Yhteiskuntamme on muuttunut vuodesta 1968. Olisiko pienempi paha sallia amfetamiini uudelleen vai kohennetaanko kansankansanterveyttä käytännössä edelleen ehdottomalla kielolla? Tietoyhteiskunnassamme tahti on kiivasta. Ylipaino on kansallinen terveysriski ja tupakka aiheuttaa keuhkosyöpää ja verenkierto-ongelmia.
Amfetamiini kiellettiin Suomessa muistaakseni vasta 1968. Varmaan sen jälkeen laki on tiukennettu useampaan kertaan?
Olisiko paluu vuoden 1968 edeltävään lakiin näiltä osin enää käytännössä mahdollista? Mitä haittaa siitä olisi – tai vastaavasti hyötyä ajatellen kansan terveyttä ja muita asioita? Millä tavoin?
Onko Amfetamiinissa pelkästään haittoja, vai voisiko siitä olla hyötyäkin, jos esim. vapaammasta lainsäädännöstä asiansuhteen seuraisi alkoholin ja tupakan käytön väheneminen?
Löytyisikö vastaavanlainen uudempi stimulantti, jossa olisi enemmän hyötyjä ja vähemmän haittoja, kun perinteisessä amfetamiinissa? Minkä niminen on kyseinen stimulantti?
Pitäisikö Amfetamiini vapauttaa Suomessa jälleen?
39
4649
Vastaukset
- En kuitenkaan yleistä
Jos amfetamiini vapautettaisiin niin vääjäämättä myös piripäiden määrä lisääntyisi ja moni saisi pelätä henkensä puolesta jatkuvasti kaupungilla liikkuessaan.
- me "kieltäjät" lo...
Oletko varma, että tarvitsisi silloin pelätä? Kohtuutta tietysti vaadittaa, oli sitten kysymys alkoholista tai mistä tahansa. Suurimmaksi osaksi väkivalta liittyy ilmeisesti jollakin tavoin aineiden hankkimiseen, jotka ovat kalliita luvattoman huumekaupan vuoksi.
Oliko tässä suhteessa vuotta 1968 edeltävä tilanne nykyistä väkivaltaisempi? - 111222333
me "kieltäjät" lo... kirjoitti:
Oletko varma, että tarvitsisi silloin pelätä? Kohtuutta tietysti vaadittaa, oli sitten kysymys alkoholista tai mistä tahansa. Suurimmaksi osaksi väkivalta liittyy ilmeisesti jollakin tavoin aineiden hankkimiseen, jotka ovat kalliita luvattoman huumekaupan vuoksi.
Oliko tässä suhteessa vuotta 1968 edeltävä tilanne nykyistä väkivaltaisempi?Kokeileppas vedellä niitä ritaliinejas oikein kunnolla, katellaan sitten haluisitko näitä stimupäitä lisää...
- Ritalin10mg
111222333 kirjoitti:
Kokeileppas vedellä niitä ritaliinejas oikein kunnolla, katellaan sitten haluisitko näitä stimupäitä lisää...
ajattelin kuitenkin noudata tässä annettuja ohjeita.
- Psykotorio
MInkään päihteen ei tulisi olla täysin rajoitteetonta jos halutaan että päihdeongelmat vähenee.
Kaikki aineet pitäisi kuitenkin saattaa laillisesti saataville siten että jokainen täysikäinen niitä voisi käydä nauttimassa valvotuissa oloissa (mikäli aineen vahvuus tai annos vaatii valvontaa) ja käyttöä kontrolloitaisiin.
Epäviralliset aineet voisivat olla edelleen kieltolistalla kuten nytkin, itseasiassa koska laillinen systeemi olisi olemassa niin sitä laitonta puolta voisi hiillostaa kahta pahemmin. Tosin ensin pitäisi hoitaa narkomaanit niin että jäljelle jäävät vaan periaate-yhteiskuntavastaiset huumerikolliset joiden olemassaoloa kukaan järkevä ihminen ei kaipaa.
Psykotoriossa (huume-klinikalla) voisi nauttia säännöllisin väliajoin haluamaansa päihdettä. Klinikka voisi toimia täyspalveluperiaatteella eli vuode, harrasteet jne. Päivä/puolipäivä psykotoriossa maksaisi vaikkapa 50-150e - kysyntää olisi koska "katuhuumeet" ovat epävarmoja ja toiminta täysin järjetöntä. Itse panostan oikein mielelläni laatuun ja maksaisin muutaman kerran vuodessa olevista kokemuksista varsin runsaskätisesti. Aineet olisivat aina priimalaatua toisin kuin kadulla on. (Hei, milloin olet saanut oikeasti hyvää essoa viimeksi? Paljonko rahaa oot pumpannut kofeiininappeihin? Entä jos saisit satkulla hyvää seuraa, safkaa, loistavan ympäristön ja vielä parasta mahdollista essoa juuri sopivan annoksen?)
Psykotorioissa vierailevien käyttöä seurattaisiin ja sisään ei pääse jos käyttömäärä on liikaa eli on vaarassa addiktoitua. Annokset annetaan aina toleranssittomien mukaan jolloin psykotorioissa vierailee vain ja ainoastaan satunnaiskäyttäjiä tai kohtuukäyttäjiä koska toleranssilliset kovat käyttäjät eivät saa em. annoksista mitään irti.
Amfetamiini työssäjaksamisaineena ei kuulosta fiksulta valinnalta. Jos ei jaksa ilman amfetamiinia niin se tarkoittaa että pirin kanssa burnout tulee 3 kertaa nopeammin. Suomalaista työkulttuuria pitäisi remontoida sellaiseksi että työssä jaksetaan ihan oikeasti, myös asenneilmapiiriä työntekijöiden itsensä keskuudessa.
Itse tee fyysistä työtä 8h päivää joka päivä kakkostyötä ja jaksan oikein hyvin. Joskus pomo tarjoilee ylitöitä mutta jos ei jaksa tai halua niin sanon aina "EI". Jos 8h työtä päivässä ei riitä tai työssä ei muuten jaksa niin silloin kannattaa katsoa oikeasti mitä peilistä näkyy ja miksi näkyy... Itse vaihdoin alaa koska koulutukseni duunit eivät sopineet minulle henkisesti.- Ritalin10mg
Olen melko pitkälle samaa mieltä. Onhan alkoholinkin tarjoilu valvottua toimintaa, joka tapahtuu anniskelupaikoissa tai Alkosta kotiin kannettuna.
Meidän pitäisi muuttaa asenteita. - Humpumpum
Ritalin10mg kirjoitti:
Olen melko pitkälle samaa mieltä. Onhan alkoholinkin tarjoilu valvottua toimintaa, joka tapahtuu anniskelupaikoissa tai Alkosta kotiin kannettuna.
Meidän pitäisi muuttaa asenteita.Eli siis katsotaan vaan että kukaan ei riehu "omalla vastuualueella" mutta mitään syvällisempää pyrkimystä ehkäistä alkoholisairauksia tai edes väkivaltaa tai liikakäyttöä ei ole.
Saako humalassa toistuvasti väkivaltainen mennä suoraan linnasta vapauduttuaan ostamaan pari pulloa kossua? Milloin väkivaltaan taipuvaiselta otetaan kossutteluoikeus pois kokonaan? Viiden puukotuksen jälkeen? Kymmenen? Vai...
... niin. Ei koskaan. - ei nimimerkkiä
Mielestäni amfetamiinia voitaisiin kuitenkin käyttää työssäjaksamiseen satunnaisesti, mikäli itse, niin haluaa.
Käyn itse myös 8 tuntisia päiviä töissä ja teen työtä missä pitää olla kokoajan liikkeellä, niin toisinaan, jos olen väsynyt, olen ottanut amfetamiinia(kuitenkin aika harvoin, kun en käytä kuin puhtaita valmisteita). Olen sitä mieltä, että amfetamiinia pitäisi saada työ hyöty käyttöön niille jotka sitä haluavat. - Tuhnu.
ei nimimerkkiä kirjoitti:
Mielestäni amfetamiinia voitaisiin kuitenkin käyttää työssäjaksamiseen satunnaisesti, mikäli itse, niin haluaa.
Käyn itse myös 8 tuntisia päiviä töissä ja teen työtä missä pitää olla kokoajan liikkeellä, niin toisinaan, jos olen väsynyt, olen ottanut amfetamiinia(kuitenkin aika harvoin, kun en käytä kuin puhtaita valmisteita). Olen sitä mieltä, että amfetamiinia pitäisi saada työ hyöty käyttöön niille jotka sitä haluavat.Niin silloin on duunissa vikaa.
