Miten tulla kunnolla uskoon?

jätkä_87

Elikkä olen tämmöinen 19 vuotias jätkä ja haluaisin tulla uskoon oikein kunnolla, mutta miten ihmeessä kun kaikki maailman asiat kiehtovat ja aina kun menen johonkin seurakuntaan niin mua alkaa pelottaa ihan hirveesti..... olen monta vuotta rukoillut asiaa, että pääsis kunnolla kiinostumaan herran asioista, mutta mun mielestä se ei vaan oo niin cool ja se tuntuu niin vanhan aikaselta ja pitäs luopua monista asioista vinasta tupakasta jne.... Voittekste rukoilla mun puolesta, että pääsis kunnolla herran kanssa iloitsemaan :)

12

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terence.hill

ja keskustele heidän kanssaan. Tutki Raamattua ja jotain hyvää kirjallisuutta uskonasioista, kuten Kalevi Lehtisen Löytöretkellä.

Ei uskon tarvitse olla tylsää, eikä kaikesta kivasta luopumista. Päinvastoin se antaa uutta sisältöä ja silloin joku viinasta sisällö etsiminen jää ihan itsestään vähemmälle.

Ei tilaisuuksiin tarvitse mennä, jos ei niissä viihdy, eikä ole sellaiseen halukas/valmis.
      Itsekin tulin uskoon opiskelijana ja olin tekemisissä pitkään vain muutamien hyvien uskovien ystävien kanssa. Tilaisuuksiin osallistumisesta kiinnostuin vähitellen myöhemmin. Niitäkin on monenlaisia. Ahdistavaan ja jäsenilleen paljon sääntöjä ja määräyksiä jakelevaan porukkaan ei kannata mennä. Ei sellaisissa kukaan jaksa pitkään olla eikä sellaisesta iloita. Eikä UT:n mukaan uskonelämä sellaista olekaan! Ole oma tavallinen itsesi. Turvaudu Jeesukseen sellaisena kuin olet. Pyydä Häntä opastamaan sinua.

• Kikkelis Kukkelis.

Menet lähimpään alkoon, ostat kaksi kassia viinaa, menet kotiisi ja soitat käverit paikalle, ja sitten menet kavereidesi kanssa puitoon ryyppäämään. Siitä sinä saat totuutta, ainakin enemmän kuin hullujen houreista kasatusta Raamatusta!

• Kristitty Israelin ystävä

Rakas ystävä. Rukoilin puolestasi. :)

Kyllä Jumala, Herra Jeesus kristus kuulee kaikki sinun rukouksesi ja huokauksesi Hänen puoleensa.

Pyydä Jumalalta uusia uskovia ystäviä, joiden kanssa vaeltaessasi et ole yksin.

Kirjoitit, että sinua välillä pelottaa mennä seurakuntaan. Niin on minuakin monesti.

Pyydä rukouksessa Jeesusta johdattamaan sinut sellaiseen seurakuntaan, tai tilaisuuteen, jossa sinulla on hyvä olla. Kumminkin, tärkeintä on , että annat Jumalalle "vapaat kädet" johdattaa sinut sinne, minne Hän haluaa sinut kuljettaa.

Hän tietää parhaiten sinun tarpeesi.

Älä vertaa itseäsi muihin. Rukoile vain Jumalan koko tahdon tapahtumista elämässäsi, niin Hän kyllä järjestää tämänkin asian, kuin myös kaikki sinun asiasi.

Pyri myös lukemaan, voimiesi mukaan, Uutta Testamenttia säännöllisesti. Jos et jotain asiaa ymmärrä, älä murehdi suotta. Ei kukaan meistä Raamattua lukeneista ole sitä kerralla oppinut.

Hitaasti hyvä tulee.

Ja mitä tulee noihin asioihin, joita pidät itsellesi nyt tärkeinä, voit luottaa siihen , että Jumala kyllä karsii "tarpeen mukaa" omassa aikataulussaan miten parhaaksi näkee. Hän haluaa vain sinun parastasi.

Rukoilen puolestasi ystäväni.

Ellei aikaisemmin, niin taivaassa nähdään.

• Jätkä_87

Oletkohan ihan varma? Eikös se mennyt jotenkin niin että vain juutalaiset (Israelilaiset) pääsevät taivaaseen, loput menevät helvettiin?

• jätkä_87
        Jätkä_87 kirjoitti:

Oletkohan ihan varma? Eikös se mennyt jotenkin niin että vain juutalaiset (Israelilaiset) pääsevät taivaaseen, loput menevät helvettiin?

Hanki oma nick senkin pelle raukkamaista toisen nickiä käyttää ja kirjottaa viestejä!!!!!!

• silloin eivät muut
        jätkä_87 kirjoitti:

Hanki oma nick senkin pelle raukkamaista toisen nickiä käyttää ja kirjottaa viestejä!!!!!!

voi käyttää sitä.

• O´Rakel

Näin tullaan aidosti uskoon:

1) asetu julkisella paikalla maahan pyllyllesi.
      2) taita molemmat nilkat niskasi taakse - älä välitä jos jossain vähän naksuu ja poksahtelee tai tuntuu kipua, se kuuluu asiaan.
      3) ala vinkua kuin porsas kimakasti ja kovaa kolmen minuutin sarjoissa, joiden välissä lyhyt hengähdystauko (ei tarvita oikeita sanoja, pelkkä älämölö riittää).
      4) kun olet toistanut edellisen seitsemän kertaa, odota. (äläkä välitä ohikulkijoiden katseista/kommenteista)
      5) ellei valaistusta vielä tapahtunut, tee sama uudelleen niin monta kertaa, kunnes "se" tapahtuu...

onnea!

• renki

Olet uskon tiellä kun otat Jeesuksen aidosti vastaan. Anna Hänen tulla elämääsi, Rukoile vaikka omin sanoin tätä asiaa. Et menetä mitään vaan saat satakertaisesti enemmän kuin ollessasi erossa Jumalasta, sillä sinusta tulee Jumalan lapsi jota koskevat kaikki Jumalan lupaukset. Jeesuksessa sinulla on kaikkien syntiesi sovitus ja rauha Jumalan kanssa.

• On Kalevi Lehtisen lyhin rukous. Omani on: Jeesus, auta! Aina on toiminut!
      Kun tekee mieli tehdä syntiä, niin kiitä aina Jeesusta. Kahden viikon päästä huomaat, ettei enää tee mieli ja olet hyvällä taipaleella Jeesuksen tuntemisessa.
      Joku käy kylmässä suihkussa ja lukee 50 lukua Raamattua. Voi sitäkin kokeilla.
      Pyhä Henki opettaa sinulle kuinka seurata Jeesusta, parasta Ystävää!

• Jósette

Sinussa on vielä maailman henki ja se pistää pelon tunteen, kun astut seurakuntaan sisään. Se on kuitenkin ohimenevää.

Meillä on vanhanaikainen Jumala. Jumala on sama eilen tänään ja huomenna. Hän ei muutu, ei myöskään hänen sanansa muutu minkään muotivirtauksen mukaan, turvallista sinäänsä.

Kerroin nuorena tyttönä eräälle vanhalle naiselle, että haluaisin olla lady. Hän sanoi, että käyttäyty sitten niinkuin lady, ei sitä muusta huomaa.
      Se oli sellainen oivallus jonka sain. Jos haluan olla lady tai yhteydessä Jumalaan, ala tehdä niitä tekoja. Jos haluan olla Jumalan lapsi, alan lukea raamattua ja pitää päivittäisiä rukoushetkiä. Silloin minä tunnistan itseni Jumalan lapseksi, silloin olen Jumalan lapsi.

Ei kannata katsoa siihen, että sinä tupakoit ja käytät alkoholia. Ne ovat ulkoisia juttuja. Se sisäinen juttu sinun ja Jeesuksen välillä on se Cool. Sinä luet raamattua, olet yhteydessä Jeesukseen. Pelastus on Jeesuksesta, jokainen joka pyytää syntinsä anteeksi ja haluaa sydämestään seurata Jeesusta, on tervetullut Jumalan lapseuteen.

Herra ei laita meille ehtoja, että sittenkun olet lopettanut tupakoinnin...sittenkun olet lopettanut viinan...sitten kun ja sitten kun. Ei sinä olet heti Jeesuksen oma kun olet tehnyt uskonratkaisun ja lähestynyt Jeesusta. Muu kaikki tulee ajallaan.

• syntinen nainen

elin syntistä elämää,tosin en nähnyt sitä itse,ennenkuin Jeesusantoi minulle synnintunnon-näin ja koin siis omassatunnossani virheeni ja syntini.
        Halusin uskoon,koska Jeesus kutsui minua ihmeellisillä-huumorintajuisillakin jutuilla.
        Kun kuulin edellämainitut sanat kuten:"rakas Jeesus,anna mulle mun synnit anteeksi ja tuu mun elämääni" niin luulin muuttuvani hetkessä,mutta pöh...pikku hiljaa Pyhä Henki alkoi muuttaa sisintäni ja sitä kautta elämääni.En myöskään halunnut luopua ravintoloista ym.mutta olen iloinen tänäpäivänä,että Jeesus antoi ihka erin näkövinkkelin siihenkin hommaan,olen kuin SOKEA,JOKA SAI NÄKÖNSÄ.se se on mahtava kokemus,kun lähtee "laput"silmiltä.
        Ota vastaan Jeesus henkilökohtaisesti kahdenkesken tai jossain seurakunnassa,kuten luterilaisessa,helluntailaisessa,vapaakirkossa,nokiamissiossa tilaisuudessa jossa kysytään"haluatko antaa elämäsi Jeesukselle".
        itse annoin elämäni Herralle nukkumaan mennessäni,ja voin ILOKSENI kertoa,että Hän antoi elämäni minulle takaisin!PAREMPANA!!!siunausta,mukava kuulla,kun nuori ihminen haluaa uskon tielle!itse tulin 26-vuotiaana!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      31
      3627
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      128
      1466
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1341
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1058
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      190
      1052
    6. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1041
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      977
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      951
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      930
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      895
    Aihe