snt/km eli välirahasi olisi pitäny olla21000-27000.

• valitsee asiakkaan

ehket ollut ansainnut mersua ja päältäpäin näkyi sitruunanaamasi ja laihian taustasi.
      Hyvästä pitää maksaa.
      Asunnon ostossakin hinnat ovat eri frääreissä ostatko kämpän jakomäestä vai aurinkolahdesta.

• on kyllä....

• aloittaja

Kas kun en ostanut enää toista mersua itselleni, vaan halvan eurooppalaisen. Siitä Vehon kauppias ei pitänyt. Mersun jätin kotiin privaattiautoksi. Sain muuten uuden auton halvemmalla kuin mersun väliraha olisi ollut.

• minäkin,,,
        aloittaja kirjoitti:

Kas kun en ostanut enää toista mersua itselleni, vaan halvan eurooppalaisen. Siitä Vehon kauppias ei pitänyt. Mersun jätin kotiin privaattiautoksi. Sain muuten uuden auton halvemmalla kuin mersun väliraha olisi ollut.

olisin tehny jos tarjous olisi ollu yhtä huono. uskomatonta miten ne tarjoukset heittelee...

• Anonyymi00022

Ei mersu kallis ole. Tuntuu vaan jos ei ole rahaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2459
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      72
      2291
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1304
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      112
      1122
    5. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      71
      1098
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      228
      962
    7. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      919
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      10
      837
    9. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      47
      789
    10. Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa

Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta
      Suhteen aloittaminen
      54
      786
    Aihe