Lapsena tietenkin kastelin vuoteeni, mikä on ihan normaalia. Sen jälkeen se loppui ja alkoi uudestaan aikuisiällä, joskus 24-vuotiaana.
Pahimmillaan olen kastellut sänkyni joka yö, joskus "vain" kerran kuukaudessa parissa. Normaaliyönä herään vessaan kerran. Aina en herää ja tuloksena märkä sänky.
Nykyään ongelma on pahentunut tai sanoisinko laajentunut. Sängyn kasteleminen ei tapahdu edes joka kuukausi, mutta muunlaista ongelmaa on alkanut esiintyä. Ensinnäkin ravaan vessassa useasti ja toisekseen minulla on jonkinlaista pidätyskyvyttömyyttä. Vaikka kuinka rakko olisi tyhjä ja vaikka kuinka kuivaisin, niin joka helvetin kerta lirahtaa vähän housuun. Arvatkaa onko noloa haista kuselle?
Mikä tähän auttaisi? En oikeastaan kehtaisi mennä lääkäriin... On tullut muutenkin käytyä vähän liikaakin siellä. Mitään virtsatietulehduksia minulla ei ole lapsuusajan jälkeen ollut.
Nolottaa
12
6538
Vastaukset
- hadu
Laita vaippa aina yöksi!
- Ralla
Voisko olla, että ejakuloit? Itse luulin, että pissaan alleni, mutta asiaa tarkemmin tutkineena, luulen, että ejakuloin. Sitä tapahtuu joskus harvoin yhdynnässä, eikä ole ollenkaan mahdotonta, että se tapahtuisi unessakin.
- N78
Suurin ongelma nykyään ei ole se vuoteenkastelu, vaan jatkuva vessassa ravaaminen (joskus 20krt päivässä) ja kokoajan ilmenevä tiputtelu. Toisin sanoen jos aamulla laitan puhtaat hyvältä tuoksuvat vaatteet, niin illalla on housut kosteat ja pahalle haisevat. Jonkinasteista pidätyskyvyttömyyttä?
Ei nyt sentäs koko rakko tyhjene, mutta jatkuvaa pientä tiputtelua jota en edes huomaa, kuin hajusta ja housujen märkyydestä. Ei kiva... - ja äkkiä
N78 kirjoitti:
Suurin ongelma nykyään ei ole se vuoteenkastelu, vaan jatkuva vessassa ravaaminen (joskus 20krt päivässä) ja kokoajan ilmenevä tiputtelu. Toisin sanoen jos aamulla laitan puhtaat hyvältä tuoksuvat vaatteet, niin illalla on housut kosteat ja pahalle haisevat. Jonkinasteista pidätyskyvyttömyyttä?
Ei nyt sentäs koko rakko tyhjene, mutta jatkuvaa pientä tiputtelua jota en edes huomaa, kuin hajusta ja housujen märkyydestä. Ei kiva...Kärsit selvästi jonkinasteisesta yliaktiivisesta rakosta. Mene ihmeessä lääkäriin! Itsellekin se oli kova kynnys aluksi, mutta lääkärissä kerran käytyäni moni kynnys asian suhteen laski... tsekkaa www.yliaktiivinenrakko.fi
- N78
ja äkkiä kirjoitti:
Kärsit selvästi jonkinasteisesta yliaktiivisesta rakosta. Mene ihmeessä lääkäriin! Itsellekin se oli kova kynnys aluksi, mutta lääkärissä kerran käytyäni moni kynnys asian suhteen laski... tsekkaa www.yliaktiivinenrakko.fi
Tein tuolla yliaktiivinenrakko.fi:ssä testin, joka kehotti menemään lääkäriin. Ja tunnistan kyllä itsessäni paljon oireita.
Mitä lääkäri voi tehdä? Lääkkeitä?
Miten lääkäri tutkii?
Oikeasti, minua nolottaa todella paljon. Ei kai tämän ikäisellä tälläistä pitäisi olla.
Muutenkin olen ravannut paljon lääkärissä (mielenterveysongelmat), pelottaa kai että luulosairaaksi luokittelee - Minni79
N78 kirjoitti:
Tein tuolla yliaktiivinenrakko.fi:ssä testin, joka kehotti menemään lääkäriin. Ja tunnistan kyllä itsessäni paljon oireita.
Mitä lääkäri voi tehdä? Lääkkeitä?
Miten lääkäri tutkii?
Oikeasti, minua nolottaa todella paljon. Ei kai tämän ikäisellä tälläistä pitäisi olla.
Muutenkin olen ravannut paljon lääkärissä (mielenterveysongelmat), pelottaa kai että luulosairaaksi luokitteleeJotkut masennuslääkkeet aiheuttavat lievää karkailua. Itse syön Cipralexeja ja mulla on alkanut vähän karkailla sen jälkeen kun aloitin. Mielestäni ne ovat muuten auttaneet hyvin, enkä niistä halua tällä hetkellä luopua. Joissain tilanteissa pidän virtsankarkailuun tarkoitettuja siteitä. Ne voisi auttaa sullakin.
- hmm...
Minulla oli joskus sama vaiva, tosin lapsena, mutta siinä määrin, ettei se ollut normaalia. Koulumatkat olivat esimerkiksi mahdottomia (10-15min).
Ratkaisuna minulla oli lääkkeet (en tiedä mitkä) ja kertakatetrointi. Kuulostaa kamalalta, mutta ei ole se kummempaa kuin terveyssiteen vaihto, kun siihen tottuu.
Eihän se välttämättä sinun ratkaisusi ole, mutta suosittelen silti lääkärissä käyntiä. Oman vaivani syy on ainakin minulle vielä epäselvä (saattaa liittyä vauvaiässä tehtyyn kasvaimen poistoon). Rakko ei jostain syystä vain tyhjentynyt kunnolla. - oikeasti
Et kehtaisi mennä lääkäriin, nolottaa.
Mutta kerrot senkin nolottavan, kun "haiset".
Kumpikohan noista on nolompaa.
Ja toisekseen, vaivasi voi tulla todella korjaamattomaksi aikaa myöten.
LÄÄKÄRIIN MAR MARS. Ne on nähnyt ja kokenut kaikkea. Eikä ne edes muista mistä olikaan kyse, kun taas seuraavan kerran menet saman lääkärin vastaanotolle.- Täti
Oireesi viittaavat virtsatietulehdukseen. Sinun on välttämätöntä mennä lääkäriin ensiavun saamiseksi. jatkossa tulehduksen parannuttua yritä juoda karpalo- ja puolukkamehua ja syödä hedelmiä.
- Anonyymi
Itsellä yliaktiivinen rakko ja etenkin yöt olisivat ilman vaippoja ihan mahdottomia. Vähän hävettää, mutta tiedän, että monilla, joilla on sama vaiva ei auta kuin turvautua toisinaan vaippoihin. Ekat kerrat vaipan kanssa tuntuvat todella nöyryyttäviltä, mutta nopeasti niihin tietyllä tavalla tottuu. Ja vinkki, kannattaa vaipan päälle laittaa alushousut, niin vaippa pysyy öisin napakammin päällä.
- Anonyymi
Käytä vaippaa, niin ongelma todennäköisesti helpottaa jo sillä, kun et stressaa vessaan menemisestä ja ehtimisestä. Nykyajan vaipat ihan ok mukavia housuissa.
- Anonyymi
Yliaktiivinen rakko myös itsellä. Vaippoja tullu käytettyä säännöllisesti jo 4 vuotta. Onneksi nykyään vaipat ovat huomaamattomia ja mukavan tuntusia käyttää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379