katoitteko eilisen hithcock dokumentin

hollywood

olimuute iha hyvä ja asiallinen. Ja vaikka kasituntinen olikin nii aikaha meni mukavasti. Se vain jäi harvittamaan kun näyttivät elokuvien loppuratkaisut esim Vertigosta. Ainaki itselläni on aikomuksena katsoa vielä joitain nuita leffoja ihan lähiikoina nii ottaa päähän jos tietäälopun jo valmiiksi ennen kuin juonta edes kunnolla

2

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maisteri

      Hitchcock-dokumentti oli turhan Amerikka-keskeinen. Hitchcockin englantilaiset äänifilmit jäivät lähinnä maininnan asteelle. Loppuratkaisujen kertominen on anteeksiantamatonta. Muistan itse joskus vuosikymmeniä sitten tuli myös jokin Hitchcock-dokumentti ja minua harmitti suuresti, kun siinä kerrottiin Psykon loppuratkaisu. Samoin kerran, kun televisiosta tuli eräs komisario Palmu, kertoi ohjaaja Matti Kassila ennen elokuvaa murhaajan nimen. Minua harmitti elokuvan näkemättömien katsojien puolesta. Vaikka monet elokuvat on nähty kymmeniä kertoja, niin aina löytyy ihmisiä, jotka haluaisivat nähdä elokuvan juonen eivätkä pelkästään näyttelijäsuorituksia ja kuvakulmia yms.

      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

        Itseäni ei haitannut, koska olen jo nähnyt joka ikisen Hitchcock-leffan, joten tiedän jo loppuratkaisut. Hitchcock on ehkä maailman kaikkeuden paras ohjaaja, sen jälkeen tulee ehkä Dario Argento, Francis Ford Coppola, Lucio Fulci, Ruggero Deodato, Michael Powell, Terence Fisher, F.W.Murnau, Orson Welles, Takashi Miike, Shinya Tsukamoto ynnä muut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe