Sekä maailman kuuluisimpia julistajia.
Minä olen henkilökohtaisesti ollut kuulemassa häntä.
Billy Graham piti suurta kokoussarjaansa Helsingissä
1980-luvun puolivälin jälkeen.
Siihen osallistuivat luterilaisen kirkon lisäksi myös helluntaiherätys
sekä muita vapaita suuntia.
B.Graham suostui tulemaan , ainoastaan hänen määräämillään
ehdoilla.Niitä olivat esim jokaisen sielunhoitajan pakollinen sielunhoidon "pikakurssi".
Sielunhoitajat valikoitiin tarkoin eri seurakuntien itse valitsemina.
Itse kuuluin siihen aikaan Espoon helluntaiseurakuntaan .
Sielunhoitokursseilla oli mielestäni monia päteviä opettajia kuten
Mauri Viksten, Erik Ewalds.
Minäkin olin sielunhoitajana Billy Grahamin pitämässä kampanjassa.
Olin siis mukana kuulemassa ja näkemässä miten Grahamin toiminta
tapahtui.
Hän oli erittäin taitava puhuja, retorikaan "maisteri".Hän loi tunnelman
kuulijoihin
Vanhasta Testamentista "Jumalan läsnäolosta".
Sielunhoitajien "ohjaajat " määräsivät (Billy Grahamin antamien ohjeiden mukaisesti)
jokaisessa
kokouksessa etukäteen, ketkä sielunhoitajat saivat palvella kussakin tilaisuudessa.
Minut lähetettiin kolme kertaa.
Ohjeiden mukaan kunkin sielunhoitajan tuli mennä niin monen esille
tulleen luokse,kuin ehti.
Esille tulleita oli satoja joka kokouksessa ja itsekin ehdin siis kuunnella
monia heistä.
Mikä oli sielunhoitajan osuus Grahamin kaavan mukaan?
Kun esille tullut henkilö ensin kertoi halunsa tulla uskoon, hänelle annettiin
kaavake täytettäväksi.
Tämän kaavakkeen tietojen mukaan sitten seurattiin niiden TUHANSIEN
ihmisten uskoontulon kulkua säännöllisesti
vuoden ajan eri seurakunnissa.
Vuoden kuluttua todettiin ettei niistä TUHANSISTA ollut jäljellä kovinkaan monta.
Kysymykseni kuuluukin: Onko uudestisyntyminen Raamatun mukaan
sitä, että tunnepitoisen ilmapiirin luoneen puhujan kautta
esille tulleet henkilöt ovat todellakin uudestisyntyneitä Jeesuksessa Kristuksessa?
Vai ovatko he vain hetkellisen tunnekuohun vallassa olleita sen hetken käännynnäisiä?
Itse olen sitä mieltä, että uudestisyntyminen ei tapahdu mistään hetkellisestä
esille tulosta,mitä helluntaiherätys ja äärikarismaatikot
käyttävät.
Niilo Yli-Vainio sai aikaan tunnelman.
Hän oli Grahamin tavoin erittäin hyvä puhuja ja tunnelman luoja.
Yli-Vainio ei luonut tunnelmaa Vanhan Testamentin Jumalasta vaan PYHÄN HENGEN LÄSNÄOLOSTA.
Jos kuuntelet hänen puheitaan netissä, huomaat tämän jos tahdot.
Hänestäkin kerrotaan, että hänen kauttaan tuli tuhansia ihmisiä uskoon.
Kysymys kuuluukin, missä ovat ne tuhannet ja tuhannet uskoontulleet?
Viimeinen kysymykseni kuuluukin:
Onko evankeliumi Vanhan Testamentin Jumala tai Pyhä Henki?
Vastaan itse: Ei ole vaan se on tänäkin päivänä Jeesus Kristus, meidän syntiemme anteeksiantaja
ja armahtaja.Häneen uskomalla emme tarvitse mitään tunnelmia ainoastaan vilpittömän uskon siihen
että HÄN KUOLI GOLGATAN KESKIMMÄISELLÄ RISTILLÄ JA SOVITTI SYNTIMME.
Billy Graham vapaamuurari
43
4141
Vastaukset
- ...
ja uskonnollinen ihminen. Ei häntä tarvitse helluntailaisuuteen mitenkään sotkea. Älä Rea vaahtoa epäolennaisuuksista.
Kerro vaihteeksi jotain luterilaisista julistajista. Minkälaisia eksyttäjiä niistä löytyy?- uskossa tänään
Raamattu sanoo että onhan teidän seassanne puolueitakin jne,ja että evankeliumia julistetaan jopa kateudesta jms, motiiveista, mitäs Paavali tähän totesi ?
-eipä sen väliä kunhan vain evankeliumia,JULISTETAAN !
-oli riitoja, puolueellisuutta ja kaikkea mahdollista inhimillistä, raadollisuutta jne...
-jos Billy todella on vapaamuurari niin sitä kyllä täytyy sitten hiukan, ihmetellä ja minkä takia hän on sitä, jos on?
-kuinkahan montaa sorttia niitäkin on mailmassa?
-jos se onkin vain ollut jossakin raksalla muurilaastia kauhassa vaikka talakoissa :-)? - ...
Baptistilla ja hellarilla ei ole mitään eroa, muuta kuin seurakunnan nimi.
... kirjoitti:
Baptistilla ja hellarilla ei ole mitään eroa, muuta kuin seurakunnan nimi.
Suomessa.
- takapenkin tarja
on rappari?
- moon river
Uskovainen ei voi olla vapaamuurari. Siksi B.G. ei ole vapaamuurari.
- oipoiiiii
moon river kirjoitti:
Uskovainen ei voi olla vapaamuurari. Siksi B.G. ei ole vapaamuurari.
Hän EI ollut mikään uskovainen vaan ihan tavallinen hevoshuijari.
Tyypillinen uskovaisena esiintyvä.
- Åke S.
...
- Tietoa löytyy
Billy Graham ja freemasonry
- kysyvä ei eksy
Tietoa löytyy kirjoitti:
Billy Graham ja freemasonry
etkö voi kysyä Pyhältä Hengeltä?
- ---
kysyvä ei eksy kirjoitti:
etkö voi kysyä Pyhältä Hengeltä?
monessa maassa ihan julkisia.
- vitsi?
:-) :-) :-)
- taman palstan
likaisten 'pesuvesien' heittaja.oli kuka Jumalan mies tahansa[paitsi lut.]niin realta tulee taydelta laidalta... kummastuttaa,etta han ei loyda epakohtia
lut. kirkossa,melko 'klyklooppimainen' ajatusmaailma. - rea..
taman palstan kirjoitti:
likaisten 'pesuvesien' heittaja.oli kuka Jumalan mies tahansa[paitsi lut.]niin realta tulee taydelta laidalta... kummastuttaa,etta han ei loyda epakohtia
lut. kirkossa,melko 'klyklooppimainen' ajatusmaailma.oletko 'vapaarappari'?
- kurkkailee
taman palstan kirjoitti:
lut. kirkossa,melko 'klyklooppimainen' ajatusmaailma.ja avaa raavii
- google kertoo
- muurari kuin muurari
Minäkin olen vapaamuurari sillä olen eläkkeellä muurarin ammatista.
- Vapaa Muurari
>>>Minäkin olen vapaamuurari sillä olen eläkkeellä muurarin ammatista.
Olin itse mukana syksyllä 1987 kahtena iltana Helsingin olympiastadionilla Billy Grahamia kuuntelemassa. Stadionilla oli kymmeniätuhansia kuulijoita. Ihmisiä meni molempina iltoina todella paljon eteen. Eräs uskova työtoverini oli myös tuolloin avustamassa järjestelyissä. Graham tuli ja meni ja eipä pääkaupunkiseudulla minkäänlaista herätystä tullut tuonkaan vierailun aikana. Ja laihoiksi näyttävät tulokset jääneen seurannan perusteella. Pääkaupunkiseudun helluntaiseurakunnat olivat hyvin aktiivisina mukana järjestämässä vierailua.
- Eenokki 12
NK."herätyskokouksia" järjestetään kuuluisien nimien avulla, rahan voimalla, siksi että saataisiin kannatusta homokirkolle ja lahkoille.
Ja tuo Rea on tosi sokea aasi kun sanoo e.ewaldsia sielunhoitajaksi.
Se äijä ei uskonut helvetin olemassaoloon, pilkkasi vain jos äijälle siitä kertoi Raamatun kannan helvetistä.
No tiedän mitä lajia rea on. - zxrike
Billy Graham oli kansainvälisesti tunnetuin valheen levittäjä josta edesmynnyt evl.kirkon pappikin Kalevi Lehtinen tunsi suurta ylpeyttä saadessaan olla tulkkina .Se oliko Billy Graham helluntailainen sekä vapaamuurari ei tee hänestä sen enempää kuin ,mitä valheen levittäjät eli antikristuksen saatanalle elämänsä omistannut.
- Billfan
Mitäs valheita hän sitten levitti??
- pitkäänhellari
Siinä ei ole kyllä mitään väärää jos rukouspalveluun ja sielunhoitoon valitaan siihen sopivat henkilöt ja annetaan pikakoulutus kampanjaa vastaan. Tuo lauseke on siinä mielessä hyvä että kysymykset ovat jollain tapaa kaikille samat ja ennalta sielunhoitajienkin yhteisesti näkemiä. Kun tapahtuma on yhteiskristillinen, niin tulee olla sovitut säännöt, miten menetellään henkilöiden jälkihoidon suhteen. Tarkoitus on varmaan ollut että " Herralle jättäytyneisiin" pidetään yhteyttä ja ohjaillaan uskossa eteenpäin.
Kun muistaa Jeesuksen saarnan kylväjästä, niin senkin esimerkin mukaan oli neljänlaista maaperää, joista vain yksi neljännes putosi hyvään maahan.
Olin nuorena herätyksessä ja menin sitten 70-luvulla Kansanlähetyksen järjestämään opiskelijailtaan ihan pilkkamielessä kaverin ja siskon kanssa. Minä kyllä ainakin liikutuin ja varmaan sisko ja kaverikin. Tilaisuudessa julistettiin kyllä helvetti ja taivas selvästi ja minäkin olin sitten polvillani teinipastorin vierellä ja annoin elämäni Herralle. Oli siellä alttarilla paljon porukkaa, mutta sisko ja kaveri lähtivät pois ja kun odottelivat pihalla, niin kyllä sain kuulla pilkkaa että siellä "konttailin".
Sitten aamulla ajattelin olevani uskovainen. Ei se missään tuntunut, mutta jo mieli hieman happamana litistelin meikkirasioita ja iskelmäkasetteja roskiin ja taisi ne lähteä korvarenkaatkin. Eihän se sopinut uskovaiselle, ja kaikki maallisesta piti tehdä pesäero.
Aloin käymään seurakuntanuorten tilaisuuksissa ja koulun keksipäivän rukouskokouksessa. Voi kyllä sanoa että en oikein kokenut sisälläni sitä uskoa vaan uskonelämäni on jonkinlaista suorittamista ja valintaani olla sitten uskossa. Jopa äitini oli valintaani vastaan. Sisko kyllä kävi joskus mukana seuroissa, mutta se kolmas tyttö ei. Suhtautui jopa pilkkamielellä.
Tällä halusin sanoa että suurissa kampanjoissa jopa tunnekokemuksen mukaan tehdyt uskonratkaisut Jumala ottaa todesta, jos saarnattu Sana koskettaa. Ymmärsin ainakin sen etten on olemassa helvetti ja taivas ja haluan pelastua. Vaikka nuoruuden kuohussa oma päätökseni horjui, meikit ja kasetit tulivat jälleen arkeni, niin Jumala oli uskollinen ja muisti tahtoni valita pelastus Jeesuksessa Kristuksessa. Täytyy sanoa että kyllä se siitä hetkestä, kahta päivää ennen kuin täytin 15 vuotta, alkoi uskonelämäni vaikka en ollut näkyvästi uskossa muuten kuin että kaikki ihmettelivät etten enää kiroile. Sitä ennen oli ärräpäät olleet jatkuvasti täytesanastoani.
Ja niin se vain on ettei siskoni ja tämä silloinen ystäväni ole koskaan tulleet tietoisesti uskoon ja ei he ainakaan mitenkään edes harrastele hengellisiä asioita.
Jumala tietää se Grahamin. Usko tulee kuulemisesta. Ei se puhelintolppa ole uskossa eikä edes vapaamuurari, mutta jos se kantaa kyljessään kylttiä Jeesus on Herra, usko voi syntyä.
Ihminen kuullessaan Jumalan sanan valitsee aina sisimmässään joko valinnan ja tai torjunnan, sydän joko paatuu ja tulee lämpenee kohti pelastusta. Ja uskoontulo on aina moninainen prosessi. - mikkelinmies1
Olin minäkin siellä Stadionilla yhtenä iltana. Turha tässä on Billya arvostella. Jumalan mies. Teki sen, minkä voi. Paljon ihmisiä käveli alttarile. Sykähdyttävä näky. Hellarin ja babtistin ero on olemassa. Babtistit eivät juurikaan tunnista Pyhän Hengen voimaa, kun se on taas hellareille kaikki kaikessa. Ei Grahamkaan juurikaan Pyhästä Hengestä puhu ei Helsingissä kuin muuallakaan. Onko vapari? Mene ja tiedä. Ei ainakaan haitannut julistusta. Aloittaja kuvaa hyvin Yli-Vainion Ja Grahamin eroa. Minnekö pelastuneet ovat menneet. Osa on jo haudassa. Moni liittyi paikallisseurakuntaan, myös luterilaiseen. Ovat eläkkeellä ja vanhoja, mutta tuhanet ihmiset ovat löytäneet elämän tarkoituksen Niilon ja Bllyn puheiden kautta. Eturivissä Kristuksen tuomioistuimella aikanaan.
- pitkäänhellari
Kyllä se Billy edustaa amerikkalaista baptistiliikettä ja jos ihmisiä tulee uskoon ja myös siinä pysyy, niin kyllä jutussa on Pyhä Henki mukana puhuu siitä sitten tai ei.
- Kalkittu
Rea kuulemma käy haudoilla haahuilemassa....
- wdeee
Aina välillä levitetään tällaista uutista, että Billy Graham olisi vapaamuurari.
Amerikassa on useita Billy Graham nimisiä ihmisiä ja yksi heistä on kuulema vapaamuurari mutta ei se Billy Graham, joka on kuuluisa babtistisaarnaaja.- Jghd
Toivottavasti olet oikeassa, sillä kuuluisa babtisti saarnaaja Billy Graham on nyt siirtynyt ajasta ikuisuuteen.
- Billfan
Laittakaas sitten jotain todisteita että Graham olisi ollut vapaamuurari. Graham ei ikinä ole ollut vapaamuurari vaan Herran palvelija.
- 6t5y7
On 33 asteen vapaamuurari:
http://cantontruth.blogspot.fi/2008/02/billy-graham-is-33-degree-freemason.html - Billfan
Ei kelpaa jenkkien salaliitosivusto, sama kuin lukisi magneettimediaa.
Billfan kirjoitti:
Ei kelpaa jenkkien salaliitosivusto, sama kuin lukisi magneettimediaa.
Teijän laitalahkohan suorastaan elää salaliittoteorioilla. Ilman mitävittulaisen soopaakin te olisitte ihan kädettömiä.
- 1234567---
Oliko Billy Graham Jumalan kymmenenkäskyn puolesta puhuja ?
- Yksinkertaista
Eihän usko kestä pitkään omin voimin " hankittuna". Jumalan on valinta, Hän on valinnut omansa jo ennen meidän syntymäämme.
Jouko Piho väittää Billy Grahamin olleen vapaamuurari. Pihon teksti "Satakunnan Ollin" sivulta:
http://ollihakala.blogspot.fi/2015/07/billy-graham-33-asteen-okkultisti.html- Billfan
Ei kelpaa, Jouko Piho on väärä profeetta ja jonkinlainen pelle
Billfan kirjoitti:
Ei kelpaa, Jouko Piho on väärä profeetta ja jonkinlainen pelle
"jonkinlainen pelle"
:D- Billfan
Perun hieman sanojani, en mene ketään pelleksi haukkumaan, on Joukolla paljon hyvääkin materiaalia.
- multimillion
Jeesuksen isä billy on poissa , saarnasi rahan voimalla, olisko ollu 100000 euroa/pälinä.
Kiitos aloittaja tärkeästä tiedotteestasi. Moninaiset ovat vipeltäjät maailmassa. Onneksi Sana on annettu.
Room:
8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
8:29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
8:30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
8:31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
8:32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
8:33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
8:35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
8:36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina."
8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
8:38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
8:39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
9:9 Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika."
9:10 Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
9:11 ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -
9:12 sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
9:13 niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin."
9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
10:15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
10:16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
Biblia (1776) Juud. 1:25 Ainoalle viisaalle Jumalalle, meidän Vapahtajallemme, olkoon kunnia, ja majesteetti, ja valta, ja voima, nyt ja kaikessa ijankaikkisuudessa, amen!
"His name is Jesus"
https://www.youtube.com/watch?v=OyP_vf6oHho- Anonyymi
Miksi et kopioinut koko biblea,,,?
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustaja Charles Fox Parham oli tunnettu vapaamuurari ja KuLkuxKlaanin jäsen. Sai syytteen sodomiasta.
- Anonyymi
Billy Graham oli Parhamin hengellinen perillinen, kuten siinä liikkeessä ollaan. Pieni hapate kun....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2833422BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62385Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2532184- 682069
- 721718
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3451358MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/251137- 651079
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231056Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola1671005