Anonyymit/ Nimettömät

Palvelurakenne

Kun puhutaan palvelurakenteesta se tarkoittaa sopimusta siitä millä tavoin yhteisö toimii ja valitsee luottamushenkilönsä (palvelijansa) hoitamaan yhteisiä asioita.
AA-ssa ryhmät valitsevat alue-edustajat Palvelu-nimiseen palveluelimeen päättämään yhteisistä asioista. Palveluun kuuluu edustaja tai kaksi jokaiselta Suomen 17 alueelta. Palvelu saa tehtävänsä suoraan ryhmiltä tai AA-ryhmien vuosikokoukselta ja on suoraan vastuussa ryhmille. Palvelu kokoontuu n. 4-5 kertaa vuodessa. Palvelu perustaa vuosittain myös toimikuntia valmistelemaan erillaisia asioita kuten käännöstöitä, ulkoista tiedottamista, menettelytapoja yms. Toimikuntien jäsenet valitaan Palvelun jäsenistä ja ne eivät päätä mitään vaan tuovat valmistelemansa asiat Palvelun päätettäviksi. Suomen lakien mukaan kustannustoimintaa ei voi harjoittaa kuin rekisteröity yhdistys (tai yhtiö). Tästä syystä on perustettu Suomen AA-kustannus ry jonka tehtävänä on kustantaa, painattaa ja hoitaa AA-kirjojen ja muun materiaalin jakelu ryhmille Suomessa. AA-Kustannus hoitaa lisäksi AA:n taloudenhoidon ja toimii toimiston henkilökunnan virallisena työnantajana. Ryhmien vuosikokous valitsee myös Kustannuksen, joka on siis suoraan vastuussa Suomen AA-ryhmille (vuosikokous). Kuukausittain Kustannus antaa selvityksen taloudenhoidostaan jäsenistölle Tiedotuksia-lehdessä ja tilinpäätöksen vuosittain vuosikokouksessa ryhmille. Myös palvelun kokouspöytäkirjat julkistetaan samassa lehdessä. Sekä palvelun että kustannuksen jäsenyys on määräaikainen ja ainutkertainen. Tämä palvelurakenne on GSO:n eli General Service Office of AA-n hyväksymä ja se on myös antanut kaiken AA-kirjallisuuden oikeudet Suomen AA-Kustannukselle. Suomen maailmanpalveluvaltuutetut pitävät yhteyttä tähän AA-n keskustoimistoon ja myös muiden maiden AA-rakenteisiin. elikkä Bill W:n ystävät, Anonyymit Alkoholistit yms. Eivät kuulu tähän rakenteeseen, joka on hyväksytty osa maailmanlaajuiseen AA.n Palvelurakennetta , ja ovat siis AA:n kannalta katsottuna ”ulkopuolinen virtaus”
Tiedän että lähes kaikki AA-ryhmät suhtautuvat heihin kuten muihinkin ulkopuolisiin…..Ryhmä, joka on liittynyt johonkin AA.n ulkopuoliseen ei voi samaan aikaan olla AA-ryhmä, eikä sitä koskevia tietoja näin ollen julkaista AA:n ryhmäluetelossa taikka Tiedotuksia lehdessä. Tämä koskee esim. A-killan, seurakuntien, sosiaalitoimistojen, Bill W:n ystävien, Raittiuden ystävien, Anonyymit alkoholistit, Minnesota-ryhmät ja jne…..Se, että joku näistä ulkopuolisista yhteisöistä käyttää samaa ohjelmaa kuin AA, ei tee niistä AA-laisia ryhmiä, eihän Raamatun lukeminenkaan tee Jehovalaisista luterilaisia. Valitettavaa tässä tapauksessa on kuitenkin, että tällä porukalla, jota on n.8% AA-laisten määrästä ei ole rohkeutta esiintyä omalla ryhmittymä nimellään…..itse en käy ryhmissä jotka kuuluvat tähän porukkaan, enkä sellaisissa jotka hyväksyvät suljettuihin palavereihin muita kuin Perinteiseen AA:han kuuluvia henkilöitä…..ja nämät 8% AA-laisista itse erosivat tästä palvelurakenteesta ja muuttivat nimensä: Bill W:n ystävät ry/ Anonyymit Alkoholistit, Anonyymien Alkoholistien ryhmiä ei ilmoiteta valtakunnallisessa ryhmäluettelossa koska ne eivät kuulu Suomen AA:han eivätkä Suomen AA:n palvelurakenteeseen. He käyttävät myös luvatta AA:n logoa ja tekevät laittomia ryhmäluetteloita johon on laitettu sekaan myös Suomen AA-ryhmiä, lupaa tähän asiaan ei ole kysytty Suomen AA-lta eikä Suomen AA-ryhmiltä. Neljännen perinteen nojalla moni AA-ryhmä on tehnyt sellaisen ryhmäpäätöksen että Anonyymit saavat osallistua vain avopalaveriin, tulokkaat ovat tervetulleita AA-han, vielä lopuksi yksi tärkeä seikka: kolmas perinne on kirjoitettu tulokkaita varten eikä ulkopuolisten ryhmittymien hyväksikäyttötarkoitukseen, moni Anonyymi on yrittänyt päästä perinteiseen AA-ryhmään kolmannen perinteen nojalla kalastelemaan jäseniään heidän ryhmittymäänsä mutta tämä asia on jo huomattu lähes kaikissa Suomen AA-ryhmissä ( Nimettömät Alkoholistit )

13

1166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja Delete

      Dry Drunk Drallallaa. Tuo lällän lällän lieru-loru on jo läpeensä tuttu.

      Avauksen "kirjoittanut" tähtirintainen yövuorolainen on laiskuri, joka yksipuolisesti rakastaa joitakin näppäimiä ja näppäinyhdistelmiä.

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4000000000000036&posting=22000000006552868#22000000006552868

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4000000000000036&posting=22000000007032479#22000000007032479

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4000000000000036&posting=22000000010659026#22000000010659026

    • Heh heh..

      Voi jestas sentään! Sheriffi itse meinaa tehdä tästäkin palstasta AA:n ja Bill W:n taistelutantereen. Todellinen riman alitus.
      Omalla palstallaan liukuhihnalla poistelee hänelle epämieluisia AA:ta kritisoivia viestejä perusteenaan, että ei saa riidellä, ja sitten tulee itse uudelle palstalle lietsomaan riitaa.
      Shefulle tuo järjestön organisaatiokuvio on muodostunut todelliseksi pakkomielteeksi, josta hän ei pääse eroon. Tavallista alkoholistia AA:n järjestöriita ei hetkauta, mutta moni jättää sinne menemisen, kun moinen rettelöinti ei hyvää kuvaa anna.
      Näillä esiintuloillaan hän toimii järjestönsä perusperiaatteita vastaan, ja vahingoittaa sitä. Enpä tiedä, pitäisikö moisen avauksen äärellä itkeä tuhertaa, vai naureskella maha kipeäksi?

      • Asikkalan Raikas

        Heh heh sanon minäkin. Näyttää joitakuita ottavan pattiin, kun suomi24 antoi tämän palstan vihdoin.

        Otetaanpa illalla kaljaa, veljet ja siskot. Meillä päin on mäyris 6.95 tarjouksessa ;)


    • Mitäs sitä noin?

      Tarkoitus lienee aikaansaada palstalle niin kovat kähinät, että sheriffi pääsee ylläpitäjälle julistamaan:
      "Mitäs minä sanoin, palstalla PITÄÄ olla valvoja, muuten menee pelkäksi rettelöksi, kuten näette."
      Varsin ovelaa.

      • Ottoautomaatti

        Mut onneksi me olemme ovelampia, eikä
        astuta "miinaan"


    • Anti-provo.

      Jo on tarpeeksi kommentteja. Alotus puhukoon puolestaan.
      Lisävastaukset johtavat riitaan, joka on alotuksen tarkoitus.

    • Älkää nyt heti mua syyttäkö, voihan tuon tekstin lähettää joku muukin joka on ottanut sen talteen esim. omalle koneelleen, en ole lähettänyt tuota tekstiä tälle palstalle.

      • Olen kirjoittanut tuon aikoinaan alkoholipalstalle, anteeksi että kirjoittelen yleensäkään täällä mutta kerroin vain mitä minulla oli kerrottavana.


      • Höveli.
        raitis kirjoitti:

        Olen kirjoittanut tuon aikoinaan alkoholipalstalle, anteeksi että kirjoittelen yleensäkään täällä mutta kerroin vain mitä minulla oli kerrottavana.

        Joku psykologista silmää omaava on ollut liikkeellä.
        Uskon kyllä, että tällä kertaa alotuksen tänne sijoitti tosivelmu, jolla ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa.
        Oleellista on kuitenkin myös se, että siis olet alkuperäinen kirjoittaja tähden voimalla, joten joidenkin taivastelut siitä, että miksi olet leimautunut AA:n edustajaksi, ovat varsin hassuja.
        Kaikki sen ymmärtänevät, että et ole AA:n edustaja palstalla, mutta se leimautuminen on aivan itse hankittua.


    • sisältöä

      Illan keskusteluun alustusta....

      Jostein Gaarder: Mystiikka (Sofian maailma)

      Pekka Ervast: Uskonnot ja uskontokysymys

      Uskonnot ja niiden tulevaisuus (Yrjö Kallisen haastattelu)

      Kristinusko

      Jeesuksen sanoja (ei-kanonisista lähteistä)

      Tuomas Akvinolainen: Todistuksia Jumalan olemassaolosta

      Arvid Järnefelt: Kirkkopuheet

      Elian lähetyskirjeet 1-4

      Tuomas Kempiläinen: Neljä keinoa rauhan saavuttamiseksi, Lähimmäisen vikoja on kärsittävä
      (teoksesta Kristuksen seuraamisesta)

      Pekka Ervast: Vuorisaarna (alkulause ja viimeinen luku Jeesuksen käskyt)

