Säälitti katsoa kaupassa, kun isän seurassa vähän päälle kymmenvuotiaat lapset pelasi hedelmäpeliä. Olivat tulleet vartavasten pelaamaan. Isä pitää olla mukana, kun on ikäraja.
Eikö vanhemmat tajua, minkä riasan lapsilleen opettaa?
Viimeistään peliriippuvaisena 30-kymppisenä kiroavat isänsä. Mikset vetäny meitä korvasta kauaksi peleistä!
lasten opetus
23
711
Vastaukset
Katsos kun todennäköisesti se isi pelaa jossain vaiheessa siinä vieressä köllöttävää ässäpokeria tai jokeripokeria.
Isi ei ollut tyhmä, isi vain halusi värisuoran.- hedelmäpeliin?
Eipä isi pelanut. Kaksi konetta ja isukki seisoi keskellä. Lapset pelasi. Vaikkakin ehkä viikkoraaha. Loppukatsrohfi sama. Tulevaisuudessa.
hedelmäpeliin? kirjoitti:
Eipä isi pelanut. Kaksi konetta ja isukki seisoi keskellä. Lapset pelasi. Vaikkakin ehkä viikkoraaha. Loppukatsrohfi sama. Tulevaisuudessa.
Eli isi oli jo hävinnyt rahansa aamulla Teboilille.
- köyhäköyhäinen
mitä välii, siin vaihees aurinko on kuivattanut viimesetkin siwan nurkat.. ei paljo jengi kohta koukkuile peleihin eikä nautintoaineisiin.
- välii?
Miksi, sitten antaa kehitysapua? Polttakoon euronsa itse, ennenkuin nurkat kuivuu....
- Puhurix
että sitä on maailmassa niin erilaisia ihmisiä, ettei kaikille kehity peliriippuvuutta. Se on vaan pieni äärijoukko. Kun mä olin yläasteella,mun äiti oli töissä baarissa, jossa oli pajatso. Koulun jälkeen menin aina sinne ja me pelattiin molemmat jassoa. En minä nykyään mitään pelaile. Sama sitten opetatko lapsen syömään sokeria. Siitäkin jotkut tulee riippuvaiseksi. Riippuvuusvaaroja on paljon maailmassa.
Ei sitä nykyään sitä jassoa paljon pelaa muutkaan.
Ne kun on kadonneet melkein kokonaan eikä nämä nykyiset hedelmäjassot ja muut onnettomat tekeleet vedä vertoja vanhalle kunnon 50pennin ja markan pajatsolle.
Joten et voi varmasti sanoa pelailisitko nykyisin jos niitä koneita vielä olisi, vai kuinka?
Kyllä minä varmaan pelaisin muutamalla lantilla, tosin olisiko ne sitten nykyisin toimivia 20centin kolikoilla?- Puhurix
SavoRULES kirjoitti:
Ei sitä nykyään sitä jassoa paljon pelaa muutkaan.
Ne kun on kadonneet melkein kokonaan eikä nämä nykyiset hedelmäjassot ja muut onnettomat tekeleet vedä vertoja vanhalle kunnon 50pennin ja markan pajatsolle.
Joten et voi varmasti sanoa pelailisitko nykyisin jos niitä koneita vielä olisi, vai kuinka?
Kyllä minä varmaan pelaisin muutamalla lantilla, tosin olisiko ne sitten nykyisin toimivia 20centin kolikoilla?jassoja löytyy. Meilläpäin on elektronisesti toimivia parissa paikassa. En ole kertaakaan pelannu. Ei kaikille kehity riippuvuutta. Se on vähemmistö kuitenkin. Ja sitä paitsi kaikki mikä kielletään kiinnostaa ihan simona.
Puhurix kirjoitti:
jassoja löytyy. Meilläpäin on elektronisesti toimivia parissa paikassa. En ole kertaakaan pelannu. Ei kaikille kehity riippuvuutta. Se on vähemmistö kuitenkin. Ja sitä paitsi kaikki mikä kielletään kiinnostaa ihan simona.
"Ja sitä paitsi mikä kielletään kiinnostaa ihan simona."
Minulta on varmaan sitten joskus 1800-luvun historiassa kielletty naiset.- kaikkinuoret?
Sinun mielestä kaikkien nuorten pitää vetää huumeita. Kaikistahan ei tule narkkareita?
- Puhurix
SavoRULES kirjoitti:
"Ja sitä paitsi mikä kielletään kiinnostaa ihan simona."
Minulta on varmaan sitten joskus 1800-luvun historiassa kielletty naiset.Ei multakaan ole miehiä kielletty, mutta kiinnostaa simona. Mut mieti nyt. Suomessa ollaan aina suhtuduttu mitä kummallisimmin kielloin vaikka alkoholiin ja ollaan varmaan yks maailman juopoimmista kansoista. Muualla Euroopassa marssit vaan ruokakauppaan ja ostat halpaa viiniä ja viinaa. Kuitenkaan siellä ei näe tämmösiä räkälöitä joka nurkalla, mitä suomalaiset pubit on ja täynnä elämäntapajuoppoja.
- Puhurix
kaikkinuoret? kirjoitti:
Sinun mielestä kaikkien nuorten pitää vetää huumeita. Kaikistahan ei tule narkkareita?
logiikka.
- kaikkinuoret!
Puhurix kirjoitti:
logiikka.
Jos 70% lapsista tulee peliriippuvaisiksi ja tuhoaa elämänsä. Kannattaako aikuisten raahata pelaamaan? Aivan sama asia.
- Puhurix
kaikkinuoret! kirjoitti:
Jos 70% lapsista tulee peliriippuvaisiksi ja tuhoaa elämänsä. Kannattaako aikuisten raahata pelaamaan? Aivan sama asia.
perustuu tuo 70%?
- kaikkinuoret!
Puhurix kirjoitti:
perustuu tuo 70%?
Mikä on mielestäsi oikea luku. Monenko nuoren pitää sinun mielestäs peliriippuvuudella tuhota elämänsä, että vanhempien kannattaa raahata ne automaatille?
Minusta yksikin olisi liikaa. Itse aiheutettua, mutta niitä on kymmeniätuhansia. - Puhurix
kaikkinuoret! kirjoitti:
Mikä on mielestäsi oikea luku. Monenko nuoren pitää sinun mielestäs peliriippuvuudella tuhota elämänsä, että vanhempien kannattaa raahata ne automaatille?
Minusta yksikin olisi liikaa. Itse aiheutettua, mutta niitä on kymmeniätuhansia.jo mihin nämä luvut perustuvat. Kun minun koulutuksessa ei ollu ihan tämmösiä lukuja.
- kaikinuoret!
Puhurix kirjoitti:
jo mihin nämä luvut perustuvat. Kun minun koulutuksessa ei ollu ihan tämmösiä lukuja.
Alkuperäinen kysymys on, miksi kannattaa lapset opettaa tahallan hedelmäpeleihin?
Jankkaat lukuja!
Haetko jotakin opjektiivista lukua peliriipuvaisista puolustukseksi , että opetat lapsesi pelaamaan. Oikeaa lukuahan ei tiedä kukaan.
Varmaan haet jännitystä elämääsi. Seuraat sitten jännitäen vuosikausia, että tuleeko lapsistasi peliriippuvaisia. Onnea arpajaisiin! - Puhurix
kaikinuoret! kirjoitti:
Alkuperäinen kysymys on, miksi kannattaa lapset opettaa tahallan hedelmäpeleihin?
Jankkaat lukuja!
Haetko jotakin opjektiivista lukua peliriipuvaisista puolustukseksi , että opetat lapsesi pelaamaan. Oikeaa lukuahan ei tiedä kukaan.
Varmaan haet jännitystä elämääsi. Seuraat sitten jännitäen vuosikausia, että tuleeko lapsistasi peliriippuvaisia. Onnea arpajaisiin!on täynnä "vaaroja", mutta ihan skitsoksi ei kannata ryhtyä. Entä internet? Moni on tullut sairaalloisen riippuvaiseksi netistä. Pitääkö lapsilta kieltää tietokone?
- kaikkinuorert!
Puhurix kirjoitti:
on täynnä "vaaroja", mutta ihan skitsoksi ei kannata ryhtyä. Entä internet? Moni on tullut sairaalloisen riippuvaiseksi netistä. Pitääkö lapsilta kieltää tietokone?
Moni kuolee sujatielle. Ei ylitystä voi kieltää.
Kyse on KANNATTAAKO OPETTAA? Siis ehdointahdoin pelaamaan hedelmäpelejä?
On sinulla peruste, että kaikki lapset pitää raahata oppimaan hedelmäpelejä, kun maailma on täynnä vaaroja? - Puhurix
kaikkinuorert! kirjoitti:
Moni kuolee sujatielle. Ei ylitystä voi kieltää.
Kyse on KANNATTAAKO OPETTAA? Siis ehdointahdoin pelaamaan hedelmäpelejä?
On sinulla peruste, että kaikki lapset pitää raahata oppimaan hedelmäpelejä, kun maailma on täynnä vaaroja?että jos se on ihan hemmetin kiellettyä, se kiinnostaa ja sitten homma voi karata käsistä kun voi itse jo pelata.
- kaikkinuoret!
Puhurix kirjoitti:
että jos se on ihan hemmetin kiellettyä, se kiinnostaa ja sitten homma voi karata käsistä kun voi itse jo pelata.
Eihän siinä mitään kielletä, jos ei opeta lasta hedelmäpeliin!
Kumma järjenjuoksu.
Eihän lapsi kaipaa sitä, jos et väkisin opeta.
Onneksi ei enää näe aikuisia nostamassa kaksivuotiaita painamaan pelin nappuloita.
Edistystä on, että peliluoliin et lasta saa raahata enää oppimaan. On tydyttävä kaupojen euronkerääjiin.
- Danskuu
mutta siltikin, vaikka omat vanhemmat ei opeta, niin kyllä ne lapset oppivat, myös pelaamisen jalontaidon, niin halutessaan.
Näin myös minunkin poikaseni ja mitä siihen enää mäkättämään, kun kundi alle 15-vuotisena lökäripöksyjen taskuista kaivaa kauheen kasan kolikoita "äiti ei vai pelaaminen kannata"
Kundi jo yli viidentoista ja lain mukaan saaki pelata jo, mut pokerii se pelaa ja kieltämättä osaa ja voittaa älyttömiä summia ja ihan parin euron panoksilla, mut eipä se enää hoppari ookkaa(se tähä kuulu)
Toinen kundeista ny kolmentoista, niin kyllä oli pakko minun seistä vieressä, että pokeria pelaamaan pääs,mutta siltikään rahapeleistä en pidä,mutta se kaupanvartija oli sen verta nenäkäs,että pakkohan oli uhmata itseäni vastaan ja antaa pojan pelata.Kehtas vartija väittää ja nauraa, etten muka ole poikieni äiti. Kyllä mä sanon, että tiiän ketä maailmaa oon vääntänyt ja ketä en, vielä toistaiseksi :DD - ja risteilyillä
mitäs muuta ne kersat tekee, kuin pelaa jotain riivatun peliä. Ja entäs kotona: Kaikki riivatun pelikoneet löytyy. Olen antanut lasteni pelata kaikenmaailman pelejä, en toki kaupan eteisen hedelmäpelejä, mutta asia on sama - peliriippuvuus voi iskeä. Lapsilleen siinä vain tekee karhunpalveluksen. Sen sijaan että kehittäisivät jalkalihaksiaan ja nauttisivat terveellisestä ulkoilmasta, pelataan jotain peliä ja jalat melkein surkastuvat liikunnan puutteessa. Ei voi muuta sanoa, kuin että Hyi hyi minä, joka olen ostanut kaiken maailman pelivehkeitä!
Ja onko se itsestäkään niin kaukana: pelataan jotain nettipeliä. Aika ajoin tosin pelit jää ja lopulta ne ei enää edes maistu. Toivon mukaan lapsetkin kyllästyy ja lähtee nauttimaan livenä elämästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961605- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4151017- 166952
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126752- 51688
- 78675
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651