Pari asiaa on jäänyt näistä keskuteluista vaivaamaan ja itsekkin muutamia vuosia sitten tutkineena?
1.Kuka tai ketä tahi ketkä liittyvät jehovantodistajiin?Olen ymmärtänyt että liittyneillä on aina jonkinlainen kriisi meneillään jolloin apua huudetaan tyhjyyteen,tässä tapauksessa Jehovantodistajien suuntaan/avioero,työttömyys,läheisen kuolema jne.
Toisena vaihtoehtona lienee orjallinen kokouksissa raahaminen syntymästään saakka jolloin puberteetin puhjetessa ja oman aivotoiminnan käynnistyessä "totuusvalo" sammuu ja löytää elemälleen uutta sisältöä.
Kolmas vihtoehto taitaakin sitten olla juuri nämä itsenäistymisen kriisissä olevat nuoret jotka on helppo houkutella mukaan "rakkauden järjestöön.
Olisi siis huisin hauskaa josko joku voisi rehellisesti kerto liittyneensä tähän ainoaan oikeaan uskontoon elämäntilanteessa jossa kaikki olisi hyvin
Kuka Liittyy
20
1347
Vastaukset
- Syneus(m)
Jehovalaisuuden aivopesuohjelmaan kuuluu uhrin asteittainen houkutteleminen ja sitten tulee pikkuhiljaa niitä suoritusvaatimuksia. Valitettavasti myös pelottelu kuuluu jt-aivopesuohjelmaan. Jossain vaiheessa oman järjen käyttö on monille uhreille mahdotonta ja kun kyse on suorituskultista, niin siihen ei jää aikaakaan.
- fger.
Kuka liittyy yhtään mihinkään, ellei hän halua mitään muutosta elämäänsä?
>>>Olen ymmärtänyt että liittyneillä on aina jonkinlainen kriisi meneillään- salaisuus?
kokouksissa ja konventeissa on yksi JT kannustus tapa. Siinä joku mukaan tullut kertoo kuinka hän pelastunut huonosta elämäntilanteesta.
On varmaan niitäkin joilla "kaikki on hyvin", mutta jotka painivat elämän epätietoisuuden kanssa.
Uskontohan on hyvä kainalosauva. Voit sysätä mieltä askarruttavat asiat viisaiden JT opettajien sanojen taakse. Ei tarvi kuin laittaa valtakunnan asiat etusijalle, niin kaikki muu järjestyy?
Tiedossa on näin viininpunaista Mersua, loistoasuntoa, kesämökkiä, ulkomaanmatkoja ym.
Kannattaa kokeilla.
- Markku_Meilo
>>Kuka tai ketä tahi ketkä liittyvät jehovantodistajiin?
Esimerkiksi Suomessa ja monessa muussa kehittyneessä maassa käytännössä ainoastaan jehovantodistajaperheiden jälkikasvu. Ne harvat muut ovat enimmältä osalta tuttuja ja sukulaisia, pystymetsästä aniharva. Esimerkiksi Suomessa jäsenmäärä on laskussa osin jehovantodistajien lopunodotuksesta johtuvan lapsikielteisyyden johdosta. Kastetuista lapsista enin osa hylkää kuitenkin jehovantodistajuuden viimeistään 20-30 ikävuoden välillä.
Valtaosa nykyisestä 1,6 %:n tasolle hiipuneesta maailmanlaajuisesta aikuiskasvusta tapahtuu kehittyvissä maissa.- niksi
Lahko käyttää hyödykseen tuota asevelvollisuusasiaa sillä tavoin, että se lupaa vapautuksen, elikkä paperin siihen, mutta nuoren miehen on se ansaittava.
On puhuttu jäsenistä, jotka ovat siihen asti että asevelvollisuus vanhenee. Tällä edulla lahko myös houkuttelee nuoria miehiä piiriinsä. - Markku_Meilo
niksi kirjoitti:
Lahko käyttää hyödykseen tuota asevelvollisuusasiaa sillä tavoin, että se lupaa vapautuksen, elikkä paperin siihen, mutta nuoren miehen on se ansaittava.
On puhuttu jäsenistä, jotka ovat siihen asti että asevelvollisuus vanhenee. Tällä edulla lahko myös houkuttelee nuoria miehiä piiriinsä.Tuo pitää joidenkin kohdalla, toki on törmätty tapauksiin, jotka ovat päättäneetkin hoitaa asian pois lyhyempää kaavaa käyttäen.
Yhtä kaikki nämä ovat niitä, joista kasvu esimerkiksi Suomessa koostuu pääosin. Kokonaan toinen asia on sitten se, että valtaosa näistä jt-nuorista jättää jehovantodistajuuden ennen kuin kolmas vuosikymmen täyttyy.
>>Tällä edulla lahko myös houkuttelee nuoria miehiä piiriinsä.
Tuskin houkuttelee käännynnäisiä pystymetsästä, toki asia vaikuttaa jt-perheeseen tai vaikutuspiiriin syntyneen kohdalla.
- Palveluskokous
Jehovantodistajat seulovat ovilla tapaamistaan ihmisistä sellaiset, joilta on vastikään kuollut lähiomainen, jotka ovat kokeneet avioeron tai joilla on muita vaikeuksia. Näiden ihmisten kohtaamista opetellaan yleensä torstai-iltaisin pidettävässä "teokraattisessa palveluskoulussa ja -kokouksessa".
Törkeimmillään ns. tienraivaajat kulkevat hautausmaalla etsien melko tuoreita hautoja ja niiden ääressä surijoita. Käteen tyrkätään traktaatti "Mitä toivoa on kuolleilla omaisillamme".
Seurakunnassa ollessani toppuuttelin näitä tahdittomia vanhapiika-tienraivaajia, etteivät ihan noin härskisti hankkisi "lampaita". - marianne-
Tuli liityttyä lähinnä että loppuisi se iänkuinen jallitus ja jankutus aiheesta. Ei mitään suurta tunnekuohua, työttömyys taisi riipiä siinä vaiheessa. Oli vaan tasan vakuuttunut että totuus on tässä, kun kaikki muut uskonnot vaikuttivat hölmöläisten touhuilta ts. etteivät raukat osanneet raamattua oikein lukea..
- ev.lut
Kaikki kunnioitus sinulle että tunnet löytäneesi totuuden, mutta keikutan nyt venettäsi hieman... Itse väitellessäni jehovan todistajien kanssa olen huomannut että he eivät turvaa uskossaan Jeesukseen. Itse asiassa kun heille sanoo että ihminen pelastuu yksin armosta, yksin uskosta, yksin Jeesuksen Kristuksen tähden (juuri niinkuin Raamatussa sanotaan!) niin johan jehovalainen juoksee karkuun. Jeesus on teille kuin punainen vaate. MIKSI? kun kerran väitätte olevanne kristittyjä niin miksi ette tajua että kristinuskon perusta on se ristipuuhun naulattu mies, Herramme Jeesus Kristus. Kerro vielä että miltä osin me raukat emme tulkitse Raamattua oikein? Kun minusta tuntuu että teillä se pallo on hukassa sen uuden maailman käännöksenne kanssa... odotan todella tyhjentävää vastausta koska sitä en vielä teidän lahkonne edustajilta vielä ole saanut, yrityksistä huolimatta?
- marianne-
ev.lut kirjoitti:
Kaikki kunnioitus sinulle että tunnet löytäneesi totuuden, mutta keikutan nyt venettäsi hieman... Itse väitellessäni jehovan todistajien kanssa olen huomannut että he eivät turvaa uskossaan Jeesukseen. Itse asiassa kun heille sanoo että ihminen pelastuu yksin armosta, yksin uskosta, yksin Jeesuksen Kristuksen tähden (juuri niinkuin Raamatussa sanotaan!) niin johan jehovalainen juoksee karkuun. Jeesus on teille kuin punainen vaate. MIKSI? kun kerran väitätte olevanne kristittyjä niin miksi ette tajua että kristinuskon perusta on se ristipuuhun naulattu mies, Herramme Jeesus Kristus. Kerro vielä että miltä osin me raukat emme tulkitse Raamattua oikein? Kun minusta tuntuu että teillä se pallo on hukassa sen uuden maailman käännöksenne kanssa... odotan todella tyhjentävää vastausta koska sitä en vielä teidän lahkonne edustajilta vielä ole saanut, yrityksistä huolimatta?
Sanoin että tuli liityttyä aikoinaan, että loppuisi se "koskas sinä menet kasteelle kun kumminkin olet tutkinut jo NIIN paljon" - jankutus.
Ja koska ajattelin että jt:illa on totuus, jos se ylipäätään joillain yksin on. Ja koska ajattelin etteivät kaikki voi olla ns oikeassa.
Se oli silloin se. Nyt ei uskonto kiinnosta noin sinänsä.
