Oletko kokenut lähellä kuolemaa -kokemuksen? Mitä tapahtui, irtaannuitko ruumiistasi? Mitä sen jälkeen? Haluasin kuulla omakohtaisia kokemuksia. Asia kiinnostaa.
Tähän ketjuun voi myös lisätä linkkejä, jotka käsittelevät aihetta. Mielenkiinnolla tutkin.
Lähellä kuolemaa -kokemukset
40
5682
Vastaukset
- siilityttö55
Kävin kuoleman rajantakana,
Ensin oli pimeä käytävä jota menin eteenpäin, kunnes tuli eteeni ylhäältä pyöreä kulmainen ovi, jossa ei ollut ripaa, joten kolkutin sitä ja itkin ja huusin,
minäkin haluaisin olla Jumalan lapsi, mutta tuo ovi ei auennut minun tahdostani ja itkuistani, mutta sitten kun olin istunut levähtämään niin ovi aukesi hiljaa.
Menin sisään ja siinä oli portaat joita nousin ylös,
Askelmia jotain alun toistakymmentä.
Portaat loppui ja aloin katsoon ympärilleni,
siellä oli jotain ihmisiä selin minuun ja tärkein edessäni jonka tunnistin aha tämä on Jeesus
Kysyin saanko halata, kun muistin Raamatusta Jeesuksen kieltäneen ennen ylös ottoaan "ei saa koskettaa häntä" Ja sain luvan halata.
Mutta kumma kyllä menin Jeesuksen läpi,
ja istuin hänen viereensä,
kyllä oli ihana tunne, hän hyväksyi minut tälläisenä kuin olen ja se RAKKAUS joka heijasti hänestä, ajattelin jään tähän.
Mutta sitten tuli kaksi enkeliä jotka toi mun tänne takasi vaikka en halunnut.- NDE tutkija
Kiitos kokemuksesi jakamisesta! :) En ole itse kokenut mitään, siksipä näitä kyselen. Tuo pimeän käytävän läpimeneminen on ilmeisesti jonkunlainen yleinen ilmiö. Tuota... haluatko kertoa muuttuiko elämäsi miten tuon kokemuksen jälkeen? Varmasti on ollut erikoista tavata Jeesus.
- epäiliä 1
NDE tutkija kirjoitti:
Kiitos kokemuksesi jakamisesta! :) En ole itse kokenut mitään, siksipä näitä kyselen. Tuo pimeän käytävän läpimeneminen on ilmeisesti jonkunlainen yleinen ilmiö. Tuota... haluatko kertoa muuttuiko elämäsi miten tuon kokemuksen jälkeen? Varmasti on ollut erikoista tavata Jeesus.
Haiskahtaa valittettavasti keksityltä.
Mistähän johtuu, että tätä "käytävänpäässä valo" legendaa jauhavat vain uskovaiset?
Isäni meinasi kolme vuotta sitten hukkua ja oli periaattessa 15 minuuttia kuollut, mutta saatiin elvytettyä.
Ei hän mitään nähnyt, koko tapahtuma oli hänelle pelkkä musta kohta.
Olisihan se hienoa, että kuoleman jälkeen olisi jotakin, mutta kannattaa varautua myös siihen, että kuollessaan ihminen yksinkertaisesti vain häviää ja että kuolema on ikuinen tiedottomuus. - slslsl
epäiliä 1 kirjoitti:
Mistähän johtuu, että tätä "käytävänpäässä valo" legendaa jauhavat vain uskovaiset?
Isäni meinasi kolme vuotta sitten hukkua ja oli periaattessa 15 minuuttia kuollut, mutta saatiin elvytettyä.
Olisihan se hienoa, että kuoleman jälkeen olisi jotakin, mutta kannattaa varautua myös siihen, että kuollessaan ihminen yksinkertaisesti vain häviää ja että kuolema on ikuinen tiedottomuus.Osa tarinoista voi ollakin keksittyjä, mutta kannattaa muistaa, että varsin suuri osa (ei suurin osa, mutta ehkä ainakin 20%) "kuoleman rajalla käyneistä" todella kertoo kokeneensa jotain.
Huomionhakuisuus voidaan poistaa laskuista, sillä aina kokeneet eivät ole varta vasten kertoneet tapauksesta, vaan vasta kun sitä on heiltä kysytty. Lisäksi he eivät ole aina halukkaita asiasta kertomaan, sillä pelkäävät leimattavan hulluksi.
