mietityttää

huppaluura

Miten suhtaudutte ihmiseen joka on ollut vuosikausia ulkopuolella, ja haluaisi tulla takaisin? Onko mahdollista löytää uusi elämänkumppani seurapiireistä, miten miehet suhtautuvat eronneisiin?

32

2210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpinää

      ei kukaan tällaisia asioita todellisuudessa mieti niin kuin uuden matton ostoa.

      • Kirkonmies

        Parannuksessa on aina palaamisen mahdollisuus.
        Sanon Sinulle ja itsellekin:Paavalin sanoin:
        "Parempi mennä naimisiin kuin palaa".

        Jumalan
        armovaltakuntaan
        on aina palaamisen mahdollisuus. Katumuksessa ja syntien anteeksi antamuksen kautta.
        Rukoilkaamme kaikki toistemme puolesta. Taivaallinen Isä Sinua Siunatkaan ja ohjatkoon Jumalan lapseuteen.


      • Hebretaani
        Kirkonmies kirjoitti:

        Parannuksessa on aina palaamisen mahdollisuus.
        Sanon Sinulle ja itsellekin:Paavalin sanoin:
        "Parempi mennä naimisiin kuin palaa".

        Jumalan
        armovaltakuntaan
        on aina palaamisen mahdollisuus. Katumuksessa ja syntien anteeksi antamuksen kautta.
        Rukoilkaamme kaikki toistemme puolesta. Taivaallinen Isä Sinua Siunatkaan ja ohjatkoon Jumalan lapseuteen.

        Hebrealaikirje 6;4-6: "Sillä se on MAHDOTON, että ne, jotka kerran valaistut ovat ja sitä taivaallista lahjaa maistaneet, ja ovat Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevaisen maailman voimaa, jos he lankeevat pois, että he vastauudesta parannukseen uudistettasiin, jotka toistamiseen itsellensä Jumalan Pojan ristiin naulitsevat ja pilkkana pitävät."


      • armo
        Hebretaani kirjoitti:

        Hebrealaikirje 6;4-6: "Sillä se on MAHDOTON, että ne, jotka kerran valaistut ovat ja sitä taivaallista lahjaa maistaneet, ja ovat Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevaisen maailman voimaa, jos he lankeevat pois, että he vastauudesta parannukseen uudistettasiin, jotka toistamiseen itsellensä Jumalan Pojan ristiin naulitsevat ja pilkkana pitävät."

        enää ulotukaan... ?

        Nimimerkki Hebreisti!

        Olisi tosi hieno juttu, kun saattaisit kirjoittaa tuolle sisarelle vähän toisenlaisenkin viestin.

        Ei se voi olla sielunvihollisen ääni, joka tun sisaren sydämessä sanoo: "Minä tahdon Isän kotiin.!"

        Tuo ihminen on joutunut tekemään jo melkoisesti tliä. kun hän kaikista ennakkoluuloisista ja kylmistä katseista huolimatta saattaa tulla rukoushuoneeseen. Ei sieluvihollinen aiheuta sellaista.

        Kyllä Isä odottaa häntäkin joka hetki. Tuntuu melko koskettavalta, kun tämänkin palstan kuivista ja rakastamattomista kirjoituksista huolimatta tuo ihminen kaipaa kristittyjen seuraan. Hän on antanut meille anteeksi ja tulee ilman ehtoja.

        Katuva ihminen on Jumalan silmäterä. Miten on meidän laitamme?


      • Hebretaani
        armo kirjoitti:

        enää ulotukaan... ?

        Nimimerkki Hebreisti!

        Olisi tosi hieno juttu, kun saattaisit kirjoittaa tuolle sisarelle vähän toisenlaisenkin viestin.

        Ei se voi olla sielunvihollisen ääni, joka tun sisaren sydämessä sanoo: "Minä tahdon Isän kotiin.!"

        Tuo ihminen on joutunut tekemään jo melkoisesti tliä. kun hän kaikista ennakkoluuloisista ja kylmistä katseista huolimatta saattaa tulla rukoushuoneeseen. Ei sieluvihollinen aiheuta sellaista.