Ei Jeesus heille punainen vaate ole, sen noin pitempään piireissä olleena tiedän, joskaan hän ei Jt:ille ole Kaikkivaltias Jumalakaan.
- persoonallisuudenpiirre
Mukaantulijoilla ja mukanapysyjillä on yhteinen persoonallisuudenpiirre, autoritaarisuus. Ilman sitä Jt-järjestöön on todella vaikea sopeutua. Ja jos haluaa oikein hyvin menestyä teokraattisella uralla, on oltava valmis tinkimään moraalisesta rehellisyydestään. Mutta sehän käy vaivattomasti autoritaariselta persoonallisuudelta, joka mielellään sysää kaikesta vastuun ylemmilleen.
Sivumenne sanoen, sama ominaisuus oli enemmän kuin suotavaa kansallissosialismin piirissä.- meni..meni..meni...
ihan nappiin!!!
- Capybara
Maailmanjärjestelmä oli todellakin murrosvaiheessa kun Neuvostoliitto hajosi ja Itä-Eurooppa "vapautui". Suomi syöksyi lamaan ja 1980-luvun korkealentoinen vihreä idealismi tukehtui Vihreän liiton salonkivihreisiin.
On luonnollista nuorelle olla idealisti. Siinä ei ole mitään väärää.
Jotkut liittyvät hippikommuuniin.
Jotkut idättävät yrttejä ikkunalaudalla.
Jotkut marssivat rauhan puolesta.
Jotkut kahlehtivat itsensä kaivinkoneisiin.
Minusta tuli Jehovan todistaja. Lama-aikana Suomessa murskattiin kaikki inhimillinen. Lopun aika oli hyvin konkreettisesti ilmassa.
Toivottomuuden ja tuhoutumisen ilmapiiriä vasten Jehovan todistajien optimistinen tulevaisuudenennuste ja tarkoituksellinen toiminta näyttäytyivät selkeästi järkeviltä tavoilta saada omakin elämä raiteilleen.ja psykopaatti,joten "helppoahan" se oli.
Nyt on vain iloksemme todettava että tuohon "valkeuden enkeliksi tekeytyvän enkelin" järjestöön liitty yhä vähemmän ja vähemmän kansaa.
Suomessa viimeisen 10 vuoden aikana tapahtunut lasku on kait luokkaa 6 % ja
joissakin maissa paljon enemmä,esim.Kanadassa kait 10%.
Ei muuta kuin lisää iskemään suonta.
Ainut huoli mikä minulla on,on se että monet pettyvät myös Jeesukseen.Kysynkin teiltä:"mitä pahaa Hän on tehnyt".
Ei se ole Hänen vikansa jos on "hömppälahkoja".
Hän tekee niistä aikanaan selvää ja paljastaa niiden työt.- tapausko
Capybaran kertomus näyttää juuri tyypilliseltä.
Ajankohtainen ahdistusaihe eli lama-aika täällä ja epävarmuutena lahkossa korostettu murrosvaihe maailmalla sekä värvättävälle esitettävät paratiisipiirrokset (ja rakkauspommitus aloitusvaihe sekä näennäisesti perusteltu optimistinen ennuste. Näennäisesti, koska rakkauspommituksessa asioita ei kysellä vartiotornikirjoituksia syvemmältä, puhumattakaan että epäiltäisiin rakkauspommittajan esittämää kirjoitusta virheitä sisältäväksi).
Ajankohtaisia aiheita ovat olleet esim. tsunami jo maailmanlopun merkkinä, jopa lapin hiihtoretkeläisten bussionnettomuus Suomessa, jolloin paperirekka teki tuhon, sai maininnan lahkojulkaisussa, koska aina laitetaan onnettomuusuutinen, tuolloin tuon on täytynyt olla suurin onnettomuus.
Lahko vaikenee nykyään, että maailmanlopun ennusteena oli aiemmin USA-Neuvostoliitto kovapanosammunta ydinasein milloin tahansa ja tarkimmillaan ennustettuna 1975.
- NotCainNoMore
..yksi. Jokainen uskookoon mihin haluaa, mutta musta tuli hiljattain todistaja, koska tämä vain nyt on minusta paras tapa elää.
Mikään muu uskonto ei ole antanut vastauksia minua vaivanneisiin kysymyksiin. Alussa vanhimmisto-systeemi yms tuntui kummalliselta, mutta tajusin, että näin on toimittu aikanaan varhkaiskristillisessä srk:ssa myös. Ja kaikki muukin yhteiskunnassamme perustuu organisointiin, delegointiin, ohhjeisiin ja opastukseen. Monilla muilla tahoilla käytäntö näissä instansseissa vain on mielivaltaisempaa.
Kummastelin myös useiden kokousten määrää viikossa, mutta tässäkin asiassa varhkaiskristityt toimivat samoin Jeesuksen mallia seuraten, joka "ei koskaan ollut poissa synagogasta". Silloin en kokouksissa käymistä tai muutenkaan todistajan elämäntavan mukaan elämistä ymmärrä, jos se on pakkopullaa eikä sille löydä mielestään järkevää selitystä. Minulle se ei sitä ole. Nautin tästä elämäntavavasta ja minut tekee todella surulliseksi se, että tämä foorumi on kyllästetty juuri tällaisilla mielivaltaisilla tuomitsijoilla jotka eivät anna kaikkien kukkien kukkia ja syyllistyvät itse juuri siihen, mistä todistajia syyttävät.- oli jo paha virhe
Vanhimmistojärjestelmä ei ole alkuperäinen tapa.
Raamatussa kerrotaan alkuseurakunnassa olleen äänestysmenetelyn. Luterilaisen kirkon kirkkokäsikirjasta, vai mahtoiko nimi olla seurakuntatyön käsikirja, löydät erittäin selkeästi oikeat Raamatun kohdat joista alkuseurakuntien päätöksenteko ja johtamistapa selviävät.
Myös jehovalahkon emolahkon raamatuntutkijain aikaan käytettiin Raamatun mukaista menettelyä, siitä on vanhassa Vartiotornissa kirjoitus ja ohje. Muutoksen aiheutti Rutherfordin voitto valtataistelussa Russellin jälkeen, hän halusi siirtää lahkon täysin keskusjohtoiseen järjestelmään, ja täysin vastoin Raamatun kantaa.
Tässä on sinulle syy lähteä lahkosta, kun itse ilmoittamasi peruste on siis väärä, lahkojohdon tieten ja tahallaan Raamatun vastainen menettely seurakunnissa. >>Nautin tästä elämäntavavasta ja minut tekee todella surulliseksi se, että tämä foorumi on kyllästetty juuri tällaisilla mielivaltaisilla tuomitsijoilla jotka eivät anna kaikkien kukkien kukkia ja syyllistyvät itse juuri siihen, mistä todistajia syyttävät.
Onnea valitsemallasi tiellä. Kannattaa silti lukaista esimerkiksi tämä artikkeli:
http://www.veljesseura.org/?q=node/68- salaisuus?
13-14 vuotiaana uskoin juuri kuin sinäkin nyt. Hevos silmälaput itse asettelin ohjeiden mukaan ja vuosikymmeniä niitä pidin. Uteliaisuus ja epäilys heräsi kuitenkin ja aloin katselemaan ympärilleni ja tajusin missä putkessa elin. Laput on riisuttu ja nyt voin elää ilman keskushallintoa ja ymmärrän JT jia ja sen harhan missä he elävät. Jos se elämän onnen tuo jollekulle se suotakoon, mutta kun olen nahnyt ja kokenut mihin jäsenistö sidotaan- sääliksi käy!! Ihmiset sidotaan järjestökäyttäytymiseen, että lomareissuillakin "parhaat" käy toisen paikkakunnan kokouksissa pisteitä hakemassa???
Onhan se hienoa sitten loistaa kotiseurakunnassa ja kertoa lomaterveiset muista seurakunnista. - Murinenko
Muutama vuosi sitten oli lahkon lehdessä tuosta muutoksesta jossa luovuttiin raamatullisesta päätöksentekomenettelystä seurakunnissa.
Aikoinaan vartiotorni kirjoitti äänestysmenettelystä, että se on apostolin tarkoitus. Nyt perusteltiin tuota lahkojohdon teokratiaksi nimeämää systeemiä jollakin vanhan testamentin kohdalla joka kuului tähän tapaan: Kuparista rautaa.
täytyy ihmetellä lahkojäsenten sietoa, tuommoiset perustemuutokset voisi normaali ihminen katsoa henkilökohtaisesti itseään loukkaaviksi.
Ehkä sitten on katsottava, että tilanne osoittaa ns. aivopesuvaikutusta. Semmoisessa kunnossa siellä ollaan ja sillä tavoin voidaan kohdella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4068892Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1743328- 181801
- 771156
- 761068
- 271055
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641011Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss79995- 55973
- 65930