>>Rea Aalto

yksi monista

Rea, saanko kysyä sinulta muutaman kysymyksen?

Onko tosiaan niin, että olet eronnut Helluntaikirkosta, siellä kotimassasi Ruotsissa, vapaaehtoisesti, sen vääräoppisuuden ja hurmahenkisyyden takia? Kuulutko siellä luterilaiseen kirkkoon?

Miksi nyt kirjoittelet tänne "Helluntalaisuus" palstalle, toisia hyvinkin loukkaavia mielipiteitä? Toisinaan jopa tuntuu, kuin olisit meidän kaikkien yläpuolella, omalla sädehtivällä viisaudellasi. Toisinaan suvaitset vastata sinulle esitettyihin kysymyksiin, toisinaan et.

Nyt olet nähnyt erittäin paljon vaivaa, kun olet julkituonut Raamatusta pitkät rivit erilaisia jakeita, miksi ja kenelle nämä on tarkoitettu. Uskon, että useimmilla meistä on oma Raamattu, josta voimme lukea nämä jakeet. Vai haluatko sinä ohjata meitä?

Mielestäni sinun foorumisi olisi jokin muu, kuin tämä "Helluntalaisuus", olethan siitä eronnut, mitä siis tarkoitat. Ole hyvä ja siirry toisille palstoille. Hyvästi Rea.

11

1458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkään en lukeudu enkä kuulu helluntaiseurakuntaan, mutta kirjoitan täällä. Luulen -en tiedä- että Rea haluaa herättää uskovia näkemään asiat Raamatun valossa. Hän käyttää runsaasti Jumalan Sanaa kirjoituksissaan. Lisäksi hän kertoo avoimesti kokemuksistaan ja omalla nimellään. Useimmat vastaajat, kuten Sinäkin- piiloutuvat anonyymin nimimerkin taakse.

Onko muuten ketään, joka on omalla nimellään ja asemansa seurakunnassa ilmoittanut, vastannut Rean kirjoituksiin? Reasta tiedän paljon, mutta hänen vastustelijoistaan en mitään? Mistä tämä johtuu?

Kyselevin terveisin
      Jukka Virtanen
      Karjaloja

Ehkä Sinä nm "yksi monista" kerrot mielipiteesi sähköpostiini [email protected]. Tai Jukka Virtanen, Rahikkala 208 B 09120 Karjalohja.

Odotan, että olet sanojesi mittainen. Reaan saat yhteyden sähköpostilla.

• oikeudenmukaisuutta!

Ehkä et Jukka.finland huomaa, mutta tuo ReaAallon arvostelu on päinvastaista toimintaa mitä Jeesus haluaa meidän tuovan tänne.
        Jeesus haluaa rohkaista heikkoja uskomaan, mutta ReaAalto tuo arvostelun ja pelonhenkeä tänne ja kohta kukaan ei tiedä kehen uskoa ja mikä on Jeesuksen tapa toimia.

Nuoret uskovaiset eivät missään tapauksessa rakennu ja vahvistu jatkuvassa arvostelussa ja siinä, että milloin kukakin ihminen tuomitaan vastahengen lähetiksi.

Pyhä Henki on rohkeuden Henki ja tekee omistaan rohkeita ja vilpittömiä ja jokainen joka todistaa Jeesuksen veren olevan itsensä pelastus, on oikeutettu uskomaan Jumalaan, oli hän persoonaltaan millainen tahansa ja oli hänen kauttaan ilmenevät toimintatavat erikoisia ja erilaisia, mitä yleensä.

He, jotka eivät Jeesusta Herrakseen ja pelastajakseen julista, ovat aivan eri asia.

ReaAallolla on paljon hyviä elementtejä kirjoituksissaan, mutta siinä on hänen suuri virheensä, että hän tuo tänne ihmisiä, joista hän muita varoittaa ja heidän joukossaan on Jumalan sotureita. Hän on eksyksissä itse toimintansa kanssa, jonka hän on itselleen joko itse ottanut, tai sen on häntä joku kehoittanut ottamaan.
        Olenkin sitä mieltä, että vaikka ReaAalto tarvitsee puolustajaa, mutta hänen toimintaansa pitäisi jokaisen myös arvostella.

Uskon, että ReaAallosta tulee vielä Jeesukselle rauhaa rakentava ja hyviä asioita tännekin tuova työtoveri.
        Elämme vaikeassa ajassa ja juuri nyt Jeesus haluaa täyttää meidät rohkeudella ja totisesti Hän itse huolehtii, että emme eksy. Totisesti Hän on siihen voimallinen.
        Jokainen uskovainen on aivan velvoitettu lukemaan itse Sanaa, sillä muuten ei Pyhällä Hengellä ole rakennusmateriaalia ihmisessä.

• ReaAalto
        oikeudenmukaisuutta! kirjoitti:

Ehkä et Jukka.finland huomaa, mutta tuo ReaAallon arvostelu on päinvastaista toimintaa mitä Jeesus haluaa meidän tuovan tänne.
        Jeesus haluaa rohkaista heikkoja uskomaan, mutta ReaAalto tuo arvostelun ja pelonhenkeä tänne ja kohta kukaan ei tiedä kehen uskoa ja mikä on Jeesuksen tapa toimia.

Nuoret uskovaiset eivät missään tapauksessa rakennu ja vahvistu jatkuvassa arvostelussa ja siinä, että milloin kukakin ihminen tuomitaan vastahengen lähetiksi.

Pyhä Henki on rohkeuden Henki ja tekee omistaan rohkeita ja vilpittömiä ja jokainen joka todistaa Jeesuksen veren olevan itsensä pelastus, on oikeutettu uskomaan Jumalaan, oli hän persoonaltaan millainen tahansa ja oli hänen kauttaan ilmenevät toimintatavat erikoisia ja erilaisia, mitä yleensä.

He, jotka eivät Jeesusta Herrakseen ja pelastajakseen julista, ovat aivan eri asia.

ReaAallolla on paljon hyviä elementtejä kirjoituksissaan, mutta siinä on hänen suuri virheensä, että hän tuo tänne ihmisiä, joista hän muita varoittaa ja heidän joukossaan on Jumalan sotureita. Hän on eksyksissä itse toimintansa kanssa, jonka hän on itselleen joko itse ottanut, tai sen on häntä joku kehoittanut ottamaan.
        Olenkin sitä mieltä, että vaikka ReaAalto tarvitsee puolustajaa, mutta hänen toimintaansa pitäisi jokaisen myös arvostella.

Uskon, että ReaAallosta tulee vielä Jeesukselle rauhaa rakentava ja hyviä asioita tännekin tuova työtoveri.
        Elämme vaikeassa ajassa ja juuri nyt Jeesus haluaa täyttää meidät rohkeudella ja totisesti Hän itse huolehtii, että emme eksy. Totisesti Hän on siihen voimallinen.
        Jokainen uskovainen on aivan velvoitettu lukemaan itse Sanaa, sillä muuten ei Pyhällä Hengellä ole rakennusmateriaalia ihmisessä.

Tottakai kaikki minunkin kirjoitukseni tulee arvostella Jumalan sanan kokonaisvaltaisen totuuden kanssa.

• väinö setä

Kyllä kai täällä saa jonkinlaisen oman mielipiteen sanoa asioista niin Rea Aaltokin. Mikä olet sinä määräämään kuka kirjoittaa kuka ei. Tuntuuko se pahalta kun sinun ajatuksiasi joku kyseenalaistaa.
      Jos tuntuu siltä niin olet täysin väärällä palstalla.Kannatta olla lukematta ja ottaa se ainoa totuus kokouksissa. Luulen että olet ns.tosiuskovainen jonka silmissä toiset ei ole mitään. Tuttu tarina siis. Kirjoita vaan Rea Aalto mutta voisihan sitä mielipiteensä julkistaa omin sanoinkin niin silloin se olisi sinun mielipide eikä raamatun lainauksia.

• ReaAalto

Täällä kun joskus olen kertonut omia kokemuksiani, niin huudetaan niitä
        Raamatunpaikkoja.
        Määrätyille henkilöille ei mikään kelpaa!

• ReaAalto

Sitä täällä ihmettelen?

• Sana parantaa

vaikka joskus loukkaisikin hetkeksi.

ReaAalto, haluatko sinä auttaa Jeesusta kokoamaan pyhää seurakuntaa. Sinulla on paljon tietoa ja Raamattu on varmasti sinulle tärkein lukeminen.

Ihmiskunta on ahdistuksessa ja jopa uskovaiset tarvitsevat rohkaisua. Miksi me katsoisimme johonkin muuhun, kun Jumalan Sanan lupauksiin ja Sana lupaa varjella meidät.

Olen usein varoitellut täällä olevia uskovaisia, että eivät juoksisi julistajien perässä, vaan lukisivat itse Sanaa ja hoitaisivat oman seurakuntayhteytensä.

Julistajia on laidasta laitaan. On Jumalan lähettämiä ja on oman lihan lähettämiä ja on vastavoiman lähettämiä.

Jumala pitääköön huolen, että jokainen Hänelle kuuluva varjeltuu väärältä.

Herätys- ja parannuskokoukset ovat tärkeitä sen takia, että uskosta osattomat saisivat tienviitan ja pääsisivät sen opastamana Jeesuksen tuntemukseen. Uskovaisten ei niihin kokouksiin tule mennä, sillä ne on tarkoitettu pakanoille ja uskovaiset voivat joutua loukatuksi niiden kokousten ilmapiiristä.
        Opetuskokoukset kuuluvat uskovaisille ja niitä järjestetään jokaisen omassa seurakunnassa.

Jos seurakunta on kelvoton, Jeesus kyllä itse omansa johdattaa sellaisesta poissa.

Meidän tulee luottaa Jeesukseen, kuin lapset hyvään isään.

• frihet

Ymmärtäis jos ajatuksesi tueksi kirjoitat jakeet, mutta luulisin että se ei ole tarkoituksesi, kun ainoastaan pelkää Raamattua siteeraat, eli onhan meillä jokaisella mahdollisuus netinkin välityksellä lukea pelkää Raamatun totuutta.

Raamatun sanoman löytää googlaamalla ja vieläpä monia käänöksiä, eiköstä?

Toisaalta pelkät raamatun tietosanakirjasta haetut raamatun kohdat eivät ehkä vielä kerro, mitä tahdot aloituksillasi tuoda esille.

• ole hyvä, vastaa

Tämän viestin aloittaja, nimim. "yksi monista", esitti sinulle Rea, yksilöidyt kysymykset.

Muutkin haluaisivat kuulla vastauksesi, mutta vastaa omin sanoin, älä siteeraa Pyhää Kirjaa, koska se sinun käytössä muuttuu lyömäaseeksi muita kohtaan:

• Anonyymi

Vapaasana foorumilla opetetaan harhaoppeja työkseen, eivätkä itse ole edes uudestisyntyneitä (Jumalasta) kristittyjä, vaan pahasti harhassa Pahan opetuslapsia.

• Anonyymi

voisiko ennemmin kertoa, että --vielä--- eksyksissä olevia.

ja tarinatuvassa rakentuu porukkaa puolelle ja toiselle, tarpeenmukaan... ja ajanmukaan.

Joku voi sanoa sitten muutaman ---vuoden--- päästä. minä entinen se ja se -- nyt tämä ja tämä.

Vai heitetäänkö pihalle, ettei sitten ketään tule tämä ja tämänpuolen juttuihin mukaan.

se on meistä kiinni- rakastammeko- vain onko vaikeeta, isoveljestä, että tuhlaajapoika tuleekin takaisin. Sitäpä sopii mietiskellä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      3685
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      134
      2489
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      45
      2008
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      12
      1603
    5. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      76
      1586
    6. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      56
      1356
    7. Mun on pakko uskaltaa

Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      79
      1271
    8. Miksi rakastuit ?

Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      67
      1270
    9. Leikitään tavuleikkiä

Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      68
      1204
    10. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      70
      1192
    Aihe