Olemme alkaneet epäillä pojallamme adhd:tä.
Miten teillä alkoi adhd tutkimus prosessi? Mistä kaikki sai alkunsa? mitkä oli ne syyt miksi lähditte hakemaan hoitoa vai tapahtuiko se jonkun muu toimesta?
Miten kaikki alkoi
2
614
Vastaukset
- cheetah.grrr
Hei! Meillä on 5 vuotias poika, jolla on Tarkkaavaisuus- ja impulsiivisuushäiriö F90 (eli ADHD). Poika ollut aina vilkas. Kärppä on hyvä sana kuvaamaan häntä esim. kolmevuotiaana. Aluksi vanhemmat eivät halua millään uskoa, että lapsessa on mitään vikaa. Vaikka itse työskentelen monien adhd ja asperger lapsien kanssa, en oikein voinut uskoa, että itselläni sellaiset on. (siis vanhimmalla pojallani 9v on asperger). Yksityinen perhepäivähoitajamme ystävällisesti pehmitteli ajatukselle. Arki alkoi olla kyllä muutenkin niin raskasta, että nelivuotisneuvolassa vaadin ja itkin, että nyt on jotain tehtävä. Isoveljellä oli siis tässä vaiheessa jo asperger-diagnoosi. Terveydenhoitaja ehdotti että odotetaan nyt vielä vuosi.. Minä sanoin, että ei varmasti odoteta. Aika paljon saa luottaa itseensä, jos epäilee jotain olevan, koska itse sen arjen tietää parhaiten! On niitäkin perheitä, jossa se adhd on yritetty kieltää kouluikään asti ja opettajien toimesta toivotaan, että lapsi tutkittaisiin. Kerron siitä, miten meidän tutkimusprosessi eteni, kun vastaan tuohon toiseen aloitukseen.. kunhan vain on siihen aikaa.
- cheetah.grrr
Ja tuolla mun galleria sivulla on linkki perheklubille, jossa on paljon vertaistukea ja siellä voisi saada enemmän vastauksia näihin kysymyksiin. Suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942563- 196980
- 55772
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti119692- 49572
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?15516- 51515
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?52494- 55475
- 40464