Olemme alkaneet epäillä pojallamme adhd:tä.
Miten teillä alkoi adhd tutkimus prosessi? Mistä kaikki sai alkunsa? mitkä oli ne syyt miksi lähditte hakemaan hoitoa vai tapahtuiko se jonkun muu toimesta?
Miten kaikki alkoi
2
614
Vastaukset 2
- cheetah.grrr
Hei! Meillä on 5 vuotias poika, jolla on Tarkkaavaisuus- ja impulsiivisuushäiriö F90 (eli ADHD). Poika ollut aina vilkas. Kärppä on hyvä sana kuvaamaan häntä esim. kolmevuotiaana. Aluksi vanhemmat eivät halua millään uskoa, että lapsessa on mitään vikaa. Vaikka itse työskentelen monien adhd ja asperger lapsien kanssa, en oikein voinut uskoa, että itselläni sellaiset on. (siis vanhimmalla pojallani 9v on asperger). Yksityinen perhepäivähoitajamme ystävällisesti pehmitteli ajatukselle. Arki alkoi olla kyllä muutenkin niin raskasta, että nelivuotisneuvolassa vaadin ja itkin, että nyt on jotain tehtävä. Isoveljellä oli siis tässä vaiheessa jo asperger-diagnoosi. Terveydenhoitaja ehdotti että odotetaan nyt vielä vuosi.. Minä sanoin, että ei varmasti odoteta. Aika paljon saa luottaa itseensä, jos epäilee jotain olevan, koska itse sen arjen tietää parhaiten! On niitäkin perheitä, jossa se adhd on yritetty kieltää kouluikään asti ja opettajien toimesta toivotaan, että lapsi tutkittaisiin. Kerron siitä, miten meidän tutkimusprosessi eteni, kun vastaan tuohon toiseen aloitukseen.. kunhan vain on siihen aikaa.
- cheetah.grrr
Ja tuolla mun galleria sivulla on linkki perheklubille, jossa on paljon vertaistukea ja siellä voisi saada enemmän vastauksia näihin kysymyksiin. Suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid1621073En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44737Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.129684Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi26678- 44659
- 67625
Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää163582Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni36570Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal52570Herkkyydestä
Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l182546