Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hommas/Masala

Tulokasko

Kertokaa rehellisesti minkälainen paikka on Hommaksen seutu Masalassa. Harkitsen perheen kanssa asunnon ostamista sieltä, ihan alueen perukoilta. Vaikuttaa rauhalliselta rivareiden ja uusien erillistalojen alueelta, mutta, mutta... Kaikki se, mitä olen täällä lukenut Masalasta on pistänyt miettimään, onko siellä pienten lasten kanssa kiva asua.

Entä päiväkodit ja Masalan peruskoulu, räjähtävätkö käsiin? Tarkoitan, onko siellä ylisuuret ryhmät/luokat, kun alueelle näköjään rakennetaan paljon? Onko pätevät hoitajat/opettajat?

52

11204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä ei!

      Arvaus osui aivan oikein, ei ole hyvä paikka millään mittarilla. Nykyisin muuten ne uudet kirkkonummelaiset, jotka tarvitsevat hoitopaikkaa saavat yleensä aivan kunnan toiselta reunalta päivähoitopaikan/koulupaikan, esim. masalalaiset kirkonkylältä ja päinvastoin. Sensijaan paikkakuntalaisille on taattu saada lähin mahdollinen hoito/koulupaikka. Suosittelen katsomaan asuntoja esim. Espoosta/Vantaalta/Sipoosta jne.

    • kyläläinen

      Masalassa vielä pienten lasten kanssa(vauvojen kanssa) elää,kun ei tarvia laskea ulos jne. Masalaan on tupattu iso joukko kirkkonummen päihde-huumeongelmaisia,siellä on myös narkkien ja alkoholistien yhteinen "hoitola".

      Suosittelen etsi jostain muualta päin kirkkonummea asunto.

      Ja terveisiä masalan ja kirkkonummen vanhemmille, tarkistakaapa mitä kakaranne tekevät, keskustassa n.15v pennut olivat trokaamassa viinaa.Eivätpähän huomanneet kun satuin ihan lähellä olemaan koiraa ulkoiluttamassa, puheet oli kun vanhoilla tekijöillä.Joukosta tunnistin pari tuttua poikaa.

      • Roi

        Itse olen nyt asunut Masalassa 3kk, ei mitään negatiivisti sanottavaa toistaiseksi. Mutta kai nämä ihmiset jotka täällä haukkuu Masalaa tietää mistä puhuu tai sitten heillä on ainostaan oma käsityksensä paikasta. Kyllä voin suositella Masalaa
        asuinpaikaksi.


      • lapsia
        Roi kirjoitti:

        Itse olen nyt asunut Masalassa 3kk, ei mitään negatiivisti sanottavaa toistaiseksi. Mutta kai nämä ihmiset jotka täällä haukkuu Masalaa tietää mistä puhuu tai sitten heillä on ainostaan oma käsityksensä paikasta. Kyllä voin suositella Masalaa
        asuinpaikaksi.

        ja minkä ikäisiä..jos teini-ikäisiä olisi, et luultavasti suosittelisi..


      • Naanna
        lapsia kirjoitti:

        ja minkä ikäisiä..jos teini-ikäisiä olisi, et luultavasti suosittelisi..

        voi suositella Masalaa teini-ikäisten vanhempienkin asuinpaikaksi. Nykyajan vanhemmat täytyy vaan olla tietoisia ja keskustella lastensa kanssa, ja hyvä olis tietää kenen kanssa omat lapset liikkuu ja missä, eikä ne kotiintuloajatkaan ole pahasta. Ei ole asuinpaikasta kiinni, sillä ittellänikin oli ihana lapsuus/nuoruus Masalassa. Harrastin paljon, oli kotiintuloajat,liikuin tuttujen kavereiden kanssa, välillä biletettiin ;), mutta ikinä ei tarvinnut vanhempien perästä kuulla ja huumeista pysyin erossa, niitähän on kaikkialla, haloo, tietämättömyyttä yhdistää narkkarit ainoastaan Masalaan! Ja täällä sitä vielä asustellaan: aviossa, kahden pienen lapsen äitinä ja hyvä vaki työpaikka pääkaupungissa.


      • Mennyttä aikaa
        Naanna kirjoitti:

        voi suositella Masalaa teini-ikäisten vanhempienkin asuinpaikaksi. Nykyajan vanhemmat täytyy vaan olla tietoisia ja keskustella lastensa kanssa, ja hyvä olis tietää kenen kanssa omat lapset liikkuu ja missä, eikä ne kotiintuloajatkaan ole pahasta. Ei ole asuinpaikasta kiinni, sillä ittellänikin oli ihana lapsuus/nuoruus Masalassa. Harrastin paljon, oli kotiintuloajat,liikuin tuttujen kavereiden kanssa, välillä biletettiin ;), mutta ikinä ei tarvinnut vanhempien perästä kuulla ja huumeista pysyin erossa, niitähän on kaikkialla, haloo, tietämättömyyttä yhdistää narkkarit ainoastaan Masalaan! Ja täällä sitä vielä asustellaan: aviossa, kahden pienen lapsen äitinä ja hyvä vaki työpaikka pääkaupungissa.

        Fakta, jota et taida tietää, että masassa on nykyisillään narkomaaneja,sekakäyttäjiä ja alkoholisteja enemmän kuin missään päin muuta Kirkkonummen aluetta.Teini-ikäiset ovat erityisesti kunnostautuneet juomapuolella, samaten huumeet ovat räjähdysmäisesti,ongelmaksi asti tulleet kirkkonummelle.Tämä on fakta, ihan virkataholta saatu tieto vain päiviä sitten!

        Vanhemmat vähättelevät pentujensa juomista ja sitten on nämä trokarit.


      • Wow!
        Mennyttä aikaa kirjoitti:

        Fakta, jota et taida tietää, että masassa on nykyisillään narkomaaneja,sekakäyttäjiä ja alkoholisteja enemmän kuin missään päin muuta Kirkkonummen aluetta.Teini-ikäiset ovat erityisesti kunnostautuneet juomapuolella, samaten huumeet ovat räjähdysmäisesti,ongelmaksi asti tulleet kirkkonummelle.Tämä on fakta, ihan virkataholta saatu tieto vain päiviä sitten!

        Vanhemmat vähättelevät pentujensa juomista ja sitten on nämä trokarit.

