Mikä etsivä Kokin etunimi on? Entä Komisario Palmun?
Komisario Palmu elokuvista...
8
3635
Vastaukset
- Max T W
Väinö Kokki. Frans J Palmu.
- Juurakon Hulda
Missä nuo nimet mainitaan? Kirjoista kyllä löytyvät ja muistelisin, että Palmunkin etunimi tulee jossain leffassa ilmi, mutta entä Kokki? Olenko väärässä, kun muistan, ettei hänelle ei koskaan sanota etunimeä? Entä kuinka oli "minä-kertojan" kanssa, Vaarako hän oli? Mainitaanko hänen nimensä (sekä etu- että suku-)?
- Thom17
Juurakon Hulda kirjoitti:
Missä nuo nimet mainitaan? Kirjoista kyllä löytyvät ja muistelisin, että Palmunkin etunimi tulee jossain leffassa ilmi, mutta entä Kokki? Olenko väärässä, kun muistan, ettei hänelle ei koskaan sanota etunimeä? Entä kuinka oli "minä-kertojan" kanssa, Vaarako hän oli? Mainitaanko hänen nimensä (sekä etu- että suku-)?
Se kertoja oli Virta, Toivo Virta.
- täällä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tähdet_kertovat,_komisario_Palmu
- en sitä kysynyt
täällä kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tähdet_kertovat,_komisario_Palmu
En kysynyt mistä nuo nimet voi saada tietoonsa, vaan sitä, mainitaanko niitä kertaakaan ko. elokuvissa/kirjoissa ja missä siellä?
- sfgsg
Kokin etunimi mainitaan ainakin eilen tulleessa "Vodkaa Komisario Palmu" -elokuvassa !
- Julkkis
Onko totta että Palmun elokuvien paikkoja käydään kävellen läpi, Helsingissä ?
- Max T W
"Komisario Palmu ei koskaan paljastanut kotiosoitettaan, mutta se selvisi tiukan salapoliisityön tuloksena.
Jari Lehessaari alkoi 1980-luvun puolivälissä metsästää Palmu-elokuvien ulkokuvauspaikkoja Helsingissä. Pian hän esitteli niitä sukulaisille ja kavereille. Palmu-kiertokäynneille osallistui yhä enemmän väkeä kunnes elokuvan satavuotisjuhlavuonna Lehessaaren Palmu-kiertoajelu toteutui. Väkeä seurasi mustanaan Lehessaaren askeleita.
Komisario Palmu työskenteli poliisilaitoksella aivan Senaatintorin tuntumassa. Lehessaari päätteli ettei komisarion koti voinut olla kaukana. Hän kulki keskustan pihasta ja porttikäytävästä toiseen – ja Rauhankadulla tärppäsi.
Lehessaari livahti pihan kautta taloon. "Ei voi olla totta", hän kiljahti nähdessään Rauhankatu 11:n porraskäytävän. Kun epäluuloinen talonmies kuuli, millä asialla Lehessaari oli, hän kiiruhti kertomaan talon asukkaille.
"Kaikkihan Palmun tuntee", talonmies ehti sanoa mennessään."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.555978Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652723Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181844- 1461806
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1341692Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181650- 1021457
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?281450Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411186Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141163