Nolottaa

N78

Lapsena tietenkin kastelin vuoteeni, mikä on ihan normaalia. Sen jälkeen se loppui ja alkoi uudestaan aikuisiällä, joskus 24-vuotiaana.

Pahimmillaan olen kastellut sänkyni joka yö, joskus "vain" kerran kuukaudessa parissa. Normaaliyönä herään vessaan kerran. Aina en herää ja tuloksena märkä sänky.

Nykyään ongelma on pahentunut tai sanoisinko laajentunut. Sängyn kasteleminen ei tapahdu edes joka kuukausi, mutta muunlaista ongelmaa on alkanut esiintyä. Ensinnäkin ravaan vessassa useasti ja toisekseen minulla on jonkinlaista pidätyskyvyttömyyttä. Vaikka kuinka rakko olisi tyhjä ja vaikka kuinka kuivaisin, niin joka helvetin kerta lirahtaa vähän housuun. Arvatkaa onko noloa haista kuselle?

Mikä tähän auttaisi? En oikeastaan kehtaisi mennä lääkäriin... On tullut muutenkin käytyä vähän liikaakin siellä. Mitään virtsatietulehduksia minulla ei ole lapsuusajan jälkeen ollut.

12

6227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hadu

      Laita vaippa aina yöksi!

    • Ralla

      Voisko olla, että ejakuloit? Itse luulin, että pissaan alleni, mutta asiaa tarkemmin tutkineena, luulen, että ejakuloin. Sitä tapahtuu joskus harvoin yhdynnässä, eikä ole ollenkaan mahdotonta, että se tapahtuisi unessakin.

      • N78

        Suurin ongelma nykyään ei ole se vuoteenkastelu, vaan jatkuva vessassa ravaaminen (joskus 20krt päivässä) ja kokoajan ilmenevä tiputtelu. Toisin sanoen jos aamulla laitan puhtaat hyvältä tuoksuvat vaatteet, niin illalla on housut kosteat ja pahalle haisevat. Jonkinasteista pidätyskyvyttömyyttä?
        Ei nyt sentäs koko rakko tyhjene, mutta jatkuvaa pientä tiputtelua jota en edes huomaa, kuin hajusta ja housujen märkyydestä. Ei kiva...


      • ja äkkiä
        N78 kirjoitti:

        Suurin ongelma nykyään ei ole se vuoteenkastelu, vaan jatkuva vessassa ravaaminen (joskus 20krt päivässä) ja kokoajan ilmenevä tiputtelu. Toisin sanoen jos aamulla laitan puhtaat hyvältä tuoksuvat vaatteet, niin illalla on housut kosteat ja pahalle haisevat. Jonkinasteista pidätyskyvyttömyyttä?
        Ei nyt sentäs koko rakko tyhjene, mutta jatkuvaa pientä tiputtelua jota en edes huomaa, kuin hajusta ja housujen märkyydestä. Ei kiva...

        Kärsit selvästi jonkinasteisesta yliaktiivisesta rakosta. Mene ihmeessä lääkäriin! Itsellekin se oli kova kynnys aluksi, mutta lääkärissä kerran käytyäni moni kynnys asian suhteen laski... tsekkaa www.yliaktiivinenrakko.fi


      • N78
        ja äkkiä kirjoitti:

        Kärsit selvästi jonkinasteisesta yliaktiivisesta rakosta. Mene ihmeessä lääkäriin! Itsellekin se oli kova kynnys aluksi, mutta lääkärissä kerran käytyäni moni kynnys asian suhteen laski... tsekkaa www.yliaktiivinenrakko.fi

        Tein tuolla yliaktiivinenrakko.fi:ssä testin, joka kehotti menemään lääkäriin. Ja tunnistan kyllä itsessäni paljon oireita.

        Mitä lääkäri voi tehdä? Lääkkeitä?
        Miten lääkäri tutkii?

        Oikeasti, minua nolottaa todella paljon. Ei kai tämän ikäisellä tälläistä pitäisi olla.
        Muutenkin olen ravannut paljon lääkärissä (mielenterveysongelmat), pelottaa kai että luulosairaaksi luokittelee


      • Minni79
        N78 kirjoitti:

        Tein tuolla yliaktiivinenrakko.fi:ssä testin, joka kehotti menemään lääkäriin. Ja tunnistan kyllä itsessäni paljon oireita.

        Mitä lääkäri voi tehdä? Lääkkeitä?
        Miten lääkäri tutkii?

        Oikeasti, minua nolottaa todella paljon. Ei kai tämän ikäisellä tälläistä pitäisi olla.
        Muutenkin olen ravannut paljon lääkärissä (mielenterveysongelmat), pelottaa kai että luulosairaaksi luokittelee

        Jotkut masennuslääkkeet aiheuttavat lievää karkailua. Itse syön Cipralexeja ja mulla on alkanut vähän karkailla sen jälkeen kun aloitin. Mielestäni ne ovat muuten auttaneet hyvin, enkä niistä halua tällä hetkellä luopua. Joissain tilanteissa pidän virtsankarkailuun tarkoitettuja siteitä. Ne voisi auttaa sullakin.


    • hmm...

      Minulla oli joskus sama vaiva, tosin lapsena, mutta siinä määrin, ettei se ollut normaalia. Koulumatkat olivat esimerkiksi mahdottomia (10-15min).

      Ratkaisuna minulla oli lääkkeet (en tiedä mitkä) ja kertakatetrointi. Kuulostaa kamalalta, mutta ei ole se kummempaa kuin terveyssiteen vaihto, kun siihen tottuu.

      Eihän se välttämättä sinun ratkaisusi ole, mutta suosittelen silti lääkärissä käyntiä. Oman vaivani syy on ainakin minulle vielä epäselvä (saattaa liittyä vauvaiässä tehtyyn kasvaimen poistoon). Rakko ei jostain syystä vain tyhjentynyt kunnolla.

    • oikeasti

      Et kehtaisi mennä lääkäriin, nolottaa.
      Mutta kerrot senkin nolottavan, kun "haiset".
      Kumpikohan noista on nolompaa.

      Ja toisekseen, vaivasi voi tulla todella korjaamattomaksi aikaa myöten.

      LÄÄKÄRIIN MAR MARS. Ne on nähnyt ja kokenut kaikkea. Eikä ne edes muista mistä olikaan kyse, kun taas seuraavan kerran menet saman lääkärin vastaanotolle.

      • Täti

        Oireesi viittaavat virtsatietulehdukseen. Sinun on välttämätöntä mennä lääkäriin ensiavun saamiseksi. jatkossa tulehduksen parannuttua yritä juoda karpalo- ja puolukkamehua ja syödä hedelmiä.


    • Anonyymi

      Itsellä yliaktiivinen rakko ja etenkin yöt olisivat ilman vaippoja ihan mahdottomia. Vähän hävettää, mutta tiedän, että monilla, joilla on sama vaiva ei auta kuin turvautua toisinaan vaippoihin. Ekat kerrat vaipan kanssa tuntuvat todella nöyryyttäviltä, mutta nopeasti niihin tietyllä tavalla tottuu. Ja vinkki, kannattaa vaipan päälle laittaa alushousut, niin vaippa pysyy öisin napakammin päällä.

    • Anonyymi

      Käytä vaippaa, niin ongelma todennäköisesti helpottaa jo sillä, kun et stressaa vessaan menemisestä ja ehtimisestä. Nykyajan vaipat ihan ok mukavia housuissa.

    • Anonyymi

      Yliaktiivinen rakko myös itsellä. Vaippoja tullu käytettyä säännöllisesti jo 4 vuotta. Onneksi nykyään vaipat ovat huomaamattomia ja mukavan tuntusia käyttää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe