Digi-TV rajoittaa vapaata liikkumista

paradigmaattori

Kun ostat digitelkun, pitää sinun tietää haluatko käyttää sitä kaapeli- vai antennitaloudessa. Jos joskus myöhemmin muutat esim. keskustan kaapeliverkossa kiinni olevasta kerrostalosta syrjäkylien omakotitaloon (tai päinvaston), pitää sinun vaihtaa kaikki televisiosi uusiin.

Jos olet säilyttänyt analogiatelkkusi selviät pelkän uuden digiboksin ostolla, mutta aidot digitelevisiot jäävät täysin turhiksi kapineiksi.

Näin rajoitetaan liikkumisen/muuttamisen vapautta Suomessa.

14

1220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta puhun

      Eipä digiboksilla tee mitään muutenkaan, parhaimmat tv kanavat ovat maksuttomia, esim. Sub tv.

      • D. Igi

        "Eipä digiboksilla tee mitään muutenkaan, parhaimmat tv kanavat ovat maksuttomia, esim. Sub tv. "

        Minulle ja muille haravataloudessa asuville
        SubTV on digikanava ja hyvä sellainen.

        Joten kyllä sillä digiboksilla tekee ja paljon,
        katsoo esim. SubTV:tä


      • Eri mieltä asiasta
        D. Igi kirjoitti:

        "Eipä digiboksilla tee mitään muutenkaan, parhaimmat tv kanavat ovat maksuttomia, esim. Sub tv. "

        Minulle ja muille haravataloudessa asuville
        SubTV on digikanava ja hyvä sellainen.

        Joten kyllä sillä digiboksilla tekee ja paljon,
        katsoo esim. SubTV:tä

        Minun mielipidettä ei tarvitse ilkkua, mielestäni digiboksin hankkiminrn on rahastusta, samalla tavalla kun on ne maksu kanavatkin.


      • tiedän totuuden
        D. Igi kirjoitti:

        "Eipä digiboksilla tee mitään muutenkaan, parhaimmat tv kanavat ovat maksuttomia, esim. Sub tv. "

        Minulle ja muille haravataloudessa asuville
        SubTV on digikanava ja hyvä sellainen.

        Joten kyllä sillä digiboksilla tekee ja paljon,
        katsoo esim. SubTV:tä

        Asiavirhe?
        Kirjoittanut: D. Igi 31.7.2006 klo 14.37


        "Eipä digiboksilla tee mitään muutenkaan, parhaimmat tv kanavat ovat maksuttomia, esim. Sub tv. "

        Minulle ja muille haravataloudessa asuville
        SubTV on digikanava ja hyvä sellainen.

        Joten kyllä sillä digiboksilla tekee ja paljon,
        katsoo esim. SubTV:tä


    • Analoginen Ongelma

      Saman tyyppinen ongelma syntyy myös siinä, jos internetyhteys perustuu kaapelimodeemiin, niin mikäli minä joskus muutan pois nykyisestä asunnostani semmoiselle alueelle, mikä ei kuulu kaapeliverkon piiriin, niin joudun hankkimaan sekä uuden modeemin laajakaistayhteyttä varten että uuden digiboxin tv:tä varten.

    • Miten ihmeessä muka digi-TV:hen ei voisi liittää digiboksia? Kyllä niissä on scart-liitännät ihan samoin kuin analogisissa. Niissä on myös analogiviritin, joten modulaattorinkin avulla voi boksia katsoa (jos vaikka on scart-liitännät jo käytössä)

      • paradigmaattori

        Totta, onhan niissäkin scart. Kaippa sieltä digiboxisinkun sisään saa tarvittaessa, mutta hieno digiviritin jää turhanpantiksi. Ja kaukosäätimien määrä taas kasvaa.

        Analogiapuoli arvatenkin alkaa noista laitteista väistymään kunhan digivastaanotto maailmalla yleistyy. Analogiatekniikka vaatii turhia lisäkomponentteja ja syö valmistajan katteita. Niinpä se jätetään jatkossa pois digivastaanottimista.


      • Toimii
        paradigmaattori kirjoitti:

        Totta, onhan niissäkin scart. Kaippa sieltä digiboxisinkun sisään saa tarvittaessa, mutta hieno digiviritin jää turhanpantiksi. Ja kaukosäätimien määrä taas kasvaa.

        Analogiapuoli arvatenkin alkaa noista laitteista väistymään kunhan digivastaanotto maailmalla yleistyy. Analogiatekniikka vaatii turhia lisäkomponentteja ja syö valmistajan katteita. Niinpä se jätetään jatkossa pois digivastaanottimista.

        Tässä kaapelihuoneistossa on elävä esimerkki digitaalisen television ja digisovittimen yhteiselosta. Toimii moitteetta.

        Mitä taas tulee kaukosäätimien määrään, niin eikö ihmisillä ole muuta murehdittavaa: monissa kämpissä on jo ennestään videoita, DVD-laitteita, stereoita yms. joten siinä määrässä yksi lisäkaukosäädin ei luulisi maata kaatavan.

        Asennevamma.


    • sat'

      Mikäli lähetysmasto on about alle 40km päässä asunnosta, niin mikäpä estää katsomasta DVB-T-lähetyksiä niin kaapeli- kuin antenniverkonkin talouksissa? Jos on antenniverkon talo kyseessä, niin piuha kiinni seinärasiaan, jos taas talo kuuluu kaapeliverkkoon, niin jätä kaapeli-tv käyttämättä ja katso DVB-T-kanavat sisätiloissa olevalla aktiiviantennilla. Silloinpa ei tarvitse miettiä lähetysstandardeja ollenkaan ja sama vastaanotin käy kaikkialla.

    • MH 83

      Missä tavarataloissa myydään digibokseja, eikä maanpäälisiä digibokseja.

      • vastaus itseltäni

        Digibokseja myydään tavarataloissa, ja mustassa pörsissä


    • MH 83

      Totta puhut!

    • Edistyksellinen digiSuomi

      On varsin ihmeellistä tietojen pimitystä näissä asioissa. Itse en ole KOSKAAN saanut selvää vastausta kauppiailta näihin kysymyksiin. Saatikka Digitalta. Kyllä pientalovastaanottimet ovat kaiken tiedon ulkopuolella ja varsinkin määrätyillä katvealueilla. Ei mitään tietoa koska joku alilähetin voisi tuottaa kelvollista digisignaalia.
      Onko se Digita vai mikä taho joka mättää ja pahasti?
      Kohta vuosi revitty hiuksia ja vaihdettu yhä parempiin ja kalliimpiin boxeihin ja tulos heikompi kuin analogisella. Koko ajan.

    • MH 83

      Varsinkin silloin kun antenniverkosta, ei löydy yhtään digikanavaa, vaikka kotitaloudessani on digiboksi on hankittu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe