Voiko mieheni, joka painaa 99,1 kg ratsastaa keskikokoisella islanninhevosellamme, vai onko liian painava? Vai laitanko miehen laihdutuskuurille mitä pikimmin.....
Mies ja islanninhevonen
7
2597
Vastaukset
- ehkenpä..
100 kiloista ihmistä voi kantaa iso issikka... tai riippuuhan se myös issikan rakenteesta, lyhyt selkäset jaksaa kantaa enemmän. mutta laitappa ukkos oikein tiukalle laihdutuskuurille!! :)
- en kerro
kysy joltain hevosasiantuntijalta jos haluat asiallisen vastauksen. netissä tyypit huijaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- sbre
Terve,
Issikka jaksaa kyllä kantaa lyhyitä matkoja, mutta yleensä 80 kg pidetään sopivana rajana issikoille. Mies selkään vain nauttimaan, mutta kunnollista lenkkiä ei tuon kokoinen miehenroikale voi issikalla valitettavasti tehdä..- Issikkafani
että kysyt asiaa vaikka joltain islanninhevosharrastajalta, he osaavat yleensä antaa ammattimaisen mielipiteensä. Täältä tosiaan löytyy jos jonkinlaista "asiantuntijaa", joiden puheita ei kannata purematta niellä.
Yleisesti ottaen issikan kantokyky riippuu ratsastajan tasapainosta, eli vaikka olisi kevyt ihminen selässä, hevosen on vaikea kantaa taakkaansa jos tämä ihminen heiluu kuin heinäseiväs..Noita painorajoja on yhtä paljon kuin ihmisiäkin, mutta useilla talleilla ohjemaksimipainona pidetään 90- 110 kiloa..
- bubble.
keskikokoiset ja suuremmat islanninhevoset voivat kantaa n. 100 kg painoista ratsastajaa. kyllä voitte hyvin koittaa miltä ratsastus tuntuu ja miltä hevonen tuntuu ja miten jaksaa
- fantti
Jos issikkanne on isohko (135-) ja lihaksikas, luulen, ettei sillä ole mitään vaikeuksia kantaa miestäsi. Kokeilkaa silti pikku hiljaa. Jopa pienempikin issikka saatta jaksaa hyvin pikku lenkkejä miehen kanssa. Tiedän 130-kiloisia issikkaratsastajia, ja kuulemma hyvin menee! =) Aina silti ammattilainen tietää parhaiten, mutten itsekään ihan noviisi tässä asiassa ole..
Hyviä syksynjatkoja! =D - kolmemerkkiä
Kyllä pienempikin issikka jaksaisi kantaa, muista että iskkikka pystyy kantamaan yhtä paljon kuin hevonen vaikka kovin pieni onkin! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522