Lisäksi tarinoita on niin monia, ja suuri osa sellaisilta jotka eivät ole tällaisen ilmiön yleisyydestä tai ylipäätään olemassaolosta kuulleet.
Petos on aina mahdollista, mutta onko aina järkevää tuudittautua siihen? - valotunnelista,mut..
epäiliä 1 kirjoitti:
Olisihan se hienoa, että kuoleman jälkeen olisi jotakin, mutta kannattaa varautua myös siihen, että kuollessaan ihminen yksinkertaisesti vain häviää ja että kuolema on ikuinen tiedottomuus..."käytävän päässä valo" on käpylisäke.käytävä on hermoradan pätkä aivoissamme.
- ...
epäiliä 1 kirjoitti:
Olisihan se hienoa, että kuoleman jälkeen olisi jotakin, mutta kannattaa varautua myös siihen, että kuollessaan ihminen yksinkertaisesti vain häviää ja että kuolema on ikuinen tiedottomuus.>>Haiskahtaa valittettavasti keksityltä.>Mistähän johtuu, että tätä "käytävänpäässä valo" legendaa jauhavat vain uskovaiset?>Isäni meinasi kolme vuotta sitten hukkua ja oli periaattessa 15 minuuttia kuollut, mutta saatiin elvytettyä.
Ei hän mitään nähnyt, koko tapahtuma oli hänelle pelkkä musta kohta.>Olisihan se hienoa, että kuoleman jälkeen olisi jotakin, mutta kannattaa varautua myös siihen, että kuollessaan ihminen yksinkertaisesti vain häviää ja että kuolema on ikuinen tiedottomuus. - u...
... kirjoitti:
>>Haiskahtaa valittettavasti keksityltä.>Mistähän johtuu, että tätä "käytävänpäässä valo" legendaa jauhavat vain uskovaiset?>Isäni meinasi kolme vuotta sitten hukkua ja oli periaattessa 15 minuuttia kuollut, mutta saatiin elvytettyä.
Ei hän mitään nähnyt, koko tapahtuma oli hänelle pelkkä musta kohta.>Olisihan se hienoa, että kuoleman jälkeen olisi jotakin, mutta kannattaa varautua myös siihen, että kuollessaan ihminen yksinkertaisesti vain häviää ja että kuolema on ikuinen tiedottomuus.ei keksittyä..katoavaista!
- siilityttö55
NDE tutkija kirjoitti:
Kyllä maailmani muuttui, sillä olen Suomalainen ja uskoin sitten vasta kun koen ja näen ja totisesti sain kokea ja nähdä.
Olin hiljainen ihminen siihen asti, kunnes koin rajatapauksen, mutta sen jälkeen halusin tietää kaikki Jeesuksesta, ja haastattelen Pappeja ja puhujia, uskokaa että on monenlaisia vastauksia tullut.
On tosiaan hulluksikin leimattu mutta minulla on TIETO itsestäni ja minulle annettiin suoja joka suojaa minua, tuon suojan ansiosta olen onnellinen.
Yksi kokemus lisää jonka kerron,
olin aina ihaillut kunpa osaisin laulaa. Ja kuinka ollakkaan luokseni tuli ENKELI joka kosketti rintaani keskeltä, tunsin 4 kynnen raapaisut 10 cm ja sen jälkeen alkoi nk. kurkkuni soimaan.
Ja kyllä minä lauloin. - Kokemuksia on
epäiliä 1 kirjoitti:
Olisihan se hienoa, että kuoleman jälkeen olisi jotakin, mutta kannattaa varautua myös siihen, että kuollessaan ihminen yksinkertaisesti vain häviää ja että kuolema on ikuinen tiedottomuus.Epäillä saa mutta et voi olla täysin varma,sillä ethän tunne näitä ihmisiä.
Ellei isälläsi ollut mitään tuntemusta rajan toisellapuolella käymisestä,ei se tarkoita,etteikö muilla voi olla!
Mä olen kokenut rajan toisellapuolella käymisen ja siellä oli samaa kirkasta valoa,RAKKAUTTA,lämpöä. Samallalailla on kokenut äitini ja moni ystäväni ja MONI MONI muu.
Kuoleman jälkeen alkaa uusi,eri olomuodossa oleva elämä. Näin uskon ja uskossa on hyvä elää. - slslsl
Kokemuksia on kirjoitti:
Epäillä saa mutta et voi olla täysin varma,sillä ethän tunne näitä ihmisiä.
Ellei isälläsi ollut mitään tuntemusta rajan toisellapuolella käymisestä,ei se tarkoita,etteikö muilla voi olla!
