Rapsahti sakot lomamatkalla ylinopeudesta Norjassa, tietääkö joku onko ne maksettava ? Ja jos on millä perusteella, ja jos ei maksa mitä hankaluuksia voi tulla ? Mikä laki asiaa säätelee ?
Ylinopeussakko Norjassa
8
6385
Vastaukset
- kehiin
jatat maksamatta ja selitat etta koiti mutta et ymmartanyt ohjeita, et paassyt internetilla lapi jne.
Ei siita seuraa mitaan niinkuin ei vaikka saisit saman suomessa, ensin tulee muistutus, ja jos sita ei kuulu niin unohdat asian suvereenisti. varmaankaan et antanut suomen osotettasi? aina vaan joku hotellin osote tms muu osote, etsikoon itse jos haluuvat.- maa noitten
sakkojen suhteen
on kuulemma hyvin herkällä et perintä siirtyy hyvinkin äkkiä äkäiselle suomalaiselle perintätoimistolle jos ei maksuja ala kuulumman
aina , iät ja ajat on ainakin mun lähipiirissä varoiteltu norjassa matkustelevia et elkää herraisä hankkiko sakkolappua ylinopeudesta , siellä meinaan hintaa kertyy moninkertasesti suomeen verrattuna vastaavasta nopeudesta tai nopeuden ylityksestä
suosittelen maksamaan ettei tule norjan lakien mukaisia korkoja päälle - stycke
maa noitten kirjoitti:
sakkojen suhteen
on kuulemma hyvin herkällä et perintä siirtyy hyvinkin äkkiä äkäiselle suomalaiselle perintätoimistolle jos ei maksuja ala kuulumman
aina , iät ja ajat on ainakin mun lähipiirissä varoiteltu norjassa matkustelevia et elkää herraisä hankkiko sakkolappua ylinopeudesta , siellä meinaan hintaa kertyy moninkertasesti suomeen verrattuna vastaavasta nopeudesta tai nopeuden ylityksestä
suosittelen maksamaan ettei tule norjan lakien mukaisia korkoja päälleLisämausteena tietystí se että vauraalla valtiolla on varaa pitää riittävästi poliiseja palkkalistoilla. Tarinoita kun kuuntelee niin väistämättä tulee mieleen se, ettei kaikille aina tahdo löytyä mielekästä puuhaa, joten sitten keksitään sitä...
No, se ei ole pääsyy siihen miksen aja Norjaan vaikka pyydetty onkin.
- maksaa nopeasti
Lappu tulee kotiin melko vikkelästi, jos siis vedit kameraan. Jos sait sen puhtaana käteen, niin vielä helpompaa.
Itse ajoin keväällä Oslosta Göteborgiin ja Sarpsborgin eteläpuolella on 70km/h rajoitus ja kameroita n. 3km välein. Siinä sitten ajatuksissani ajoin hieman ylinopeutta ja....NAPS. Ilmeisesti jonkunlainen nollatoleranssi on Norjassa, sillä sakot tulee jo ihan pikku ylityksestäkin. Silloin ajoin 78km/h ja sakot 400 euroa. Tulot ei vaikuta. Maksuaikaa kuukausi. - on kivaa
Just oli hesarissa tuosta.
Sakko voidaan laittaa maksuun Suomessa tuomioistuimen päätöksellä. Perintätoimistolle voi haistattaa paskat...- kivalle kaaharille
Lausumasi on totta, mikäli ollaan Skandinavian ulkopuolella. Norjan sakko menee perintään ilman erillistä päätöstä. Silloin kyllä se perintätoimisto haistaa todella syvälle...vaikket tahtoisikaan.
- näin se menee
kivalle kaaharille kirjoitti:
Lausumasi on totta, mikäli ollaan Skandinavian ulkopuolella. Norjan sakko menee perintään ilman erillistä päätöstä. Silloin kyllä se perintätoimisto haistaa todella syvälle...vaikket tahtoisikaan.
parkkisakko tuli kavereille perintätoimiston kautta melkein ennemmin kuin he itse ehtivät kotiin. Summa oli tietysti noussut jo matkalla, mutta maksettava oli.
- ???????????????????+
näin se menee kirjoitti:
parkkisakko tuli kavereille perintätoimiston kautta melkein ennemmin kuin he itse ehtivät kotiin. Summa oli tietysti noussut jo matkalla, mutta maksettava oli.
olin juuri pari kk sitten kiertämässä ruotsi-tanska-norja turneen.
tuliaisina seuraavat:
ruotsi parkkisakko skanssen
tanska parkkisakko skagenissa
norja tietulleja (miehittämättömiä) "autopass/manuel" noin 20kpl
norja parkkisakko hotellin parkkipaikalla....
siinähän lähettelevät jos jaksavat koskaan en maksa!!!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803