        Itse olen saanut kuulla, että virka-ajoja on Masalaan saman verran kuin muualle Kirkkonummella.
        Mutta ehkä sinulla on sitten eri tietolähteet kuin minulla. Eikö tuo sinun viimeinen lause ole aikamoista yleistämistä (vanhemmat). Itsellä ei ole ollut mitään ongelmaa asua Masalassa ja viihdyn erittäin hyvin.


      • Mutta koska
        Wow! kirjoitti:

        Itse olen saanut kuulla, että virka-ajoja on Masalaan saman verran kuin muualle Kirkkonummella.
        Mutta ehkä sinulla on sitten eri tietolähteet kuin minulla. Eikö tuo sinun viimeinen lause ole aikamoista yleistämistä (vanhemmat). Itsellä ei ole ollut mitään ongelmaa asua Masalassa ja viihdyn erittäin hyvin.

        löytyy parempia paikkoja, kannattaa sitä ongelma-aluetta vältää muuttoa suunnittelevien. Valitettavasti sen maine on mennyt niin huonoksi, että asuntojen hinnoissakin sen näkee..


      • Tieto tuo tuskaa
        Wow! kirjoitti:

        Itse olen saanut kuulla, että virka-ajoja on Masalaan saman verran kuin muualle Kirkkonummella.
        Mutta ehkä sinulla on sitten eri tietolähteet kuin minulla. Eikö tuo sinun viimeinen lause ole aikamoista yleistämistä (vanhemmat). Itsellä ei ole ollut mitään ongelmaa asua Masalassa ja viihdyn erittäin hyvin.

        Liikutko iltaisin kylillä? Tunnetko paljon nuoria ja heidän vanhempiaan? Tämän kylän nuorilla kaljoittelu ja huumemyönteisyys on räjähtämällä kasvanut. Joka viikonloppu näitä 12-17 vuotiaita kännääjiä jää poliisin haaviin.

        Vanhemmat todellakin vähättelevät "juohan ne kaljaa...mutta ei kait paljon...jakun ongelmia ei ole syntynyt, niin eipä tehdä numeroa asiasta..." Paapotaan ja piilotellaan asiaa, kasvatetaan alkoholiin tottuneita yksilöitä pienestä pitäen.
        Eivätkä moni vanhempi tiedä missä kouluikäiset muksunsa pyörivät vielä yöaikaan. Niinpä, itekkin istuvat kapakassa tai risteilyllä jne. ja nuoriso tekee mitä lystää.

        Tämä on ongelma kirkkonummella! Ettei välitetä, ei auta ne muutamat jotka edes yrittää huolehtia, sillä nämä piittaamattomat vanhemmat ruokkii yleistystä "kaikki muutkin"


      • että Masalan
        Mutta koska kirjoitti:

        löytyy parempia paikkoja, kannattaa sitä ongelma-aluetta vältää muuttoa suunnittelevien. Valitettavasti sen maine on mennyt niin huonoksi, että asuntojen hinnoissakin sen näkee..

        nk. "huonoa" mainetta pitävät yllä ainoastaan kaltaisesi kirjoittelijat.


      • en kulje iltamyöhään kylällä,
        Tieto tuo tuskaa kirjoitti:

        Liikutko iltaisin kylillä? Tunnetko paljon nuoria ja heidän vanhempiaan? Tämän kylän nuorilla kaljoittelu ja huumemyönteisyys on räjähtämällä kasvanut. Joka viikonloppu näitä 12-17 vuotiaita kännääjiä jää poliisin haaviin.

        Vanhemmat todellakin vähättelevät "juohan ne kaljaa...mutta ei kait paljon...jakun ongelmia ei ole syntynyt, niin eipä tehdä numeroa asiasta..." Paapotaan ja piilotellaan asiaa, kasvatetaan alkoholiin tottuneita yksilöitä pienestä pitäen.
        Eivätkä moni vanhempi tiedä missä kouluikäiset muksunsa pyörivät vielä yöaikaan. Niinpä, itekkin istuvat kapakassa tai risteilyllä jne. ja nuoriso tekee mitä lystää.

        Tämä on ongelma kirkkonummella! Ettei välitetä, ei auta ne muutamat jotka edes yrittää huolehtia, sillä nämä piittaamattomat vanhemmat ruokkii yleistystä "kaikki muutkin"

        ja sen lupaan ettei kulje
        omat lapsenikaan kun tulevat
        siihen ikään. Vanhempien vastuulla
        on antaa rajat lapsille. Ei tämä ole ongelma ainoastaan Kirkonummella/Masalassa.


      • ole mennyttä aikaa,
        Mennyttä aikaa kirjoitti:

        Fakta, jota et taida tietää, että masassa on nykyisillään narkomaaneja,sekakäyttäjiä ja alkoholisteja enemmän kuin missään päin muuta Kirkkonummen aluetta.Teini-ikäiset ovat erityisesti kunnostautuneet juomapuolella, samaten huumeet ovat räjähdysmäisesti,ongelmaksi asti tulleet kirkkonummelle.Tämä on fakta, ihan virkataholta saatu tieto vain päiviä sitten!

        Vanhemmat vähättelevät pentujensa juomista ja sitten on nämä trokarit.

        sillä Masalassa on hyvä asua, varsinkin lapsiperheen. Ongelmia tietysti on, ja on syrjäytyneitä alkoholisteja sekä narkkareita niinkuin kerroit, mutta nyt unohdat täysin sen, että Masalassa asuu myös tavallisia lapsiperheitä, jotka harrastavat, käyvät töissä, ulkoilevat jne. Masala on myös meidän, ei ainoastaan näiden narkkareiden, alkoholistien kotipaikka. Sen takia katson, että kirjoituksesi on hyvin yksipuolinen kuvaus Masalasta, mikä minulle on hyvin tärkeä paikka, ja nämä "yöeläjät" eivät sitä minulta pysty pilaamaan, sillä he eivät kuulu minun elämääni millään lailla. Sinä taidat olla heidän kanssa enemmänkin tekemisissä, ainakin puheistasi päätellen.


      • Vanhempi.
        en kulje iltamyöhään kylällä, kirjoitti:

        ja sen lupaan ettei kulje
        omat lapsenikaan kun tulevat
        siihen ikään. Vanhempien vastuulla
        on antaa rajat lapsille. Ei tämä ole ongelma ainoastaan Kirkonummella/Masalassa.

