Uutinen löytyy vaikkapa täältä: http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=586514
Autohan on voinut tietysti olla huonossakin kunnossa, koska runko on ollut kierossa, mutta tuulilasin puuttuminen ja tyhjä rengas eivät siitä vielä liikennekelvotonta tee.
Tuulilasin puuttuminenhan ei oikeastaan vaikuta juuri muuhun kuin ajomukavuuteen eri sääolosuhteissa, ajetaanhan sitä moottoripyörilläkin ilman tuulilasia.
Tyhjä rengas edessä on tietysti hankala ohjauksen ja etuvedon kannalta, mutta eturenkaan puhjetessa etuvetoisessa se tyhjentynyt rengas kannattaa vaihtaa ehjään takarenkaaseen, ellei vararengasta ole. Niin minä olen menetellyt lukemattomia kertoja. Vararengaskin kun on ollut tavarasäiliössä kaikkien matkatavaroiden alla, joten ei sitä kuormaa viitsi ryhtyä purkamaan.
Kerrankin eturengas tyhjeni Kemijärven ja Kuusamon välillä ja olin sopinut tapaamisen Kuusamoon klo. 16.00. Vaihdoin vaan etu- ja takarenkaan keskenään, leikkasin puukolla tyhjentyneen kumin pois vanteelta, mutta jätin parisen senttiä kumia aluksi vannetta suojaamaan (se kestää n. 20 km). Eihän siellä mitään rengasliikkeitä ollut ja kiirekin oli, joten lisäsin vaan vauhtia vanteesta välittämättä.
Ohittelin hitaampia ja pidin yllä n. 120:n nopeutta hirveästä metelistä huolimatta. Ihmisiä tuli muuten tien varteen katsomaan mikä "sieltä" on tulossa. Loppujen lopuksi myöhästyin vain viisi minuuttia ja hetkeä myöhemmin sain uuden renkaankin vanteineen alle. Ajokki oli taas "liikennekelpoinen".
Liikennekelvoton ajoneuvo
1
212
Vastaukset
- sillattis...
Autolla tyhjentyneen renkaan kanssa (takarengas).eihän siinä mitään ihmeempää kuin perille tultaessa oli käsijarruvaieri poikki rungossa reikä (kantava erillinen runko).korinpellissä reikiä kumirenkaassa riekaleina vanne entinen .pakoputkessa reikä jarruputki poikki
perse puutuneena ja loppuillan päässä ihme jumputus..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli204355Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103194Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403097IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm442397Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas811216- 791079
- 561054
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3681019Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2221004Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen
Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e138880