      Pekka Ervast: Nimien Jeesus ja Kristus ero

      Pekka Ervast: Jeesuksen salakoulu
      (luvut: Uskonto tieteenä, Miten Uutta Testamenttia on luettava? sekä Jeesuksen vertaukset)

      V. Jussila: Egyptin gnostikkojen salaiset kirjat löydetty

      Essealaisten rauhanevankeliumi (1. osa, saatesanat, poimintoja, Qumran)

      V. T. Aaltonen: Kristinusko ja vanhat pakanauskonnot

      Hermann Rudolph: Tie Kristuksen luo (eli neljä askelta täydellisyyden polulla)

      Jälleensyntyminen ja Konstantinopolin kirkolliskokous v. 553

      Harry A. M. Hildén: Onko raamatusta poistettu jälleensyntyminen?

      Pekka Ervast: Joulusymboliikkaa

      Rudolf Steiner: Rosenkreuzilainen kristinusko

      In Nobis Regnat (kertomus luostarista)

      Kun kaksi munkkia rukoili (legenda)

      Johannes Kastajan kuva (kertomus)

      Alfredo Panzini: Pyhän Fransiskuksen viimeinen ihme

      Kreikkalaiskatolinen Piispa Theophan: Auran loiste henkisessä elämässä

      H. P. Blavatsky: Kirkon ja vapaamuurarien rituaalien juuret

      Heränneen sielun rukous

      Eräs legenda Pietarista

      Muut uskonnot

      Bhagavad Gîtâ

      Lao-Tse: Tao-Te-King

      Yrjö Kallinen: Zen

      Pekka Ervast: Kuinka vanhassa Intiassa totuutta etsittiin
      [Egyptiläisten] Kuolleitten kirja
      Näin puhui Zarathustra
      Kabbala, juutalaisten salainen oppi
      Kabbala
      Buddha, buddhanusko ja buddhalaiset
      Muhammed ja islam

      Enni Unnila: Bahá'i

      Läpikuultava jalokivi (Patandshalin kokoamia ajatuksia, joogasutrat)
      Selityksiä Patandshalin jooga-ajatelmiin (Mabel Collins)

      Swami Vivekananda: Bhakti-yoga (Rakkauden yoga)

      Sri Râmakrishna: Mestarit ja opetuslapset

      Sangharakshita: Valkoinen lootussutra (esittely-txt, 3 tarinaa)

      Kultakukan salaisuus (taolainen teos; alkusanat & 2 lukua)

      Christmas Humpreys: Kääntymyksestä buddhalaisuudessa

      10 käskyä (Japanista)

      Fa-kheu-piu: Ylpeys ja ylenkatse

      Sarasvati: Vishnun neljäs avataara

      Popol Vuh - maya-intiaanien kansalliseepos (takakansiesittely, poimintoja)

      Linkkejä

      Kirkot ja uskonnot

      Uskonnot Suomessa

      Buddhalaisuus Suomessa

      Ristin Johannes ja sielun pimeä yö

      Juudaksen evankeliumi

      • Virdahebo

        Molemmat Tuomakset tuttuja, lisäx vielä hyvinkin tuttu se epäilevä Tuomas.

        Kovasti oon tykännyt myös Kallisen ajatuksista. Helppo ja painava on hänen kirjansa Tässä ja nyt.

        Kiitos listasta.

        Muuten, ookko nää aatellu, miksi kristinusko lähti leviämään niin voimallisesti just tänne "länteen", miksei se saanut kaikupohjaa esim. Afrikasta...Miksi armon evankeliumi on kelvannut vain n. kolmasosalle ihmiskuntaa...Eikö muualla olla näin syyllisiä, vapahdusta anovia...Miten on ymmärrettävissä, ettei ansaitsematon armo ole kelvannut...

        Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...


      • Uskoton uskovainen.
        Virdahebo kirjoitti:

        Molemmat Tuomakset tuttuja, lisäx vielä hyvinkin tuttu se epäilevä Tuomas.

        Kovasti oon tykännyt myös Kallisen ajatuksista. Helppo ja painava on hänen kirjansa Tässä ja nyt.

        Kiitos listasta.

        Muuten, ookko nää aatellu, miksi kristinusko lähti leviämään niin voimallisesti just tänne "länteen", miksei se saanut kaikupohjaa esim. Afrikasta...Miksi armon evankeliumi on kelvannut vain n. kolmasosalle ihmiskuntaa...Eikö muualla olla näin syyllisiä, vapahdusta anovia...Miten on ymmärrettävissä, ettei ansaitsematon armo ole kelvannut...

        Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...

        Ovatko siis buddhalaisten, hindujen, juutalaisten, animistien, muslimien, farsien yms. jumalat siis vääriä jumalia? Ovatko he erehtyneet?
        Jospa me olemme erehtyneet? Onhan kristinuskon piirissä tehty maailmahistorian pahimmat raakuudet ja rikokset. Verisin uskonto maailmassa.


    • Nimetön Alkkis

      Näyttäkää minulle Nimettömien Alkoholistien Palvelurakennekaavio?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe