onko sikiön koko vastannut raskausviikkoja

pirre

Voiskohan kukaan kohtalotoveri auttaa. Mulla raskausviikkoja 8 0 ja olin ultrassa koska ollu nyt toista viikkoa veristä vuotoa jonka todettiin tulevan kohdunsuulta joten ei aiheuta toimenpiteitä. Lääkäri totesi sikiöstä että sydän lyö ei muuta, mutta kun tulin kotiin niin luin neuvola kortista että koko vastasi 6 0 viikkoa. Siis onko kellään kokemusta että viikot vois heitellä noin paljon??? En tiedä vaivaanko päätäni turhaan mutta kovasti mietityttää tuo verenvuoto yhdistettynä noihin viikkoihin....

9

865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

epäsäännölliset kuukautiset ennen raskaaksi tuloa? Silloin se selittäisi..

• Tuplamamma 11/06

Älähän suotta murehdi. Koko arviot riippuu myös ultraavasta lääkäristä ja hänen taidoistaan. Olen joutunut kaksosraskauden vuoksi käymään jo 6 kertaa ultrassa. Laskettuaika on 1.11.2006 ja sikiöiden koko verrattuna viikkoihin on vaihdellut ultrissa tosi paljon.

Paras oli tuossa viimisessä ultrassa se, että yhden mitan mukaan lapset syntyisivät elokuun 24. päivä, ja toisen mitan mukaan marraskuun 12. päivä ja kolmannen mitan mukaan lokakuun 15. päivä.

Edellisissä ultrissa koko arviot ovat poikkeuksetta heitelleet kaksi viikkoa suuntaan jos toiseenkin. Ja silti laskettuaika on pysynyt aina samana.

• pirre

Kuukautiset on ollu aina säännölliset joten ei se selity silläkään. Ajattelin että kai se lääkäri olis sanonu jos olis aihetta huolestua, tiedä sitten. Oon ollu edellisessä raskaudessa tällä samalla lääkärillä ja ei oo mitenkään vakuuttava tapaus..

• söitkö pillereitä just

ennen raskautumista?kaverini kävi juuri ultrassa ja hänellä taas tuli plus kolme viikkoa raskauden kestoon, olikin paljon pidemmällä kuin luuli..itselläni tuli myös viikko lisää ikää..kyllähän ne voi vaihdella, ultra on kuitenkin tarkempi kuin pelkkä kuukautiskierrosta laskeminen..

• pirre
        söitkö pillereitä just kirjoitti:

ennen raskautumista?kaverini kävi juuri ultrassa ja hänellä taas tuli plus kolme viikkoa raskauden kestoon, olikin paljon pidemmällä kuin luuli..itselläni tuli myös viikko lisää ikää..kyllähän ne voi vaihdella, ultra on kuitenkin tarkempi kuin pelkkä kuukautiskierrosta laskeminen..

No en oo syöny pillereitäkään moneen vuoteen. No ei auta kun toivoa että ens käynnillä tulis joku varmuus asiaan. Neuvolassa olivat sitä mieltä että edetään kuukautisista lasketun raskausviikkojen mukaan, ei tästä ultrasta katotun, niin ainakin siihen asti kun on se np-ultra 12ta viikolla.

• Marianna

Kävin viime viikolla ultrassa ja viikkoja olisi pitänyt olla 7 6,mutta sikiö ei vastannu viikkoja eikä syke näkynyt.Antoi uuden ajan kahden viikon päähän,mutta eilen alkoi tulla veristä limaa joka on tänään muutunu runsaammaksi ja ihan puhtaaksi vereksi.Menen to polille ultraan,mutta epäilen keskenmenoa,samalla tavalla alkoi joulukuussakin keskenmeno.

• pirre
        Marianna kirjoitti:

Kävin viime viikolla ultrassa ja viikkoja olisi pitänyt olla 7 6,mutta sikiö ei vastannu viikkoja eikä syke näkynyt.Antoi uuden ajan kahden viikon päähän,mutta eilen alkoi tulla veristä limaa joka on tänään muutunu runsaammaksi ja ihan puhtaaksi vereksi.Menen to polille ultraan,mutta epäilen keskenmenoa,samalla tavalla alkoi joulukuussakin keskenmeno.

Mulla syke näkyi vaikka epäilin itse että kesken on menny kun on tullu sitä kirkasta verta monena päivänä mutta ei ainakaan vielä nyt niin ollut käyny. Se vuoto on tosin ollu sellasta vessas käynnin yhteydes pyyhkies tulevaa.. Mutta saa nyt nähdä kuinka käy. Tämä on rasittavaa kun ei ole varmuutta asiasta!! Mutta lääkäri ei antanut muuta vaihtoehtoa kun odotella jos vuoto lisääntyy että täs nyt vessas ravates. Ja huomautti vielä että tämä saattaa kestää koko raskauden ajan koska vuoto tulee kohdunsuusta ulkopuolelta

• poppanen-06

Itse sain lähetteen sydänäänten kuulumattomuuden vuoksi sairaalaan, rv 10 3. Alakautta ultrassa sydänäänet näkyi sykkeenä, lääkäri sanoi että alkion koon mukaan olisi 7 vkon ikäisestä kyse. ei kuitenkaan lähtenyt muuttamaan sen enempää raskausviikkoja kuin laskettua aikaakaan. Meinasi että np-ultrassa arvioidaan uudestaan. Eletään siis alkion koon mukaan tällä hetkellä.

• pirre

Mitenkäs poppanen-06 onko sulla ollut sitte säännöllinen kierto ? mulla kun on kuukautiset tullu melkein kellon tarkkuudella ettei se viikkojen heittely voi selittyä silläkään. Ainut mitä mä ajattelisin että joskushan niitä virheitäkin voi tulla mittauksessa vaikka ne koneella tehdäänkin. Mulla oli kyllä edellisessäkin raskaudessa niin että loppuviikoilla oli muka todella pieni ultran mukaan sanottiin että jos tulee edes 2kg niin hyvä ja sitte syntyessään olikin yli 3 kg. Ei siis mikään suuri mutta ihan hyvän kokoinen lykättävä oli sekin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7054
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3391
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe