Speden näkemys Kepusta

Katselin eilen puolivahingossa elokuvaa, missä käsiteltiin maaseutukepulaisuutta varsin ilkikurisessa hengessä. Spede Pasasen näkemys kepulaisuudesta oli lievästi liioiteltu, mutta taitelijan vapaan tulkinnan huomioon ottaen kuitenkin hyväksyttävä. Siis Pölhölä.

Toivottavasti kepulaiset osasivat ottaa huumorilla edesmenneen huumormiehen näkemykset.

15

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että sillleen

      ei sit ihan kohdallaan...
      se oliki gofaava kokoomuslaisnen

    • Heh-heh,..ja vielä mitä..?

      .. vaan myyränä mylvii ja tonkii. Tuleekohan siitä Mörrin körrin pesä.

    • Kepu-idyllistä

      Säkenöivä älyhän ei koskaan ole ollut edes kepulaisten itsensä mielestä heidän top100-valttejaan.

    • oivahärkönen

      ... kepun pilkasta. Et kehtaisi, aikuinen mies.

    • Emeritus

      ...sinun kepukaunaisuutesi ylittää jo mauttomuudenkin rajat.
      Elokuvassa kuvattiin ihan tavallista "hölmölää", jossa säkillä kannettiin valoa. Tätä samaa hölmölää näkee joka paikassa ympäri Suomenniemeä, myös Helsingissä. Sinulla tuntuu olevan vaikeuksia erottaa fiktiota faktasta, ja perustiedotkin näyttää olevan ihan perseestä.
      Elokuvan oli ohjannut Pertsa Reponen, yhdessä Heikki Kinnusen ja Taavi Kassilan kanssa ja "Spedellä" ei tämän sinänsä hyvän huumoripläjäyksen kanssa ollut mitään tekemistä!

      • fiktiot

        Fakta kuitenkin on, että Spede oli tottanut ja käsikirjoittanut ko. elokuvan. Eli suomeksi sanottuna kyseessä oli täysin Speden projekti.

        Käsitystäsi että kyseessä olisi "sinänsä hyvä huumoripläjäys" ei voi todistaa sen enempää faktaksi kuin fiktioksi.


      • James Lipton

        Siellähän on meno tuontapaista. Kukas sinä olit filmin hahmoista?


      • City.-Il Duce

        Kysyy epätietoinen.


    • TURHAPUROIKSI

      Kaikki jotka vähänkin jotain ymmärtävät tajuavat, että Spede oli Turhapuro.
      itsestään hän kirjoitti ne filmit.
      Oikeat kepulaiset eivät ole turhapuroja joita löytyy kaupungeista pilvin pimein.

      • narsistinen

        häiriö. Filmeissä tehtiin parodiaa narsismista ja niissä katsoja nauroi itsessään olevalle turhapurolle.


      • kuvasivat

        hyvin sen tason jolla spede liikkui.
        Iso mies hyppimässä kilpaa narulla milloin minkäkin julkkiksen tai missin kanssa.


    • turhapuro..

      olen lukenut pitkään ovelia kirjoituksiasi ja yrityksisäsi manipuloida kepulaisia
      nimimerkkisi on myös ovelasti valittu: ikäänkuin olisit neutraali ja tietävä
      totuus kuitenkin aina paljastuu: olet piilokokkari ja teet työtä täällä - ehkä jopa maksttua sellaista
      näillä palstoillahan on näitä 'jaskareita' ja sinussakin on niitä piirteitä
      tämä Spede juttu oli kyllä pohjanoteeraus ja ehkä vei pinnasi ja paljasti korttisi
      MUTTA: keskustalaista ei ole helppo manipuloida tai hänelle on turha irvailla koska hän ajattelee omilla aivoillaa ja omaa moraalisen selkärangan jota ei hevin katkaista.

    • Heh heh

      Tosi on.

      • spede

        spede tuontaoa, sen omaa firmaa.
        Kyllähän ne utrhapuroleffat aikamoisia pölhölä-juttuja ovat.
        Aika alas turhamaisuuteen niissä mennään.


    • vanha kurppa hitleri

      Sitten kun suuri ja mahtava Kepsustapuolue on Suomen ainoa puolue, järjestäkää Speten elokuville sensuuri. Ja Onnenpyörää joskus vuonna 1995 kattoneet mummot pijätetään.

      Olokaa vahvoja ja sensuroikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe