olenko liian pitkä?

dari

kertokaapas että olenko liian pitkä 142cm säkäiselle ponille, jos olen 169cm pitkä?
ratsastelin talvella shettiksellä, että käytännössä pystyisin mutta entäs muuten?
on ollut hieman erimielisyyksiä asiasta..

12

2118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sini

      ...Se riippuu sun painosta ja tietty ponin rakenteesta...Jos et ole ponin selässä huomannut kipua niin kai se on ok! =)

      • dari

        painoni liikkuu siinä 50kg pinnalla. en ole ollut vielä kyseisen ponin selässä. tällä viikolla olis tarkoitus mennä katsomaan. rodusta ei ole oikein tietoa. eikä rakenteesta..
        no juu, vastaan tähän kysymykseen tän viikon aikana, jos se jää joitain askarruttamaan. =)


      • Sini
        dari kirjoitti:

        painoni liikkuu siinä 50kg pinnalla. en ole ollut vielä kyseisen ponin selässä. tällä viikolla olis tarkoitus mennä katsomaan. rodusta ei ole oikein tietoa. eikä rakenteesta..
        no juu, vastaan tähän kysymykseen tän viikon aikana, jos se jää joitain askarruttamaan. =)

        ...kyllä sä voit sillä mun mielestä ratsastaa. Tuttuni ratsastaa russilla ja painaa yli 50. Tosi jos olet vielä kasvuiässä niin ei välttämättä kannata enää ostaa ponia. Toivottavasi tästä nyt oli edes jotain apua!=)


      • Ansku
        Sini kirjoitti:

        ...kyllä sä voit sillä mun mielestä ratsastaa. Tuttuni ratsastaa russilla ja painaa yli 50. Tosi jos olet vielä kasvuiässä niin ei välttämättä kannata enää ostaa ponia. Toivottavasi tästä nyt oli edes jotain apua!=)

        Itelläni on kokemusta nyt 3,5 vuoden ajalta omasta ponistani, olen 171 cm pitkä ja poni on 146 cm, joten meillä koko ero on sama ;)
        Minä olen aikuisratsastaja joten pituuteni ei enään muutu, mutta jos olet kasvava niin en ehkä suosittelisi ainakaan ostamaan, ratsastaa sillä voit kovasti, varsinkin jos poni on vankkarakenteinen. Pohkeet eivät välttämättä ole aivan oikealla kohdalla, mutta se on makuasia. Mä olen ollut ERITTÄIN tyytyväinen omaan poniini, enkä vaihtais sitä mistään hinnasta!

        Jostain olen lukenut, että hevosen oikea koko olisi oma pituus - 10cm, sitä voidaan pitää nyrkkisääntönä.


      • minni
        Ansku kirjoitti:

        Itelläni on kokemusta nyt 3,5 vuoden ajalta omasta ponistani, olen 171 cm pitkä ja poni on 146 cm, joten meillä koko ero on sama ;)
        Minä olen aikuisratsastaja joten pituuteni ei enään muutu, mutta jos olet kasvava niin en ehkä suosittelisi ainakaan ostamaan, ratsastaa sillä voit kovasti, varsinkin jos poni on vankkarakenteinen. Pohkeet eivät välttämättä ole aivan oikealla kohdalla, mutta se on makuasia. Mä olen ollut ERITTÄIN tyytyväinen omaan poniini, enkä vaihtais sitä mistään hinnasta!

        Jostain olen lukenut, että hevosen oikea koko olisi oma pituus - 10cm, sitä voidaan pitää nyrkkisääntönä.

        toi nyrkkisääntö: minä olen kuullut että kun ratsastajan silmät on hepan sään korkeudella, on se silloin sopiva=)


      • dari
        minni kirjoitti:

        toi nyrkkisääntö: minä olen kuullut että kun ratsastajan silmät on hepan sään korkeudella, on se silloin sopiva=)

        en ole enää kasvuiässä.=)
        mä olen kuulllut, että kun nostaa käden hepan sään päälle suoraan, niin käden pitäisi levätä SUorana käden päällä. siitä tulee yli 10cm.. no toivottavsti en ole liian pitkä, koska poni jää muuten ilman kotia. =)


    • Jossu

      ...on että painosi on sopiva hevosen kantovoimaan (nähtävästi kunnossa), pystyt ratsastamaan ilman jalustimin kunnolla(jalat ei laahaa maata ;) ja tunnet olosi selässä luontevaksi. Turha pohtia erilaisia nyrkkisääntöjä, kyllä sitten selässä itse tajuaa onko liian iso kyseisen hepan kyytiin =)

    • dari

      heppa oli ihan sopiva, ei siis OLLENKAAN pieni.. =)
      pieninempikin menisi vielä. ei ongelmia. että huoleni oli aivan turha.. hyvä niin. =)

    • =)

      mulla on kamu joka on 170cm pitkä ja joka ratsastaa aina välillä n.120cm ponilla siis se on HULLUA!eli jatkappa vaan ratsastelua mutta varaudu siihen että jonain päivänä huomaat että ponisi ei jaksakkaan enään painoasi tai olet liian pitkä sille joten silloin kunnioita poniasi ja ymmärrä sitä!

    • Settis

      Mielestäni olet aika ylärajoilla, tosin jos poni on todella vankkarakenteinen/issikka, niin eiköhän mene :) Shettiksellä en todellakaan suosittelisi enää ratsastamaan, mielestäni siihen ehdoton yläraja on joku 163 cm, riippuen ponista!

    • Anonyymi

      olenko liian pitkä 120 säkäselle ponille, kun olen itse 142cm??

    • Anonyymi

      Olenko liian pitkä 120 senttiselle ponille jos olen 151cm pitkä? Kaipaisin nopeita vastauksia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2068
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      151
      1588
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe