VW-transporter vs. Transit -87-92 kumpi ???

Teppo

eli tarkoitus olisi ostaa halpa pakku hinta 1-3000€ eli kumpi olisi parempi Vw tarnsporter takamootori vai Ford tarnsit.

Tuohon hintaan varmaan vuosimallit -87-92

8

1827

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Transitti on TODELLA kehno etenemään talvella, Hiasekin kiipee mäen pääle paljon paremmin.
      Transportteri taas ei meinaa jädä jumiin millään mutta on aivan törkeen kylmä. Kesällä kaikki on kohtuullisen kestäviä, ja kaikinpäin kohtullisia tavarankuljettimia, mutta mikään ei oikeestaan pärjää talvella erikoisen hyvin. Hiasesta tosin on neliveto versioita mutta. sehän ei kuulunut sun vaihtoehtoihin.

      • Teppo

        Tuota pähkäilin itsekin eli tuo transiti mahtaa olla talvella aika huono.

        itsellä kokemusta tuolaisesta transporterilta joskus -90 luvun alusta ja talvellla se on kyllä aikaa vakaa ajetava.

        mutta kun katsele myytäviä transportereita niin kansiremonti näyttä olevan aika yleistä johtuine siitä kilometrin pitkästä jähdytys järjestelmästä.

        Toyota olisi varmasti kestävin mutta sama kun transiti eli takaveto ja hinnat kultaa.

        neliveto olisi poikaa tai etuveto mutta kun ei budjetti taivu.


      • Teppo kirjoitti:

        Tuota pähkäilin itsekin eli tuo transiti mahtaa olla talvella aika huono.

        itsellä kokemusta tuolaisesta transporterilta joskus -90 luvun alusta ja talvellla se on kyllä aikaa vakaa ajetava.

        mutta kun katsele myytäviä transportereita niin kansiremonti näyttä olevan aika yleistä johtuine siitä kilometrin pitkästä jähdytys järjestelmästä.

        Toyota olisi varmasti kestävin mutta sama kun transiti eli takaveto ja hinnat kultaa.

        neliveto olisi poikaa tai etuveto mutta kun ei budjetti taivu.

        80-luvun Mersu, on takaveto, mutta ei jää ihan jokapaikkaan jumiin, ja pirun kestävä tekniikka.
        Tosin on melkonen työkone, yli 70km/h nopeuksissa tarttee kuulosuojaimet.
        Toinen vaihtoehto VW LT28. Tosin molemmat noista on yleensä raskaassa käytössä ollut, joten hyväkuntoset on harvinaisia.


      • teppo
        jannetin82 kirjoitti:

        80-luvun Mersu, on takaveto, mutta ei jää ihan jokapaikkaan jumiin, ja pirun kestävä tekniikka.
        Tosin on melkonen työkone, yli 70km/h nopeuksissa tarttee kuulosuojaimet.
        Toinen vaihtoehto VW LT28. Tosin molemmat noista on yleensä raskaassa käytössä ollut, joten hyväkuntoset on harvinaisia.

        lt:ssä ei kannet kestä. mb taitta kyllä olla jo aika loppun ajettuja vaikka ovatkin kestäviä.

        onko keneläkään kokemusta ducatosta esm -92 olisi ainakin etuveto.


    • Eelis

      Talvellapääsyä lukuunottamatta transit on paljon parempi kuin volsku, varsinkin kestävyydeltään.

      • Peltsi

        Transitillakin pärjää talvella kun laittaa muutaman hiekkasäkin taakse painoksi. Transit on kestävä ja tilavampi kuin volkkari. Hiukan kovaääninen koska on suoraruisku.
        Takamoottori volkkarissa moottorikoppa vie tilaa takaa, tasaista lattiaa ei ole paljon. 1.6turbodieseli ei ole kovin kestävän maineessa, pikkukone on turhan kovilla. Hyvä menemään kyllä talvella.
        Hiacessa on kone istuimen alla ja siksi vähän vaikea huollettava. Kone on kestävä mutta pellit mädäntyy.
        Minä valitsisin transitin näistä, koska se on kestävä,tilava ja lattia tasainen. Talvikäyttö ei ole ongelma kun laittaa painoa taakse.


      • Peltsi kirjoitti:

        Transitillakin pärjää talvella kun laittaa muutaman hiekkasäkin taakse painoksi. Transit on kestävä ja tilavampi kuin volkkari. Hiukan kovaääninen koska on suoraruisku.
        Takamoottori volkkarissa moottorikoppa vie tilaa takaa, tasaista lattiaa ei ole paljon. 1.6turbodieseli ei ole kovin kestävän maineessa, pikkukone on turhan kovilla. Hyvä menemään kyllä talvella.
        Hiacessa on kone istuimen alla ja siksi vähän vaikea huollettava. Kone on kestävä mutta pellit mädäntyy.
        Minä valitsisin transitin näistä, koska se on kestävä,tilava ja lattia tasainen. Talvikäyttö ei ole ongelma kun laittaa painoa taakse.

        kyllähän ransulla pärjää, mutta taitamaton takavetokuski saa sen jäämään tasamaallekkin jumiin, vaikka oliskin ne pari hiekkasäkkii.

        Kattelin muinoin huvittuneena kun itäkeskuksen essolta ukko oli vuokrannu transitin. Yritti lähtee mutta ku oli tullu vähä lunta ni hädintuskin liikku. tarjosin vähän apua, ja noin 30sek. nylkytyksen jälkeen sain sen peruutettua pois aikasemman yrittäjän tekemistä montuista. peruutin auton keskelle pihaa otin vastaan kiitokset, ja päästin vuokraajan takaisin autoon. Hänen yrittäessä lähteä auto oli "taas jumissa", ja vuokraaja kyseli et, "onko tää näin surkee talviauto", totesin että ei ole, se vaan ei oo etuveto. "Jumista" auto irtosi kun käskin hänen oikaistta eturenkaat aivan suoraan ja yrittää uudestaan. Kontissa oli 3kpl. 25kg. hiekasäkkejä.

        Toi mitä sanoit transportterista on aivan totta. samin hiacen kanssa.

        Täysin totta on että Transitillakin pärjää, mutta siinä pitää osata takavedon talviniksit.


      • öööö
        jannetin82 kirjoitti:

        kyllähän ransulla pärjää, mutta taitamaton takavetokuski saa sen jäämään tasamaallekkin jumiin, vaikka oliskin ne pari hiekkasäkkii.

        Kattelin muinoin huvittuneena kun itäkeskuksen essolta ukko oli vuokrannu transitin. Yritti lähtee mutta ku oli tullu vähä lunta ni hädintuskin liikku. tarjosin vähän apua, ja noin 30sek. nylkytyksen jälkeen sain sen peruutettua pois aikasemman yrittäjän tekemistä montuista. peruutin auton keskelle pihaa otin vastaan kiitokset, ja päästin vuokraajan takaisin autoon. Hänen yrittäessä lähteä auto oli "taas jumissa", ja vuokraaja kyseli et, "onko tää näin surkee talviauto", totesin että ei ole, se vaan ei oo etuveto. "Jumista" auto irtosi kun käskin hänen oikaistta eturenkaat aivan suoraan ja yrittää uudestaan. Kontissa oli 3kpl. 25kg. hiekasäkkejä.

        Toi mitä sanoit transportterista on aivan totta. samin hiacen kanssa.

        Täysin totta on että Transitillakin pärjää, mutta siinä pitää osata takavedon talviniksit.

        yhden 1.6td:n konerempan aikanaan maksaneena voin suositella lämpimästi transua, hyvin sillä talvella pääsee


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      659
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      631
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      88
      438
    Aihe