        Miten sinä pidät mahd.kieltoa uskomattomat nuoret kotona?? Pidät kiinni väkisin, ovi takalukkoon jne.?

        Kuule, yhtäkkiä hyvienkin perheiden hyvin käyttäytyvät nuoret alkavat yhtäkkiä pullikoida vastaan ja tekevät mitä sattuu, kyllä silloin hyvät neuvot ovat tarpeen!?? Niinkauan on hyvä jaella neuvoja,ennekun on itse asian kokenut.


      • Vanhempi.
        ole mennyttä aikaa, kirjoitti:

        sillä Masalassa on hyvä asua, varsinkin lapsiperheen. Ongelmia tietysti on, ja on syrjäytyneitä alkoholisteja sekä narkkareita niinkuin kerroit, mutta nyt unohdat täysin sen, että Masalassa asuu myös tavallisia lapsiperheitä, jotka harrastavat, käyvät töissä, ulkoilevat jne. Masala on myös meidän, ei ainoastaan näiden narkkareiden, alkoholistien kotipaikka. Sen takia katson, että kirjoituksesi on hyvin yksipuolinen kuvaus Masalasta, mikä minulle on hyvin tärkeä paikka, ja nämä "yöeläjät" eivät sitä minulta pysty pilaamaan, sillä he eivät kuulu minun elämääni millään lailla. Sinä taidat olla heidän kanssa enemmänkin tekemisissä, ainakin puheistasi päätellen.

        Tiesitkö että narkkarit ja juomaveikotkin käyvät töissä!Jotkut. Kaikista ei edes päälle päin asiain laita näy. Se uuden karhealla autolla ja ok-talossa asuva sliipattu kaveri voi olla juuri hän...

        Sinunkin lapsesi kasvavat, silloin alkaa kulkijain tekemiset vaarantaa idylliäsi,mikäli olikein sinisilmäisenä elät.

        Itsekkin tiedän edellä kuvatun asianlaidan, vaikken ole tekemisissä ystävyysmielessä ko.porukan kanssa. Riittää että on silmät ja korvat päässä, eikä kuljet laput silmillään.

        Hyvä että olet lintukotosi löytänyt, et sitten ole huomannut kuinka niitä ruiskuja löytyy vähän joka puolelta, myös lasten leikkipaikoilta.


      • Nimetön
        Vanhempi. kirjoitti:

        Tiesitkö että narkkarit ja juomaveikotkin käyvät töissä!Jotkut. Kaikista ei edes päälle päin asiain laita näy. Se uuden karhealla autolla ja ok-talossa asuva sliipattu kaveri voi olla juuri hän...

        Sinunkin lapsesi kasvavat, silloin alkaa kulkijain tekemiset vaarantaa idylliäsi,mikäli olikein sinisilmäisenä elät.

        Itsekkin tiedän edellä kuvatun asianlaidan, vaikken ole tekemisissä ystävyysmielessä ko.porukan kanssa. Riittää että on silmät ja korvat päässä, eikä kuljet laput silmillään.

        Hyvä että olet lintukotosi löytänyt, et sitten ole huomannut kuinka niitä ruiskuja löytyy vähän joka puolelta, myös lasten leikkipaikoilta.

        Olen ennenkin kirjoittanut tänne enkä ymmärrä mihin tämä yksi narkkareista puhuva perustaa arvionsa Masalan asuntojen hintojen kehityksestä. Itse olen jo muuttanut pois Masalasta eikä asian pitäisi niin hirveesti enää liikuttaa mutta ärsyttää tollainen roskanpuhuminen. Masala on hyvä paikka asua tavalliselle ihmiselle ja asuntojen hintojen kehitys asumani seitsemän vuoden ajalta kertoi pikemminkin alueen arvostuksen jatkuvasta parantumisesta. Ainakin omalta osaltani näin kävi. Asuntoni arvo pahamaisessa Masalassa nousi seitsemän vuoden aikana 70 %. Masalan sijainti on ylivertainen moneen muuhun paikkaan verrattuna ainakin autottomalle lapsiperheen edustajalle.


      • eipä ole
        Nimetön kirjoitti:

        Olen ennenkin kirjoittanut tänne enkä ymmärrä mihin tämä yksi narkkareista puhuva perustaa arvionsa Masalan asuntojen hintojen kehityksestä. Itse olen jo muuttanut pois Masalasta eikä asian pitäisi niin hirveesti enää liikuttaa mutta ärsyttää tollainen roskanpuhuminen. Masala on hyvä paikka asua tavalliselle ihmiselle ja asuntojen hintojen kehitys asumani seitsemän vuoden ajalta kertoi pikemminkin alueen arvostuksen jatkuvasta parantumisesta. Ainakin omalta osaltani näin kävi. Asuntoni arvo pahamaisessa Masalassa nousi seitsemän vuoden aikana 70 %. Masalan sijainti on ylivertainen moneen muuhun paikkaan verrattuna ainakin autottomalle lapsiperheen edustajalle.

        Jos Masalan työttömillä ja muilla huithapeleilla varaa tollaisiin kämppiin, hurja on paikka.



        http://www.yit.fi/palvelut/kotitaloudet/2851/tulevia_kohteita/12912/12934/12935


      • Asunnon omistaja
        Nimetön kirjoitti:

        Olen ennenkin kirjoittanut tänne enkä ymmärrä mihin tämä yksi narkkareista puhuva perustaa arvionsa Masalan asuntojen hintojen kehityksestä. Itse olen jo muuttanut pois Masalasta eikä asian pitäisi niin hirveesti enää liikuttaa mutta ärsyttää tollainen roskanpuhuminen. Masala on hyvä paikka asua tavalliselle ihmiselle ja asuntojen hintojen kehitys asumani seitsemän vuoden ajalta kertoi pikemminkin alueen arvostuksen jatkuvasta parantumisesta. Ainakin omalta osaltani näin kävi. Asuntoni arvo pahamaisessa Masalassa nousi seitsemän vuoden aikana 70 %. Masalan sijainti on ylivertainen moneen muuhun paikkaan verrattuna ainakin autottomalle lapsiperheen edustajalle.

        Niinettä nettosit asunnollas seitsämässä vuodessa? Pitikö tuon olla uutinen, niinhän miltei kakkien asuntojen kohdalla on käynyt. Taloudellinen tilanne ym.seikat vaikuttavat hintatasoon, sitäpaitsi vaikuttaahan asiaan sekin, millä hinnalla alunperin ostit.

