Aika tekopyhää käyttää tekoturkista, joka jäljittelee oikeaa turkkia! Ihan sama kuin käyttäisi oikeaa turkkia jos kerran haluaa sellaista käyttää.
Tekoturkikset
Japaskat
232558
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
Vastaukset 23
Vanhimmat
se on kyllä ihan eri asia. Oikea turkis kuuluu omistajansa ylle, esim ketulle tai minkille. Se ei ole lainkaan sama kumpaa käyttää, aito turkis on aiheuttanut suunnattomat kärsimykset eläimelle ja luonnolle, tekoturkis taas on myös luontoystävällisempi. Mutta siinä olet oikeassa että myös tekoturkis antaa kuvan että sen omistaja hyväksyy turkikset.
Tekoturkis = Oikea turkki
Tekoturkin käyttäjä ei myönnä haluavansa käyttää oikeaa turkkia! Miksi hän muuten jäljittelisi sitä?
koska kun joku ihailee turkkiasi voit sanoa "tämä ei ole aito",jolloin jokainen huomaa,etä on turhaa valmistaa aitoja,kun tekoturkki ajaa saman asian ja näyttää samalta.
CD-levyjen piratismia voisi yhtä hyvin verrata tekoturkiksien käyttöön. Moraalisesti siis kaikki piraatit tulisi kieltää ja voin olla sata varma siitä että käytät itsekkin eläinkunnasta olevia tuotteita, koska todellisuudessa niiden välttäminenn on mahdotonta. Tekoturkis kuormittaa luontoa huomattavasti enemmän kuin turkistalous, sillä turkiseläinten ravinto olisi muuten ylijäämää, mikä hävitettäisiin jollain toisella keinolla. Voi vain todeta, että aito on se ainoa oikea.!
ai eläinkunnan tuotteiden täydellinen välttäminen mahdotonta? oi voi, sitten tunnen kai aika monta mahdottomuuksiin yltävää ihmistä.
Kaikki on lähtöisin luonnosta/eläimistä jollain lailla, ihan kaikki! Jos ei ole, se on ainakin kuluttanut luontoa!
tässä puhuttu turkisten käytöstä?
Kyllä tekoturkiskin kuluttaa luontoa. Piraatti mikä piraatti.
"...aito turkis on aiheuttanut suunnattomat kärsimykset eläimelle ja luonnolle..."
En kannata turkistarhausta. Kannatan sen sijaan luonnossa elävien turkiseläinten pyyntiä ja niiden turkkien käyttämistä esim. asusteisiin. Nämä ovat mielestäni niitä aitoja ja oikeita turkiksia. Minusta siinä ei ole mitään pahaa.
Pyydystän itsekin villiminkkejä, olen perustellut pyynnin itselleni luonnonsuojelullisilla näkökohdilla. Minkki ei kuulu Suomen luontoon ja niitä pyytämällä suojelen alkuperäisiä suomalaisia eläinlajeja.
Näiltä osin allekirjoitan Amatsonin tekstistä ottamani lainauksen, minkki tekee helvetillistä tuhoa luonnossa.
minä ainakin sanon ennemmin, että ylläni on tekoturkki kuin aito. Joku tykkää ulkonäöllisesti turkista, se on lämmin ym ym. mutta siihen ei ole uhrattu kuin tekokuituja, ei sentään eläimiä.
VIELÄKÖ NOIT ON JA KÄYTTÄKÖ NÄITÄ KETÄÄN TOLLASEN KUN JOLLAIN TYTÖLLÄ NÄKISI
Kastemadot tekevät ruokamullan jossa salaatti kasvaa
onko kyseessä todellakin tekoturkis.
Esim.takeissa somisteena olevat "turkislärpäkkeet" saattavat olla aitoa vaikka toisin väitettäisiin.
Edelleen kysyn,
mihin ihminen tarvitsee turkista?
"mihin ihminen tarvitsee turkista?"
näyttääkseen 70 luvulta karanneelta idiootilta
että näyttää hyvältä ja tyylikkäält eikä miltää tuulitakkipelleltä
Turkiksia tarvitaan jos haluaa pukeutua luomusti ja ympäristötietoisesti. Öljystä kemikaaleilla tehdyt vaatteet ovat kauhistus, eivät maadu koskaan.
Omistan 5 eri turkista ja olen itse saanut päättää elukat jotka niihin on teurastettu.
Mitäs hipit tähän?
Tekoturkis on hyödytön. Ei lämmitä kylmällä säällä.
Totta. Pitäis lailla kieltää.
Aika tekopyhää käyttää tekokyrpää tai tekopillua jotka jäljittelee oikeaa kyrpää tai pillua.
vieläkö kukaan ylipäätänsä paasaa koko tekoturkista ei ole enää näkynyt missään moista
MUN MIELESTÄ TEKOTURKKI ON NÄTTI
Ja et ole koskaan palellut pakkasessa?