Miksi raamattu on tehty?
Ateistin mielipide
5
427
Vastaukset
- -DW-
1. Tarkoitus on ilmeisesti ollut kerätä kaikki uskonnon "pyhät" kirjoitukset yksiin kansiin. Kaikki tarkoittaa kuitenkin tässä yhteydessä kaikkea sitä, mitä sen hetkinen uskonnollinen päättäjä näkee tarpeelliseksi.
2. Kirjat olivat entisvanhaan vähän niinkuin televisiot kuuskytluvulla. Jos se sanotaan televiisiossa niin kyllä se o totta!
3. Jotta kukaan uskontoon kuuluva henkilö, esimerkiksi pappi, ei keksisi omasta päästään uskomattomia tarinoita superjeesuksen uusista urotöistä, tavoitellakseen omia etujaan. Kaikki mitä tämä on tehnyt olisi kaikkien lukutaitoisten luettavissa kirjassa, johon he itse ovat sepittäneet tarinoita superjeesuksen urotöistä tavoitellakseen omia etujaan.
- Teki mieli laittaa raha yhdeksi syyksi, mutta rehellisesti sanottuna en usko että se oli mielessä vielä silloin kun raamatun ensimmäinen versio koottiin. Vasta kun painokoneet kehitettiin ruvettiin raamatuilla tekemään bisnestä. - batma n for ever
Miksi Kalevala on tehty?
No tarvitaan satuja ja tarinoita...- Gonzales
Teit aivan oikean kysymyksen. Raamattu ja Kalevala ovat tehdyt samasta syystä.
Ihminen on aina ollut itselleen suuri arvoitus. Tiedostamattomat tunteet (alitajunta) määrää hänen luonteestaan, peloistaan ja pakoistaan. Hän ei näitä tunteitaan kykene tunnistamaan muuten, kuin kuin "peilaamalla" niitä sosiaalisessa vuorovaikutuksessa tai tutkimalla näitä kansantarustoja, jotka ovat tiedostamattoman tunnepuolen kuvausta.
Totuus on saduissa ja tarinoissa (vanhoissa, elämään jääneissä).
Sanomattakin on kuitenkin selvää, että kristinusko on tavallaan pilannut raamatun, kun se on sen selittänyt historiaksi ja tehnyt sen teksteistä dogmit. Elävä sana on siinä rytäkässä kuollut.
Satujen ja tarinoiden "sana" on elävää niin kauan kuin sitä ei selitetä, vaan kukin kuulija tai lukija tajuaa sen omalla tavallaan.
- peri(n)uskoton
eri versiota?
Katolisilla on laajempi versio kuin meillä ja ortodokseilla kaikkein suurin paketti.
Sitten on vielä omat käännökset, joilla voi pelata hyvinkin paljon.
Puhumattakaan ihan ikiomista raamatuista, kuten Mormonien kirja. no siitä syystä mistä harry potteritkin ja aku ankat on tehty..joku on halunnu tehä satukirjan..
ja sit kaikki "hölmöt" uskoo kaikkeen iha naamoissaan..uskoisisitte ennemmin nalle puhiin,siinä nimittäin on paljon parempia neuvoja elämään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623037
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361913- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499