        Tuttavat ostivat vajaalla 2millillä vanhaa rahaa talon, nyt kuuden(6) vuoden jälkeen hintarvio on paljon enemmän.Tähän on vaikuttanut moni seikka.Masalaan on seitsämässä vuodessa tullut jonkinlaista kehitystä.

        Autottomalle Masala on kyllä aika painajainen, juna ja bussit kulkee milloin kulkee.


      • neuvot ovat tietysti
        Vanhempi. kirjoitti:

        Miten sinä pidät mahd.kieltoa uskomattomat nuoret kotona?? Pidät kiinni väkisin, ovi takalukkoon jne.?

        Kuule, yhtäkkiä hyvienkin perheiden hyvin käyttäytyvät nuoret alkavat yhtäkkiä pullikoida vastaan ja tekevät mitä sattuu, kyllä silloin hyvät neuvot ovat tarpeen!?? Niinkauan on hyvä jaella neuvoja,ennekun on itse asian kokenut.

        tarpeen! Nykyään on paljon erilaisia tahoja, joihin voi olla yhteydessä, jos nuoren/lapsen kanssa esiintyy ongelmia. En ole väittänytkään että nuoren kanssa helppoa on, mutta sitä se kasvattaminen juuri on. Hyvää jatkoa :)!


      • asua tavalliselle ihmiselle...
        Vanhempi. kirjoitti:

        Tiesitkö että narkkarit ja juomaveikotkin käyvät töissä!Jotkut. Kaikista ei edes päälle päin asiain laita näy. Se uuden karhealla autolla ja ok-talossa asuva sliipattu kaveri voi olla juuri hän...

        Sinunkin lapsesi kasvavat, silloin alkaa kulkijain tekemiset vaarantaa idylliäsi,mikäli olikein sinisilmäisenä elät.

        Itsekkin tiedän edellä kuvatun asianlaidan, vaikken ole tekemisissä ystävyysmielessä ko.porukan kanssa. Riittää että on silmät ja korvat päässä, eikä kuljet laput silmillään.

        Hyvä että olet lintukotosi löytänyt, et sitten ole huomannut kuinka niitä ruiskuja löytyy vähän joka puolelta, myös lasten leikkipaikoilta.

        Lastenleikkipaikalla, missä käymme, en ole vielä kertaakaan törmännyt huumeruiskuihin eli niitä "ei löydy vähän joka puolelta", kuten asian ilmaisit. Ja niinkuin aikaisemmin jo olen kertonut, "ei sinisilmäisenä", ko. porukat on huomattu, myöskin lasten silmin. Sinun ei tarvitse huolehtia, että laput silmillä kuljettaisiin. Ihmettelen suhtautumistasi Masalaan, tuntuu olevan jotenkin henkilökohtainen agenda mollata ja valittaa, mutta hyvää jatkoa sinulle kuitenkin.


      • Kokemusta yli 20v.
        neuvot ovat tietysti kirjoitti:

        tarpeen! Nykyään on paljon erilaisia tahoja, joihin voi olla yhteydessä, jos nuoren/lapsen kanssa esiintyy ongelmia. En ole väittänytkään että nuoren kanssa helppoa on, mutta sitä se kasvattaminen juuri on. Hyvää jatkoa :)!

        Vaikka olisi kuinka rajat ja hyvät eväät kotoa, yhtäkkiä voi olla tilanteessa, jossa ihmettelet missä kuitenkin meni väärin.

        Kun olet jo kaikkesi tehnyt, virka-apua myöden, eikä vielä sittenkään auta. Tiedätkö, virran voima voi olla joskus pelottavan vaarallinen ja voimakas. Jopa sen ennen kiltin, tunnollisen ja kotona viihtyvän piltin kohdalla.

        Ongelmia on yhtälailla huolehtivissa ja vastuullisien perheiden lapsissa kuin muissakin.


      • Vanhempi.
        asua tavalliselle ihmiselle... kirjoitti:

        Lastenleikkipaikalla, missä käymme, en ole vielä kertaakaan törmännyt huumeruiskuihin eli niitä "ei löydy vähän joka puolelta", kuten asian ilmaisit. Ja niinkuin aikaisemmin jo olen kertonut, "ei sinisilmäisenä", ko. porukat on huomattu, myöskin lasten silmin. Sinun ei tarvitse huolehtia, että laput silmillä kuljettaisiin. Ihmettelen suhtautumistasi Masalaan, tuntuu olevan jotenkin henkilökohtainen agenda mollata ja valittaa, mutta hyvää jatkoa sinulle kuitenkin.

        Jos olen kaksi, nyt kolme viestiä laittanut, eipä vielä maanisesta masala-vastaisuudesta voi puhua?

        Näistä huumeruiskuista,tyhjistä(onneksi)lääkepakkauksista jne. olen kuullut niitä siivoavilta ihmisiltä. Koiraa ulkoiluttaessa olen myös itse niihin milloin missäkin törmännyt.

        Olen työni puolesta tietoinen tästä koko suomessakin ongelmaksi nousevasta nuorten päihteiden käytöstä. Valitettavasti tämänkin kesän aikana on jopa tuttavapiirin lapsista jo 6 joutunut ko.asioiden kanssa ongelmiin. Arvaa miltä tuntuu vanhemmasta, joka on apua hakenut lapselleen ja silti ei mikään auta.Kun joutuu jopa etsimään lapselleen paikkaa muualta, koska oman kylän porukka armotta pitää vaikutusvallassaan.

        Kyllä ympäristön ja kaikkien siihen vaikuttavien tekijöiden osuus ratkaisee paljon.On ikävää ja kauhistuttavaa kuulla nuorien, koulu-ikäistenkin hautovan jopa itsemurhaa ajautuessaan rinkiin, josta poispääsy voi merkitä sitä, ettet enää vapaa-ajallasi liiku kotoa mihinkään.



        Ja hyvää jatkoa itsellesikin ja onnea kasvatustyössäsi, toivottavasti säästyt tälläisiltä tiedon tuskilta henk.koht.


    • Ei takaisin

      Myös minä katselisin asuntoa muualta Kirkkonummelta tai vaikka Nummelasta. Masala on valitettavasti valunut Kirkkonummen huonoimmaksi alueeksi, kaikilla mittareilla, ja noiden aikasempien kirjoittajien ajatuksiin yhdyn täysin! peruskoulut varsinkin täyttyy tulevaisuudessa, eikä tuo opiskelijakuntakaan ihan kärkipäästä ole, en mmissään nimessä haluaisi lastani Masalan peruskouluun viedä.

      • SSq

        Voisitko perustella vähän tarkemmin mitkä kaikki asiat tekee masalasta niin huonon paikan. Näyttää olevan aika kaksijakoista tietoa tuosta masalasta kuin tätäkin palstaa lukee, on puolesta puhujia sekä vastustajia. Näyttää vaan siltä että uusia omistusasuntoja valmistuu koko ajan masalaan ja kaikenlisäksi vielä aika kova hintaisia. Joten ainakaan hintojen perusteella ei ainakaan aivan slummi alue voi masala olla.


      • not ever masala
        SSq kirjoitti:

        Voisitko perustella vähän tarkemmin mitkä kaikki asiat tekee masalasta niin huonon paikan. Näyttää olevan aika kaksijakoista tietoa tuosta masalasta kuin tätäkin palstaa lukee, on puolesta puhujia sekä vastustajia. Näyttää vaan siltä että uusia omistusasuntoja valmistuu koko ajan masalaan ja kaikenlisäksi vielä aika kova hintaisia. Joten ainakaan hintojen perusteella ei ainakaan aivan slummi alue voi masala olla.

        Mikä lie että Masalaan laitetaan keskustan alueelta häädön saaneet, sekä päihdeongelmaiset linnasta palaajat.Just näille linnasta vapautuville kunta antaa maksusitoumuksen parhaimpiin asuntoihin, vuokraavat jopa yksityisiltä asuntoja. Juu, pitäähän heidänkin jossain asua.

        Ja nuoriso on oppinut masalassa tavoille, liekö ovat niiden ongelmavanhempien lapsia? Ilta/öiseen aikaan alaikäiset naskalit päivystävät kadulla, tarjoten viinaa ostettavaksi?!! Lähijunassa kuultuna ovat soitelleet kuin kauppiaat konsanaan ja tarjonneet kavreilleen viinaa!! Ja kuka mahtaa olla se joka nämä viinakset hankkii, vanhemmat?

        Huumeongelma alkaa kirkkonummella paisua yli äyräiden,yläasteikäiset etenkin ovat vaaravyöhykkeellä, vaan on kuulunut että jo ala-asteella osaavat järjestää juomista.Kattokaa vanhemmat penskojenne perään,vaikkette välittäisi omasta penskastanne, niin estätte ettei ainakaan järjestele jonkun diilerin juoksupoikana toisten elämiä vinoon.


      • Yli 30 vuotta kunnassa asunut
        not ever masala kirjoitti:

        Mikä lie että Masalaan laitetaan keskustan alueelta häädön saaneet, sekä päihdeongelmaiset linnasta palaajat.Just näille linnasta vapautuville kunta antaa maksusitoumuksen parhaimpiin asuntoihin, vuokraavat jopa yksityisiltä asuntoja. Juu, pitäähän heidänkin jossain asua.

        Ja nuoriso on oppinut masalassa tavoille, liekö ovat niiden ongelmavanhempien lapsia? Ilta/öiseen aikaan alaikäiset naskalit päivystävät kadulla, tarjoten viinaa ostettavaksi?!! Lähijunassa kuultuna ovat soitelleet kuin kauppiaat konsanaan ja tarjonneet kavreilleen viinaa!! Ja kuka mahtaa olla se joka nämä viinakset hankkii, vanhemmat?

        Huumeongelma alkaa kirkkonummella paisua yli äyräiden,yläasteikäiset etenkin ovat vaaravyöhykkeellä, vaan on kuulunut että jo ala-asteella osaavat järjestää juomista.Kattokaa vanhemmat penskojenne perään,vaikkette välittäisi omasta penskastanne, niin estätte ettei ainakaan järjestele jonkun diilerin juoksupoikana toisten elämiä vinoon.

        Miksi Masalan keskusta on niin täynnä nistejä ja linnakundeja? Tiedän miksi. Olin niiden kanssa aikoinaan koulussa. Niiden vanhemmat asuivat aikoinaan pääosin Gangsterbyssä (Jede). Kunnan uudet vuokratalot rakennettiin 90-luvulla ko. porukan muuttaessa kotoa juuri Masalaan. Ja sosiaalisin perustein...yllätys...entisten jedeläisten lapset sai usein kämpän juuri Masalasta. Nyttemmin ongelmaporukka kotiutuu kovaa tahtia Hommakseen, johon kunta bygasi vähän aikaa sitten lisää vuokrataloja.


      • K.Nummi
        Yli 30 vuotta kunnassa asunut kirjoitti:

        Miksi Masalan keskusta on niin täynnä nistejä ja linnakundeja? Tiedän miksi. Olin niiden kanssa aikoinaan koulussa. Niiden vanhemmat asuivat aikoinaan pääosin Gangsterbyssä (Jede). Kunnan uudet vuokratalot rakennettiin 90-luvulla ko. porukan muuttaessa kotoa juuri Masalaan. Ja sosiaalisin perustein...yllätys...entisten jedeläisten lapset sai usein kämpän juuri Masalasta. Nyttemmin ongelmaporukka kotiutuu kovaa tahtia Hommakseen, johon kunta bygasi vähän aikaa sitten lisää vuokrataloja.

        Oot varmaan tosi oikeessa tossa analyysis. Meidänkin luokan kaikki kammottavimmat tapukset oli just Jedestä ja muutti sitten ite Masalaan ja sielt sit välill linnaan & takas Masalaan. Mitä omii kavereita siellä on käyny asumas niin kipinkapin muuttaneet heti ensimmäisen tilaisuuden tullen keskustaan tai muualle.
        Plus kuulin kaverilt ett yks poliisi oli just pari vuotta sitten sanonut yhdessä Knummen tilaa käsitelleessä neuvontasessiossa, että jos Masalaan vois muurata kilometrin korkuisen aidan ympärille ja eristää ne asukkaat sinne, niin tilanne Knummella rauhoittuis huomattavasti...


