Ylihärmä

tuleva asuinpaikka.....ko

Olen miettinyt ja tuuminut ja tullut siihen tulokseen että nyt on etäsuhteeni lopussa Ylihärmäläisen miehen kanssa. Erosta ei siis ole kyse vaan siitä että pitäisi muuttaa hänen luokseen. Itse olen pohjois-pohjanmaalta pikku kaupungista (as. n 25000) ja mietintää aiheuttaa hiukan se kuinka sopeutuu vielä pienemmälle paikkakunnalle :(. Kuinka sieltä saa ystäviä, missä ihmisiin voi tutustua jne...??? Kaikenlainen tieto kiinnostaa. Otetaanko siellä puhelias pohjoisen 37v. nainen vastaan avosydämmin vai minkälainen tragedia tästä voikaan tulla ? Itse olen siis ystäviä, kahvi- ja lenkkiseuraa kaipaava enkä mikään kotona sohvalla nyhjääjä.... toki tuokin aikansa menee. Minulla on myös 14v. tyttö.... löytyyköhän hänelle sieltä ystäviä???

18

4363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neppis...

Tunnen Ylihärmän, entinen kotikuntani.
      Lääkäritilanne on surkea Ylihärmässä, ihmisen täytyy olla lähes kuollut, että saa lähetteen sairaalaan.
      Kunnan talous aika kuralla. Itse en moiseen paikkaan muuttaisi, varsinkaan jos on lapsia.

Kyllä muutto pienelle paikkakunnalle saattaa olla aika ahdistava kokemus. Pienen paikkakunnan pieniin piireihin on vaikea päästä sisälle ja se kyttäily on paskamaista.

Jos et ole kotona sohvalla nyhjäävä, niin, mitä muuta voisit tehdä Ylihärmässä? En suosittele muuttoa, jo peruspalvelut haikkenevät dramaattisesti.

• Eikkis...

Viimeksi kun kävin niin grillin ja yläasteen aukio (grillikin oli lopettanut) oli täynnä mustia vanoja kun rengasta oli poltettu ja lasinsirujen määrä oli älytön, hyvä kun autoa sai käännettyä. Se on niin, että kun väki vähenee niin se myös omituistuu ja teinit turhautuu tekemisen puutteesta ja alkavat riuhumaan, ajan kulua se on paikkojen sotkeminenkin.
      Isommilla paikkakunnilla on kuitenkin paljon enemmän tekemisen mahdollisuuksia.

• Topz

Ylihärmä.

Työllisyystilanne suomen parhaita, lasten päivähoito kunnossa talous ei todellakaan ole kuralla, sillä Ylihärmästä löytyy runsaasti teollisuutta johon pystyisi nojaamaan myös huomattavasti suurempi yhteisö.
      Väki on tosin osaltaa sisäänlämpiävää= kyräillään ja juoruillaan mieluummin kuin kysytään suoraan, mutta eiköhän tuo ensimmäinen halla kitke ne ilkeimmät..heh heh!
      Kyllä täällä pärjää ja harrastusmahdollisuuksia on golf, keilailu, sulkapallo ym.
      Vapaa-aikaan löytyy menoa myös Härmänkuntokeskuksen klubi-illoista joissa esiintyjät ovat Suomen huippuja.
      Tervetuloa!

• TiinaSS

Kyllä minä ainakin olen Ylihärmässä viihtynyt. Työtilanne on Suomen parhaita ja kyllä peruspalvelut ainakin mun kokemuksen mukaan toiminut hyvin.

Harrastusmahdollisuuksia on paljon. Varsinkin liikuntapuolen juttuja on kiitettävästi. Ylihärmästä löytyy kylpylä, liikuntahalli (rullaluistelu talvisinkin, keilailu, sulkis, erilaisia jumppia yllin kyllin), golf-kenttä, aktiivisia urheilu- ja liikuntaseuroja (hiihtoa, yleisurheilua, pesäpalloa..)

Härmän Kuntokeskuksella on tosiaan Klubi-iltoja ja muita tansseja, jos tanssijalkaa rupee vipattamaan.

Varmaan se ylihärmäläisiin tutustuminen on paljon itsestäkin kiinni. Rohkeasti vaan esim. jumppaan mukaan, niin kyllä siellä varmasti ihmisiin tutustuu.

Mä voisin vaikka lupautua sulle lenkkeily-kaveriksi, jos sellaista kaipailet.

• kuulla että....

...lenkkiseuraa olisi ainakin tiedossa. Olen viettänyt viikonloppuja ja lomia ylihärmässä ja "kuntsarillakin" on tullut käytyä klubi-iltoja katsomassa. Menojalka vipattaa kyllä välillä ja olen sen luontoinen ihminen että kaipaan juttu- ym. seuraa, muutakin kuin sen miesystävän siellä =). Olisipa mukava tietää sinusta Tiina jotain etukäteen ja missäpäin ylihärmää asustelet...? Itse olen harkitsemassa muuttoa vajaan kionmetrin päähän "keskustasta".

• TiinaSS
        kuulla että.... kirjoitti:

...lenkkiseuraa olisi ainakin tiedossa. Olen viettänyt viikonloppuja ja lomia ylihärmässä ja "kuntsarillakin" on tullut käytyä klubi-iltoja katsomassa. Menojalka vipattaa kyllä välillä ja olen sen luontoinen ihminen että kaipaan juttu- ym. seuraa, muutakin kuin sen miesystävän siellä =). Olisipa mukava tietää sinusta Tiina jotain etukäteen ja missäpäin ylihärmää asustelet...? Itse olen harkitsemassa muuttoa vajaan kionmetrin päähän "keskustasta".

Sä voit laittaa mailia. Asustelen keskustan tuntumassa.

• jos tietäisin
        TiinaSS kirjoitti:

Sä voit laittaa mailia. Asustelen keskustan tuntumassa.

että mihinkä osoitteeseen =(. Tulin just viikonloppuvisiitille tänne Ylihärmään, sunnuntaina suunta taas kohti pohjois-pohjanmaata.

• Nimetön
        jos tietäisin kirjoitti:

että mihinkä osoitteeseen =(. Tulin just viikonloppuvisiitille tänne Ylihärmään, sunnuntaina suunta taas kohti pohjois-pohjanmaata.

Sorry, en oo käväissyt täällä hetkeen.
        Mulle voi laittaa viestiä vaikkapa osoitteeseen:
        [email protected]

• asuin20v

siellä...ja oli yhtä helvettiä.Ilkeitä,kapeakatsesisia ihmisiä!!!
      Ja miehet mustasukkaisia ja tosi junttaja..apua..ristin käteni,että pääsin pois!

• zxzxzxzxzxzxz

Mitä hittoa sinne tuppukylään muutat. Miksi mies ei muuta luokses?

Kyllä etäsuhde kestää jos suhde on kunnos.

• ei ole....
        zxzxzxzxzxzxz kirjoitti:

Mitä hittoa sinne tuppukylään muutat. Miksi mies ei muuta luokses?

Kyllä etäsuhde kestää jos suhde on kunnos.

suhteen kestämisestä vaan siitä että kaksi ihmistä haluaa olla ja elä yhdessä. Etäsuhde ajaa asiansa aikansa mutta siihenkin leipääntyy joskus.

• Ylihärmäläinen

• ex-ylihärmäläinen

ohan siellä ylihärmässä jotain.... *muisteloo*
      Kuntsari joo ja Klubi-illat niin... joissa käy pari kertaa ja joutuu toteamaan että ei tämä ole täys järkisen paikka.
      Liikunta harrastuksia on joo kans ja paljon mutta jos et nyt satu olemaan atleetti jo mennessäsi niin älä mene. Paha mieli sulle vain tulee. Arvostelu on sitämätöntä ihan itkun partaalla saat olla.
      Ystäväviä sun on turha kuvitella saavasi. Tiedoksi että kun sä postut näköpiiristä niin sua jo haukutaan ja arvostellaan.
      Sua jopa syytetään siitä että olet rikkonut perheen jos sun miehellä on sellainen ollut. niin ja ne miehen ex-tyttöystävät ne alkaa sua painostamaan ihan muuten vaan.
      Kyllä se nyt vain on sellainen juttu että ei sinne körttiläisten joukkoon kannata mennä.
      Kun jossain ihan muualla se elämä on oikeata elämää ja ihmiset oikeita ihmisiä. ja jos et vakuuttunut vieläkään niin ajattele lastasi. Pennut ylihärmässä ovat niin hyvin oppineet vanhemmilta kaiken että sun tyttäres menettää järjen. Koulussa opettajat käyttävät valtaansa kuinka sattuu ja kuraattori on ihan samanlainen.

• Ylihärmäläinen

Kirjoittaminen varmaan helpotta, jos on henkilökohtaisia ja itse aiheutettuja ongelmia kuten sinulla näkyy olevan. Ennustan, että tuolla asenteella tulee elämä olemaan vaikeaa asuinpaikasta riippumatta.

• ovat

ihan jees!

tässä hyvä aiheeseen sopiva körttivirren pätkä:

1. Suo, Jeesus, hellä mieli
        ja ystäväisi kieli
        alati ollaksemme
        lohduksi toisillemme.

2. Pois ota mestarointi
        ja tuomitseva sointi
        minunkin äänestäni,
        ylhäinen ystäväni.

ja kokonansa täällä:
        http://www.h-y.fi/sv/180_189.html#1831

monesti tuntuu että mitä enemmän körttiläisiä tai muihin herätysliikkeisiin jne kuuluvia moititaan niin sitä vähemmän kirjoittajat tuntevat heitä... tietenkään en voi tietää mihin kokemuksiin edellinen kertoja viittasi kun viittasi körttiläisillä kaikkiin ylihärmäläisiin. Joku voisi jopa loukkaantua.

Aivan kuten minne tahansa muuttaessa niin Ylihärmässäkin ystäviä saa helpoiten harrastusten, talkootöiden, työpaikan jne kautta. Maalla saattaa joku naapuri yrittää tutustua ihan muuten vaan. Vaikka joku asia kismittäisi niin sitä ei heti kannata kertoa, en minäkään ole moittinut muualla "alkuasukkaiden" outoa murretta tai hassuja tapoja. Maassa maan tavalla. Niin, ja niihin körttiseuroihin tai muihin srk-rientoihinkin voi mennä :)

• kokeillut itsekkin
        Ylihärmäläinen kirjoitti:

Kirjoittaminen varmaan helpotta, jos on henkilökohtaisia ja itse aiheutettuja ongelmia kuten sinulla näkyy olevan. Ennustan, että tuolla asenteella tulee elämä olemaan vaikeaa asuinpaikasta riippumatta.

Ei missään tapauksessa. Tyhjässä ei ole mitään. Ja ihmiset tosi kateellisia ja julmia. Kuntokeskus siel on mut sielläkin on niin maustamaton ruoka ettei viitsi käydä. Muuta vaikka ennemmin lappiin siel on sentään jotain

• vain muuta
        kokeillut itsekkin kirjoitti:

Ei missään tapauksessa. Tyhjässä ei ole mitään. Ja ihmiset tosi kateellisia ja julmia. Kuntokeskus siel on mut sielläkin on niin maustamaton ruoka ettei viitsi käydä. Muuta vaikka ennemmin lappiin siel on sentään jotain

Se on takapajula. Ja velkainen kunta. Ei ole kauppoja ei palveluita ei kerrassaan mitään.

• kouluja käynyt
        vain muuta kirjoitti:

Se on takapajula. Ja velkainen kunta. Ei ole kauppoja ei palveluita ei kerrassaan mitään.

Tosi pirullisia, kateellisia ja sivistymättömiä
        ovat. Hyi millainen s.pankki väki on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17003
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4734
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      140
      1969
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1579
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1449
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1194
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1109
    Aihe