Jos työtaakka on liian raskas niin eroa. Tai vaadi että suomen työttömyysarsenaalista pakataan joku jakaan taakkaa.
Piriä että pystyy tekeen duunit...
... se on hullutta. Täydellistä hulluutta. - ei nimimerkkiä
Tuhnu. kirjoitti:
Niin silloin on duunissa vikaa.
Jos työtaakka on liian raskas niin eroa. Tai vaadi että suomen työttömyysarsenaalista pakataan joku jakaan taakkaa.
Piriä että pystyy tekeen duunit...
... se on hullutta. Täydellistä hulluutta.Pystyn ja jaksan kyllä hoitaa duunin ilman amfeakin, mutta mielestäni amfe toimii erinomaisesti toisinaan hyötykäytössä ja tekee vielä työnteosta hauskempaakin.
- anti-amfe
Pystyn ja jaksan kyllä hoitaa duunin ilman amfeakin, mutta mielestäni amfe toimii erinomaisesti toisinaan hyötykäytössä ja tekee vielä työnteosta hauskempaakin.
Varmasti amfen voimalla jaksaa. Kunhan katsot ettei lipsahda muutama laini liikaa. Nimttäin voi käydä kohta niin ette jaksa tehdä töitä ollenkaan ilman amfea. Lisäksi ne unettomat yöt tuohon päälle niin työstäsi voi tulla yhtä helvettiä.
- ------------
Pystyn ja jaksan kyllä hoitaa duunin ilman amfeakin, mutta mielestäni amfe toimii erinomaisesti toisinaan hyötykäytössä ja tekee vielä työnteosta hauskempaakin.
Kyllä ne piripäinä suomen joukotkin taisteli toisessa maailmansodassa. Hiihdettiin kolme neljä vuorokautta putkeen amfetamiinin voimalla. Mutta sota onkin ihan eri asteella stressaavaa kuin työ saa olla.
- reippaana olo väsyttää
Haista vittu, pitäskö sun aivot ampua seinille?=D
- Ritalin10 mg
Tästä ei Sinusta edes saa keskustella, tulkitsinko oikein?
Minun mielestäni tästäkin tulisi voida keskustella monelta puolelta ja jos asia ja mielipide on aivan järjetön ei se tietenkään elä, eikä siitä ole myöskään mitään negatiivista.
Olisimme vielä kivikaudella ilman, ettemme kyseenalaistasi tai haluaisi tarkistaa kantaamme. Ei kaikki ole aina itsestään selvää, ajattelisin näin.
- -----------
Eräskin piripää meni uhoomaan toisella ja sai niin pahasti turpaansa, ettei enää asfaltista noussu. Ei enempää no thanks.
- ns.kingit
kyllä vituttaa välillä.
- ... alkoholista
ns.kingit kirjoitti:
kyllä vituttaa välillä.
Mahtaako amfetamiini itsessään tehdä joista ihmisestä väkivaltaisen? Enpä oikein tiedä. Toisaalt aikamonet tulevat vaaraliseksi viinastakin. Kuinka monet rikokset onkaan tehty alkohoolin vaikutuksen alaisena? Varmaan oleellista miten ainetta on nautittu. Suonensisäisesti käytettynä, monella tavalla vaaralista. Eihän kukaan alkoholiakaan nauti suonensisäisesti ruiskeella? Hullut ja vaarilliset tavat käyttää ainetta johtuvat juuri siitä, että amfetamiini on kiellettyä ja siksi kaiketi aika kallista?
- heminevrin
Ainankin70-luvulla oli saatavana amfetamiinia sis. laihdutuslääkkeitä. Muistaakseni bonulin (nimestä en täysin varma) "bonu" oli viimeisiä laihdutuslääkkeitä joka sisälsi amfetamiinia. Laihdutuslääkkeenä "piri" tehokkainta mitä on, mutta aineen käyttäminen pelkästään laihdutustarkoitukseen vaatii erittäin tarkkaa annostusta. Siksi varmaan nämä laihdutuslääkkeet vedettiin pois apteekeista.
- ---------------
Lääkärikirjassa (aineisto vm.1971) puhuttiin että amfetamiinin lääkekäyttö ylipainoon lopetettiin vuonna 1968. Tuo mainitsemasi "bonu" saattaa sisältää jotain muuta stimulanttia.
- Amfetamiinia
--------------- kirjoitti:
Lääkärikirjassa (aineisto vm.1971) puhuttiin että amfetamiinin lääkekäyttö ylipainoon lopetettiin vuonna 1968. Tuo mainitsemasi "bonu" saattaa sisältää jotain muuta stimulanttia.
Ritalin jossa on
Tuossa Ritaliinissa näyttää olevan Metyylifenidaattia, joka muistuttaa vaikutukseltaan amfetamiinia, mutta aine sinänsä on aivan jotain muuta.
Dexedrine on sen sijaan Amfetamiinia tai jotain sinne päin, joku voi tietää paremmin? - ---------------
Amfetamiinia kirjoitti:
Ritalin jossa on
Tuossa Ritaliinissa näyttää olevan Metyylifenidaattia, joka muistuttaa vaikutukseltaan amfetamiinia, mutta aine sinänsä on aivan jotain muuta.
Dexedrine on sen sijaan Amfetamiinia tai jotain sinne päin, joku voi tietää paremmin?Dexedrine on dekstroamfetamiinia jossa on eliminoitu amfetamiinin haitat eli pienellä annoksella nousut ja laskut ei ole niin voimakkaita.
- .!.O.O.!.
kaikki vitun piripäät seinää vasten ja luoti niskaan.ei mulla mitään niitä vitun autoja varastelevia rottia vastaan ole.muuten vaan haluaisin tappaa jokaikisen vitun jeijoilian :)
p.s (en yleistä) :D - Aziz
En ymmärrä miksi amfetamiini pitäisi väkisin vapauttaa? Että kaikilla olis hyvä olo? Eikös siitä tuu helvetinmoinen krapulakin??? Sitten huidotaan neuloilla vartioita... Vapautetaan samalla kaikki huumeet. Me suomalaisethan osaamme päihteidenkäytön.
Jos tarkoitat lääkitsemistä esim. ADHD-tapauksissa niin meinaatko, että piriä kannattaisi syödä? Itselläni on adhd, mutta mielummin olen keskittynättä "VITUN HYVIN" kun alan syömään humehia. Esimerkiksi ADHD-tapauksen herkkyydellä voisi melkein vannoa, että ongelmia tulee.- olla, mutta
Miten ennen kielto pärjättiin siten että ei ollut paljon narkkareita, vaikka se ei ollut kiellettyä? En usko, että heitä oli niin hirveästi Suomessa...
Homma lähti siitä, että se USAssa taidettiin kieltää ensin, muut seurasivat perässä, koska oli jonkinlainen YK suositus. Huumeiden kieltäjät ja toisalta hipit loivat globaalin huumekulttuurin.
Ennen sitä asiaa ei varmaankaan mielletty edes sellaiseksi päihteeksi, tosin ei varmaankaan monet edes tienneetkään. Sana olisi silloinkin hyvin nopeesti levinnyt silloinkin, jos se olisi mielletty päiheeksi. Tätä kuvaa hyvin sekin, että vuonna 1969 oli "tosi jännä juttu", kun sai baarista ja jopa "maitokaupasta", jota Turhapuro jopa suksisavasta ryysti "täyten pullon" silloin alkavalla 1970- luvulla.
Aikaisemmin ennen kielto toiset tiesivät ja kuulemma käyttivätkin, joihinkin tenttien lukemiseen, mikä ei varmaan kovinkaan viisasta.
Voi hyvin olla, että ei paluuta etiseen ole, tehty mikä tehty silloin aikanaan YK viitoittamaan suutaan. USAssa kuulemma on vankilat täynnä ihmisiä, joiden rikokset liityvät jotenkin huumeisiin. Tämä ei ollut varmaan alunperin tarkoitus. Eikä asiaa oikein huomata, tää on kai sitten niitä asioita (joidenkin mielestä) taas mistä ei saa suuta edes avata. On sellaisia ollut aikaisemminkin, jos ajatellaan vaikka Neuvostoliiton aikoija, vaikkei tää ulkopolitiikkaan liitykkään.
Mitä seuraavaksi kielletään, en tiedä jää nähtäväksi. - sä koskenkorvaakaan
Minusta ketään vakavissaan keskusteluun osallistunut ole tuonut esiin, että haluaa lisätä ihmisten ongelmia.
Ratkaisumalleja on erilaisia, eikä kukaan ole väittänyt että juuri oma olisi ehdottomasti parempi vaihtoehto. Senhän tietäisi aivan varmasti sitten, kun se on historiaa.
Ajattelisin, että tässäkin voisi toimia tällainen Ei niin pelolla ja turhalla kärsimyksellä, kepeillä ja porkkanalla paremminkin tai aivan uusilla asioilla ja suhtautumistavoilla.
Fakta on se, että narkkareiden määrä on nousut rajusti pidemällä aikavälillä ja syitä on näissä asioissa monia. On hyvä lähtee pohtii asiaa toisenlaiselta pohjalta, mitä sitten oikeesti lakiasäätävät päättäisi.
Huumekoesteluista, joskus ylipäätään unohdetaan helposti alkuperäinen ajatus parantaa ja SUOJELLA kansanterveyttä, silti joku jopa antaisin rystyset valkoisena entistä enemmän vaan.
… nauti neulalla? Ylipäätään ei huvin vuoksi tulisi käyttää mitään päihdettä,
Itse asiassa on vaikeaa sanoa, missä menee keläkin raja, mutta sen on vedettävä jokainen itse vaikka olisikin veteen piirretty viiva, tyhjää parempi ratkaisu kuitenkin.
ei kenelläkään - eihän sitä kossuakaan neula...
sä koskenkorvaakaan kirjoitti:
Minusta ketään vakavissaan keskusteluun osallistunut ole tuonut esiin, että haluaa lisätä ihmisten ongelmia.
Ratkaisumalleja on erilaisia, eikä kukaan ole väittänyt että juuri oma olisi ehdottomasti parempi vaihtoehto. Senhän tietäisi aivan varmasti sitten, kun se on historiaa.
Ajattelisin, että tässäkin voisi toimia tällainen Ei niin pelolla ja turhalla kärsimyksellä, kepeillä ja porkkanalla paremminkin tai aivan uusilla asioilla ja suhtautumistavoilla.
Fakta on se, että narkkareiden määrä on nousut rajusti pidemällä aikavälillä ja syitä on näissä asioissa monia. On hyvä lähtee pohtii asiaa toisenlaiselta pohjalta, mitä sitten oikeesti lakiasäätävät päättäisi.
Huumekoesteluista, joskus ylipäätään unohdetaan helposti alkuperäinen ajatus parantaa ja SUOJELLA kansanterveyttä, silti joku jopa antaisin rystyset valkoisena entistä enemmän vaan.
Itse asiassa on vaikeaa sanoa, missä menee keläkin raja, mutta sen on vedettävä jokainen itse vaikka olisikin veteen piirretty viiva, tyhjää parempi ratkaisu kuitenkin.
ei kenelläkäänKetään keskusteluun (vakavissaan) osallistunut ei ole tuonut esiin, että itse asiassa tulisi jollakin tavalla suosia huumeita.
Ratkaisumalleja on toki erilaisia, eikä kukaan ole väittänyt että juuri oma olisi ehdottomasti lopulta se paras. Se tietäisi vasta sitten, kun se olisi selkeästi parantanut huume ongelmaa ja vähentänyt haittoja ja muita ongelmia.
Ajattelisin, että tässäkin voisi toimia tällainen ”Ei niin pelolla ja turhalla kärsimyksellä, kepeillä ja porkkanalla paremminkin, siis” tai aivan uusilla menetelmillä suhtautumistavoilla.
Fakta on se, että narkkareiden määrä on nousut rajusti, jos katsotaan pitkällä aikajaksolla ja syitä tähän on monia. On hyvä jos lähtee pohtii asiaa toisenlaiselta pohjalta, mitä sitten oikeasti lakiasäätävät päättäisi. olisikin toinen juttu
Huume keskusteluista, ylipäänsä unohdetaan helposti alkuperäinen ajatus parantaa ja SUOJELLA kansanterveyttä, silti joku jopa antaisin rystyset valkoisena lisää ”keppiä”.
… nauti neulalla? Ylipäätään ei huvin vuoksi tulisi käyttää mitään päihdettä, vaikka tuleehan sitä toisinaan otettua kalja.
Itse asiassa on vaikeaa sanoa, missä menee viihde- ja hyötykäytön tarkka raja, jonnekin se tulisi vetää, sillä onhan sekin tyhjää parempi ratkaisu. - Kirjaudu sisään jos haluat ...
sä koskenkorvaakaan kirjoitti:
ei kenelläkään"… nauti neulalla?"
toi tulee aina. olet joskus kuullut jonkun kummin kaiman nähneen henkilön joka on joskus tuntenut jonkun joka on kokeillut amfetamiinia = susta tulee suoneen piikittäjä.
vauhtia voi vetää muutenkin. ei se aina ole pakko sinne hihaan heittää. tietämättömyyttä tommonen ajattelutapa.
"Ylipäätään ei huvin vuoksi tulisi käyttää mitään päihdettä, "
minkä vuoksi päihteitä sitten pitäisi käyttää? suomen tyyliin suruun? mun mielestä mitään päihdettä ei tulisi käyttää mihinkään muuhun kuin hupiin. jos sä rupeet korjaa jotain olotilaa päihteillä, niin saat aika kokenut olla jotta pysyy käsissä ja tiedät mitä teet. eikä siltikäään välttämättä pysy homma käsissä. ja jos jotain pään sisäsiä ongelmia rupeet joillain päihteillä korjailee niin tulee vaan lisää ongelmia.
korjaa sä pään sisälläs pari juttua:
huumeet ei tarkoita automaattisesti sitä että on neulanarkkari.
päihteet sopii viihdekäyttöön, ei -- no en edes tiedä mihin meinasit niiden sopivan, mutta ei siihen. - .!.O.O.!.
tää on vitun tyhmä "adressi" pirinitkut juuttisäkkiin ja porukalla keppiä niille kun ne on laskuissa.siinä niille vapahdusta."piri vapaaks" just joo ja raiskaaminen ja eiköhän perusteta pedofiilipuolue niinku hollannissa,niinjoo ja kai murhaamisenki vois laillistaa. PIRI BOIKOTTIIN JA PIRINISTIT SÄHKÖSHOKKI HOITOON!
- vastustaja
- ei nimimerkkiä
Naurettava adressi, niinkuin ne yleensä aina ovat.
- miten voi joku
Naurettava adressi, niinkuin ne yleensä aina ovat.
ihminen olla noin lyhytnäköinen ja noin pinnallisesti ajatella asioita.
- kehitetä...
...vähemmän haitallisia päihteitä, silloin ne voitaisiin sallia. Tai pitäiskö ainekieltää jo etukäteen? Faktat pöyttään. ei se nyt niin vaikeita voi olla... onhan sitä kaikenlaista muutakin kehtitetty.
- että..
Ehkä se juuri siksi uusi ”terveellisempi” huume jätetään kehittämättä, koska kuitenkin se ja ne kiellettäisiin myöhemmin, vedoten haittoihin vaikka ne olisivatkin perusteettomia. Lähtökantaisesti ajatellaan, että keksittäisiin ihan mitä vain päihdyttävää, se tulee kieltää. Niinkö? Jo etukäteen? Ainoastaan, alkoholi kun haittojakin on vähän? Missä niin sanotaan, ettei saisi olla muuta päihdettä, kuin viina, ei raamatussa tai lakikirjassa ainakaan.
Varmuuden vuoksi teroitetaan, että itse asiassa kyseessä on ”huume”. Ai se on huume! Sen jälkeen asia on selvä, jos ei ole ei niin ei tule, sillä asiasta saa vaan puhua totuttuun tapaan. Eikä silloin ole väliä millainen vaikutus aineella on.
Kun vahva negatiivinen mielikuva on tarpeeksi voimakas, voi se alkaa toteuttaa itse itseään, ongelma on valmis.
Samat litaniat ja fraasit, ei väliä vaikka aineet olisivat toistensa vastakohtia. Huumevalistus ei ole riittävän tasokasta, eikä siksi uskottavaa. Uskottavuus kärsii myös siitä, etteivät kestä kritiikkiä ja kyseenalaistusta. Osaksi ulkoa opittua, niille jotka eivät kykene muuhun. Se ei ole edes mielipide.
- anti doping
EI:
Aiheuttaa voimakkaan riippuvuuden. Vaurioittaa aivoja. Pilaa paitsi käyttäjän myös lähipiirin (=aika usein nistien lapsilla on onneton lapsuus, korjatkaa, jos jossain on onnellinen piri-lapsi). Yhteiskunta rappeutuu, kun parhaassa työiässä olevat ihmiset sairastuvat, tekevät rikoksia ja vammautuvat/kuolevat. Agressiivinen piripää on vastenmielinen.
Amfetamiini on maailman vastenmielisin huume.
Suomessa amfetamiini tappaa enemmän ihmisiä kuin heroiini. Valitettavasti eloonjääneet piripöpit aiheuttavat eniten ongelmia. Kannatan laillistamista sinä päivänä, kun kaikki maailman piri-ihmiset ammutaan ulkoavaruuteen maata kiertävälle radalle. Siellähän voivat säätää juttujaan. Ruokaakaan ei tarvittaisi, kun luurangot siellä nappailisivat vauhtia pääkallot toisiinsa kolisten. Taidan tehdä aloitteen Nasalle. - huhhuhu
Ootko päästäs vialla? Itsekin tiedät, millaset vainut tulee, jos käyttää aktiivisesti. Ei helvetti! Ei mitää kemikaalei pidä laillistaa. ja jos joku vitun piripää tulee lässyttää alkoholin vaarallisuudesta niin ei jaksa kiinnostaa.
- vapauttaisimme kokaiinin
Ehkä kokaiini olisikin turvallisempia vaihtoehto?
Aineessahan on melkopitkälle amfetamiinin hyvät ominaisuudet, mutta haittavaikutukset ovat pienemmät!
Kokaiinia voitaisiin myydä ihan omalta tiskiltä. Olisi ihan järkevää, että saatavilla olisi laajat valikoimat eriaisa kokaiinivalmisteita, aina kevyempiin 'cocain light' tuotteisiin asti.
Varmasti alkoholinkin kulutus vähenisi. - ss commandant
suomi nousuun .turbo tekee hyvää suomelle tai mille maalle tahansa.
- AD/HD
CONCERTA
Janssen-Cilag Oy
Lääkemuodot:
Depottabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 18, 36 tai 54 milligrammaa.
Vaikuttavat aineet:
Metyylifenidaatti.
Käyttötarkoitus:
Valmistetta käytetään lähinnä yli 6-vuotiailla lapsilla ja nuorilla esiintyvän ylivilkkauden ja tarkkaavaisuushäiriöiden lääkehoitoon. Ennen hoidon aloittamista lääkäri varmistuu siitä, että kyse on juuri kyseisestä ongelmasta, ja että lääkitys on siihen soveltuva hoitokeino. Hoito-ohjelmaan kuuluu muitakin menetelmiä lääkehoidon ohella tai sen sijasta.
Vaikutustapa:
Metyylifenidaatti vaikuttaa keskushermostoon, mutta sen tarkkaa vaikutustapaa ylivilkkauden hoidossa ei tunneta.
Annostus:
Lääkärin ohjeen mukaan. Tavallisesti päivän lääkeannos otetaan kerralla.
Lääkkeen ottaminen:
Depottabletti niellään kokonaisena, eli sitä ei saa murskata eikä pureskella rikki. Lääkeannoksen voi ottaa ruoan kanssa tai tyhjään vatsaan, ja yleensä se otetaan aamuisin.
Haittavaikutukset:
Lääke voi aiheuttaa mm. päänsärkyä, ruokahaluttomuutta, unettomuutta tai vatsakipuja. Muita mahdollisia haittavaikutuksia ovat mm. heikkous, verenpaineen kohoaminen, pahoinvointi, ruoansulatushäiriöt, laihtuminen, lihasten nykiminen, huimaus, mielialan vaihtelut, uneliaisuus, erilaiset psyykkiset oireet, ihottuma ja kuume.
Raskaus ja imetys:
Lääkettä ei saa käyttää raskauden eikä imetyksen aikana, ja lääkettä käyttävällä nuorella tytöllä tulee kuukautisten alkamisen jälkeen olla riittävä raskauden ehkäisy.- erythroxylum coca
sitähän tässä olen voivotellut, kun voisi laillisesti kotona vaikka kasvattaa kokalehtiä ja tehdä niistä teetä. kahvi kyllä jonkin verran auttaa keskittymään, mutta kofeiinissa itselleni on se haitta että tuntuu olevan vähän liian vahvaa kamaa esimerkiksi kokaan verrattuna. koka auttaa keskittymään eikä aiheuta läheskään niin pahoja haittavaikutuksia kuin kahvin juonti. itselläni on diagnosoitu aika vaikea add ja en pysty keskittymään ollenkaan ilman ritalin annoksiani. olisi tosi mukavaa jos saisi itse kasvattaa kokaa lääkitystarkoitukseen, sillä se vain rauhoittaa ja auttaa keskittymään minua, ja olisi vielä kaiken päälle luonnontuote.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672385- 661367
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww691130EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41097- 77803
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660- 43658
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe23615- 27581