    • Nimetön

      Itse voin kertoa aika objektiivisen mielipiteen Masalasta kun olen sieltä jo muuttanut pois. Asunto meni kaupaksi pyyntihintaan heti. Asuimme siellä 7 vuotta ja hyvin rauhallista lasten kanssa siellä oli asua. Asuisimme vieläkin mutta rivari siellä alkoi käydä ahtaaksi. Masalan "keskustan" alue on raihnainen teollisuusalueineen päivineen, mutta uusien omistusasuntojen ja kaavasuunnitelmien myötä tilanne tulee ehkä siellä parantumaan. Masala sijaitsee keskeisellä paikalla liikenneyhteysten kannalta ja uskon että sinne tullaan rakentamaan vielä paljon omistusasuntoja.

    • Tulokasko - ei...

      Kiitos tiedoista! Peruimme asuntovarauksen ja katselemme uutta kotia muulta seudulta.

      • järkevyys

        Näiden kirjoitusten pohjaltahan se onkin tosi hyvä tehdä asuntopäätös;)


      • tärkeitä kuulla
        järkevyys kirjoitti:

        Näiden kirjoitusten pohjaltahan se onkin tosi hyvä tehdä asuntopäätös;)

        No kyllä täällä varmasti ihan totuudenmukaisesti yleensä kirjoitetaan. Ainakin omasta asuinalueestani olen lukenut asioita, mitkä allekirjoitan täysin - ja jos joku on yrittänyt kirjoittaa ihan puppua, muut ovat välittömästi tyrmänneet tällaiset jutut. Tuskinpa kukaan haluaa viedä lapsiaan asumaan alueelle, jolla on huono maine, jos ei ole aivan pakko. Ihan hyvä päätös harkita vielä asunnon sijaintia siis.


      • Esko

        Peruitko asunto päätöksen näitten suomi24 juttujen perusteella vai kävitkö itse tutustumassa Masalassa (vai kävitkö pelkästään katsomassa asuntoa)? Nimitäin kyllä parhaiten asuinalueesta saa ihan hyvän kuvan kuin käy esim. isommalla kävelylenkillä.
        Itse en tekisi asuinpaikka päätöstä pelkkien keskustelupalstojen perusteella. Ei muuta kuin onnea
        asunnon metsästykseen :))


      • Se ex-muuttaja
        Esko kirjoitti:

        Peruitko asunto päätöksen näitten suomi24 juttujen perusteella vai kävitkö itse tutustumassa Masalassa (vai kävitkö pelkästään katsomassa asuntoa)? Nimitäin kyllä parhaiten asuinalueesta saa ihan hyvän kuvan kuin käy esim. isommalla kävelylenkillä.
        Itse en tekisi asuinpaikka päätöstä pelkkien keskustelupalstojen perusteella. Ei muuta kuin onnea
        asunnon metsästykseen :))

        Totta kai kävimme Masalassa useita kertoja, ja olimme käyneet jo ennenkin siellä asuntoja katselemassa. Kaikki päiväkodit ja koulut tutkailimme myös, päällisin puolin tosin. Olin jo itse huomannut näitä täälläkin mainittuja "lieveilmiöitä" ja kuullut muutamilta puolitutuilta vähän ei-niin-hyviä juttuja Masalasta, mutta ajattelin, että kyselen vielä täällä, jos saisin lisää tietoa alueesta.

        Onhan se lopulta tietysti niin, että asuinpaikan hyvät ja huonot puolet tietää vasta, kun siellä itse asuu ja jokainen kokee asiat omalla tavallaan, mutta kun ihan pakko ei vielä ole muuttaa ja muitakin vaihtoehtoja on mielessä, niin vielä voidaan vähän aikaa harkita asunnon ostopäätöstä.


      • ok-asuja,ex vuokralla asuja
        tärkeitä kuulla kirjoitti:

        No kyllä täällä varmasti ihan totuudenmukaisesti yleensä kirjoitetaan. Ainakin omasta asuinalueestani olen lukenut asioita, mitkä allekirjoitan täysin - ja jos joku on yrittänyt kirjoittaa ihan puppua, muut ovat välittömästi tyrmänneet tällaiset jutut. Tuskinpa kukaan haluaa viedä lapsiaan asumaan alueelle, jolla on huono maine, jos ei ole aivan pakko. Ihan hyvä päätös harkita vielä asunnon sijaintia siis.

        Me ainakin löydettiin talo alueelta,jossa ei häiriötä todellakaan ole ja palvelut kuitenkin lähellä.Kirkkonummi on hyvä paikka asua, kun osuu oikealle alueelle.


      • ratkaisu....
        Se ex-muuttaja kirjoitti:

        Totta kai kävimme Masalassa useita kertoja, ja olimme käyneet jo ennenkin siellä asuntoja katselemassa. Kaikki päiväkodit ja koulut tutkailimme myös, päällisin puolin tosin. Olin jo itse huomannut näitä täälläkin mainittuja "lieveilmiöitä" ja kuullut muutamilta puolitutuilta vähän ei-niin-hyviä juttuja Masalasta, mutta ajattelin, että kyselen vielä täällä, jos saisin lisää tietoa alueesta.

        Onhan se lopulta tietysti niin, että asuinpaikan hyvät ja huonot puolet tietää vasta, kun siellä itse asuu ja jokainen kokee asiat omalla tavallaan, mutta kun ihan pakko ei vielä ole muuttaa ja muitakin vaihtoehtoja on mielessä, niin vielä voidaan vähän aikaa harkita asunnon ostopäätöstä.

        Samaan päädyttiin..Kirkkonummi kyllä meitäkin vielä sinänsäk iinnostaa, onhan se muuten hyvä paikka muiden alueiden osalta...hinnat vaan kohoaa kovaa kyytiä versus parin-kolmen vuoden takaiset hinnat, no mutta niinhän se muuallakin...Masala kumminkin out, ihan lasten tulevaisuutta ajatellen..Hmm, pitäiskö käydä Nummelan tarjontaa tutkailemassa, onko siitä porukalla kokemusta?


      • Numelassa
        ratkaisu.... kirjoitti:

        Samaan päädyttiin..Kirkkonummi kyllä meitäkin vielä sinänsäk iinnostaa, onhan se muuten hyvä paikka muiden alueiden osalta...hinnat vaan kohoaa kovaa kyytiä versus parin-kolmen vuoden takaiset hinnat, no mutta niinhän se muuallakin...Masala kumminkin out, ihan lasten tulevaisuutta ajatellen..Hmm, pitäiskö käydä Nummelan tarjontaa tutkailemassa, onko siitä porukalla kokemusta?

        kivoja asutoja kohtuu hintaan! Ei häriköintiä ja luonto lähellä!!