        Kyllä Isä odottaa häntäkin joka hetki. Tuntuu melko koskettavalta, kun tämänkin palstan kuivista ja rakastamattomista kirjoituksista huolimatta tuo ihminen kaipaa kristittyjen seuraan. Hän on antanut meille anteeksi ja tulee ilman ehtoja.

        Katuva ihminen on Jumalan silmäterä. Miten on meidän laitamme?

        Pyytäkää ahtaasta portista mennä sisälle, sillä minä sanon teille: Monta on jotka pyytävät, mutta eivät taida (mennä ). Miksi? Siksi, ett'ä ihmiset rakastivat enemmän pimeyttä (maailmaa ja sen hekumaa ) kuin valkeutta (joka Vapahtajan kautta tuli maailmaan ).

        Kerran on oleva päivä, jolloin miljoonat ihmiset sanovat:Minäkin tahtoisin Taivaan kotiin, mutta se on silloin jo myöhäistä. On sanottu niinkin, että "Helvetti on heränneitä täynnä!"


      • Ars Peukku
        Hebretaani kirjoitti:

        Pyytäkää ahtaasta portista mennä sisälle, sillä minä sanon teille: Monta on jotka pyytävät, mutta eivät taida (mennä ). Miksi? Siksi, ett'ä ihmiset rakastivat enemmän pimeyttä (maailmaa ja sen hekumaa ) kuin valkeutta (joka Vapahtajan kautta tuli maailmaan ).

        Kerran on oleva päivä, jolloin miljoonat ihmiset sanovat:Minäkin tahtoisin Taivaan kotiin, mutta se on silloin jo myöhäistä. On sanottu niinkin, että "Helvetti on heränneitä täynnä!"

        Pahinta pimeyttä mitä olla saattaa, on tuo sinun edustamasi farisealaisuus, jossa ihminen pyrkii vanhurskautumaan omien tekojensa kautta, ja sitten paisuttuaan hengellisessä ylpeydessään, hän nousee temppelin harjalle ja alkaa tuomitsemaan Jeesuksen verellä ostetuita Jumalan lapsia helvettiin. Häpeä rontti.


      • on se ahdas portti
        Hebretaani kirjoitti:

        Pyytäkää ahtaasta portista mennä sisälle, sillä minä sanon teille: Monta on jotka pyytävät, mutta eivät taida (mennä ). Miksi? Siksi, ett'ä ihmiset rakastivat enemmän pimeyttä (maailmaa ja sen hekumaa ) kuin valkeutta (joka Vapahtajan kautta tuli maailmaan ).

        Kerran on oleva päivä, jolloin miljoonat ihmiset sanovat:Minäkin tahtoisin Taivaan kotiin, mutta se on silloin jo myöhäistä. On sanottu niinkin, että "Helvetti on heränneitä täynnä!"

        Ahdas portti on usko Kristuksen lunastustyöhön.

        Ei mikään muu.


      • TarsusP.
        Ars Peukku kirjoitti:

        Pahinta pimeyttä mitä olla saattaa, on tuo sinun edustamasi farisealaisuus, jossa ihminen pyrkii vanhurskautumaan omien tekojensa kautta, ja sitten paisuttuaan hengellisessä ylpeydessään, hän nousee temppelin harjalle ja alkaa tuomitsemaan Jeesuksen verellä ostetuita Jumalan lapsia helvettiin. Häpeä rontti.

        mitä se kuollut usko teetättää orjillaan. Nämä armon varkaat nappaavat voilimpun pöydältä, eivätkä tyydy (kuten armonpenikat) niihin muruihin, mitä Herran pöydältä putoaa heille.
        Kuolleen kristillisyyden selvä tuntomerkki on se, että se paljon puhuu armosta, mutta ei synnytä todellisia armonkerjäläisiä. He pullistelevat ja kerskaavat kyllä uskovansa, mutta eivät kuitenkaan usko Jumalan Pojan omia sanoja, vaan, kuten sinäkin, pitävät ne pahimpana pimeytenä. Näinhän tekivät myös Jeesuksen aikaiset fariseukset, jotka kerskasivat olevansa Aabrahamin lapsia. Mutta olivatko he?


      • sinulle hämärä
        TarsusP. kirjoitti:

        mitä se kuollut usko teetättää orjillaan. Nämä armon varkaat nappaavat voilimpun pöydältä, eivätkä tyydy (kuten armonpenikat) niihin muruihin, mitä Herran pöydältä putoaa heille.
        Kuolleen kristillisyyden selvä tuntomerkki on se, että se paljon puhuu armosta, mutta ei synnytä todellisia armonkerjäläisiä. He pullistelevat ja kerskaavat kyllä uskovansa, mutta eivät kuitenkaan usko Jumalan Pojan omia sanoja, vaan, kuten sinäkin, pitävät ne pahimpana pimeytenä. Näinhän tekivät myös Jeesuksen aikaiset fariseukset, jotka kerskasivat olevansa Aabrahamin lapsia. Mutta olivatko he?

        Sekavaa. Et tunne asiaa, jota opetat.
        Tartut yhteen Laestadiuksen sanaan.
        Selitys ontuu pahasti.


      • Ars Peukku
        TarsusP. kirjoitti:

        mitä se kuollut usko teetättää orjillaan. Nämä armon varkaat nappaavat voilimpun pöydältä, eivätkä tyydy (kuten armonpenikat) niihin muruihin, mitä Herran pöydältä putoaa heille.
        Kuolleen kristillisyyden selvä tuntomerkki on se, että se paljon puhuu armosta, mutta ei synnytä todellisia armonkerjäläisiä. He pullistelevat ja kerskaavat kyllä uskovansa, mutta eivät kuitenkaan usko Jumalan Pojan omia sanoja, vaan, kuten sinäkin, pitävät ne pahimpana pimeytenä. Näinhän tekivät myös Jeesuksen aikaiset fariseukset, jotka kerskasivat olevansa Aabrahamin lapsia. Mutta olivatko he?

        En tule palojani sinun herroiltasi kerjäämään.

        Minun Jumalani uhrasi Poikansa Jeesuksen ja lahjoittaa minulle vanhurskautensa lupauksensa mukaisesti, se on täydellinen ja riittää taivaaseen asti. Kiitos sinulle Jeesus!


      • Näin on
        on se ahdas portti kirjoitti:

        Ahdas portti on usko Kristuksen lunastustyöhön.

        Ei mikään muu.

        Juuri näin, aamen.


      • AhdastaOn
        on se ahdas portti kirjoitti:

        Ahdas portti on usko Kristuksen lunastustyöhön.

        Ei mikään muu.

        niin yritäs mennä siitä läpi. Moni yrittää vaan ei voi (Jeesus ). Siinä kun täytyy jättää omanvanhurskauden paksu pöyhkyri (Laestadius ).


      • Ei mikään muu.
        on se ahdas portti kirjoitti:

        Ahdas portti on usko Kristuksen lunastustyöhön.

        Ei mikään muu.

        Ahdas portti on Jeesus itse.


    • Lasse-setä

      Olethan varmaan tuttu "tuhlaajapojan" vertauksen kanssa. Isä siis odottaa koko ajan.

      Elämänkumppanin löytäminen on asia, johon ei yksinkertaista vastausta voi antaa. Eronneeseen suhtautumista on moninaista. Itse ole sitä mieltä, että Kristuksen sovitusteko kattaa kaikki synnit, virheet ja rikkeet. Hän on Kaikkivaltias. Uskon, että Jumalalla on varattuna elämää varallesi, kuuntele kutsua ja vastaa siihen.

      • kokenut

        löytäminen ei ainakaan ole helppoa.. Koska jos nainen on eronnut niin se on paljon pahempi juttu kuin se että mies olisi. Väittää voi mitä haluaa, mutta näin se asia on. Kokemusta on...


      • Lasse-setä
        kokenut kirjoitti:

        löytäminen ei ainakaan ole helppoa.. Koska jos nainen on eronnut niin se on paljon pahempi juttu kuin se että mies olisi. Väittää voi mitä haluaa, mutta näin se asia on. Kokemusta on...

        Varmaan olet oikeassa, minulla ei ole kokemusta.
        Omakohtaista, varsinkin, kun olen mies. Mielestäni kuitenkin moninainen suhtautuminen kattaa koko kirjon myönteisestä kielteiseen asti.


      • huppaluura
        kokenut kirjoitti:

        löytäminen ei ainakaan ole helppoa.. Koska jos nainen on eronnut niin se on paljon pahempi juttu kuin se että mies olisi. Väittää voi mitä haluaa, mutta näin se asia on. Kokemusta on...

        Niin se varmasti on, oli jo silloin kun ekan kerran etsin. Ja siksi sitä sitten ajautuikin niin kauas kun mies ei ollut es.les.

        Se minua on aina kummastuttanut kun olen seuroissa viime vuosina silloin tällöin käynyt että miksi monet ei tervehdi edes vaikka varmasti tuntevat ja aiemmin on kuitenkin oltu ihan hyvissä väleissä. Pelkääkö ne että minusta tarttuu jotain? Voi se usko silti sydämessä olla vaikka ei joka pyhä seuroissa käykään.


      • sellainenkin
        huppaluura kirjoitti:

        Niin se varmasti on, oli jo silloin kun ekan kerran etsin. Ja siksi sitä sitten ajautuikin niin kauas kun mies ei ollut es.les.

        Se minua on aina kummastuttanut kun olen seuroissa viime vuosina silloin tällöin käynyt että miksi monet ei tervehdi edes vaikka varmasti tuntevat ja aiemmin on kuitenkin oltu ihan hyvissä väleissä. Pelkääkö ne että minusta tarttuu jotain? Voi se usko silti sydämessä olla vaikka ei joka pyhä seuroissa käykään.

        syy olla tervehtimättä, että ei tiedä haluaako joku tulla tervehdityksi. Siis pelko ettei tyrkytä tms.
        Yhtä lailla seuroissa käyvilläkin on kaikenlaisia pelkoja ja heikkouksia kun sellasilla, jotka eivät sielä käy, usein.
        Yksi hyvä neuvo on, joka on jo vanhakin: Minkä tahdot toisten tekevän itsellesi, tee se toisille.


      • kokenut
        sellainenkin kirjoitti:

        syy olla tervehtimättä, että ei tiedä haluaako joku tulla tervehdityksi. Siis pelko ettei tyrkytä tms.
        Yhtä lailla seuroissa käyvilläkin on kaikenlaisia pelkoja ja heikkouksia kun sellasilla, jotka eivät sielä käy, usein.
        Yksi hyvä neuvo on, joka on jo vanhakin: Minkä tahdot toisten tekevän itsellesi, tee se toisille.

        muuten huppaluura haluaisit es.les miehen? Tai yleensäkään niihin porukoihin? kannattaako mennä takaisin jos on kerran sieltä irti päässyt.. :O


      • kokenut

        " Itse ole sitä mieltä, että Kristuksen sovitusteko kattaa kaikki synnit, virheet ja rikkeet. Hän on Kaikkivaltias. "

        sen pitäisi olla, mutta itse sain ainakin kokea sen kuinka minut tuomittiin vanhojen syntieni ja virheideni takia. Seurustelinkin yhden miehen kanssa, mutta hän sai minut jatkuvasti tuntemaan syyllisyyttä entisten suhteideni ja virheideni takia. Onneksi tajusin ajoissa jättää hänet.. Valitettavasti entiset suhteet usein miten vaikuttavat uuteen suhteeseen. Mutta varmaan uuden suhteen löytäminen voi olla mahdollista, mutta vaikeaa uskoisin sen olevan..


      • huppaluura
        kokenut kirjoitti:

        muuten huppaluura haluaisit es.les miehen? Tai yleensäkään niihin porukoihin? kannattaako mennä takaisin jos on kerran sieltä irti päässyt.. :O

        Siksi haluaisin että vois elämä olla helpompaa. Kun on koko laaja suku es.les. niin ei se kanssakäyminen niin helppoa sille ei es.les.miehelle ole. Ja sitten ajattelin, että vois olla helpompi ymmärtää toista kun olis samanlainen tausta. Ei tarttis aina selittää että miksi toimin niinkuin toimin. En tiä onko tässä ajatuksessa mitään järkeä mutta tälläisiä pyörii mun mielessä nyt.


      • Tässä on viisaus
        huppaluura kirjoitti:

        Niin se varmasti on, oli jo silloin kun ekan kerran etsin. Ja siksi sitä sitten ajautuikin niin kauas kun mies ei ollut es.les.

        Se minua on aina kummastuttanut kun olen seuroissa viime vuosina silloin tällöin käynyt että miksi monet ei tervehdi edes vaikka varmasti tuntevat ja aiemmin on kuitenkin oltu ihan hyvissä väleissä. Pelkääkö ne että minusta tarttuu jotain? Voi se usko silti sydämessä olla vaikka ei joka pyhä seuroissa käykään.

        Mutta millainen? Se voi olla myös kuollut, sillä Laestadius sanoo, että elävä usko voi muuttua kuolleeksi yhdessä silmänräpäyksessä, ilman, että ihminen sitä edes itse havaitsee!
        Siksi apostolikin kehottaa kristityitä koettelemaan itseänsä, josko te uskossa olette!


      • Lasse-setä
        kokenut kirjoitti:

        " Itse ole sitä mieltä, että Kristuksen sovitusteko kattaa kaikki synnit, virheet ja rikkeet. Hän on Kaikkivaltias. "

        sen pitäisi olla, mutta itse sain ainakin kokea sen kuinka minut tuomittiin vanhojen syntieni ja virheideni takia. Seurustelinkin yhden miehen kanssa, mutta hän sai minut jatkuvasti tuntemaan syyllisyyttä entisten suhteideni ja virheideni takia. Onneksi tajusin ajoissa jättää hänet.. Valitettavasti entiset suhteet usein miten vaikuttavat uuteen suhteeseen. Mutta varmaan uuden suhteen löytäminen voi olla mahdollista, mutta vaikeaa uskoisin sen olevan..

        Jumala antaa anteeksi, ihmiset eivät aina.


      • seurakuntaan
        Lasse-setä kirjoitti:

        Jumala antaa anteeksi, ihmiset eivät aina.

        rohkeasti. itselläkin oli hyvin samantapaisia ajatuksia kuin sinulla, tosin en ole eronnut vaikka olen uskottoman kanssa naimisissa. ennen joskus sekin loukkas minua kun ei muutamat entiset tutut tervehtineet, mutta nyt olen siitäkin päässyt ylitse enkä välitä enään siitä. olkoot sitten tervehtimättä ja ajatelkoon minusta mitä lystää. omapa on ongelmansa.en vaan jaksa miettiä sitä mitä mieltä joku minusta on. usko on kaikista tärkeintä ja se riittää minulle


    • kerran lähtenyt

      Mitä, tulla takaisin?
      Mieti lähtökohtasi, miksi joskus lähdit pois!
      Pistä vaakakuppiin, mitkä asiat olivat yhteisöön kuulumisessa hyviä, mitkä huonoja puolia! Sinä voit elää ja uskoa, harrastaa, käydä kirkossa, keskustella asioista eri ihmisten kanssa, eri yhteisöihin kuuluvien kanssa.
      Mihin sinä sitä yhteisöä tarvitset, ota suora yhteys taivaaseen, lue raamattua ja juttele jumalasi kanssa. Elä kahlitsematonta (ulkoa päin paineita tuottavaa yhteisöä) omaa, rikasta ja anteeksi antavaa elämää. Sinä löydät varmasti kumppanin, joka rakastaa sinua pyyteettömästi! Rohkeutta.

      • ei kokonaan

        Kyllä kristitty tarvitsee toisia kristittyjä, sanan opetusta, lohdutusta. Olen varma siitä, että Jumalan ohjaa sellaiset kaipaavat ihmiset yhteen.
        Seurat: samaa fraasia ja hokemaa vailla sisältöä.
        Mitä seuroista saa? Useimmiten pahan mielen saarnan kuultuaan. Silti kannattaa mennä, jospa joku ihminen olisi sielläkin herännyt miettimään


      • huppaluura
        ei kokonaan kirjoitti:

        Kyllä kristitty tarvitsee toisia kristittyjä, sanan opetusta, lohdutusta. Olen varma siitä, että Jumalan ohjaa sellaiset kaipaavat ihmiset yhteen.
        Seurat: samaa fraasia ja hokemaa vailla sisältöä.
        Mitä seuroista saa? Useimmiten pahan mielen saarnan kuultuaan. Silti kannattaa mennä, jospa joku ihminen olisi sielläkin herännyt miettimään

        Kiitos kaikille minulle vastanneille. Uskomattoman monelta kantilta olen alkanut ajatella tätäkin asiaa. Mutta yksinomaan Taivaan Isän käsissä on se miten minulle käy. Siunausta kaikille!

        Päivä vain ja hetki kerrallansa,
        siitä lohdutuksen aina saan.
        Mitä päivä tuokin tullessansa,
        Isä hoitaa lasta armollaan.
        Kädessään hän joka päivä kantaa,
        tietää kaiken, mitä tarvitsen,
        päivän kuormat, levon hetket antaa,
        murheen niin kuin ilon seesteisen.

        Joka hetki hän on lähelläni,
        joka aamu antaa armonsa.
        Herran huomaan uskon elämäni,
        hän suo voimansa ja neuvonsa.
        Surut, huolet eivät liikaa paina,
        ne hän ottaa itse kantaakseen.
        "Niin kuin päiväs, niin on voimas aina."
        Tähän turvaan yhä uudelleen.

        Kiitos, Herra, lupauksestasi,
        siinä annat minun levätä!
        Kiitos olkoon lohdutuksestasi,
        annat voimaa sanan lähteestä!
        Suo mun ottaa isänkädestäsi
        päivä vain ja hetki kerrallaan,
        kunnes johdat minut kädelläsi
        riemun maahan, päivään kirkkaimpaan.


      • john
        huppaluura kirjoitti:

        Kiitos kaikille minulle vastanneille. Uskomattoman monelta kantilta olen alkanut ajatella tätäkin asiaa. Mutta yksinomaan Taivaan Isän käsissä on se miten minulle käy. Siunausta kaikille!

        Päivä vain ja hetki kerrallansa,
        siitä lohdutuksen aina saan.
        Mitä päivä tuokin tullessansa,
        Isä hoitaa lasta armollaan.
        Kädessään hän joka päivä kantaa,
        tietää kaiken, mitä tarvitsen,
        päivän kuormat, levon hetket antaa,
        murheen niin kuin ilon seesteisen.

        Joka hetki hän on lähelläni,
        joka aamu antaa armonsa.
        Herran huomaan uskon elämäni,
        hän suo voimansa ja neuvonsa.
        Surut, huolet eivät liikaa paina,
        ne hän ottaa itse kantaakseen.
        "Niin kuin päiväs, niin on voimas aina."
        Tähän turvaan yhä uudelleen.

        Kiitos, Herra, lupauksestasi,
        siinä annat minun levätä!
        Kiitos olkoon lohdutuksestasi,
        annat voimaa sanan lähteestä!
        Suo mun ottaa isänkädestäsi
        päivä vain ja hetki kerrallaan,
        kunnes johdat minut kädelläsi
        riemun maahan, päivään kirkkaimpaan.

        ystäväni Huppaluura!
        Muista yksi tärkeä asia.
        Sinä saat uskoa armosta autuaaksi juuri nyt siinä missä olet ja juuri sellaisena, kun olet.
        Olen miettinyt samaa asiaa, mutta saamani tiedot yhteisöstä osoittavat, että se ei ole enää samanlainen, kuin 10 vuotta sitten ja sitä ennen.
        Minä en ole myöskään samanlainen , kuin ennen.
        Et´ varmaan sinäkään. Aika ja elämänkokemus
        ovat muuttaneet meitä ja siksi emme ehkä koskaan voi kokea samanlaista ja samanluontoista yhteyttä yhteisöön. Pettymisen mahdollisuus on suuri.
        En tiedä kuinka tämän palstan kautta voisin saada
        yhteystietosi? Voisiko palstan valvoja kertoa?
        Tai, kuinka saisit minun yhteystiedot?
        Usko nyt ja ole ilonen ja vapaa ja iloitse autuudestasi.


      • huppaluura
        john kirjoitti:

        ystäväni Huppaluura!
        Muista yksi tärkeä asia.
        Sinä saat uskoa armosta autuaaksi juuri nyt siinä missä olet ja juuri sellaisena, kun olet.
        Olen miettinyt samaa asiaa, mutta saamani tiedot yhteisöstä osoittavat, että se ei ole enää samanlainen, kuin 10 vuotta sitten ja sitä ennen.
        Minä en ole myöskään samanlainen , kuin ennen.
        Et´ varmaan sinäkään. Aika ja elämänkokemus
        ovat muuttaneet meitä ja siksi emme ehkä koskaan voi kokea samanlaista ja samanluontoista yhteyttä yhteisöön. Pettymisen mahdollisuus on suuri.
        En tiedä kuinka tämän palstan kautta voisin saada
        yhteystietosi? Voisiko palstan valvoja kertoa?
        Tai, kuinka saisit minun yhteystiedot?
        Usko nyt ja ole ilonen ja vapaa ja iloitse autuudestasi.

        Kiitos vastauksesta.
        Jos on joku mahdollisuus vaihtaa yhteystietoja kanssasi niin ihan mielelläni sen teen. Olisi mielenkiintoista jutella näistä asioista enemmän.


      • john kirjoitti:

        ystäväni Huppaluura!
        Muista yksi tärkeä asia.
        Sinä saat uskoa armosta autuaaksi juuri nyt siinä missä olet ja juuri sellaisena, kun olet.
        Olen miettinyt samaa asiaa, mutta saamani tiedot yhteisöstä osoittavat, että se ei ole enää samanlainen, kuin 10 vuotta sitten ja sitä ennen.
        Minä en ole myöskään samanlainen , kuin ennen.
        Et´ varmaan sinäkään. Aika ja elämänkokemus
        ovat muuttaneet meitä ja siksi emme ehkä koskaan voi kokea samanlaista ja samanluontoista yhteyttä yhteisöön. Pettymisen mahdollisuus on suuri.
        En tiedä kuinka tämän palstan kautta voisin saada
        yhteystietosi? Voisiko palstan valvoja kertoa?
        Tai, kuinka saisit minun yhteystiedot?
        Usko nyt ja ole ilonen ja vapaa ja iloitse autuudestasi.

        Minulla ei ole kenenkään yhteystietoja, mutta yhden neuvon pystyn antamaan.
        Suomi24postiin voisi avata s-postin jollakin sellaisella tunnuksella josta henkilöä ei tunnista.
        Rekisteröitymisen yhteydessä saa oman galleriasivun, kun rekisteröi nimimerkkinsä.
        Sinne galleriasivulle voi sitten laittaa yhteystietonsa. Minulla on esimerkiksi: S-postia otan vastaan : [email protected].
        Tästä nimimerkistä tunnistaa vain, että sheriffi on asialla.


      • john
        huppaluura kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.
        Jos on joku mahdollisuus vaihtaa yhteystietoja kanssasi niin ihan mielelläni sen teen. Olisi mielenkiintoista jutella näistä asioista enemmän.

        Heui Huppaluura!
        Vihneeellä on sähköpostiosoitteeni, jonka hän voi antaa sinulle tunnuksella huppaluura/john.
        Vaihdan mielelläni ajatuksia ja kokemuksia kanssasi.


      • Lannanvaaran esikoinen
        john kirjoitti:

        Heui Huppaluura!
        Vihneeellä on sähköpostiosoitteeni, jonka hän voi antaa sinulle tunnuksella huppaluura/john.
        Vaihdan mielelläni ajatuksia ja kokemuksia kanssasi.

        Täällä on suurta maantieteellistä ja sukutuntemusta edustava henkilö esiintynyt oikein Raattamaan asiantuntijana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1769
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      75
      1126
    3. 45
      1055
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      70
      1037
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      919
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      870
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      823
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      808
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      772
    Aihe