Mä olen kokenut rajan toisellapuolella käymisen ja siellä oli samaa kirkasta valoa,RAKKAUTTA,lämpöä. Samallalailla on kokenut äitini ja moni ystäväni ja MONI MONI muu.
Kuoleman jälkeen alkaa uusi,eri olomuodossa oleva elämä. Näin uskon ja uskossa on hyvä elää.Se, ettei isä muista kokemusta, ei tarkoita etteikö sitä olisi ollut.
- epäiliä 1
Kokemuksia on kirjoitti:
Epäillä saa mutta et voi olla täysin varma,sillä ethän tunne näitä ihmisiä.
Kuoleman jälkeen alkaa uusi,eri olomuodossa oleva elämä. Näin uskon ja uskossa on hyvä elää.Että kuoleman raja kokemus haiskahtaa keksityltä kun siinä ruvetaan hopöttelemään Jeesuksesta.
Uskovaiset tuovat omasta päästään sen Jeesuksen näihin juttuihin vain pönkittääkseen omaa uskoaan.
Tiedän kyllä, että tämä valo tunneli juttu on melko klobaali kokemus, uskontoon katsomatta, mutta tuskin jonkun muun uskontokunnan edustaja mitään Jeesuksia näkee, mutta sen valotunnelin voi nähdäkkin.
Oikeassa olevaa uskontoa ei ole olemessa. - slslsl
epäiliä 1 kirjoitti:
Että kuoleman raja kokemus haiskahtaa keksityltä kun siinä ruvetaan hopöttelemään Jeesuksesta.
Uskovaiset tuovat omasta päästään sen Jeesuksen näihin juttuihin vain pönkittääkseen omaa uskoaan.
Tiedän kyllä, että tämä valo tunneli juttu on melko klobaali kokemus, uskontoon katsomatta, mutta tuskin jonkun muun uskontokunnan edustaja mitään Jeesuksia näkee, mutta sen valotunnelin voi nähdäkkin.
Oikeassa olevaa uskontoa ei ole olemessa.Jeesuksen voi nähdä, mutta tämä Jeesus ei tietenkään tarkoita sitä, että se olisi ainut henkilö, joka tulee kuolevia tapaamaan. Monet näkevät Jeesuksen, mutta näkevät myös muita opettajia, uskonnon mukaan tai siitä huolimatta.
- ...
Tuo kokemus muistutti monilta osin omaani:
- Jumala on ehdoton, kaiken kattava Rakkaus
- "Ylösnousemusruumiissamme" emme ole sidottuja materiaalisen maailman luonnonlakeihin, vaan todellakin voimme kulkea toistemme ja eri asioiden ja esineiden läpi
- Pääsemme Jumalan luo huutamalla häntä avuksemme (minulle ratkaisevaa oli tajuta "jos kerran olen kuollut ja kykenen yhä ajattelemaan ja havainnoimaan, niin se merkitsee sitten, että ne jutut Jumalasta ovat totta! - apuaaa!")
- Jumala on RAKKAUS
- Jumala on tehnyt meistä jokaisesta juuri sellaisia kuin olemme, tarkoituksella, ja hän rakastaa meistä jokaista juuri sellaisina kuin olemme, ehdoitta
- Jumala tuntee meistä jokaisen välittömästi
- Minäkään en millään halunnut enää palata takaisin, mutta "aikani ei ollut vielä tullut" - jouduin palaamaan. - ...
epäiliä 1 kirjoitti:
Että kuoleman raja kokemus haiskahtaa keksityltä kun siinä ruvetaan hopöttelemään Jeesuksesta.
Oikeassa olevaa uskontoa ei ole olemessa.Jeesus tulee vastaan noin joka toisessa (länsimaisessa) kuolemakokemuksessa. Mutta myös muiden uskontojen edustajat, varsinkin juutalaiset, ovat kohdanneet Jeesuksen.
Jeesus ei ole ainoa uskonnollinen hahmo, joka voi tulla meitä vastaan: pääsääntöisesti saamme vastaamme sen, joka on meille ennestään tutuin. Mutta on tapauksia, joissa esimerkiksi muslimi on kohdannut Buddhan. tämä on täysin luontevaa: onhan Jumala meille kaikille sama, eikä yhdelläkään uskonnolla ole monopolia Jumalaan, ja tällaiset kohtaamiset voivat olla merkki siitä, että "lapset, lopettakaa nyt jo se hyödytön nahistelunne!".
En ymmärtänyt kysyä, että oliko Jeesus sama kaveri, joka aiemmin asutti Siddharta Gotama Buddhan ruumista, eli onko kyse samasta olennosta. Tämä on kysymys, johon todella haluaisin saada vastauksen!
Uskontoa tärkeämpää on hengellisyys. Kaikki ne monoteistiset uskonnot, jotka tunnustavat, että Jumala on Rakkaus, ovat kategorisesti oikeita, mutta mielestäni tärkeämpää kuin olla uskonnollinen on olla hengellinen, ja todella sisäistää kaikille valideille uskonnoille yhteinen pykälä eli Kultainen Sääntö, ja toimia sen mukaisesti. - ...
u... kirjoitti:
ei keksittyä..katoavaista!
Siddharta Gotama Buddhan omin savoin Mahaparinirvana sutrasta snipattuna (Wikipedia):
"When I have taught non-Self, fools uphold the teaching that there is no Self. The wise know that such is conventional speech, and they are free from doubts."
"When I have taught that the tathagata-garbha is empty, fools meditatively cultivate [the notion] that it is extinction [uccheda], subject to destruction and imperfect. The wise know that it is [actually] unchanging, stable and eternal."
" ... just as cow's milk is delicious, so too is the taste of this [Nirvana] Sutra similar to that. Those who abandon the teaching given in this sutra concerning the tathagata-garbha are just like cattle. For example, just as people who intend to commit suicide will cause themselves extreme misery, similarly you should know that those ungrateful people who reject the tathagata-garbha and teach non-Self cause themselves extreme misery."
Anatta tarkoittaa omakohtisen kokemukseni mukaan _egottomuutta_, ei _identiteetittömyyttä_. - ...
siilityttö55 kirjoitti:
Kyllä maailmani muuttui, sillä olen Suomalainen ja uskoin sitten vasta kun koen ja näen ja totisesti sain kokea ja nähdä.
Olin hiljainen ihminen siihen asti, kunnes koin rajatapauksen, mutta sen jälkeen halusin tietää kaikki Jeesuksesta, ja haastattelen Pappeja ja puhujia, uskokaa että on monenlaisia vastauksia tullut.
On tosiaan hulluksikin leimattu mutta minulla on TIETO itsestäni ja minulle annettiin suoja joka suojaa minua, tuon suojan ansiosta olen onnellinen.
olin aina ihaillut kunpa osaisin laulaa. Ja kuinka ollakkaan luokseni tuli ENKELI joka kosketti rintaani keskeltä, tunsin 4 kynnen raapaisut 10 cm ja sen jälkeen alkoi nk. kurkkuni soimaan.
Ja kyllä minä lauloin.kokemuksesi osoitteeseen http://www.nderf.org eli Near-Death Experience Research Foundation - siellä on olemassa lomakepohja, jonka kautta voit lähettää kertomuksesi kokemuksestasi NDERFiin.
Säätiötä ylläpitävät tohtorit Jeffrey (lääkäri) ja Jody (juristi) Long, ja he tutkivat kuolemakokemuksia. Siellä on kaikenkaikkiaan tuhatkunta erilaista kokemusta, joista on tehty erilaisia tutkimuksia ja analyysejä.
Suomalainen ei tosiaankaan usko ennenkuin näkee, mutta sen jälkeen kun on kokenut ja nähnyt, myös pysyy vankasti oppimassaan. - Leonette
... kirjoitti:
>>Haiskahtaa valittettavasti keksityltä.>Mistähän johtuu, että tätä "käytävänpäässä valo" legendaa jauhavat vain uskovaiset?>Isäni meinasi kolme vuotta sitten hukkua ja oli periaattessa 15 minuuttia kuollut, mutta saatiin elvytettyä.
Ei hän mitään nähnyt, koko tapahtuma oli hänelle pelkkä musta kohta.>Olisihan se hienoa, että kuoleman jälkeen olisi jotakin, mutta kannattaa varautua myös siihen, että kuollessaan ihminen yksinkertaisesti vain häviää ja että kuolema on ikuinen tiedottomuus." On myös mahdollista, että meiltä kertakaikkiaan pyyhitään kokemus mielestämme tänne palatessamme. Itse sain kysyä Jeesukselta mitä halusin, sillä ehdolla, että vastaukset pyyhittäisiin mielestäni kun tulisin takaisin. Niin kävikin. "
Mistä tiedät että olet saanut kysyä Jeesukselta mitä halusit, jos se kerran on pyyhitty mielestäsi pois??? - u....
... kirjoitti:
Siddharta Gotama Buddhan omin savoin Mahaparinirvana sutrasta snipattuna (Wikipedia):
"When I have taught non-Self, fools uphold the teaching that there is no Self. The wise know that such is conventional speech, and they are free from doubts."
"When I have taught that the tathagata-garbha is empty, fools meditatively cultivate [the notion] that it is extinction [uccheda], subject to destruction and imperfect. The wise know that it is [actually] unchanging, stable and eternal."
" ... just as cow's milk is delicious, so too is the taste of this [Nirvana] Sutra similar to that. Those who abandon the teaching given in this sutra concerning the tathagata-garbha are just like cattle. For example, just as people who intend to commit suicide will cause themselves extreme misery, similarly you should know that those ungrateful people who reject the tathagata-garbha and teach non-Self cause themselves extreme misery."
Anatta tarkoittaa omakohtisen kokemukseni mukaan _egottomuutta_, ei _identiteetittömyyttä_...."ponnistelkaa uutterasti ,kaikki ilmiöt ovat katoavaisia".Buddhan viimeiset sanat. minuus on tutkimuksen alla...tulokset tulee....?
- ...
Leonette kirjoitti:
" On myös mahdollista, että meiltä kertakaikkiaan pyyhitään kokemus mielestämme tänne palatessamme. Itse sain kysyä Jeesukselta mitä halusin, sillä ehdolla, että vastaukset pyyhittäisiin mielestäni kun tulisin takaisin. Niin kävikin. "
Mistä tiedät että olet saanut kysyä Jeesukselta mitä halusit, jos se kerran on pyyhitty mielestäsi pois???Muistanet, että Jumala on täydellinen tietoturvapäällikkö. Muistan vain, että _sain kysyä_ mitä halusin, mutta sekä kysymykset että vastaukset pyyhittiin mielestäni. Sitä, että sain luvan, ei pyyhitty mielestäni.
Oletan, että kysymykset ja vastaukset palautuvat mieleeni sitten, kun vaihdan hiippakuntaa - samalla saan myös esiin muistoni edelliskerroista täällä murheen alhossa. Niidenkin muistot on blokattu täällä materiassa ollessamme. - ...
u.... kirjoitti:
..."ponnistelkaa uutterasti ,kaikki ilmiöt ovat katoavaisia".Buddhan viimeiset sanat. minuus on tutkimuksen alla...tulokset tulee....?
tuo koskemaan vain _materiaalista maailmaa_, silloin voin allekirjoittaa tuon, ja uskon myös Gautaman tarkoittaneen sitä.
- u.....
... kirjoitti:
tuo koskemaan vain _materiaalista maailmaa_, silloin voin allekirjoittaa tuon, ja uskon myös Gautaman tarkoittaneen sitä.
On vain yksi maailma.Jako materialistiseen ja muihin (henki)maailmoihin on kehno yritys joka ei toimi.Typeriä teorioita joista "jää kiinni".
- ...
u..... kirjoitti:
On vain yksi maailma.Jako materialistiseen ja muihin (henki)maailmoihin on kehno yritys joka ei toimi.Typeriä teorioita joista "jää kiinni".
Kokemukseni mukaan Jeesuksen sanat Tuomaan evankeliumin 3. ja113. jakeessa ovat sanasta sanaan totta.
Ja jos on vain yksi maailma, silloin myös Siddharta Gautama valehtelee Mahaparinirvana Sutrassa - ja koko buddhalainen maailmankuva on silloin pelkkää hölynpölyä.
Mutta totesin jo, että tunnen kvanttimekaniikkaa aivan liian huonosti, jotta voisin selittää rinnakkaismaailmankaikkeudet niin, että se ymmärrettäisiin a) kansankielellä eikä b) se kuulostaisi science fictionilta. - u....
... kirjoitti:
Kokemukseni mukaan Jeesuksen sanat Tuomaan evankeliumin 3. ja113. jakeessa ovat sanasta sanaan totta.
Ja jos on vain yksi maailma, silloin myös Siddharta Gautama valehtelee Mahaparinirvana Sutrassa - ja koko buddhalainen maailmankuva on silloin pelkkää hölynpölyä.
Mutta totesin jo, että tunnen kvanttimekaniikkaa aivan liian huonosti, jotta voisin selittää rinnakkaismaailmankaikkeudet niin, että se ymmärrettäisiin a) kansankielellä eikä b) se kuulostaisi science fictionilta.perustele miks se ei noinkaan ole.(vastassasi on 2500v kokemus)länsi-ihminen elää lähes pelkän muistin varassa!käsittäen tajunnastaan vain murto-osaa.biologinen olento.
- pystyy...
... kirjoitti:
Mutta totesin jo, että tunnen kvanttimekaniikkaa aivan liian huonosti, jotta voisin selittää rinnakkaismaailmankaikkeudet niin, että se ymmärrettäisiin a) kansankielellä eikä b) se kuulostaisi science fictionilta.jakamaan käsitteet.1.looginen kehittynein puoli.
2.kaaoottinen sattumanvarainen puoli.myös peilikuva huomioidaan... - muistutus...
... kirjoitti:
Mutta totesin jo, että tunnen kvanttimekaniikkaa aivan liian huonosti, jotta voisin selittää rinnakkaismaailmankaikkeudet niin, että se ymmärrettäisiin a) kansankielellä eikä b) se kuulostaisi science fictionilta.gautaman äijä ei opettanut "buddhalaisuutta"."oppi" ei valehtele,historia muuttuu/aa sukupolvien mukaan.Dharma on pysynyt n2500v vakiona.aivorunko =vastaus.aivorunko on vastus eli haaste.kajota lanttuunsa,itsetutkiskelu.psyykkeen ylivaltaa..meditaatio.
- lääkityksesi?
muistutus... kirjoitti:
gautaman äijä ei opettanut "buddhalaisuutta"."oppi" ei valehtele,historia muuttuu/aa sukupolvien mukaan.Dharma on pysynyt n2500v vakiona.aivorunko =vastaus.aivorunko on vastus eli haaste.kajota lanttuunsa,itsetutkiskelu.psyykkeen ylivaltaa..meditaatio.
Noi juttusi on jo niin sekavia, että sulla taitaa olla lääkitys pielessä.
- osuutta asiaan...
lääkityksesi? kirjoitti:
Noi juttusi on jo niin sekavia, että sulla taitaa olla lääkitys pielessä.
mut, aivorunko on tutkimatta. tulokset odottaa...
- huhhuhhuh
epäiliä 1 kirjoitti:
Oikeassa olevaa uskontoa ei ole olemessa.Perustele vähän, miksei voisi olla yhtä uskontoa joka olisi oikeassa? Minäpä kerron miksi, siksi koska uskottelet sen ihan mahdollisen vaihtoehdon pois, koska pelkäät tunnustaa itsellesi että on mahdollista ja että olet tieteen palvoja ateisti jolle kaikella on oltava järkevä selitys jne..jne.
tämä on ihan ymmärrettävää koska et kristuksen päälle ymmärrä, muutakuin sen mitä koulun uskonnossa on opetettu.
Ja tiedän tarkkaan mitä tulee vastaukseksi, joten säätä sanojasi johonkin parempaan. - Anonyymi
siilityttö55 kirjoitti:
Ja kyllä minä lauloin.Juu hei älä anna sen asian lannistaa millään tavoin että hulluksi leimataan meinaan sekin löytyy Raamatusta että puhe rististä on heidän mielestään hullutusta jotka kadotukseen joutuvat. Kyllä sitä tietysti saa kaiken aikansa käyttää miten huvittaa tässä elämässä, mutta ihmiselämä on erittäin lyhyt aikainen ja sairauksia tulee niin mielestäni täällä maaimassa ollessaan kannattaa käyttää kaikki mahdollinen aika Jumalan Valtakunnan hyväksi. Ensin meitä pilkataan ja nauretaan. Lopuksi kahdehditaan kun valittu ihmis elämän varrella väärä tie, mutta toki kukin tyylillään. Tyhmää ja ihan idioottimaistahan se on että pitää Raamattua humpuukin ja mielikuvituksen tuottamana satukirjana, mutta jos täällä elää Jeesukseen uskoen niin me saadaan olla Hänen kanssaan myös Iankaikkisuudessa ilman kipuja ynnä muita sairauksia.
- Tyttö_19
kokenut. Mutta jos haluat esim. googlesta etsiä suomeksi, kirjoita "kuolemanraja-kokemukset".
- ...
En ole paljoa puhunut kokemuksesta, sillä kolmasosa porukasta ei usko sanaakaan, kolmasosa pitää minua täytenä sekopäänä ja kolmasosa Saatanan riivaamana. Mutta siinä kävi niin, että kuolin kliinisesti, ja irtauduin ruumiistani. Sen jälkeen minua vietiin.
Kohtasin Jumalan valtavana kirkkautena, josta huokui täysin ehdotonta rakkautta ja valtava viisaus - ja tajusin, että me kaikki olemme pieni osa häntä itseään. Se kirkkaus ei ollut fysikaalista valoa, vaan jotain muuta. Tajusin olevani hänen lapsensa, hänelle arvokas, hän tunsi minut välittömästi ja tiesi kuka olen, ja hän rakasti minua juuri sellaisena kuin olin. Kohtasin myös Jeesuksen, ja tämän jälkeen elämäni käytiin läpi ("viimeinen tuomio") - hämmästyin, että Elämän Kirjasta löytyy joka ainoa ajatuksemme, tekomme, hengenvetomme, hiuskarvammekin, ja sain kohdata kaiken, mitä olin tehnyt, niin hyvin kuin pahankin, paitsi omilla silmilläni, myös niiden kaikkien ihmisten tunteilla, joitka olivat tekojeni kohteina.
Minulle selvisi paljon asioita, ja vielä useampia sain kysyä sillä ehdolla, että vastaukset poistettaisiin mielestäni kun joutuisin palaamaan. Jouduin palaamaan takaisin, sillä "aikani ei ollut vielä tullut". Tämä viittaisi siihen, että elonpäivämme todellakin täällä ovat määrättyjä tai meillä on sopimus siitä, kuinka pitkän aikaa tulemme maan päällä olemaan.
Mielenkiintoisin tuntemus oli kuitenkin dejavu: se, että kyse oli kotiinpaluusta - että olin ollut täällä ennenkin, ja että tämä oli oikea ja todellinen kotini, ja olen täällä materiassa vain käymässä.
Vain yhdellä asialla on merkitystä, ja se on Rakkaus. Olemme täällä materiaalisessa maailmassa kokemassa, mitä on elää erossa Jumalasta - ja oppimassa rakkauden merkitystä kantapään kautta - tehtävämme on oppia rakastamaan niin itseämme, toisiamme kuin Jumalaakin - kovimman kautta.- siilityttö55
Olin lapsesta asti tiennyt miten tulen "kuolemaan"
se aika ajoin ilmeni minulle.
"sitten rajakokemus"
Kun taistelin enkeleitä vastaan, niin minulle luvattiin että pääsen Hänen luokseen kun aika koittaa.
Ja enkelit antoi ymmärtää että heille oli annettu käsky tuoda minut takaisin.
Tuon jälkeen minuun asennettiin ikäänkuin "kasetti" takaperin kelattuna 1 vuoden aikana. - Tiedemies666
Ai hevetti että minua alkaa fiksuna ihmisenä oikein päästä sattumaan, kun luen teidän hihhuleiden juttuja. Lapsellisen satukirja raamatun kirjoitti 2000 vuotta sitten alkeellinen ja taikauskoinen aavikkoheimo. Ihmiset ovat keksineet itselleen tuhansia naurettavia jumalia olemassaolonsa aikana.
Itse sain sydänkohtauksen niin tajuntani vain katosi, kuten öisin nukkuessa.
Lopettakaa nyt uskovaiset sekopäät keksimästä enkelijuttujanne ja ottakaa lääkkeenne. - Kippishtä-vaan
Tiedemies666 kirjoitti:
Ai hevetti että minua alkaa fiksuna ihmisenä oikein päästä sattumaan, kun luen teidän hihhuleiden juttuja. Lapsellisen satukirja raamatun kirjoitti 2000 vuotta sitten alkeellinen ja taikauskoinen aavikkoheimo. Ihmiset ovat keksineet itselleen tuhansia naurettavia jumalia olemassaolonsa aikana.
Lopettakaa nyt uskovaiset sekopäät keksimästä enkelijuttujanne ja ottakaa lääkkeenne.Ravintola Kippikshen baarimestarina olen havainnut, että monella tänne tulevalla ei ole aavistustakaan siitä, että olivat täällä eilenkin. Pätee myös tietemiehiin.
- menevaikkauimaan
Tiedemies666 kirjoitti:
Lopettakaa nyt uskovaiset sekopäät keksimästä enkelijuttujanne ja ottakaa lääkkeenne.Ja fiksulla tiedesedällä ei ole sitten muuta tekemistä kauniina kesäpäivänä kuin selailla 10 vuotta vahoja Suomi24-sivuja. Oletan sinun olevan luumomies.