        Ei muuta kuin tervetuloa Nummelaan! (olemme asuneet täällä jo viisi vuotta)


      • eipä ole
        Numelassa kirjoitti:

        kivoja asutoja kohtuu hintaan! Ei häriköintiä ja luonto lähellä!!

        Ei muuta kuin tervetuloa Nummelaan! (olemme asuneet täällä jo viisi vuotta)

        tullut katumusta vielä kolmessa vuodessa...tänne Nummelaan varmaan jäädään mekin.


    • Masala nyt

      on Kirkkonummen kehnoin paikka, mutta kyllä se päihittää esim. Vantaan Korson tai Havukosken tai esim Martinlaakson tai Hki:n Kontulan. Jos nyt vertailua voisi heittää, niin ehken Vantaalla koivukylä tai Hakunila (nykyinen) aika lähellä arvostusta...mutu...

    • Yli 30 vuotta kunnassa asunut

      Slummiutuva. Huonot liikenneyhteydet. Dösät ei mene ohi. Niille on 2,5 kilsaa matkaa. Luoman seisakkeellekin on matkaa. Kaikki ne talot siinä Hommaksentien alussa on kunnan slummivuokrataloja. Muuta toisaalle Luomaan. Kauemmaksi Hommaksentien alusta. Jos haluat rivariin...harkitse vaikka Brota tai Jorvasta.

      • Kysyjä????????

        Olet siis 30 vuotta k:nummella asunut, onko Masala siis todella mennyt alaspäin, slummiutunut sitten vuosikymmenten?


      • Masalaan?
        Kysyjä???????? kirjoitti:

        Olet siis 30 vuotta k:nummella asunut, onko Masala siis todella mennyt alaspäin, slummiutunut sitten vuosikymmenten?

        Mitä ihmettä? Mimmoinen toi Masala oli 3 vuosikymmentä sitten? Olen juuri varannut rivitalon ko. alueeta. Enkä kadu. 24 minuuttia keskustaan ja sitten ei mitään..


      • se 30 vuotta Knummella asunut
        Kysyjä???????? kirjoitti:

        Olet siis 30 vuotta k:nummella asunut, onko Masala siis todella mennyt alaspäin, slummiutunut sitten vuosikymmenten?

        Masalan täytyi olla 30 vuotta lähinnä peltoa. En muista, koska olin muutaman vuoden vanha tuolloin. Relevantimpaa on se, että muistan vallan hyvin, miten idyllinen paikka se oli 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa. Ennen kunnan vuokrataloja. Aivan erilainen paikka. Samanhenkinen kuin Bro edelleen on. Kysy asiaa aivan keneltä tahansa Masalassa tuolloin aikaa viettäneeltä....varsinkin tuolloin teini-iässä olleelta...niin saat aivan saman vastauksen.


      • se 30 vuotta Knummella asunut
        Masalaan? kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Mimmoinen toi Masala oli 3 vuosikymmentä sitten? Olen juuri varannut rivitalon ko. alueeta. Enkä kadu. 24 minuuttia keskustaan ja sitten ei mitään..

        30 vuotta sitten alue oli peltoa. 15 vuotta sitten idyllinen Bron kaltainen siisti alue. Sitten tuli kunnan vuokratalot ja alue muuttui täysin. Siis juuri tuo koulukeskuksen ja kauppojen ympäristö.

        Tinarinteestä. Tervetuloa Kirkkonummelle. Hieno kunta. Mutta muista nämä sanani kun asioit viikonloppuna siinä kiskalla kotisi vieressä. Katso ympärillesi. Aisti vuokratalojen ja kaljakapakoiden sekä asemanseudun vaikutus. Mene vertailun vuoksi viikonlopun iltana vaikka Brohon tai Laajakallioon kävelylle. Yö ja päivä. Eroa kuin Kontulalla ja Pakilalla. Toivottavasti kuitenkin viihdyt. En tiedä mistä muutat. Siitä riippuen alue voi olla kivempi kuin vanha kotisi. Kenties muutat jostain Espoonlahdesta, Kirkkojärveltä, Sunasta tms. paikasta. Sitä en tiedä. Sen tiedän, että minä en muuttaisi sinne, mutta olenkin tottunut erilaiseen miljööseen.


      • Werti
        se 30 vuotta Knummella asunut kirjoitti:

        30 vuotta sitten alue oli peltoa. 15 vuotta sitten idyllinen Bron kaltainen siisti alue. Sitten tuli kunnan vuokratalot ja alue muuttui täysin. Siis juuri tuo koulukeskuksen ja kauppojen ympäristö.

        Tinarinteestä. Tervetuloa Kirkkonummelle. Hieno kunta. Mutta muista nämä sanani kun asioit viikonloppuna siinä kiskalla kotisi vieressä. Katso ympärillesi. Aisti vuokratalojen ja kaljakapakoiden sekä asemanseudun vaikutus. Mene vertailun vuoksi viikonlopun iltana vaikka Brohon tai Laajakallioon kävelylle. Yö ja päivä. Eroa kuin Kontulalla ja Pakilalla. Toivottavasti kuitenkin viihdyt. En tiedä mistä muutat. Siitä riippuen alue voi olla kivempi kuin vanha kotisi. Kenties muutat jostain Espoonlahdesta, Kirkkojärveltä, Sunasta tms. paikasta. Sitä en tiedä. Sen tiedän, että minä en muuttaisi sinne, mutta olenkin tottunut erilaiseen miljööseen.

        Oletko lähi-aikoina itse ollu todistamassa kirjoituksiasi, vaiko ihan lonkalta kirjoitat.
        "Aisti vuokratalojen ja kaljakapakoiden sekä asemanseudun vaikutus."
        Eihän kaupungin vuokra-asuntoja monta ole kaupan lähellä. Eikä Masalassa ole kuin yksi hätäinen kapakka. Tossa viikonloppuna kävelin asemalta koulujen suuntaan illalla ja ihan rauhassa sai marssia :))


      • Nimetön
        se 30 vuotta Knummella asunut kirjoitti:

        Masalan täytyi olla 30 vuotta lähinnä peltoa. En muista, koska olin muutaman vuoden vanha tuolloin. Relevantimpaa on se, että muistan vallan hyvin, miten idyllinen paikka se oli 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa. Ennen kunnan vuokrataloja. Aivan erilainen paikka. Samanhenkinen kuin Bro edelleen on. Kysy asiaa aivan keneltä tahansa Masalassa tuolloin aikaa viettäneeltä....varsinkin tuolloin teini-iässä olleelta...niin saat aivan saman vastauksen.

        Itse Masalassa asuvana voin rehellisesti todeta ettei "kauppakeskuksen" seutu ole ollut mikään ylpeyden aihe. Tilanne on kuitenkin vuosien varrella muuttunut ehkäpä siitä lähtien kun uusi K-market saapui paikalle. Tämän jälkeen masalaan on rakennettu paljon omistusasuntoja myös aivan "keskustan" kupeeseen. Esim. ostarin lähelle, kirjaston viereen ja hommakseen. Suurin muutos tullee kuin parhaallaan purettava olevan siemens tehdasalueen/pellon päälle rakennetaan paljon omistusasuntoja aina urheiluareenalle saakka. Myös nykyisin vuokratalona oleva koko pienkerrostalo aivan ostaria vastapäätä on myynnissä omistusasuinnoiksi muutettavaksi. Eri asia ostaako kukaan? Ainakin masalasta pääsee hyvin junalla töihin hesaan kuten allekirjoittanut.


      • Poliisin kaveri
        Nimetön kirjoitti:

        Itse Masalassa asuvana voin rehellisesti todeta ettei "kauppakeskuksen" seutu ole ollut mikään ylpeyden aihe. Tilanne on kuitenkin vuosien varrella muuttunut ehkäpä siitä lähtien kun uusi K-market saapui paikalle. Tämän jälkeen masalaan on rakennettu paljon omistusasuntoja myös aivan "keskustan" kupeeseen. Esim. ostarin lähelle, kirjaston viereen ja hommakseen. Suurin muutos tullee kuin parhaallaan purettava olevan siemens tehdasalueen/pellon päälle rakennetaan paljon omistusasuntoja aina urheiluareenalle saakka. Myös nykyisin vuokratalona oleva koko pienkerrostalo aivan ostaria vastapäätä on myynnissä omistusasuinnoiksi muutettavaksi. Eri asia ostaako kukaan? Ainakin masalasta pääsee hyvin junalla töihin hesaan kuten allekirjoittanut.

        Ihan fakta on, että Masalan alueella ei tapahdu sen enempää kuin muuallakaan, suurin osa ilmoituksista johtuu kehä III:lla tapahtuneista liikennejutuista. Tai sitten poliiseja ei soitella paikalle kun eivät häiriöt kirjaudu?


    • kaksi peruskoulua...

      jos et satu tietämään. Takoitatko Masalan ala-astetta vai Nissnikun perukoulua (ala- ja ylä-aste sekä lukio). Nissnikun ala-aste on erirakennuksessa kuin ylä-aste ja lukio, jotka kummatkin ovat kuitenkin vierekkäin melkein Masalan keskustassa. Masalan ala-aste taas on kauempana Masalan keskustasta, melkein voisi kait jo sanoa, että on Hommaksen puolella. Voisit ottaa asioista selvää, jos et niistä tiedä. Päiväkoteja jo pelkästään Masalan keskustan alueella on 3 kpl (Nissnikun pvk, Köpaksen pvk ja Piennarkujan pvk). Tässä nyt sellaista fakta tietoa.

    • Ja juurikaan pahaa sanottavaa ei ole.
      Edes Piennarkuja-Peltolanpolku alueena ei ollut rauhaton,
      vaikka se on varmsti rauhattomin koko alueella.
      Masalan ehdoton plussa on kaikkien palveluiden sijainti hyvin lähellä!!
      Edes oma auto ei siis ole välttämätön.
      Vaate- ym ostokset voi käyfä tekemässä junareissulla Kirkonkylällä, Espoon keskuksessa
      tai Sellossa.

      • ei koskaan enää

        Itse asuin kylässä noin 15 vuotta kunnes lopulta muutin pois. Vuosien varrella kylästä kehkeytyi todella levoton paikka, koska kunta tuntui keskittävän kaikki pahimmat sosiaalitapaukset juuri Masalaan ja näiden mukana päihde- ja muut ongelmat vain lisääntyivät vuosi vuodelta. Piennarkujalla ja Peltolanpolulla tapahtui jatkuvasti ja poliisille riitti siellä työtä. Tietysti en yhtään ihmettele kyseistä, koska sosiaalitapauksilla aina tuntui löytyvän rahaa päihteisiin ja juhlat jatkuivat usein vuorokauden ympäri. Itse myös Kontulassa asuneena voin todeta että Masala on ihan yhtä levoton paikka, ihan samanlainen lähiö. Mutta jokainen valitkoon itse asuinpaikkansa ja elämäntapansa. Onneksi itse pääsin muuttamaan muualle eikä tarvitse enää kyseistä örvellystä katsella ja kuunnella.


    • Sundsbrg

      Höpö höpö, ollaan asuttu vuosi Sundsbergissa ja käydään Masalassa päivittäin. Se on siistiytynyt tosi paljon, lapsiperheitä löytyy joka taloyhtiöstä ja päiväkoteja ja hoitopaikkoja on tarjolla! Itse ainakin viihdyn!

      • nykypäivää

        NO nyt ne joka taloyhtiön kakarat on sitten kasvaneet ja niistä on tullut riehuvia teinejä. Joten se sitten siitä.


    • tällänenmenosiel
    • kyrsälä

      No voi huh, huh, Syntyperäisenä Kirkkonummelaisena ja jonkun aikaa näitä typeriä savolaisia siätäneenä ja näitä juttuja kuulleenna.

      Masalasta tulee todennäköisesti ihan oma kylä jossakin vaiheessa. Ja juurikin rakentaminen on rivakkaa, no syy löytyy jurikin siitä, että Espooseen tai Kirkkonummelle melkein sama matka. Ollaan siis lähellä mutta kuiten maaseudulla.

      Toki jos kokee jo melkein naapurin viholliseksi, niin ei tänne varmaan kannata tulla.
      Ja sanottakoon tässä nyt se, vaikkei mikään meriitti ole, niin kaksi lasta olen yksinhuoltajan kasvattanut ihan onnistuneesti. Joten juttusi on lähinä jotain silsaa...taitaa muuten olla niin , että kaikista kalleimmat asunnot ovatkin Masalassa, eli ehkä avauksessasi on jokin katkeruus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe