Onko totta?
Kun ortodoksijuutalainen harrastaa seksiä, niin tällä pariskunnalla on lakana siinä välissä koko toimeenpiteen ajan.
Lakana ja seksi
8
1940
Vastaukset
- Heikki J. Patrikainen
Ei. Tämä myytti on käsittääkseni syntynyt siitä kun asiasta tietämättömät ei-juutalaiset ovat nähneet juutalaisten naapuriensa pyykkinarulla kuivumassa tallit kataneja ("pieniä rukousliinoja"), joita pidetään aina päällysvaatteiden alla ja joista näkyvät ulospäin lähinnä vain tzitzit ("rukoustupsut"), ja joissa on keskellä päänaukko, josta siis PÄÄ pistetään läpi kun se puetaan päälle. Nykyään näitä pitävät vain kaikkein uskonnollisimmat juutalaiset. Mainitsemasi tapa, tai jotain vastaavaa, oli kylläkin käsittääkseni katolisen kirkon toivoma käytäntö keskiajalla(?).
Juutalaisuus toki rajoittaa seksuaalista ilmaisua monin tavoin, mutta seksiä pidetään toisaalta myös hyvänä ja tärkeänä osana elämää, Jumalan lahjana josta tulee nauttia, silloin kun se vain on "kosher", eli ei riko mitään uskonnollisia määräyksiä. Esim. aviopuolisoille on mitzvah ("käsky") harrastaa seksiä Shabbatin aloittavana yönä ja myös näin nauttia lepopäivän siunauksista.
Hyvä että kysyit tätä, aina on parempi kysyä kuin arvailla ja luottaa huhuihin. Ja minuakin voi korjata jos edellisessä on jokin virhe.
Heikki - ms red'n'blue
"Lakana välissä _koko_ toimenpiteen ajan"...
Joopa joo.
Vaikeaa vaikuttaisi olevan lisääntyminen tuolla konstilla - ja kun etenkin ortodoksijuutalaiset perheet ovat yleensä monilapsisia...niin? - Rhyne_de_south
Tallit katan alupaitoja käyttävät myös wannabeet. Sen käyttö ei kerro mitään juutalaisuudesta eikä uskonnollisuudesta.
- Snoukka
Hassidit tuota taitavat vieläkin käyttää?
- dvwsbvbvgg
Heillä ei sitten mielestäsi ole ainakaan jälkeläisiä, vaan kaikki ovat saaneet alkunsa keinohedelmöityksellä tai jollain vieraalla planeetalla? Ding Dong.
- Kyolice
dvwsbvbvgg kirjoitti:
Heillä ei sitten mielestäsi ole ainakaan jälkeläisiä, vaan kaikki ovat saaneet alkunsa keinohedelmöityksellä tai jollain vieraalla planeetalla? Ding Dong.
Etpä tainnut ymmärtää mistä on kyse. Luehan vaikka keskustelu läpi, niin ehkä jotain voit ymmärtää sinäkin.
- Anonyymi
Ahaa. Tuosta on siis lähtöisin erään koulu"kaverini" Annikan väite, että muslimit nai muijansa taakaapäin niin, että toiset pitää reiällistä lakanaa edessä.
- Anonyymi
Minä olen kuullut tämän lestadiolaisista.
Ilmeisesti urbaanilegenda.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161668
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1631247- 1431209
- 521145
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1171109Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1131106- 571081
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46969