- herra vvaris
A well-known scientific hypothesis that attempts to explain NDEs was originally suggested by Dr. Karl Jansen (1995;1997) and deals with accounts of the side-effects of the drug Ketamine. Ketamine was used as an anesthetic on U.S. soldiers during the Vietnam War; but its use was abandoned and never spread to civilian use because the soldiers complained about sensations of floating above their body and seeing bright lights. Further experiments by numerous researchers verified that intravenous injections of ketamine could reproduce all of the commonly cited features of an NDE; including a sense that the experience is "real" and that one is actually dead, separation from the body, visions of loved ones, and transcendent mystical experiences. Ketamine acts in part by blocking the NMDA receptor for the neurotransmitter glutamate. Glutamate is released in abundance when brain cells die, and if it weren't blocked, the glutamate overload would cause other brain cells to die as well. In the presence of excess glutamate, the brain releases its own NMDA receptor blocker to defend itself; and it is these blockers Dr. Jansen (amongst others) hypothesize as the cause of many NDEs.
- ...
Jansenin tutkimukset selittävät vain sen, että kuolemakokemuksessa on mukana jokin biokemiallinen komponentti - ei mitään muuta. Jansen itse on nykyisin sitä mieltä, että kyse on ensisijaisesti hengellisestä ilmiöstä, ja että hän on vain löytänyt sen mekanismin, jolla tietoisuus irtoaa materiasta..
- metaskeema
... kirjoitti:
Jansenin tutkimukset selittävät vain sen, että kuolemakokemuksessa on mukana jokin biokemiallinen komponentti - ei mitään muuta. Jansen itse on nykyisin sitä mieltä, että kyse on ensisijaisesti hengellisestä ilmiöstä, ja että hän on vain löytänyt sen mekanismin, jolla tietoisuus irtoaa materiasta..
Eihän sitä ole osoitettu, että se säilyisi ikuisesti.
- eläväkuolleenakin
Olipa kiva huomata,että lukuisat linkkivinkkini eri ketjuissa suomi24ssä NDERF:n sivustoille ovat poikineet satoa. Kiintoisaa..
- Sukuhutkija
Exäni sukulainen, parikymppinen neito, 1800-luvulla sairastui lavantautiin ja kuoli aamupäivällä. Ei viitsitty viedä riihelle vaan vietiin viileämpään kamariin.
Illalla joku kävi huonessa ja ihan kuin ruumis olisivähän liikkunut. Kannettiin pirttiin ja tyttöhän heräili henkiin.
Kertoi käyneensä Tuonelan tuvassa.Paljon oli ollut porukkaa. Pitkään seisoi ovinurkassa. Ei käsketty istumaan. Sitten joku sanoi, ettet sinä vielä tänne jää. Sitten kun tulet kahden viikon päästä uudestaan, sitten jäät.
Ja näin kävi.
Perimätiedon mukainen tyttö löytyi erään Savon pitäjän kirkonkirjoista.
Kerrottiin minullekin ennen tänne tuloani kolme perusasiaa elämästäni. Ja kun näytettiin mistä syystä, niin itse sen sanoin, että oikein on ja kohtuullista. Sitten sen syyn muistaminen otettiin minulta pois. Täällä olen epätoivoissani purnannut ja rukoillut yhtä asiaa toisin. Ja se minulle annettiin ja pieleen meni. Totaalisesti pieleen! Toivottavsti olen sen jo saanut sovitettua pois, ettei ainakaan sen takia tarvitsisi tulla tänne uudestaan.
Sen ainakin siitä opin, että älä toivo mitään. Voit vaikka saada sen! Ja ainakin tässä minun tapauksessani kaikki meni totaalisesti pieleen kun sen sain. Nyt on asia palautunut silloin sovittuun.
Ennen tänne tuloani tiesin, että minun oli aika tulla tänne taas. En olisi halunnut, mutta ei sillä ollut merkitystä, toisin oli päätetty. Muistan vain, että olisin halunnut vielä levätä. Tulin jostakin mikä vaikutti kullanväriseltä kirkkaalta pilveltä ja sitten sain ne elämäni pääkaaviot. Sitten meninkin jo pimeään portaikkoon tullakseni tähän nykyiseen ruumiiseeni. Siitä en muista mitään.
Sen jälkeen noin 4-5 kk vanhana ryömin pihalla ja totesin yhden asian olevan toisin kuin siellä entisessä paikassa, joka oli linnuntietä noin 8 km:n päässä kuten vuosikymmeniä myöhemmin totesin. En siis osannut vielä kävellä enkä puhua kun tuon muistin.
Paljon muistipätkiä on tuon jälkeenkin. Kuin myös edellisestä elämästäni ja sen päättymisestä. Silloisesta sukunimestäni on aavistus, etunimestä ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293567- 851845
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151641Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541362VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu911202Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1121182- 681079
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k98942Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi28942